• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważą się losy mostu zwodzonego w Sobieszewie

Maciej Naskręt
9 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądał w przyszłości most zwodzony w Sobieszewie. Film stworzyła firma Archlogic na zlecenie spółki Europrojekt.



Gdański ZDiZ planuje w Sobieszewie budowę mostu zwodzonego. Projekt jest gotowy, ale potrzebne są jeszcze pieniądze. Niebagatelne, bo ok. 87 mln zł. O tym, czy miasto zagwarantuje środki na budowę, przekonamy się już w piątek.



Czy budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie jest potrzebna?

Według planów sprzed 2008 r. budowa nowego mostu zwodzonego w Sobieszewie nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska miała trwać właśnie w tej chwili, a jej zakończenie datowano na 2012 r. Informacja o przyznaniu Polsce organizacji Euro 2012 trzy lata temu nieco ją storpedowała. Pieniądze w budżecie Gdańska zostały przesunięte na zadania związane z organizacją mistrzostw. Nowy obiekt miał zastąpić istniejący most pontonowy, który jest w złym stanie od wielu lat.

Jest jednak dobra informacja dla mieszkańców tej części Gdańska. W piątek w Urzędzie Miejskim ma zapaść decyzja o ewentualnym zapewnieniu pieniędzy na budowę mostu zwodzonego. Po spotkaniu m.in pracowników Wydziału Programów Rozwojowych i gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni dowiemy się, czy przedsięwzięcie będzie m.in. uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska. Wtedy też okaże się, czy władze miasta zwrócą się do Unii Europejskiej o ewentualne dofinansowanie inwestycji.

Aby obiekt mógł powstać, Gdańsk musi wygospodarować ok. 80 mln zł w budżecie. Kolejne siedem milionów musi też dołożyć gmina Pruszcz Gdański, głównie by sfinansować przebudowę dojazdów do obiektu.

Czy jest już gotowy projekt przedsięwzięcia?- Tak. Mamy go w rękach od końca zeszłego roku. Przygotowany został przez firmę Europrojekt Gdańsk. Staramy się teraz o uzyskanie zezwoleń na budowę mostu - wyjaśnia nam Mieczysław Kotłowski z gdańskiego ZDiZ, który nadzoruje inwestycję.

Most zwodzony w Sobieszewie miałby powstać kilka metrów na północ od istniejącego mostu pontonowego. Miałby on dwa uchylne przęsła. Natomiast już na Wyspie Sobieszewskiej powstałoby rondo. Projekt przewiduje m.in. budowę ścieżek rowerowych, a także chodników.

Most zwodzony w Sobieszewie po wybudowaniu byłby drugim mostem otwieranym, zapewniającym dojazd na wyspę. Aktualnie trwa przetarg na realizację mostu zwodzonego w Przegalinie nad śluzą między Wisłą a Martwą Wisłą. Ma on być gotowy w maju 2012 r. Jak będzie wyglądał po przebudowie? W naszym artykule z grudnia ubiegłego roku znajdziesz wizualizację i plan przebudowy.

Korekty w rozkładach jazdy linii autobusów miejskich 112, 186 i 212.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku informuje, że na wniosek mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej, z dniem 12 lutego 2011 r. wprowadzone zostają korekty w rozkładach jazdy linii 112, 186 i 212.

W dni powszednie autobusy kursować będą częściej niż dotychczas. W ramach zmian zwiększona zostanie również częstotliwość kursowania autobusów linii 112 w soboty, niedziele i święta. Dzięki takiej modyfikacji rozkładu, w weekendy obsłużona zostanie większa liczba przystanków na Wyspie Sobieszewskiej oraz zwiększy się liczba kursów bezpośrednich do Dworca Głównego.

Jednocześnie, z uwagi na małe zapotrzebowanie, autobusy linii 212 nie będą kursowały w soboty, niedziele i święta.

Dodatkowo, w celu lepszej obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przegalina, od 12 lutego 2011 r. autobusy linii 212 będą zatrzymywać się w obu kierunkach na przystanku "Przegalińska" na ul. Przegalińskiej, który dotychczas był obsługiwany wyłącznie przez linie 112 i N9.

Miejsca

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • lepiej tunel, taniej i skuteczniej !!!! (2)

    zastanowcie sie, panie Kotłowski

    • 6 1

    • No pewnie,lepiej tunel

      dobry pomysł

      • 0 1

    • Taniej???

      Masz w ogole jakiekolwiek pojecie ile kosztuje budowa tunelu? Chlopie 3 mosty bys zdudowal za te pieniadze!!!

      • 0 0

  • (1)

    Czy teraz most w Sobieszewie będzie tematem dyżurnym na długie lata tak jak Trasa Slowackiego czy tramwaj na Chełm?

    • 4 0

    • już jest

      Co roku temat wraca i znika. Nie należy spodziewać się jakichś zmian. Most będzie najszybciej w 2020... Pod warunkiem, że Gdańsk zostanie sprzedany za paletęhjbbu Snikersów Niemcom

      • 0 0

  • Opłaty? GŁUPOTA!

    faktycznie dla mieszkańców Sobieszewa most jest wielką udreką ale uiszczanie opłat za przejazd jest nie do przyjęcia! W interesie masta jest zorganizowanie odpowiedniej infrastruktury, w przypadku mostu.

    • 8 0

  • Jestem zawiedziony skąpą informacją.

    No bo nadal nie wiemy kto się z kim spotka. Bo to że wydział z jednostką to żadna informacja! Prosimy o nazwiska, i o informację na temat miejsca i godziny, no i obowiązującego stroju, ma się rozumieć. Panie Redaktorze, jak się redaguje kronikę towarzyską, to trzeba umieć stanąć na wysokości zadania.

    • 2 0

  • a sami sobie lataja...

    za czyje pienadze ja sie tytam..

    • 0 1

  • powinno byc tak
    http://www.youtube.com/watch?v=UYAzWzDIZjk&feature=related
    a jest tak

    • 0 0

  • BEZEDURA

    Tak naprawdę to w tej okolicy potrzebne są 3 mosty : 1.Górki Zachodnie do Wschodnich , ten w Sobieszewie i most w Świbnie - zamiast promu do Mikoszewa . Te 3 inwestycje zmieniłyby na plus życie mieszkańców i turystów , którzy chętniej przyjeżdżali by w te okolice . Bo potencjał Wyspy jest ogromny .

    • 6 0

  • BEZEDURA P.S

    Jedno , cholerne ECS pochłonie akurat ten most z filmu i jeszcze kilka potrzebnych - ważniejszych - inwestycji .

    • 7 0

  • zbudują, prezydent otworzy, pocieszą się i ... (1)

    zamkną bo braknie środków na otwieranie i zamykanie tej przeprawy.
    PS most to mały problem w Sobieszewie co będzie z hałdą? Może się w końcu jacyś "ekolodzy" znajdą i zniknie to coś.

    • 1 1

    • co będzie z hałdą ?

      Na razie hałda nie zniknie i szybko to nie nastąpi. Nie jestem przekonana czy likwidacja składowiska byłaby bezpieczna dla środowiska i ludzi tu mieszkających. Obecnie należny się skupić na jak najlepszym zabezpieczeniu składowiska i ograniczaniu jego wpływu na środowisko. Co jest bardzo trudnym tematem ponieważ hałda nie jest zabezpieczone od spodu. Fosfory, które są niezłe zadłużone (zostały sprzedane przez Ciech) robiły wiele by jak najmniej wydać na właściwe zabezpieczenie składowiska. Wiele punktów decyzji o zamknięciu wdanej przez Marszałka nie zostało zrealizowanych, nie wspomnę o samowolce "budowlanej" dotyczącej rowu opaskowego. Wierzba, która miała wyciągać zanieczyszczenia z gleby w wielu miejscach się nie przyjęła. Jest jeszcze wiele problemów do rozwiązania a w międzyczasie pojawiają się nowe. I tak przy Wyspie prywatna firma chce wybudować spalarnie odpadów komunalno przemysłowych.

      • 3 0

  • a po co ten most ? rozebrać stary i git

    kto tam wogóle przyjeżdża, toć to śmierdząca zdechłymi rybami wiocha... Czasem pojawi się Budyń by omówić w Renuszu sprawę budowy ECS, to ważniejsze niż jakiś tam byle jaki most, był sobie stary jako prowizorka przez 40 lat, to i kolejne 40 wytrzyma... są ważniejsze sprawy w tym mieście (choćby ECS, muzeum wojny) niż jakieś tam wiejskie mosty....

    • 2 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane