• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trwa wyścig z czasem. Stawką dotacja z UE

Patryk Szczerba
19 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (317)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Sytuacja na Wielkopolskiej. Film z początku września

Węzeł KarwinyMapka powinien być gotowy do końca września, ale termin odbioru i zakończenia prac przesunięto na 3 listopada. Dla mieszkańców najważniejszy jest koniec utrudnień, dla władz miasta - zachowanie dotacji z Unii Europejskiej. Marszałek Województwa Pomorskiego ma o tym zdecydować w najbliższym czasie.




Czy węzeł Karwiny powinien być przebudowywany?

Przypomnijmy, że wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego udostępniono kierowcom dwa przejezdne pasy ul. Wielkopolskiej.

Zamknięto za to część ul Korzennej, problemem mają tez jadący Starodworcową, więc korków i utrudnień - zwłaszcza w godzinach porannego szczytu - nie brakuje.

Wskazują też na to nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

08:54 6 WRZEśNIA 23

Wyjazd z Karwin - 40 minut (53 opinie)

Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa.
Wyjazd z Karwin na ul. Wielkopolską trwa 40 minut. Jedyną pozostałą drogę wyjazdową z Karwin I,II czyli ul. Nałkowska wszechwładni właśnie ograniczyli do 1 pasa. Dojazd do ul. Wielkopolskiej czy to w kierunku obwodnicy czy do centrum trwa 40 minut. Kolejne brawa za koordynację prac dla firmy Mam Trzy Maszyny i miasta. Ciekawe ile to jeszcze potrwa. Zobacz więcej


Węzeł Karwiny: utrudnienia do połowy października



- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości przedłużającej się budowy węzła Karwiny, zmęczenia tą sytuacją mieszkańców, a także wprowadzanych zmian organizacji ruchu, generujących zatory i wydłużających powroty do domów. Niestety jest to niezbędne do zrealizowania całego zadania na tak dużym obszarze - mówił po wdrożeniu zmian Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu wprowadzona na początku września ma obowiązywać do połowy października.

W środę kolejne zmiany w ruchu



W środę rozpocznie się układanie bitumicznych warstw ścieralnych w ciągu ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Prace będą prowadzone odcinkowo. Zostanie zachowana przejezdność w obu kierunkach - do i z centrum miasta.

Po dniu Wszystkich Świętych inwestycja ma zostać zakończona i zgłoszona jako gotowa do odbioru. To wciąż oficjalny termin zakończenia prac przedstawiany przez gdyńskich urzędników.

Zakończenie prac na węźle Karwiny 3 listopada



- Zakończenie prac i zgłoszenie gotowości do odbioru ma nastąpić 3 listopada - informuje Arkadiusz Trzeciak, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.


Warto zaznaczyć, że według wcześniejszych planów węzeł Karwiny miał być gotowy do odbioru 30 września. Taka data została zawarta w umowie o dofinansowanie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Inwestycja warta jest ponad 100 mln zł. Dofinansowanie to kwota 54 mln zł.

Węzeł Karwiny: co z dotacja unijną?



Gdy pewnym stało się, że oficjalny termin nie zostanie dotrzymany, do dysponenta środków, czyli marszałka województwa pomorskiego, trafił wniosek z prośba o przedłużenie terminu. To niezbędne, by samorząd Gdyni nie stracił unijnej dotacji.

- Podpisujemy aneks do umowy na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim. Dotacja nie jest zagrożona - przekazuje Arkadiusz Trzeciak.


Urzędnicy dementują jednocześnie pojawiające się informacje, że wniosek o przedłużenie rozliczenie do końca roku został odrzucony i zagrożenie utratą dotacji jest realne.

- Trwa ocena tego wniosku. Dopiero po jej zakończeniu zapadną decyzje. Zaproponowane przez nas zmiany dotyczące zarówno zakresu rzeczowego, jak i terminu realizacji inwestycji, podlegają obecnie ocenie spełniania przez projekt kryteriów formalnych, wykonalności i strategicznych. Po pozytywnym zakończeniu oceny, zawarty zostanie aneks do umowy o dofinansowanie, na podstawie którego wnioskować będziemy o refundację poniesionych nakładów - wskazuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Na razie tylko sprawozdania z prac



Dodaje jednocześnie, że jak dotąd żadne środki unijne nie trafiły jeszcze na konto miasta.

- Dotychczas składaliśmy jedynie wnioski sprawozdawcze, więc środki dotacji nie zostały nam przekazane - kończy Grzegorczyk.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (317) 6 zablokowanych

  • Wyścig z czasem? (5)

    Łucyk wystrzel sie w kosmos z prędkością światła. Wtedy czas w twoim układzie będzie płynął szybciej. Jak wrócisz za miesiąc to tu już będzie 2050 i nikt cie nie bedzie pamietał.

    • 149 2

    • Znając życie rakietę by zepsuł, zalewając ją betonem. (1)

      • 21 0

      • Spokojnie kiedyś skończą a wtedy bambik i kulawy z chęcią przyPiSzą ten sukces sobie :))))))))))))))))))))))))))))))

        • 3 6

    • Tak to jest jak się głosuje na Szczurka

      • 8 1

    • Łucyk nie minusuj! Bądź mężczyzną! Odpal rakietę!

      • 2 0

    • A ma Gdynia rozwiązać umowę z MTM ?

      Zejdą z budowy i kilka lat będzie burdel człowieku włącz trochę myślenie zamiast pisać bzdury

      • 0 0

  • Gonić (2)

    Gonić czas
    Pracować z prędkością światła jak polskie F16 jakie bronią naszych granic przed wrogamy

    • 21 1

    • (1)

      Chronią, nie bronią.

      • 2 0

      • Broni w to nie mieszaj

        Ona w domu gotuje

        • 2 0

  • Mam wrazenie ze nawet nie rozebrali jeszcze starych wiaduktow (7)

    nad torami gdzie miał zmieścić się dodatkowy tor dla pociągów towarowych. Nie zrobili nawet 1m obiecanych dróg rowerowych po stronie wschodniej a nowa nawierzchnie wylewają na stara. Katastrofa

    • 69 3

    • Wiaduktów nie będą przebudowywać

      • 8 0

    • (4)

      Wiadukty zostają. Cała ta krzyżówka zostaje bo miasto sie nie dogadalo z PKP. Wiec ogolnie nic sie nie poprawi z korkami.

      • 19 1

      • Jedyne miasto w okolicy które nie umie dogadać się z PKP (2)

        Rumia i Wejherowo tunele razem z PLK budują, Gdańsk dogaduje się z SKM w sprawie honorowania biletów, a w Mieście Słońca Bulwaru absolutnie się nie da.

        • 21 3

        • Nie manipuluj trollu! PKP i SKM to różne podmioty! A te tunele to razem z PLK, czy bez sprzeciwu PLK i za środki unijne?

          • 3 1

        • a później jak się dogadają z PKP/PLK to okaże się że nie można przebudować przez x lat bo inaczej środki unijne będą do zwrotu

          • 2 1

      • taa jasne, miasto nie dogadało się ...to dobre, ale sie ubawiłem :D

        jakoś PKP wykonało swoją cześć inwestycji z budując umocnienia od strony ul inżynierskiej

        • 3 0

    • Polecam poczytać profil Bryza na FB i uzupełnic stan wiedzy w zakresie rozbudoiwy wiaduktów

      kto i co miał robić wszystko jasne PKL wyraźnie wskazało kto sie zobowiązał do tej inwestycji

      • 3 0

  • I żeby ta dotacja przepadła (3)

    ...a do Gdyni wszedł komisarz i śledczy; nie piszę tego złośliwie ale przynajmniej zatrzymany by został proces niszczenia miasta

    • 92 4

    • ale wiesz kto zaplaci? (2)

      • 0 2

      • Mieszkańcy już zapłacili (1)

        Długiem miasta. Zarząd komisaryczny to chociaż szansa na restrukturyzację

        • 17 1

        • Nigdy pisowca tu nie wpuścimy. Chyba że po wyborach pis nie będzie rządził, wtedy można to rozważyć

          • 0 6

  • I oto zarządzanie projektem w wykonaniu UM

    Egoizm, cwaniactwo, lenistwo a na koniec syndrom studenta,

    Może jak dotacje zabiorą to do Jaworowicz Marek i Wojtek pójdą? Pani my wiedzieli o terminie ale się spóźnili a teraz pieniędzy nie chcą dać, skandal

    • 56 0

  • przeciez to co jest nawet nie stalo obok planu zamieszczonego na stronach Marszalka Wojewodztwa,

    ktore mialy byc zrealizowane do konca 2021 (sic!).

    • 65 0

  • Podpowiem (1)

    Może trzeba było nie zaczynać witomina zanim się nie skończy Karwin?

    • 101 0

    • SmutnyMTM

      To kiedy my mieli ukrasc te pinindze jak nie wiadomo czy Wojtek przejdzie w wyborach

      • 22 0

  • Amatorzy z UM (1)

    Czyli wszystko jasne. Pierw UM dało d**y z przygotowaniem dokumentacji pod inwestycje przez co jest taka obsuwa.
    Połowa planowanych zmian została wymazana z inwestycji, a teraz w pośpiechu robienie bylejak aby zdążyć przed terminem żeby nie przepadła dotacja ? Czy w ogóle ktoś z magistratu ogarnia ten bałagan ?

    • 85 1

    • oczywiście, że ogarnia bo to jest świadome działanie na to że jakoś to będzie

      przyklepie sie, poładuje, ludzie tempe sa, powyzywają sie na biednym MTM a karawana jedzie dalej...byle do wyborów.
      Bo to jest takie smart city, że nawet po najprostsze sprawy urzędowe trzeba fatygować 4 litery do kilku okienek w różnych miejscach tego miasta.

      • 0 0

  • Nieaktualne dane (2)

    A co tzw. "pan redaktor" chciał osiągnąć wstawiając mapkę z nie obowiązującą już organizacją ruchu?
    Może w ramach rzetelnego dziennikarstwa w pierwszej kolejności zweryfikuje pan stan faktyczny?
    Ulica Starodworcowa została otwarta.
    A może nierzetelny panie "pseudo dziennikarzu" Patryku Szczerba chodzi o kolejną "aferkę"?

    • 23 24

    • Czytaj ze zrozumieniem (1)

      • 6 2

      • Dobrze napisał

        Mapka jest nieaktualna. Stan faktyczny jest inny, a w artykule Szczerba pisze, że nadal o obwiązuje. Nieścisłości i przekłamań jest cała masa, jak nie zna się na inwestycjach drogowych to może niech nie sili się na artykuły tylko przedrukuje komunikaty od miasta? Będzie bardziej fachowo

        • 5 4

  • Panie Łucyk, czy pan wie że ta inwestycja nie zmienia niczego? (2)

    • 79 3

    • Wie, wie

      Oczywiście, że wie. On za to wszystko odpowiada. Od kiedy przebudowali węzeł przy S6 korek z reguły się nie robi do górniczej więc buspasy są zbędne. ZKM po prostu będzie sobie jechał równolegle do reszty samochodów. Buspas by się przydał na Wielkopolskiej przed krzyżówką z Sopocką/Strzelców, ale tam na wiadukcie jest wąskie gardło więc i tak będą stali (może faktycznie trochę krócej). Powinni byli zaczekać aż się dogadają z PKP. Albo po prostu zrobić ten wiadukt kosztem jakichś nic nie wartych inicjatyw marketingowych i rozpisać przetarg tak, że jest obowiązek pracy ilomaś tam ludźmi na dwóch zmianach. I wtedy na ogniu w rok rozwiazac realnie caly problem krzyżówki Sopocka/Wielkopolska. Reszta tego regionu to pikuś w porównaniu z tym miejscem.

      • 19 2

    • Pisanie ze nic nie zmienia to jakiś żart

      Pod ziemią wszystkie instalacje czekały na wymianę od 30 lat. To jest główny cel przebudowy. Sam układ drogowy to dodatek, poszerzać niczego nie trzeba, dobrze, że dobudowali tu i tam osobne buspasy.

      • 4 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane