• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki: kierowcy nie widzą pasów na jezdni

Maciej Naskręt
23 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie. Wymalowane żółte pasy na czas przebudowy Węzła Karczemki czasem niespodziewanie kończą się, a w nocy są w ogóle niewidoczne. Jest tam niebezpiecznie.

Tymczasowe, żółte oznakowanie poziomie na Węźle Karczemki przestaje istnieć - alarmują kierowcy. Sytuacja grozi wypadkiem. Drogowcy sprawdzą oznakowanie.



Czy drogowcy dostatecznie dbają o stan znaków na jezdni?

Kierowcy narzekają na jakość tymczasowego oznakowania na drogach wokół remontowanego Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska, szczególnie na brak linii żółtych odgradzających pasy. Sprawa jest dość poważna, bo tylko Obwodnicą Trójmiasta przejeżdża tamtym rejonie ok. 48 tys. samochodów na dobę.

- Rozumiem, że na węźle trwa budowa, ale ogromny ruch w tym miejscu nie pozwala na takie zaniedbania w oznakowaniu jezdni. To może być niebezpieczne. Kierowcy nie widzą żółtych linii, bo te są już są starte lub przecinają się z liniami białymi. To grozi wypadkiem - mówi pan Tomasz Jakubowski, który z Obwodnicy Trójmiasta korzysta niemal codziennie w podróży do pracy.

Czy drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą temu zaradzić? - O oznakowanie pionowe i poziome na przebudowywanym Węźle Karczemki dba wykonawca. Jednak jako inwestor przebudowy Węzła Karczemki przyjrzymy się tam znakom. Jeśli doniesienia się potwierdzą, na pewno zalecimy szybką poprawę oznakowania - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Portal Trojmiasto.pl ułatwił nieco pracę drogowcom. Sprawdziliśmy, w których miejscach trudno dostrzec wymalowanej na kolor żółty linii dzielącej pasy ruchu. Widać to na zdjęciach.

Nie ma się co oszukiwać: żółte linie zawsze będą mniej widoczne, z dwóch powodów. - Po pierwsze nie są nakładane tak grubą farbą, jak linie białe, bo są tymczasowe. Po drugie, są po prostu... żółte, więc odbijają mniej światła niż białe. Stąd odczucie ich szybszego zacierania. - mówi Markowski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane BUDIMEX. Za realizację zadania otrzyma ok. 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja drogowa rozpoczęła się wiosną 2010 r. i ma być gotowa miesiąc przed Euro 2012. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd przed Centrum Handlowego Auchan.

Czekamy też na wasze inne sugestie dotyczące organizacji ruchu na trójmiejskich drogach. Chętnie wszelkie propozycje przeanalizujemy wspólnie z drogowcami. Napisz do nas.

Miejsca

Opinie (111) 6 zablokowanych

  • Dodam, że kawałek koło stacji Shell ...

    .... jadąc w kierunku z Pruszcza do Gdyni, tam gdzie się pasy rozdzielają jest wogóle NIE OZNACZONY, co powoduje, że głównie przyjezdni nie wiedzą gdzie mają jechać i parę razy widziałem jak samochód z obcą rejestracją zmuszał do gwałtownego hamowania jadące za nim samochody. Przed powinny być tablice ze schematem pasów, a są ale błędne. Na asfalcie też bałagan i nawet mimo jak nie ma śniegu to i tak nieczytelny. A mówimy tu m.in. o zjeździe na jedyne lotnisko w Trójmieście.

    • 2 0

  • jest problem

    przed nami całe pasmo problemów, gdyż zaplanowana połączenie trasy W-Z z obwodnicą przez isniejacy już węzeł Karczemki, zamiast wybudować dodatkowy węzeł tylko dla trasy W-Z na wysokości Szadółek. W ten sposób powstałoby dodatkowe, niezależne połączenie centrum miasta z obwodnicą, która wtedy spełnia swoje zadanie jeśli łatwo można do nie dojechać.

    • 2 0

  • Gadu-Gadu

    Na tym węzle taka sytacja byla od samego poczatku jego remontu.A teraz chcę sie zapytać gdzie były słuzby odpowiedzialne za taką sytację w oznakowaniu , oraz kto zostanie pociagnięty do odpowiedzialności ?

    • 2 0

  • DRAMAT Z OZNAKOWANIEM!!!

    Pomijam już fakt, że żółte linie poziome mające niby ułatwiać poruszanie się po trasie remontowanej prowadzą czasami wprost na słupki oddzielające przeciwległe pasy!!!

    • 1 0

  • Dokladnie!! TRAGEDIA a juz nie wspomne o rondzie oraz ZJAZDU USTAP PIERWSZENSTWA ZJEZDZAJAC Z RONDA... :/

    • 0 0

  • Mnie juz dwa razy "KIEROWCA"zjechal na srodek...

    Gdybym nie zareagowal to pewnie caly bok do roboty...;/

    • 0 0

  • syf , kiła , korniki, i mogiła to Karczemki rozorane przykryte śniegiem....żegnaj auchan budują nam biedronkę nie tylko my mieszkańcy Kokoszek z tego skorzystamy ale i Smęgorzyno, Karczemki i kielpino....a co niektórzy dostaną mniejsze bony na zakupy za taki stan.......ha, ha

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane