- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
WPI: ochota na 2 mld z Unii
Gdyby jednak udało się zrealizować wszystkie inwestycje zapisane w WPI, podziękowanie należałoby się przede wszystkim... Unii Europejskiej. Gdańscy urzędnicy założyli bowiem, że Unia wyłoży niemal 2 mld zł na rozwój miasta. Budżet miejski dołożyłby kolejny miliard, a ponad 660 milionów pochodziłoby z kredytów. W sumie więc w latach 2007-11 miano by wydać na inwestycje w Gdańsku rekordową kwotę 3,6 mld zł.
- To bardzo ambitne plany, ale nasze doświadczenia w pozyskiwaniu środków z UE napawają nas optymizmem - przekonuje Marcin Szpak, główny gdański strateg pozyskiwania brukselskich pieniędzy.
Najwięcej, bo ponad 1,3 mld zł (w tym 276 mln z budżetu miasta) zaplanowano na inwestycje komunikacyjne. Największa z nich to budowa Trasy Sucharskiego z Olszynki do ul. Marynarki Polskiej - 420 mln (drugie tyle w kolejnym okresie finansowania, czyli już po roku 2011). Niewiele mniej, bo 370 mln zł ma pochłonąć budowa nowych i modernizacja starych torowisk tramwajowych oraz kupno 60 zestawów tramwajowych. Ucywilizowanie miejskiego odcinka Słowackiego wraz z budową tzw. Nowej Słowackiego i Nowej Kościuszki, która miałaby sięgnąć aż do ul. Marynarki Polskiej , kosztowałaby ok. 210 mln zł.
Ponad 670 mln zl (z czego 100 mln z budżetu) miasto chciałoby wydać na budowę stadionu "Baltic Arena" w Letniewie. - To koszt wykupu działek, budowy stadionu, infrastruktury transportowej wokół niego, a także pomocy dla całej tej dzielnicy miasta, dotkniętej bezrobociem i nie posiadającej nowoczesnej infrastruktury - tłumaczy tak gigantyczną kwotę Krzysztof Rudziński, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych UMG.
Wśród niezwykle kosztownych inwestycji, ważnych z punktu widzenia poprawy komunikacji w mieście, znajdują się także projekty skromniejsze, tańsze, ale bardziej spektakularne z punktu widzenia mieszkańców. Na tle inwestycyjnych gigantów budowa kolejki linowej na forty (6 mln zł) czy rozbudowa molo na Zaspie (8 mln zł) nie imponuje rozmachem, ale zapewne wzbudzi aplauz mieszkańców.
Przygotowany przez prezydenta i jego urzędnika projekt musi zostać uchwalony przez radnych. Ci podejmą decyzję dopiero po wakacjach.
Opinie (64) 4 zablokowane
-
2006-06-28 23:39
Ja poproszę o spójną SIEĆ ŚCIEŻEK ROWEROWYCH!
tak aby można było poruszać się po Gdańsku (albo całym Trójmieście) bez przeszkód i przestojów
- 0 0
-
2006-06-28 23:46
A kto by miał ?
tutaj grać, przyjeżdżać na ten super-hiper stadion ?
- 0 0
-
2006-06-29 00:10
Lechia to mogla by pomarzyc o nim tylko jedynie jak by przyszlo jej grac cudem w Lidze Mistrzow.
W/g mnie ten projekt stadionu jest ludzaco podobny do Allianz Arena w Monahium
http://pl.wikipedia.org/wiki/Allianz_Arena- 0 0
-
2006-06-29 00:20
po ch... nam stadion
skoro drużyna narodowa gra na poziomie podwórkowej lub jeszcze niżej?
proponuję jakieś klepicho między przedwojennymi kamienicami. miejsc znajdzie się sporo.- 0 0
-
2006-06-29 02:06
stadion za 670 milonów...
..i jestesmy mistrzami Świata, a Lechia klubowym mistrzem Europy.
Gratuluje toku rozumowania władz miasta.
Szkoda tylko, że w ilosci basenów, boisk i sal sportowych Gdańsk jest trzecim światem.- 0 0
-
2006-06-29 06:29
qba to usiądź i zacznij płakac - typowe polskie podejście
- 0 0
-
2006-06-29 07:47
niezły ubaw kompletnie nierealne
- 0 0
-
2006-06-29 08:26
naj lepsza jest ta kolejka linowa na forty:-)))
ja mam lepszy pomysł: kolejka linowa z fortów do kościoła mariackiego z przesiadką na zieleniaku he, he
- 0 0
-
2006-06-29 08:42
Jeśli chodzi o kwestie piłkarskie
To niezłym pomysłem byłoby rozbudowanie aresztu śledczego przy Kurkowej oraz Zakładu Karnego na Przeróbce :)
- 0 0
-
2006-06-29 08:47
Kolejka to taki temat dyżurny, ile to już o niej było artykułów....Adamowicz to jest gość :) Przed wyborami oczywiście
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.