• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki do poprawy. Poważne błędy w wykonaniu

Maciej Naskręt
23 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji. Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji.

Poważny błąd wykonawczy na budowie Węzła Karczemki. Niestarannie wykonany nasyp oraz złe odwodnienie spowodowały, że jezdnia już się ugięła i stoi na niej woda. Budimex ma to naprawić jak tylko polepszy się pogoda, choć jego przedstawiciele zarzekają się, że wszystkie prace wykonali zgodnie z projektem.



Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej. Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej.
Są kłopoty przy budowie Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Wykonawca niestarannie wykonał nasyp na zjeździe w relacji Żukowo - Gdynia. Grunt zarwał się, a jezdnia znacząco ugięła się pod ciężarem przejeżdżających samochodów.

Kolejnym błędem było niestaranne wykonanie odwodnienia węzła, umożliwiającego zjazd z obwodnicy do centrum handlowego Auchan przy ul. Szczęśliwej. Z tego powodu wody opadowe zalegają na jezdni i poboczu.

- Rzeczywiście doszło do ugięcia jezdni. Obecnie jezdnia już nie osiada. Sytuacja jest monitorowana przez geodetów, którzy wykonują cyklicznie pomiary. Jej stan nie zagraża bezpieczeństwu ruchu. Przed zakończeniem budowy zostanie naprawiona. Musimy jednak zaczekać na sprzyjające warunki pogodowe - tłumaczy Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimex S.A.

Jak często przejeżdżasz przez Węzeł Karczemki?

- Jeśli chodzi o zjazd do Auchan, to zaistniały tam mały problem z odwodnieniem został już usunięty - dodaje rzecznik.

Sprawę związaną z zapadniętą jezdną przedstawiliśmy też inwestorowi - gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W trybie pilnym zwrócił się on do nadzoru budowy o szczegółowe wyjaśnienie sytuacji.

Jeszcze nie wiadomo, ile pochłoną koszty naprawy uszkodzonego nasypu ani kto za to zapłaci. Władze spółki Budimex podkreślają, że prace zostały wykonane zgodnie z projektem. Gdzie zatem popełniono błąd? - Trwa ustalanie bezpośrednich przyczyn usterki - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W miejscu, gdzie doszło do uszkodzenia jezdni, w dolnej części nasypu, znajduje się przepust. Ten jednak jest we właściwym miejscu. Problem tkwi zatem nieco wyżej, pomiędzy nawierzchnią jezdni a właśnie przepustem - dodaje Michalski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane Budimex. Za realizację zadania otrzyma 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja rozpoczęła się wiosną 2010 r. i potrwa do maja 2012 r. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy, z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd do Centrum Handlowego Auchan.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Prawda jest taka, że firmy podwykonawcza mają gdzieś jakość wykonywanych prac.

    Jaka dla podwykonawcy płaca, taka podwykonawcy praca.

    • 8 0

  • d*pimex i wszystko jasne

    partacze nr 1 w Polsce

    • 12 0

  • coś dziwnego dzieje się też po wyjeździe z karczemek w kierunku straszyna - jezdnia jest pofalowana

    na odcinku 200-300 m samochody delikatnie podstkakują...

    • 11 0

  • Jej stan nie zagraża bezpieczeństwu ruchu.

    A więc zostawcie :)

    • 7 1

  • zaoszczedziło sie

    na dobrym kruszywie?Wzieło sie premie za pospiech?
    Oto rezultat.
    Pytam, gdzie jest nadzór budowlany nad tym polskim budowlanym bagnem?

    • 17 1

  • Bubel

    Nadzór gdzie był?lewą kasę liczył za przymknięcie oka.

    • 12 3

  • A mówiono,że za komuny budowano gorzej. (1)

    Przyklady: domy z płyty stoją,obwodnica się nie zapadła a wiadukty stoją nadal.

    • 9 2

    • dworzec w Gdyni sto razy lepiej zrobili w latach 50 bez komputerowych wizualizacji i innych pierdółek to co robią teraz to totalna amatorka to nigdy nie wytrzyma 50 lat

      • 2 1

  • Budimex? To ta firma co budowała Mexyk?

    .

    • 6 1

  • Budownictwo za tzw."komuny" -bez porownania lepsza jakość (3)

    Mieszkam w bloku z roku 1970, a byłam u znajomych w jednym z "wieżowców"

    nowo wybudowanych przez znanego dewelopera...

    słychać wszystko co robią sąsiedzi, akustyka cudowna- jak w teatrze,
    od okna wieje, wszystkie rury schowane w ścianch, że jak któraś zacznie przecieklać to trzeba rozwalić pół mieszkania, by ją naprawić

    • 6 4

    • masz solidne i estetyczne mieszkanie z rurami w pokojach;p (1)

      taaa, 3 cm asfaltu na powstancow warszawy (przed remontem) to dowód na jakość budów za komuny:p

      • 3 1

      • baranku ulica Morska asfalt kładziony w latach 70 dotrwała do tych czasów a g... węzeł wzgórze wyremontowany marzec 2011 i co już koleiny spękania tak wspaniale to robią rzeczywiście wg mnie na takie debilne remonty szkoda kasy.Na Bosmańskiej inżynier idiota buduje ronda na których nie mieszczą się autobusy podobna partanina została zrobiona na Dębogórskiej w Rumi trzeba było poprawiać na Morskiej w Gdyni na odcinkach remontowanych w 2007 czy 2008 roku już są dziury to jest ta lepsza jakość?A dworzec w Gdyni zobacz jak pięknie remontują zobacz sobie peron 5 jaka fuszera jaki debilizm z tymi daszkami jakością materiałów itd

        • 2 1

    • ja lubie słuchac mojej sąsiadki

      szkoda że nie ze mną tylko

      • 4 0

  • (3)

    a ten TIR na zdjęciu ile waży ??
    może najwyższy czas zamontować wagi w Trojmiescie !?

    • 13 2

    • (1)

      a pod jaki nacisk powinno się teraz ośle budować drogi?11,5KN na oś ośle

      • 0 2

      • 115KN !!!! j....ny ośle

        • 1 0

    • !!!!!!!!!!!

      Ten SAMOCHÓD CIĘŻAROWY !!!!!!!!!!!!! a nie TIR KRETYNIE jedzie na pusto o czym świadczy podniesiona pierwsza oś w naczepie!!! Czyli waży ok 14 ton a w Polsce dopuszczalne jest 40....

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane