- 1 Taksówki droższe i trudniej dostępne (133 opinie)
- 2 Plaga rowerowych wraków w Trójmieście (171 opinii)
- 3 Koniec połowów na Oksywiu. Co z kutrami? (213 opinii)
- 4 Trudne życie lokatorów gminnej kamienicy (291 opinii)
- 5 Zejście do zbiornika spłynęło z deszczem (74 opinie)
- 6 Blokują przejście, stojąc w kolejce do kasy (295 opinii)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 07:02
ale powiedzcie szczerze (4)
Czy jak po Gdańsku jeszcze 10-15 lat temu jeździły prawie same stare składy 105Na , to czy awarie były tak częste jak dzisiaj?
- 30 5
-
2017-09-21 07:32
(1)
Nie, bo 105Na to wytrzymałe pojazdy a N8C to awaryjny złom więc GAiT woli je modernizować
- 11 5
-
2017-09-21 07:39
Ale modernizacja czegoś, co już przyszło po modernizacji parę lat temu to może być tylko gdański wymysł.
- 9 1
-
2017-09-21 10:22
Codziennie około 10% tramwajów zjeżdżało (lub było spychane) awaryjnie do zajezdni. Tyle w kwestii niezawodności 105Na.
- 8 2
-
2017-09-21 11:00
Awarie były, tylko Internetu nie było...
- 13 1
-
2017-09-21 07:10
Lepiej niech postawią nowe muzeum.
- 10 2
-
2017-09-21 07:22
Przecież Gdańsk ma dużą nadwyżkę budżetową, (1)
jaki jest problem zakupu nowego taboru. Dzisiejszy jest chyba najsłabszy w kraju. Zamiast stawiać kolejne muzea nikomu niepotrzebne inwestujcie w komunikację.
- 20 6
-
2017-09-21 10:23
Po co płacić z budżetu miasta, jak można dostać dotację unijną?
- 5 0
-
2017-09-21 07:23
Tytuł powinien brzmieć, że ważą się losy pasażerów komunikacji miejskiej. Oni są wartością nadrzędną i komunikacja jest dla nich a dla samej siebie :)
- 11 0
-
2017-09-21 07:29
N8C na Złom! 105Na na remont!
- 21 8
-
2017-09-21 07:37
oni nie mysla
Na n8c grosza bym nie dal
- 8 4
-
2017-09-21 08:00
Jak to nie mają pieniędzy? A dochód z biletów? Sam budżet? Dochód z mandatów?
- 11 6
-
2017-09-21 08:02
:)
Te stare poczciwe tramwaje przezyjo te nowoczesne, amerykanskie...
- 5 3
-
2017-09-21 08:04
Zła opinia (1)
Nie jest to kwestia nowych czy starych tramwajów bardziej kwestia zainwestowania w istniejącą już firmę. Nie jakieś unimogi które zagrażają zdrowiu i życiu czy brak pojęcia o pracy przez co poniektórych pracowników wyższych szczebli.
Bardziej jest organizacja pracy, wykwalifikowana kadra, odpowiednie stanowiska.
Nie jak jest do tej pory stanowisko i każdy pracownik jest od wszystkiego.- 17 0
-
2017-09-21 11:53
Zła opinia 2
Dochodzi kwestia prawidłowego szkolenia motorniczych. Stara kadra (coraz mniej ich) daje sobie rade znakomicie, ale już świeżaki (z biedronki ;-)) ,najbardziej opanowali obsługę radiotelefonu.
- 4 1
-
2017-09-21 08:10
(3)
naprawa za droga? a co na to prokuratura? wszak ktoś te relikty za grube pieniądze go gdańska sprowadził... znów nie widać słonia w menażerii?
- 18 5
-
2017-09-21 08:32
pisowaty (2)
donosicielu.....do dziela.Pokaz co potrafisz
- 5 9
-
2017-09-21 09:09
Jak tłumoku dojdziesz do wniosku, że to marnowanie (1)
Miedzy innymi Twojej kasy, to się wypowiadaj. Masz jakiekolwiek pojęcie o gminie?
- 5 3
-
2017-09-21 12:07
nimiecki szrot dla ciemnoty pełowskiej to najlepszy dil
ta ciemna lewacka pełowska zaraza wszystko psuła i ile może dalej psuje
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.