• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warszawska spółka przebuduje torowisko na Zaspie

Maciej Naskręt
23 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przebudowa torów tramwajowych na Zaspie zajmie budowlańcom cztery miesiące. Przebudowa torów tramwajowych na Zaspie zajmie budowlańcom cztery miesiące.

Miejska spółka GIKE 2012 wyłoniła zwycięzce przetargu na przebudowę torowisk w al. Rzeczpospolitej i ul. Chłopskiej w Gdańsku. Modernizacja linii pochłonie nieco ponad 25 mln zł. Pasażerowie nową linią pojadą już w listopadzie.



Czy zdarza ci się spóźnić do pracy lub szkoły, jadąc tramwajem?

We wtorek Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 wyłoniły wykonawcę przebudowy torowisk tramwajowych na Zaspie i Przymorzu w Gdańsku. Modernizację przeprowadzi warszawska firma TOR-KAR-SSON Kargul (partner WPRD GRAVEL z Gdańska). Mazowieckie przedsiębiorstwo zaproponowało najniższą cenę realizacji przedsięwzięcia - 25,08 mln zł.

- Jeśli do 28 czerwca nie wpłyną żadne odwołania od rozstrzygnięcia przetargu, wykonawca będzie mógł rozpocząć przebudowę już w lipcu - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Wykonawca z Warszawy w I etapie przeprowadzi modernizację linii tramwajowej na odcinku od ul. Hynka do pętli na Gdańskiej Zaspie. Projekt zakłada też naprawę torowisk z wyłączeniem wyremontowanych już wcześniej przystanków na odcinku od pętli do ul. Pomorskiej. Prace nie powinny potrwać dłużej niż cztery miesiące.

W II etapie inwestycji zmodernizowany zostanie Węzeł Jana Pawła II. Zakończenie przebudowy układu drogowego planowane jest na czerwiec przyszłego roku.

Przedsięwzięcie na Zaspie i Przymorzu realizowane jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (GPKM) 3A. Jego koszt całkowity określono na poziomie 697 mln zł. Projekt obejmuje między innymi budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (125) 10 zablokowanych

  • Zaspa to fajna dzielnica, tylko wymaga renowacji wielu blokowisk (1)

    wystarczy odmalować, zadbać o place zabaw, parki, wtedy od razu wszystko się zmieni i wizerunek dzielnicy również.

    • 6 5

    • Seb jakbys nie zauważył

      to większość blokowsik juz jest przemalowana na ludzkie kolory, a zabaw też zmieniły się na lepsze, a nie jakies metalowce straszne ;]

      • 4 0

  • ..... (1)

    Przecież modernizowano już !!!!! O co tu chodzi? Jak czytam te miliony to pojąć nie mogę .

    • 6 3

    • Modernizowano

      ale na innym odcinku, wciąz jest wiele do zrobienia.

      • 1 0

  • najniższa cena, to gwarantowany remont torowiska już po roku (4)

    w ciągu roku na nowo kładzionym torowisku, asfalt wypełniający przestrzeń pomiędzy torami przybrał wygląd fal dunaju
    fajnie się pokonuje samochodem taki tor przeszkód, raz widziałem jak kaszlakowi iskry poszły, takie miał bliskie spotkanie trzeciego stopnia z falami dunaju

    wykonawca z warszawy remont wykonywał będzie siłami trójmiejskich firm (np. sztopka), a podatki zostaną w warszawie:-)
    czy to nie jest działanie na szkode trójmiejskich wykonawców?
    czemu nie podano tutaj kto jeszcze uczestniczył w przetargu i jaka była różnica pomiedzy najtańszą, a najdroższą ofertą? bo jeżeli to różnica pięciu czy dziesięciu kafli.... to ja piknie dziekuje za takie wspieranie rodzimych przedsiębiorców

    • 8 5

    • (2)

      Jeśli gdańskie firmy będą podwykonawcą warszawskiej, to dlaczego same nie mogły dać konkurencyjnej oferty?

      • 3 0

      • przecież o tym piszę (1)

        brakuje informacji o tym jak wyglądał ten przetarg, kto ile proponował i jaka była różnica cenowa pomiędzy oertami

        • 1 0

        • gallux

          Poczytaj Prawo Zamówień Publicznych. Tam wyraźnie jest zapisane - wybierasz najtańszą ofertę. I nie ma zmiłuj. Różnice niekiedy bywają 2-3 krotne pomiędzy najtańszą i najdroższą ofertą. Ale tutaj ustawodawcy zabrakło pomysłu co zrobić, żeby tandeciarzy odpalić. Zapisanie w SIWZ warunków preferujących rzetelne firmy z doświadczeniem kończy się protestami o ograniczanie konkurencji, a jak dobrze pójdzie także prokuratorem, który tylko czeka na taką gratkę (zwłaszcza jeżeli jest to prokurator mentalnie podobny do tego który stawia zarzuty Karnolowi).

          Tandeciarze są praktyczcie bezkarni. Oferenci którzy nie zrealizują zamówienia mogą po długim (z reguły 2-3 letnim procesie) co najwyżej znaleźć się na liście nierzetelnych oferentów z zakazem startowania w przetargach. Cwaniaczki z reguły mają po 3-4 spółki i co rusz występują pod innym szyldem więc można im naciućkać.

          PZP to najardziej gówniane prawo jakie można było wymyśleć. Ale skoro w jednym akcie prawnym reguluje się zasady zamawiania spinaczy do urzędu i budowania autostrad, to czego można się spodziewać.

          • 2 0

    • wspieranie rodzimych przedsiębiorców

      Od 1 V 2004 rosdzimy = też z Lizbony albo Helsinek. A jak się nie podoba, to ściągnij wnuki z Londynu i postaw zasieki na granicach

      • 1 1

  • Wspierać WPRD i inne nasze firmy.

    • 0 3

  • przy okazji naprawcie droge...

    bo miejscami az plakac sie chce jadac

    • 2 0

  • Bardzo udana i treściwa

    fotka torowiska.

    • 6 0

  • wreszcie MOZE bedzie ciszej

    • 4 0

  • Modernizuje się te tramwaje, modernizuje się SKMki

    Od wielu lat, jak długo pamiętam.

    Ale, żeby przez to się mniej wlokło, to jakoś nie zauważyłem.

    Kto widział w innych miastach jak szybko potrafi zasuwać tramwaj, ten wie o czym mówię

    • 6 2

  • Czy oni nie mogą wyremontować czegoś jeden raz a dobrze?! Tylko co chwilę poprawiać?

    Kilka lat temu robili przystanki na Zaspie i Przymorzu potem były poprawki bo ogumienia na złączach tory - przejścia dla pieszych pękały. Teraz znowu kolejna przebudowa a po niej kolejne poprawki. Tak samo było ze skrzyżowaniem ul. Kołobrzeska al. Grunwaldzka najpierw przebudowa za rok poprawki.
    A przez to wszystko oczywiście zmiana rozkładu jazdy, zamiast tramwajów autobusy i droga wydłuża się o 50 albo i o 100%.

    • 5 1

  • przetargi (1)

    Dlaczego przetargi wygrywa ten co bierze najmniej a nie ten co daje najlepsza technologie... Za 5 lat jak już po gwarancji będzie zacznie się sypać i znowu przez 25 lat będziemy po badziewiu jeżdzić...

    • 5 2

    • Jakość określa sie w SIWZ

      Jakość wykonania robót, technologię wg które mają być prace wykonane, Jakość użytych komponentów określa się w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych). I dopiero potem ten kto za tę Minimalną określoną w SIWZ jakość, da najniższą cenę ten wygrywa przetarg.
      Poza tym w artykule nie jest powiedziane, że jedynym kryterium wygrania przetargu była cena. Być może oceniano również jakość jako kryterium wyboru oferty.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane