• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Weekendowe utrudnienia na al. Niepodległości w Sopocie

piw
3 listopada 2023, godz. 10:30 
Opinie (40)

Dobiega końca ostatni w tym roku remont na al. Niepodległości w Sopocie. Prace na odcinku od wjazdu do siedziby ZDiZ do skrzyżowania z ul. Haffnera prowadzone są od dwóch tygodni, ale do tej pory nie oznaczały większych utrudnień dla kierowców. Zmieni się to już w piątek wieczorem. Do poniedziałku al. Niepodległości będzie w tym miejscu zwężona.



Bierzesz pod uwagę informacje o remontach, gdy wybierasz trasę przejazdu?

To już trzeci tym roku remont nawierzchni na al. Niepodległości. Najpierw, przez większą część sierpnia, remontowany był odcinek przelotówki przy granicy z Gdynią. Później - we wrześniu - remont prowadzono bliżej granicy z Gdańskiem.

Teraz zaś remontowany jest 150-metrowy odcinek między wjazdem do siedziby ZDiZ a skrzyżowaniem z ul. Haffnera (znajdujący się tuż za tym, który remontowano w sierpniu).

Prace obejmują również m.in. wymianę krawężników betonowych na kamienne, zmianę geometrii jezdni, regulacje urządzeń kanalizacji deszczowej i wydzielenie pasa zieleni. Więc choć zaczęły się w połowie października, to do tej pory utrudnienia dla kierowców były minimalne.

Początek utrudnień w piątek o godz. 19



Dziś wieczorem jednak, w piątek, 3 listopada, utrudnienia się pojawią.

Ok. godz. 19 rozpocznie się frezowanie starej nawierzchni, co wiązać się będzie z wyłączeniem z ruchu remontowanego fragmentu. Wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy na jezdni al. Niepodległości w kierunku Gdyni: jeden pas w kierunku Gdańska, jeden pas w kierunku Gdyni.



Weekendowe zmiany w ruchu:
  • Ruch w kierunku Gdańska odbywać się będzie jednym pasem prowadzącym do Gdyni.
  • Wyjazd z ul. Zamkowa Góra możliwy będzie tylko w prawo, w kierunku Gdyni. Dojazd w kierunku Gdańska będzie możliwy objazdem, poprzez zawrócenie na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Bernadowską w Gdyni. Dojazd do ul. Zamkowa Góra od strony Gdyni możliwy objazdem ulicami Haffnera i Sępią.
  • W okolicach przejścia dla pieszych przez al. Niepodległości policja będzie ręcznie kierowała ruchem (w godz. 9-19).

Utrudnienia do poniedziałku



W piątek zaplanowane jest frezowanie starej nawierzchni. W sobotę układana będzie podbudowa, warstwa wiążąca, nastąpi też regulacja urządzeń kanalizacji deszczowej. W niedzielę zaś układana będzie warstwa ścieralna.

W poniedziałek, ok. godz. 5 rano, organizacja ruchu wróci do pierwotnego kształtu, który obowiązywał przed remontem.

piw

Opinie (40) 1 zablokowana

  • Narzekacze za 3..2..1..

    • 3 10

  • A to zaskoczenie. W Sopocie takie rzeczy się nie zdarzają. To najlepiej zarządzane miasto w Polsce, (2)

    To przejściowe niedogodności, a nie "utrudnienia"

    • 5 10

    • (1)

      Hahaha jasne,gigantyczne długi,marazm, deweloperów.Gospodarz zwiał do warsiafki.

      • 0 9

      • Brałeś tabletki ?

        • 9 0

  • (4)

    A czemu nie pracują w nocy?

    • 5 13

    • Wystarczy, że ty "pracujesz" na portalu 24/7. (1)

      • 8 2

      • Ja u jeszcze kilku innych kłapołuchów potrafię za kilka kopiejek

        trollować dla Jarka 24na h

        • 1 0

    • Nie pracują bo pada deszcz, oby jutro też padało.

      • 0 2

    • Bo w nocy się śpi.

      • 0 0

  • Zwężać i tak już przeciążona, jedyną arterię... jak to nazwać? (9)

    Po tej arterii jeżdżą autobusy... po to za komuny wybudowali drogę o takich parametrach, aby było bezpieczniej, aby była możliwość manewru jak komuś przed nami coś nie wyjdzie... A teraz zwężenia..
    Spójrzcie co się wyrabia w Gdyni na Legionów na wys. SKM Redłowo: zwęzili każdy pas o metr (na oko) - utworzyli ścieżki rowerowe. W efekcie jak jadą rowerzyści i 2 autobusy to jest masakra.. Dobrze, że nie było jeszcze ofiar tego rozwiązania

    • 23 13

    • To są takie głupoty w imię zrównoważonego rozwoju, ale czego - umysłowego? (7)

      Legionów w Gdyni skopano także i na innych odcinkach czyli mniej więcej od Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego do Piłsudskiego malując w jednym miejscu dwa, a w innym jeden pasek czyli wydzielając niby ścieżkę rowerową. Już na tej ścieżce widziałem biegających ludzi, pary jadące pod prąd na jednej hulajnodze oraz.... rowerzystów jadących chodnikiem obok wyznaczonej i oznakowanej kolorami ścieżki aż do ul Redłowskiej. Dalej w stronę Kamiennej Góry jest już tylko jedna po lewej stronie, a po przeciwnej tylko symbol roweru namalowany na asfalcie. Po co wydawać kasę skoro zgodnie z przepisami rowerem można jechać po każdej drodze lub ulicy jeśli nie ma tam akurat zakazu poruszania się rowerem?

      • 0 5

      • Gdzie w Sopocie cokolwiek zrównoważonego? (5)

        Wszystko jest robione pod samochodziki. A potem zdziwko że głupi remont powoduje paraliż całego miasta...

        • 6 2

        • Nie pisz bzdur marny prowokatorze! (4)

          W Sopocie niestety wszystko bezrefleksyjnie robi się pod obcisłe gacie i tyle w temacie!

          • 1 7

          • W Sopocie do tego stopnia nienawidzą rowerzystów, że stawiali progi spowalniające na DDRach... (2)

            A dzięki temu ludzie wybierają samochodzik na każdą trasę.

            • 1 4

            • Masz jakąś obsesję... (1)

              Jedyne progi na ddr są przy skż, bo tam gaciowcy prują jak idioci.
              Niestety są fatalnie ustawione, bo ci idioci omijają je na pełnej prędkości, spychając pieszych z ich ścieżki.

              • 0 2

              • Rowerzysta 20 na godzinę - wariat

                Kierowca 90 na godzinę - spoko. A na 99% dróg jednych i drugich obowiązuje dokładnie to samo ograniczenie prędkości ;)

                • 1 0

          • energia autoholików bywa dość duża ale często mija się z prawdą

            W Sopocie wdrażane są od pewnego czasu pewne działania poprawiające warunki ruchu rowerów, ale bardzo rzadko odbywa się z naruszeniem interesów osób korzystających z samochodów (vide przebudowa ulicy 3 Maja, gdzie zachowano wiele miejsc do parkowania, choć można było poprowadzić drogę dla rowerów bardziej wygodną dla osób nie mających doświadczenia w miejskiej jeździe wraz z samochodami).

            • 0 0

      • mimo takich zachowań statystyki wykazują jednak poprawę bezpieczeństwa ruchu: redukcję liczby zdarzeń drogowych

        z udziałem niechronionych uczestników ruchu. Na Legionów warto separować ruch rowerów od pozostałej jezdni zwłaszcza wtedy, gdy ulica prowadzi pod "górkę". Nie każdy rowerzysta ma odwagę by poruszać się rowerem w ogólnym ruchu miejskim po jezdni, dlatego warto na ulicach o dużym natężeniu ruchu kołowego tworzyć odseparowane od jezdni drogi dla rowerów. Oczywiście nie powinno to być realizowane w ramach milcząco przyjmowanej filozofii, że budowa dróg dla rowerów ma prowadzić do pozbawienia prawa doświadczonych rowerzystów (takich jak przedpiśca) do korzystania z jezdni w tzw. ruchu mieszanym, który powinien być w mieście uspokajany.

        • 0 0

    • szkoda, że w mieście nie prowadzi się akcji wyjaśniających sens uspokajania ruchu kołowego

      Badania wykazują, że przepustowość korytarzy ruchu drogowego dla pojazdów jest największa, jeśli obowiązuje tam limit 30 km/h. Ruch odbywa się płynniej, kierowcy mogą bezpiecznie zachowywać małe odstępy między pojazdami, ponieważ w przypadku jakiegoś niespodziewanego zdarzenia zdążają bezpiecznie przyhamować. W Sopocie tylko na 3 ulicach obowiązuje wyższy limit: 50 km/h, ale mało kto jest tego świadomy. Zwężanie jezdni w bardzo wielu przypadkach przyczynia się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa ale i przepustowości ruchu, ponieważ mityguje kierowców chcących lekceważyć limity prędkości, tak jak wielu internautów na tym forum.

      • 0 0

  • Ankieta

    Brakuje odpowiedzi - Tylko w Gdyni. Jedyna taka cześć trójmiasta gdzie remonty są mierzone w latach a nie dniach

    • 20 3

  • Sopocki ZDiZ to stan umysłu... (8)

    Bynajmniej nie chodzi tu o same remonty dróg i czasowe niedogodności z tym związane. Pod płaszczykiem uspokojenia ruchu w XXIw, te wszystkie zwężenia i utrudnienia dla kierowców to jakaś masakra. Chodniki są dla pieszych, ale ulice dla pojazdów. Gdy pojazd włączający się do ruchu z drogi podporządkowanej nie jest w sanie zmieścić się na jednym pasie bo jest tak wąsko, albo gdy autobus czy ciężki pojazd nie jest w stanie zmieścić się na swoim pasie i kierowcy na sąsiednim boją się wyprzedzić jadąca 30km/h kolubrynę, to coś jest nie tak. Albo przystanek autobusowy na pasie głównej arterii komunikacyjnej Trójmiasta i blokowanie tegoż pasa, chociaż jest mnóstwo miejsca na zatokę, to tylko niektóre efekty prac tego sopockiego urzędu. Można również przytoczyć choćby regularną likwidację miejsc parkingowych w mieście, drastyczne poszerzanie na siłę strefy płatnego parkowania w miejscach do tego nieprzystosowanych, tak że się samochody nie mieszczą ani na pasie drogi, ani w polach parkingowych (są zbyt małe nawet na niewielki samochód osobowy).
    Z kolei wciskanie wszędzie gdzie się da, autostrad rowerowych (chociaż rowerzyści mają pełne prawo poruszać się po ulicach, nadmorskich ścieżkach czy jeszcze - lasach) nasuwa skojarzenie, że to "państwo w państwie" powinno się raczej nazywać Zarządem Lobby Cyklistów, ale na pewno nie dróg i zieleni...

    • 5 10

    • To jest proces, którego nie odwrócisz. (3)

      Przyzwyczajaj się, że rowerów jest coraz więcej, a utrudnień dla aut będzie przybywać

      • 10 1

      • Na głównej przelotówce Trójmiasta? (1)

        Gratuluję pomyślunku!
        Z lobby rowerowym jest jak z LGBT - mają pełne prawa obywatelskie, ale ciągle im mało i za wszelką cenę większości chcą narzucić swój punkt widzenia.

        • 0 3

        • Właśnie świetnie opisałeś kierowców

          • 1 1

      • warto także pamiętać, że to kierowcy są największym źródłem utrudnień jazdy i parkowania innych kierowców

        wielu z nich korzysta z samochodu nawet wtedy, gdy ma możliwość skorzystania z mniej terenochłonnej opcji dojazdu.

        • 0 0

    • Z bananem na Twarzy będę śmigał rowerem głównymi przelotówkami przez miasto.

      Ale nie mogę, bo samochodzikowe lobby wymyśliło ze powinienem jeździć po chodniku z pieszymi.

      • 3 1

    • Jasne, chodniki są dla pieszych, ale ich używacie drodzy kierowcy. (1)

      Jakimś cudem parkujecie na chodnikach, na przejściach dla pieszych, na trawnikach, na klombach. Parkuje w bramach wjazdowych, jeździcie w tunelach na Monte Cassino, nie stosujecie się do przepisów.
      Nikt miejsc parkingowych nie likwiduje, strefa płatnego parkowania pozwala zaparkować w cywilizowany sposób, jak inaczej udrażniać miejsca. Do kosztu samochodu trzeba zawsze dołożyć jeszcze koszt paliwa, przeglądów, ubezpieczenie i parkowanie. Mamy za dużo samochodów na głowę. przebiliśmy ludzi na tzw. zachodzie.

      • 4 1

      • Jesteś z urzędu miasta czy lobby rowerowego?

        Niestety najbardziej mądrzą się ci, którzy nie bywają w Sopocie w okresie największego ruchu i nie mają za grosz pojęcia co się dzieje. A że papier wszystko przyjmie, później ustalają niby dla mieszkańców coraz bardziej bzdurne i przeciwskuteczne rozwiązania.
        Jeśli twierdzisz, że nikt miejsc parkingowych nie likwiduje, to na 200 procent nie jesteś z Sopotu i bladego pojęcia nie masz o tym co piszesz.

        • 0 2

    • "Chodniki są dla pieszych, ale ulice dla pojazdów. "

      Oddaj prawo jazdy. Albo racz chociaż przeczytać ustawę o drogach publicznych, najlepiej ten fragment "(...) i przeznaczoną do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, ruchu osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt". Nie odróżniasz ulicy od jezdni i utożsamiasz (błędnie) pojazd z samochodem.

      • 1 1

  • Gdynia ucz się :) (2)

    • 6 2

    • Doprawdy nie ma czego...

      Nie wszystko złoto co się świeci.

      • 1 0

    • Czego? Robienia kawałkami przez cały rok, rok po roku?

      • 0 0

  • moze przy okazji wyreguluja swiatla na tym przejsciu

    tam piesi sa traktowani z najwieksza pogarda, stoi sie i czeka bardzo dlugo, a czas zielonego swiatla jest zdecydowanie za krotki, mierzony chyba na przejazd rowerem

    • 10 2

  • Przesłanie od ChatGPT z temat tego artykułu (1)

    Zakończenie remontu na al. Niepodległości w Sopocie to wspaniała wiadomość, zwłaszcza dla mieszkańców i kierowców korzystających z tej ważnej arterii komunikacyjnej. Prace prowadzone od dwóch tygodni, które dotychczas nie przysparzały większych trudności, to dowód na profesjonalizm i efektywność ekipy remontowej.

    Jednak, jak to często bywa, na ostatnim etapie remontu, mogą pojawić się utrudnienia, które wymagają od nas cierpliwości i wyrozumiałości. Zwężenie al. Niepodległości od piątku wieczorem do poniedziałku może być niewygodne, ale warto pamiętać, że to krótkotrwałe niedogodności na rzecz długotrwałych korzyści.

    Miejmy nadzieję, że po zakończeniu remontu ulica ta będzie nie tylko bezpieczniejsza, ale także estetycznie odnowiona, co wpłynie na komfort podróży i życia w Sopocie. Dziękujemy za trud włożony w poprawę naszej infrastruktury!

    • 2 2

    • Łubu dubu!

      To, że koniec remontu się zbliża i potrzebne są dodatkowe, chwilowe utrudnienia, jesr najmniejszym problemem.
      Dużo większym jest kierunek zmian drogowych w Sopocie.

      • 0 2

  • Zwezenie (2)

    Kto wymyska te isioryczne zwezenia i po co.Robi się nie bezpiecznie Już przez takie pomysły zginęli strażacy na drodze bo zachaczyli o prawidłowo jadąca ciężarówka Kogi wali po głowie z takimi kretyńskimi pomyskami

    • 0 2

    • Piłeś - nie pisz.

      • 3 0

    • zwężenia jezdni znakomicie mitygują mistrzów kierownicy

      statystyki wyraźnie pokazują, że na zwężonych jezdniach ma miejsce mniej kolizji i wypadków, ponieważ są one jednym z czynników uspokajających ruch kołowy. (patrz przykład Jaworzna w Małopolsce)

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane