• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znikają zielone strzałki na Karwinach

Michał Sielski
3 października 2023, godz. 14:30 
Opinie (363)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Likwidację zielonych strzałek wymuszają przepisy dotyczące skrzyżowań z drogami rowerowymi. Likwidację zielonych strzałek wymuszają przepisy dotyczące skrzyżowań z drogami rowerowymi.

- Wraz z przebudową skrzyżowań w ramach rozbudowy Węzła KarwinyMapka znikają zielone strzałki na skrzyżowaniach. Remont miał usprawnić ruch, a sprawia, że będą większe korki - denerwuje się czytelnik Trojmiasto.pl, pan Wojciech. - To tylko dostosowanie sygnalizacji do obowiązujących przepisów - wyjaśniają urzędnicy gdyńskiego magistratu.



Czy zielone strzałki powinny być na wszystkich skrzyżowaniach?

Rozbudowa Węzła Karwiny od wielu miesięcy powoduje problemy ze sprawnym przejazdem w tym rejonie. Wszyscy czekają na koniec prac, który ma nastąpić 3 listopada 2023 roku (choć coraz mniej osób w ten termin wierzy), bo wtedy ma być już lepiej. Czy jednak będzie? Jeden z czytelników Trojmiasto.pl, pan Wojciech, jest przekonany, że wcale nie.

- Już teraz widać, że na wszystkich skrzyżowaniach z Wielkopolską, od Górniczej do Nowodworcowej, likwidowane są zielone strzałki. To powoduje ogromne zatory, bo kierowcy stoją z włączonym kierunkowskazem, nic nie jedzie, nikt nie idzie, a oni nie mogą skręcić. Remont miał nam polepszyć komfort podróży, a prawdopodobnie go zmniejszy, bo będziemy jechać dłużej - denerwuje się pan Wojciech.


Węzeł Karwiny rośnie, zielone strzałki znikają



Rzeczywiście, na skrzyżowaniach, na których prace się kończą i stawiana jest nowa sygnalizacja, zielonych strzałek już nie ma. I na większości z nich już nie będzie.

- Zgodnie z obowiązującymi przepisami sygnał dopuszczający skręt w prawo, czyli tzw. "zielona strzałka", nie może być wyświetlany razem z sygnałem zielonym na przejeździe rowerowym. Stąd zmiany na obecnie przebudowywanych skrzyżowaniach w ramach Węzła Karwiny - wyjaśnia Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego Urzędu Miasta.

Niektóre zielone strzałki zostaną



Urzędnicy zapewniają jednak, że na niektórych skrzyżowaniach uda się zielone strzałki zachować. Choć będą się świecić krócej.

- Sama obecność przejazdu rowerowego nie zawsze powoduje konieczności usunięcia "zielonej strzałki", ponieważ czasami zdarza się, że są momenty w programie sygnalizacji, kiedy sygnał ten może być wyświetlony bez kolizji z sygnałem na przejeździe rowerowym. Tak jest m.in na przeciwległym wlocie ul. Brzechwy, przy skrzyżowaniu z ul. Chwaszczyńską, gdzie zielona strzałka pozostała, ale zdecydowanie ograniczony został czas, kiedy jest ona wyświetlana. Obecnie sygnał S-2 wyświetla się tam tylko wtedy, kiedy sygnał zielony otrzymują pojazdy na lewoskręcie od strony obwodnicy Trójmiasta, a piesi i rowerzyści przechodzący przez ul. Brzechwy mają w tym czasie sygnał czerwony - dodaje Agata Grzegorczyk.


Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (363) ponad 10 zablokowanych

  • w końcu ktoś zaczął to likwidować

    najwyższy czas

    • 2 12

  • Co za Parodia (2)

    Niestety ale głupota urzędnicza idzie coraz dalej...

    Kiedyś można było przynajmniej na strzałce przejechać, teraz gdy zapala się zielone, to piesi również mają zielone, co za tym idzie, przejadą na takich światłach tylko 3 auta zamiast 10... finalnie mamy większe korki i więcej spalin, taka ekologia po Gdyńskiemu....

    • 18 5

    • 10 aut przejedzie? Serio? Ty chyba koleś nie wiesz gdzie mieszkasz. Ruch na ulicach jest tak wielki, że właśnie z zielonych

      strzałek korzysta już niewiele aut, gdzie często kończy się to przegrodzeniem przejścia dla pieszych pieszym, a rowerzystom przejazdu rowerowego.

      Np. na Kcyńskiej przy wyjeździe od b. już Tesco na Morską. Gdy skręcałem w prawo i byłem pierwszy przed sygnalizatorem, to nie korzystałem z zielonej strzałki, bowiem jedynie zagrodziłbym pieszym i rowerzystom ich drogę. Ruch na prawym pasie na Morskiej w kierunku centrum przez to skrzyżowanie ustawał tylko wtedy, gdy dla niego zapalało się czerwone światło - a mi wtedy zielone. Wielki, nieprzerwany ruch na prawym pasie, bowiem 100 m dalej jest wjazd na obwodnicę. Tam władze powinny usunąć zieloną strzałkę - jako bezużyteczną, skoro przez czas jej trwania nie można wjechać z Kcyńskiej na prawy pas Morskiej.

      • 0 1

    • obrażasz się że nie jesteś sam w mieście czy co?

      • 0 0

  • Wystarczy zlikwidować sygnalizację świetlną (1)

    Przeważnie tam gdzie tej sygnalizacji nie ma jest bezpieczniej, a jednocześnie ruch jest płynniejszy.

    • 9 1

    • Najlepszy przyklad: Egipt!

      Brak sygnalizacji, a jak jest, nikt nie przestrzega. I wypadków nie ma, choć piesi łażą pomiędzy autami. W Tajlandii to samo.

      • 0 0

  • Ścieżki rowerowe (2)

    Trochę szkoda, że inwestujemy gtube pieniądze, utrudniamy życie kierowcom, a wszystko po to żeby kilkudziesięciu rowerzystów dziennie (w sezonie) mogło pojechać ścieżką

    • 16 5

    • Jakich kilkudziesięciu i w jakim sezonie o wielce ty "logicznie" myślący człowieku? Zatem kurierzy "glovo" i podobnych

      firm powinni jeździć samochodami, by utrudniać życie innym kierowcom i sobie przez szukanie miejsc do zaparkowania i narażania się przez nich na mandaty, gdy przewożą ciepłe posiłki?

      Dla ciebie perspektywy czasowe nic nie znaczą? Chodzi mi o przeszłość. Ilu było rowerzystów w 1990 roku, kolejno w 2000 i 2010 roku a ile teraz ich jeździ?

      Zatem gościu nie pisz bzdur.

      Poza tym każda przesiadka na rower to w myśl logiki matematyki mniejsza liczba kierowców.

      • 0 3

    • Dużo jeździ, tu nie będzie rewelacji , ze do pracy rowerem , bo ci z Gdyni jeżdżą do pracy w Gdańsku i odwrotnie a to prawie 30 km wiec nikt by nie zdążył na czas

      • 0 0

  • wybory już niedługo!

    To nie są nawet strzały w stopę tylko w głowę.

    • 15 2

  • Łucykowa mida. W centrum też polikwidował

    Przez to są większe korki. Terrorysta w akcji.

    • 12 1

  • To jest Gdynia brak długich prawo i lewoskrętów prawie w całym mieście!

    • 9 1

  • Wszystkie wyjazdy zwężają (5)

    Nie tylko strzałki likwidują ale i wszystkie zjazdy i wjazdy na remontowanym odcinku zwężają a to wszystko dlatego że ktoś postanowił spowolnić ruch i to podobno na życzenie mieszkańców

    • 17 2

    • I bardzo k dobrze

      • 1 4

    • Spowolnić ruch??? Przecież tam przed remontem były non stop korki. Co za absurd. (3)

      Pierwotnie w projekcie nie było mowy o żadnym spowolnieniu, była natomiast mowa o przebudowie wiaduktów, budowie buspasa na całej długości Wielkopolskiej w obie strony (nie malowaniu na fragmentach!), budowie dojazdu i chodnika (!) na Strzelców... co z tego zostało? Hm...

      • 1 2

      • Wolniejszy ruch a raczej prędkość to mniejsze odstępy między samochodami. Po to w normalnych krajach ogranicza się (1)

        prędkość, aby więcej aut przejeżdżało przez zielone światła.

        • 1 2

        • spoko, oni nie rozróżniają prędkości od płynności. dobrze że lewą od prawej jako tako chociaż

          • 2 1

      • Nie było mowy o budowie buspasów na całej Wielkopolskiej w obie strony

        sprawdź sobie

        • 0 0

  • Zostawić strzałki! (2)

    Paranoja a nie ułatwienie!

    • 14 5

    • Zielone strzałki to relikt komuny

      • 1 3

    • Będą likwidowane. Skoro większość kierowców lekceważy i przejeżdża niemal po stopach pieszych mających zielone

      światło.

      • 0 1

  • (1)

    "nie da się" wersja PRL. Nowe przepisy są nieubłagane, panie, nic z tym nie zrobisz, tak już jest. Tacy ludzie siedzą biorą kasę, bo takie mają przepisy, to w sumie, równie dobrze nie są potrzebni, bo przepisy już wszystko za nich robią.
    Jedno zadanie, zrobić tak, aby zintegrować i usprawnić cały ruch, nie, bo takie mamy przepisy. Brawo!

    • 7 2

    • Zrób coś wbrew przepisom, podpisz się pod tym i weź za to kasę. Na drugi dzień masz u siebie prokuratora.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane