• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze (prawie) gotowy

Michał Sielski
4 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Tunele dla samochodów są już gotowe. Tunele dla samochodów są już gotowe.

Najważniejsza faza przebudowy drogowego Węzła Wzgórze św. Maksymiliana zakończy się w czwartek o godz. 10. Otwarte zostaną najważniejsze drogi i tunele dla samochodów.



Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć. Głównymi ulicami od czwartku będzie już można jeździć.
Przebudowa idzie zgodnie z planem i nic nie wskazuje na to, by mogły pojawić się opóźnienia. Większość prac budowlanych została już wykonana, zakończyło się także najtrudniejsze i najbardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców przebijanie tuneli pod torami.

- Wykonaliśmy już praktycznie wszystkie roboty konstrukcyjne, pozostało jednak jeszcze trochę pracy, ale głównie wykończeniowej - mówi Bogdan Sokólski, dyrektor ds. wykonawstwa w firmie MTM, wykonującej przebudowę.

Czy węzęł Wzgórze św. Maksymiliana rozwiąże twoje problemy komunikacyjne?

W czwartek o godz. 10 układ drogowy zostanie niemal całkowicie otwarty. Wprawdzie wciąż zamknięty będzie odcinek ul. Świętojańskiej od modernizowanego węzła zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni, ale pozostałe drogi są już gotowe.

Kierowcy, jadący w kierunku centrum Gdyni od strony Rumi i zachodnich dzielnic miasta przez ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni oraz od strony ul. Wielkopolskiej i ul. Stryjskiej Drogą Różową zobacz na mapie Gdyni - zjeżdżać będą na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami. Pierwszy powstał pod Drogą Różową, drugi pod torami kolejowymi - tuż przy przystanku SKM.

Zmieni się również organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym nad al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Od czwartku od godz. 10 będzie tamtędy biegła trasa jednokierunkowa - od centrum w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.

Na zmiany muszą jednak jeszcze poczekać piesi. Przejścia podziemne nie są gotowe, dopiero są budowane. Na pewno jednak uda się zakończyć wszystkie prace w terminie - do marca 2011 roku.

Całkowity koszt przebudowy węzła wynosi 59,6 mln zł, wykonawcą jest gdyńska firma MTM. Przez węzeł św. Maksymiliana przebiega 45 proc. linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami mogło przejechać maksymalnie 3,6 tys. pojazdów na godzinę. Po przebudowie przepustowość wzrośnie do 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc.

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • KARWINY SOPOT!!! (4)

    niech puszcza jakaś trasę z Karwin na witawe! tu zawsze zatłoczone są drogi w dół... i w stronę obwodnicy!! a tak to z karwin na witawe i chwila moment mozna dostac sie na chylonie itd.. a nie cała gdynie zwiedzac w korkach, za duzo aut za mało dróg... może rozwiazanie jak estakada?

    • 4 1

    • abc (3)

      A gdzie chcesz tę drogę? Przez las?

      • 2 0

      • (2)

        moze byc przez las albo nad alsem..

        • 1 1

        • Anonimie (1)

          A może wyciąć lasy? Przeznaczyć je na drogi, a to co zostanie oddać deweloperom? Wiem, że las ciebie nie obchodzi, ale gwarantuję, że i wtedy korki się nie zmniejszą. Nie będzie tylko lasu.

          • 0 0

          • W Gdyni takie rozwiązania nie są niemożliwe - patrz trasa Kwiatkowskiego...niestety

            • 0 0

  • karwiny

    niech puszcza jakaś trasę z Karwin na witawe! tu zawsze zatłoczone są drogi w dół... i w stronę obwodnicy!! a tak to z karwin na witawe i chwila moment mozna dostac sie na chylonie itd.. a nie cała gdynie zwiedzac w korkach, za duzo aut za mało dróg... może rozwiazanie jak estakada?

    • 2 0

  • JESTEM DUMNY Z NASZEJ GDYNI I JEJ WLADZ,CZYLI NAS SAYCH!!!!!!!!!

    BRAWO NASZA KOCHANA GDYNSKA RODZINKO

    • 5 10

  • dlaczego nie budowac z przyszloscia? i od razu 3 pasy w jedna strone??? po co 2 czemu nie 3 ?? (1)

    budowac nie na wczoraj a na jutro!

    • 6 1

    • A nawet na pojutrze czyli np. 5 pasów w jedną strone. A, co.

      • 1 1

  • To nie jest dobre rozwiązanie

    Żeby wjechać pod tunel trzeba stać kilka świateł , szlak mnie dzisiaj trafiał jest gorzej niż było .

    • 5 2

  • NASZA GDYNIA JEST WIELKA!!!!!!!! (1)

    • 9 10

    • ?

      Wielka i kosztowna. Nie da się tu normalnie żyć!

      • 1 1

  • Beznadzieja

    Trajtek linii 26 spóźnił się na przystanek "Wzgórze SKM" ponad 10 minut ;///

    • 3 0

  • Choć jestem mieszkancem gdanska ale na usta się wyrywa ucz się gdansku na gdyni. No niestety panie Pawełku czas na pan aby odejść. Bo nic nie możesz na czas rozpocząć. Jakk długo czekać trzeba było na dalszy odcinek Łostowickiej i rpzpoczęcie budowy łódzkiej? Tylko się chwalić umiesz. Karczemkami i innymi imwestycjami oczywiście nie miejskimi.

    • 3 2

  • ChwaRZnieńską!!!!!

    • 0 0

  • i co to zmieni?

    chyba tylko tyle, że włodarze z okien będa mogli się ekscytować widokem swoich osiągnieć - skoro do obwodnicy dopchać się nie można,
    jest wiele miejsc, które pilniej wymagają modernizacji - choćby usprawnienia na całej Hutniczej wzdłuż torów- a nie tam tunel dla pieszych żeby było wygodniej

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane