• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Gdańsk Południe nie będzie zamknięty latem

Maciej Korolczuk
28 maja 2024, godz. 12:00 
Opinie (180)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad robi krok wstecz i wycofuje się z planowanego na lipiec zamknięcia dwóch relacji na węźle Gdańsk Południe.Mapka - Sytuacja już teraz, z racji dużego natężenia ruchu, jest trudna, więc postanowiliśmy zrezygnować z letnich zmian w organizacji ruchu. Te nastąpią dopiero we wrześniu - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Decyzja drogowców o wycofaniu się z letniej organizacji ruchu:

O planach wykonawcy realizującego przebudowę węzła Gdańsk Południe informowaliśmy w ubiegłym tygodniu.

Plan zakładał częściowe zamknięcie węzła latem, a więc w szczycie wakacyjnego ruchu na drogach. Wówczas odnotowywane jest rekordowe natężenie przekraczające nawet 100 tys. pojazdów na dobę.

GDDKiA zamierzała zamknąć dwie relacje (Gdynia-Warszawa oraz Warszawa-Łódź) i wyznaczyć objazdy przez węzły w Kowalach i Straszynie.

  • Obecna organizacja ruchu zostanie utrzymana do połowy września.
  • Od 15 września środek węzła zostanie zamknięty, a objazd poprowadzony dookoła po nowych łącznicach.
- Wycofujemy się z tego - mówi nam Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Po wielu głosach od mieszkańców jeszcze raz usiedliśmy z wykonawcą do rozmów i przeanalizowaliśmy sytuację. Ona już teraz jest trudna, bo natężenie ruchu jest duże i tego typu zmiany mogłyby doprowadzić latem do paraliżu. Postanowiliśmy więc wstrzymać się z wprowadzeniem tej organizacji ruchu i zmiany na węźle nastąpią dopiero po wakacjach.
Odzew po naszym ubiegłotygodniowym artykule zaskoczył nie tylko drogowców i mieszkańców.

W sprawie planowanych utrudnień interweniowała w poniedziałek poseł Magdalena Sroka, która wraz z wójtem gminy Pruszcz Gdański Weroniką Chmielowiec odwiedziła siedzibę GDDKiA w Gdańsku, by omówić obawy mieszkańców i kierowców.

W sprawie planowanych utrudnień interweniowała m.in. poseł Magdalena Sroka oraz wójt gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec. W sprawie planowanych utrudnień interweniowała m.in. poseł Magdalena Sroka oraz wójt gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec.
Decyzja drogowców oznacza, że przez całe lato aż do połowy września ruch na węźle Gdańsk-Południe będzie odbywać się tak jak teraz.

Potem sam środek węzła zostanie zamknięty, a ruch zostanie poprowadzony dookoła - już po nowych łącznicach.

Zmiana harmonogramu może, ale - jak podkreślają drogowcy - nie musi oznaczać nieznacznego opóźnienia całej inwestycji. Na dziś mówi się o dwóch miesiącach.

Miejsca

Opinie (180) 1 zablokowana

  • A od października przyjdzie zima i remont potrwa do kolejnych wakacji xD

    • 6 0

  • Wybraliscie taką władzę w Gminie, która działa na szkodę mieszkanców (1)

    Widzę, że nowa wójtem gminy Pruszcz Gdański Weroniką Chmielowiec na szkodę mieszkańców działa. I tak gmina nie korzyści z tych tzw turystów więc nie rozumiem czemu się wtrąca i przedłuża budowę. No ale wybraliście taką władzę, która funduje niekończąca się budowę ;)

    • 11 33

    • Nie masz zielonego pojęcia to lepiej milcz

      • 6 2

  • Horror

    Słuchajcie, ale to jest straszne! W jednostkach Skarbu Państwa brakuje myślących specjalistów. Do tego stopnia, że to czytelnicy sami w komentarzach proponują lepsze rozwiązania niż Ci "myśliwi" :)
    Patrząc na artykuł to jednak da się? - DA SIĘ!

    • 5 6

  • A już myślałam, że latem trzeba będzie wynająć helikopter...

    Dobre wiadomości

    • 4 3

  • (28)

    Potrzebujemy w trójmieście więcej dróg, wystarczy zamknięcie jednego węzła i już mamy paraliż. A to tylko dlatego, że jest budowa nowej drogi. Za kilka lat jak będą potrzebne remonty to alternatywnych dróg będzie mało, albo jedna i a pojazdów przybywa. Północna część trójmiasta tonie w korkach tak samo jak południe.

    • 166 32

    • (11)

      Gdzie Ty żyjesz???

      Era transportu prywatnego już się kończy, czy nie rozumiesz, że prawo UE nakazuje utrudnianie życia kierowcom???

      Utrudnienie poprzez zwężanie jezdni, tworzenie buspasów, wprowadzenie stref czystego transportu, stref tempo 30, e Gdyni to nawet idą w likwidacje zatok autobusowych w niektórych miejscach. Wszystko to oczywiście pod hasłami które ci sprzedają, czyli ekologia, bezpieczeństwo. Obudź się.

      Będzie jeszcze gorzej. Mają zrobić wszystko abyś się przesiadł na zbiorkom. SUMP dla trójmiasta, radzę poczytać, masz jeszcze tydzień na zapoznanie się z materiałem i głosowanie przeciwko tej komunie z zachodu.

      Ludziska zacznijcie w końcu samodzielnie myśleć i szukać informacji, UE to nie tylko kasa która przysłania wam zdrowy rozsądek.

      • 29 39

      • mówiąc precyzyjniej - era transportu prywatnego jest systematycznie wykańczana (5)

        sama się nie kończy...

        • 17 3

        • wykańczana? (4)

          Wytańcza się sama. to po prostu droga do nikąd.
          Przepustowości i parkingów nie a sie powiększać w nieskończoność.

          • 20 14

          • Ale można próbować. (2)

            Na przykład takie tory tramwajowe, na których korporacje nie zarabiają - idealne pod parking.

            • 6 4

            • szczodre oferowanie podaży miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta (1)

              zwiększa korki na dojazdach do niego. Jeszcze tego nie rozumiesz?

              • 5 2

              • Że w Gdańsku aby gdzieś dojechać to trzeba przejechać przez centrum

                to też tego nie wiesz? Zwężenia i przejścia naziemne temu nie pomagają.

                • 7 1

          • Ty się najpierw naucz poprawnie pisać w języku polskim, a dopiero jak opanujesz tę umiejętność weź za urbanistykę.

            • 0 0

      • (3)

        Nie wszędzie i nie zawsze musisz wozić d... samochodem.

        • 16 20

        • (2)

          powiedz to setkom TIRów jadących codziennie tymi drogami, co trzeba mieć w głowie, żeby ciągle myśleć kategoriami prywatnych samochodów, a nie dostrzegać, że drogi są potrzebne gospodarce, czy to się komuś podoba czy nie

          • 24 11

          • Mówisz o tych TIRach, co nie mogą dojechać, bo blokują je korki złożone z osobówek jadących po 5-10km? (1)

            • 12 13

            • Mówię o tych, które nie mogą tak jak karetki przejechać z powodu i**otów z Ostatniego Pokolenia.

              • 1 1

      • Czyli teraz Big Oil próbuje grać na emocjach?

        Musisz bronić swojego samochodu jak lew! A najbardziej pilnować, żeby był jedynym możliwym środkiem transportu w mieście.

        Jeszcze ktoś będzie się wygodnie przemieszczał bez płacenia haraczu koncernom paliwowym, a na to nie możemy sobie pozwolić!

        • 12 14

    • Koza (2)

      A gdzie byli co rządzili przez ostatnie 8 lat. Co zrobił dla Trójmiasta Horala, Płażyński, Sellin ,Kowalewski i inni. Budowa trasy portowej, estakady Kwiatkowskiego, trasy Kaszubskiej to obowiązek panstwa bo to są drogi państwowe. Poza tym co wojewoda zrobił z trasą WZ, dał jakieś pieniądze czy nie. AK należy do dróg wojewódzkich, też PiS nic mi dal

      • 40 10

      • Dziecko

        Skończ z tą polityką ,wyprali ci mózg totalnie.

        • 10 20

      • Pamiętam głosowanie pomorskich posłów, z partii wtedy rządzącej w sprawie Ustawy Metropolitalnej (2023 rok)

        Byli przeciw

        • 13 0

    • Na razie (1)

      Mamy więcej osiedli a drogi te same.

      • 27 2

      • żadne miasto na świecie nie rozwiązało problemu korków stawiając głównie lub wyłącznie na rozbudowę sieci drogowej

        • 13 9

    • poprawiłem (8)

      Potrzebujemy w trójmieście mniej aut, wystarczy zamknięcie jednego węzła i już mamy paraliż. A to tylko dlatego, że jest budowa nowej drogi. Za kilka lat jak będą potrzebne remonty to alternatywnych dróg będzie mało, albo jedna i a pojazdów przybywa. Północna część trójmiasta tonie w korkach tak samo jak południe.

      • 24 19

      • w Trójmieście potrzebujemy łatwiejszego korzystania z opcji innych niż samochód (3)

        przede wszystkim zrozumienia, że rozbudowa sieci drogowej w "średnim" okresie nie redukuje korków; następnie radykalnej poprawy dostępu do wszystkich stacji i przystanków SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów, po trzecie elektryfikacji PKM, budowy PKM do Kowal i systemu zarządzania powierzchnią do parkowania, nie wykluczającego obciążania kierowców faktycznymi kosztami, które ich zachowania komunikacyjne generują.

        • 17 7

        • A o czymś takim jak tranzyt i konieczność przemieszczania towarów między aglomeracjami lub dostawy to słyszałeś? (2)

          Czy tylko o pasażerach iluzorycznej PKM lub jakiegoś tramwaju nie wiadomo skąd dokąd?

          • 11 13

          • (1)

            I te towary przemieszcza się milionami aut osobowych? :)

            • 8 2

            • Silnik spalinowy uratował miasta od utonięcia w końskim łajnie.

              • 2 2

      • Która to północna??? Chylonia? Ma świetne drogi.

        Jeżeli masz na myśli okolice Pogórze, Kosakowa, itp. to sorry, ale te tereney nie należą do Gdyni i Gdynia nie będzie sponsorować infrastruktury innym miejscowościom. Prośby więc kieruj do sołtysów tych miejscowości albo do starosty powiatu puckiego, do którego należą tereny!!!!

        • 3 1

      • (1)

        Oj już tak nie zazdrość, też sobie kiedyś kupisz :)

        • 1 4

        • 900 samochodów na 1000 mieszkańców - dzisiaj samochód to nie luksus

          • 3 0

      • Nie poprawiłeś, tylko napisałeś głupotę.

        • 1 1

    • Nie słyszałeś o paradoksie Braessa.

      • 5 9

    • Mniej samochodów, nie więcej dróg!!!

      Myślisz od du.py strony, dokładnie tak myśleli w latach 60 i 70.

      • 7 9

  • Rząd i Ola dbają o interesy i komfort Gdańszczan. (1)

    Pamiętamy jak to wyglądało za poprzedniej ekipy.

    • 2 11

    • Ona nam uwłacza

      • 0 0

  • Jjj

    24 h na dobę już by mieli prawie zrobione . Ale po co ludziom płacić lepiej paraliżować ruch i stwarzać niebezpieczeństwo wypadków jak i tak jest przez ten syf cały

    • 19 2

  • (1)

    Za długo się partolą z tym, 5 ludzi na krzyż to co się dziwić. Jak Chińczycy chcieli budować to im pewnie lokalne firmy rzucały kłody pod nogi, żeby ich wygonić i sami zarobić.

    • 9 2

    • I tak zarobili, ze POdwykonawców tusk ze Zbigniewem N. puścili z torbami.

      • 1 3

  • Po wakacjach

    Ruch będzie jeszcze większy, co to za wolololo.

    • 7 0

  • (3)

    To jest masakra zaplanowana od początku. Wiadomym jest, że wezeł trzeba rozbudować. Ale to trzeba coś tymczasowego zbudować, aby móc dzióbać na węźle

    • 97 8

    • A kto za to zaplaci? (1)

      • 4 7

      • No tak bo czas kierowcow i przepalone paliwo to jest za darmo.

        Za ten rozgardiasz płaci cała gospodarka.

        • 5 2

    • To już powinno być zaplanowane 15 lat temu.

      Wtedy siedzieli niby mądrzy i projektowali. Tak zaprojektowali, że zjazdy wszystkie od nowa są robione zamiast od razu docelowo.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane