- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (367 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (176 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (80 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (45 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (248 opinii)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (359 opinii)
Węzeł Gdańsk Południe nie będzie zamknięty latem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad robi krok wstecz i wycofuje się z planowanego na lipiec zamknięcia dwóch relacji na węźle Gdańsk Południe. - Sytuacja już teraz, z racji dużego natężenia ruchu, jest trudna, więc postanowiliśmy zrezygnować z letnich zmian w organizacji ruchu. Te nastąpią dopiero we wrześniu - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
Plan zakładał częściowe zamknięcie węzła latem, a więc w szczycie wakacyjnego ruchu na drogach. Wówczas odnotowywane jest rekordowe natężenie przekraczające nawet 100 tys. pojazdów na dobę.
GDDKiA zamierzała zamknąć dwie relacje (Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Łódź) i wyznaczyć objazdy przez węzły w Kowalach i Straszynie.
- Wycofujemy się z tego - mówi nam Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Po wielu głosach od mieszkańców jeszcze raz usiedliśmy z wykonawcą do rozmów i przeanalizowaliśmy sytuację. Ona już teraz jest trudna, bo natężenie ruchu jest duże i tego typu zmiany mogłyby doprowadzić latem do paraliżu. Postanowiliśmy więc wstrzymać się z wprowadzeniem tej organizacji ruchu i zmiany na węźle nastąpią dopiero po wakacjach.
Odzew po naszym ubiegłotygodniowym artykule zaskoczył nie tylko drogowców i mieszkańców.
W sprawie planowanych utrudnień interweniowała w poniedziałek poseł Magdalena Sroka, która wraz z wójtem gminy Pruszcz Gdański Weroniką Chmielowiec odwiedziła siedzibę GDDKiA w Gdańsku, by omówić obawy mieszkańców i kierowców.
Decyzja drogowców oznacza, że przez całe lato aż do połowy września ruch na węźle Gdańsk-Południe będzie odbywać się tak jak teraz.
Potem sam środek węzła zostanie zamknięty, a ruch zostanie poprowadzony dookoła - już po nowych łącznicach.
Zmiana harmonogramu może, ale - jak podkreślają drogowcy - nie musi oznaczać nieznacznego opóźnienia całej inwestycji. Na dziś mówi się o dwóch miesiącach.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-28 12:04
(13)
No i super. Można się czasem wsłuchiwać w opinie innych. Gratulacje.
- 214 37
-
2024-05-28 21:09
Czyli robią dobrze turystom. (1)
Mieszkańcy będą cierpieć od września.
- 10 1
-
2024-05-29 07:14
popatrz... jaka to jest gwiazda... pojechała i załatwiła...ona taka która nie jest w stanie sklecić 2 poprawnych zdań
- 2 2
-
2024-05-28 13:53
A przed wyborami miała być estakada. (3)
Na Armi krajowej ,wieczne korki i po wyborach cisza ?
- 10 7
-
2024-05-29 11:27
Przed wyborami miało być wszystko ..
A pozostały obietnice i regres rozwoju.
- 0 0
-
2024-05-28 14:35
Jaka znowu estakada? (1)
Nikt by nie zagłosował na tak absurdalną propozycję, która zakorkuje AK od Śródmieścia do Chełmu...
- 8 16
-
2024-05-29 07:13
co tym którzy nie chcą tego wiaduktu siadło na łeb?
nawet przedszkolak wie ze tylko usprawni ruch nic więcej...
- 4 3
-
2024-05-28 13:14
Jasne. To świadczy jedynie o braku ich inteligencji, lub o ignorancji (2)
Dopiero po protestach poszli po rozum do głowy??
Nie mogli tego od razu tak zaplanować, musieli najpierw wqrwic połowę mieszkańców Pomorza?
Albo słabi w kontekście inteligencji, albo totalni ignoranci. Tak czy inaczej, nie ma czego gratulować.- 18 8
-
2024-05-29 07:08
Tą decyzja wqwią jeszcze bardziej. Bo to oni beda cierpieli od wrzesnia, a nie turysci. (1)
Termin otwarcia węzła pewnie tez o sie przesunie o 2 miesiące ;-)))) Tylko głupi ludzie tego nie wiedzą, bo nie potrafią czytac między wierszami.
- 3 1
-
2024-05-29 10:21
Sami płakali i postulowali
- 1 0
-
2024-05-28 12:42
No nie wiem. (3)
Latem i tak będzie masakra, ale dzięki tej decyzji potem roboty będą ogólnie o 2 (DWA) miesiące dłuższe. Super. To nie tak, że w lecie ich nie będzie i później będzie jak zaplanowane. Właśnie zafundowano nam dodatkowe dwa miesiące korków.
- 16 11
-
2024-05-28 17:11
całe szczęście są tacy, którzy wybierają opcję rower + kolej (2)
i ani nie tworzą korków, ani nie tracą w nich czasu niepotrzebnie
- 2 15
-
2024-05-29 12:49
moj dzien stal sie swietlisty dzieki temu wpisowi. Czyli tworzysz korek w wagonie?
- 0 0
-
2024-05-29 07:46
I co, poczułeś się dzięki temu lepszy? Dobrze, chociaż coś.
- 5 0
-
2024-05-29 00:32
Powolni (13)
Dyrekecja nie powinna decydować kiedy zamknąć węzeł, tylko przycinąć wykonawcę aby pracował nocami gdy nie ma ruchu. Nue mogę tego pojąć. Wszędzie można pracować na nocnych zmianach, w stoczni, rafinerii, tylko drogowcy jeszcze nie opanowali tej magicznej sztuki
- 135 13
-
2024-07-09 22:47
Ojoj
Popracuj w tej branży i wówczas się wypowiadaj
- 0 0
-
2024-05-29 13:08
Potrafią w nocy ale trzeba $... ale w PL "tanie pantwo" i "niska cena"
- 0 0
-
2024-05-29 12:48
Dokładnie!!
Stoimy w korkach codziennie przez głupote. Mam do zrobienia 18km obwodnica,czasami wracam 2-3h! Ile można? Wszędzie się da w nocy tylko u nas się nie da.
- 3 0
-
2024-05-29 08:39
Generalnie w innych normalnych krajach pracują w nocy. tylko w Polsce jakoś nie potrafią...
- 9 2
-
2024-05-29 07:50
Zabawne, że najwięcej do powiedzenia o pracy w nocy mają korposzczury albo urzędnicy pracujący w godzinach 9-17. (1)
Pomijam zerową wiedzę i budowie dróg, a nawet budowie czegokolwiek.
- 11 17
-
2024-05-29 08:42
Popatrz a jakoś na zachodzie i w np. Chorwacji da się może Twoja wiedza tego nie ogarnia
- 7 5
-
2024-05-29 07:54
pracowałeś kiedyś w nocy na budowie ? chciałbyś dom budowany w nocy ? (2)
- 8 10
-
2024-05-29 15:03
A o oświetleniu nie słyszał?
W Holandii za dnia przygotowują infrastrukturę, a w nocy jadą z metrami. Halogeny mają tak mocne i odpowiednio ustawione, że jest jak za dnia
- 2 0
-
2024-05-29 08:42
W innych krajach mogą
- 11 5
-
2024-05-29 07:48
(2)
Opanowali, ale wtedy trzeba zapłacić więcej, a w przetargach najwięcej punktów dostaje się za cenę, nie za czas realizacji.
- 13 1
-
2024-05-29 08:43
(1)
No to wybrać takich którzy zrobią w takiej samej cenie
- 2 3
-
2024-05-29 09:48
Nie zrobią w takiej samej cenie jeśli roboty mają być prowadzone w nocy, niedziele i święta. Tak trudno to zrozumieć. Załóż firmę i pokaż że można. Był przetarg, mogłeś wystartować i dać ofertę konkurencyjną.
- 7 2
-
2024-05-29 06:35
As
To taka firma kobylarnia to najgorsze G.... inne firmy pracują nocami w soboty a tu nic tragedia
- 4 4
-
2024-05-28 12:53
(28)
Potrzebujemy w trójmieście więcej dróg, wystarczy zamknięcie jednego węzła i już mamy paraliż. A to tylko dlatego, że jest budowa nowej drogi. Za kilka lat jak będą potrzebne remonty to alternatywnych dróg będzie mało, albo jedna i a pojazdów przybywa. Północna część trójmiasta tonie w korkach tak samo jak południe.
- 166 32
-
2024-05-29 07:11
Mniej samochodów, nie więcej dróg!!!
Myślisz od du.py strony, dokładnie tak myśleli w latach 60 i 70.
- 7 9
-
2024-05-28 17:24
Nie słyszałeś o paradoksie Braessa.
- 5 9
-
2024-05-28 15:08
poprawiłem (8)
Potrzebujemy w trójmieście mniej aut, wystarczy zamknięcie jednego węzła i już mamy paraliż. A to tylko dlatego, że jest budowa nowej drogi. Za kilka lat jak będą potrzebne remonty to alternatywnych dróg będzie mało, albo jedna i a pojazdów przybywa. Północna część trójmiasta tonie w korkach tak samo jak południe.
- 24 19
-
2024-05-29 07:49
(1)
Oj już tak nie zazdrość, też sobie kiedyś kupisz :)
- 1 4
-
2024-05-29 10:51
900 samochodów na 1000 mieszkańców - dzisiaj samochód to nie luksus
- 3 0
-
2024-05-29 07:53
Nie poprawiłeś, tylko napisałeś głupotę.
- 1 1
-
2024-05-29 07:16
Która to północna??? Chylonia? Ma świetne drogi.
Jeżeli masz na myśli okolice Pogórze, Kosakowa, itp. to sorry, ale te tereney nie należą do Gdyni i Gdynia nie będzie sponsorować infrastruktury innym miejscowościom. Prośby więc kieruj do sołtysów tych miejscowości albo do starosty powiatu puckiego, do którego należą tereny!!!!
- 3 1
-
2024-05-28 17:15
w Trójmieście potrzebujemy łatwiejszego korzystania z opcji innych niż samochód (3)
przede wszystkim zrozumienia, że rozbudowa sieci drogowej w "średnim" okresie nie redukuje korków; następnie radykalnej poprawy dostępu do wszystkich stacji i przystanków SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów, po trzecie elektryfikacji PKM, budowy PKM do Kowal i systemu zarządzania powierzchnią do parkowania, nie wykluczającego obciążania kierowców faktycznymi kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują.
- 17 7
-
2024-05-28 18:12
A o czymś takim jak tranzyt i konieczność przemieszczania towarów między aglomeracjami lub dostawy to słyszałeś? (2)
Czy tylko o pasażerach iluzorycznej PKM lub jakiegoś tramwaju nie wiadomo skąd dokąd?
- 11 13
-
2024-05-29 07:15
(1)
I te towary przemieszcza się milionami aut osobowych? :)
- 8 2
-
2024-05-29 07:55
Silnik spalinowy uratował miasta od utonięcia w końskim łajnie.
- 2 2
-
2024-05-28 13:55
Na razie (1)
Mamy więcej osiedli a drogi te same.
- 27 2
-
2024-05-28 17:16
żadne miasto na świecie nie rozwiązało problemu korków stawiając głównie lub wyłącznie na rozbudowę sieci drogowej
- 13 9
-
2024-05-28 13:43
Koza (2)
A gdzie byli co rządzili przez ostatnie 8 lat. Co zrobił dla Trójmiasta Horala, Płażyński, Sellin ,Kowalewski i inni. Budowa trasy portowej, estakady Kwiatkowskiego, trasy Kaszubskiej to obowiązek panstwa bo to są drogi państwowe. Poza tym co wojewoda zrobił z trasą WZ, dał jakieś pieniądze czy nie. AK należy do dróg wojewódzkich, też PiS nic mi dal
- 40 10
-
2024-05-28 18:11
Pamiętam głosowanie pomorskich posłów, z partii wtedy rządzącej w sprawie Ustawy Metropolitalnej (2023 rok)
Byli przeciw
- 13 0
-
2024-05-28 13:57
Dziecko
Skończ z tą polityką ,wyprali ci mózg totalnie.
- 10 20
-
2024-05-28 13:01
(11)
Gdzie Ty żyjesz???
Era transportu prywatnego już się kończy, czy nie rozumiesz, że prawo UE nakazuje utrudnianie życia kierowcom???
Utrudnienie poprzez zwężanie jezdni, tworzenie buspasów, wprowadzenie stref czystego transportu, stref tempo 30, e Gdyni to nawet idą w likwidacje zatok autobusowych w niektórych miejscach.Gdzie Ty żyjesz???
Era transportu prywatnego już się kończy, czy nie rozumiesz, że prawo UE nakazuje utrudnianie życia kierowcom???
Utrudnienie poprzez zwężanie jezdni, tworzenie buspasów, wprowadzenie stref czystego transportu, stref tempo 30, e Gdyni to nawet idą w likwidacje zatok autobusowych w niektórych miejscach. Wszystko to oczywiście pod hasłami które ci sprzedają, czyli ekologia, bezpieczeństwo. Obudź się.
Będzie jeszcze gorzej. Mają zrobić wszystko abyś się przesiadł na zbiorkom. SUMP dla trójmiasta, radzę poczytać, masz jeszcze tydzień na zapoznanie się z materiałem i głosowanie przeciwko tej komunie z zachodu.
Ludziska zacznijcie w końcu samodzielnie myśleć i szukać informacji, UE to nie tylko kasa która przysłania wam zdrowy rozsądek.- 29 39
-
2024-05-28 14:37
Czyli teraz Big Oil próbuje grać na emocjach?
Musisz bronić swojego samochodu jak lew! A najbardziej pilnować, żeby był jedynym możliwym środkiem transportu w mieście.
Jeszcze ktoś będzie się wygodnie przemieszczał bez płacenia haraczu koncernom paliwowym, a na to nie możemy sobie pozwolić!- 12 14
-
2024-05-28 13:27
(3)
Nie wszędzie i nie zawsze musisz wozić d... samochodem.
- 16 20
-
2024-05-28 14:12
(2)
powiedz to setkom TIRów jadących codziennie tymi drogami, co trzeba mieć w głowie, żeby ciągle myśleć kategoriami prywatnych samochodów, a nie dostrzegać, że drogi są potrzebne gospodarce, czy to się komuś podoba czy nie
- 24 11
-
2024-05-28 14:38
Mówisz o tych TIRach, co nie mogą dojechać, bo blokują je korki złożone z osobówek jadących po 5-10km? (1)
- 12 13
-
2024-05-29 07:51
Mówię o tych, które nie mogą tak jak karetki przejechać z powodu i**otów z Ostatniego Pokolenia.
- 1 1
-
2024-05-28 13:15
mówiąc precyzyjniej - era transportu prywatnego jest systematycznie wykańczana (5)
sama się nie kończy...
- 17 3
-
2024-05-28 13:37
wykańczana? (4)
Wytańcza się sama. to po prostu droga do nikąd.
Przepustowości i parkingów nie a sie powiększać w nieskończoność.- 20 14
-
2024-05-29 09:51
Ty się najpierw naucz poprawnie pisać w języku polskim, a dopiero jak opanujesz tę umiejętność weź za urbanistykę.
- 0 0
-
2024-05-28 14:39
Ale można próbować. (2)
Na przykład takie tory tramwajowe, na których korporacje nie zarabiają - idealne pod parking.
- 6 4
-
2024-05-28 17:17
szczodre oferowanie podaży miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta (1)
zwiększa korki na dojazdach do niego. Jeszcze tego nie rozumiesz?
- 5 2
-
2024-05-28 23:01
Że w Gdańsku aby gdzieś dojechać to trzeba przejechać przez centrum
to też tego nie wiesz? Zwężenia i przejścia naziemne temu nie pomagają.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.