Miniony weekend był koszmarem dla kierowców, którzy chcieli zrobić zakupy w Galerii Bałtyckiej, ale także tych, którzy chcieli po prostu przejechać przez Wrzeszcz. Wszyscy utknęli w gigantycznych korkach. Problem ma rozwiązać system Tristar.
tak, nie po raz pierwszy
52%
tak, ale ruch odbywał się w miarę sprawnie
5%
nie, trudniej było znaleźć wolne miejsce posotojowe
7%
nie, ale tylko dlatego, że unikam dużych sklepów przed świętami
36%
Zazwyczaj parkowanie samochodu przy Galerii Bałtyckiej nie pochłania więcej niż pięć minut. Tymczasem w ostatni weekend wjazd na parking w Galerii Bałtyckiej zajmował kierowcom nawet godzinę. Wokół centrum handlowego wytworzyły się ogromne korki.
To nie koniec. By nieco rozładować duży ruch na parkingu zlokalizowanym na drugim i trzecim piętrze, władze Galerii Bałtyckiej postanowiły w niedzielę na kilkanaście minut zamknąć wjazd do centrum handlowego. Tuż przy wjeździe zostały opuszczone stalowe rolety. To jeszcze bardziej spotęgowało korki w całej okolicy.
-
Uniemożliwienie wjazdu części kierowców ułatwiło opuszczenie centrum kierowcom będącym w galerii - tłumaczy decyzję o zamknięciu bram
Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.
Czy to oznacza, że korki wokół Galerii Bałtyckiej będą zawsze przed świętami? -
Nie. Czekamy na uruchomienie systemu Tristar. Wtedy mechanizm obsługujący funkcjonowanie naszego parkingu zostanie podłączony do miejskiego systemu. Korki będą z pewnością mniejsze - tłumaczy Marcin Łukasiewicz. -
Na podłączenie się do Tristaru mamy zamiar wydać 100 tys. zł - dodaje.
Przypomnijmy: Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. Będą też tablice zmiennej treści, informujące np. o wolnych miejscach parkingowych lub korkach. System ma być gotowy do końca 2014 r.
Władze Galerii Bałtyckiej rozważają ponadto instalację dodatkowych tablic, które będą informować kierowców o dostępności miejsc.
Co ciekawe, problem z zatorami przy hipermarketach przed świętami mogłyby rozwiązać strony internetowe centrów handlowych. Tam potencjalni klienci mogliby sprawdzać liczbę dostępnych miejsc postojowych i od tego warunkować swój przyjazd. Na przełom w tej kwestii nie ma co liczyć. Dlaczego? Obiekty nie chcą odstraszać klientów.