• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze rozsupłany w 16 miesięcy

ms
5 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni. Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni.

We wtorek ostatecznie zakończyła się przebudowa Węzła św. Maksymiliana. Otwarto ostatni odcinek tunelu dla pieszych z wyjściem przy skwerze Plymouth.



Jak oceniasz przebudowę Węzła Wzgórze?

Węzeł św. Maksymiliana to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al. Marszałka Piłsudskiego z Drogą Gdyńską zobacz na mapie Gdyni. Przez ten obszar przebiega 45 proc. wszystkich gdyńskich linii komunikacji miejskiej!

Także z tego względu przepustowość tego ogromnego skrzyżowania była na granicy wyczerpania. Kierowcy doświadczali tego, tracąc czas w korkach, piesi - tracąc go w oczekiwaniu na zielone światło na pasach.

Dlatego w listopadzie 2009 roku zaczęła się przebudowa, która ostatecznie kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Liderem konsorcjum, które prowadziło prace, była trójmiejska firma drogowa MTM.

Podczas 16 miesięcy prac powstały dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych oraz dokładnie 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 800 m ścieżek rowerowych, nowe przystanki komunikacji miejskiej i nowa sygnalizacja świetlna.

Teraz, gdy przebudowa już się zakończyła, przez węzeł może przejechać 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.

ms

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • wezeł był niepotrzebny - chyba że ktos chciał koniecznie wywalić kilkadziesiąt milionów w błoto (2)

    węzeł służy ruchowi tranzytowemu - to ewenement na skale swiatową

    a co do tunelu, to mam pytanie - po co na górze jest przejscie dla pieszych i swiatła????????????

    • 8 6

    • zgadzam się

      • 0 1

    • logika Szczura

      • 0 0

  • paranoja (1)

    estetyka ok, tunel ok ale przejazd autem masakra swiatlo na swiatle nie ma opcji zeby trafic na wszystkie zielone i bufory dla autobusow aktywne mimo ze autobusu na przystanku nie ma busy i tak sie nie stosuja do swojej sygnalizacji przy przystanku... slabe rozwiazanie..

    • 14 4

    • nigdy tamtedy nie jechałeś

      przyznaj sie

      • 1 0

  • Wpadka Gdyni!

    Koszmar funkcjonalny i architektoniczny!
    Jest miejsce gdzie z tunelu wychodzi się w ścianę, czy ktoś myślał jak projektował?
    Poza tym wpuszczanie ludzi do tuneli w dzisiejszej Europie to chyba jakaś pomyłka.
    Więcej minusów niż plusów.
    Czy jest ktoś odpowiedzialny w tym mieście (i nie tylko) za akceptowanie tego typu projektów????!!!
    ;(

    • 14 6

  • Inwestycja typowo socjalistyczna, nie rozwiązała niczego, wielka kasa poleciała, za kilka lat będziemy doskonalić. KOSZMAR! KTO JEST PROJEKTANTEM TEGO BUBLA? Nasi projektanci zatrzymali się w połowie XX wieku. Wszyscy piesi na schody i w podziemia. Kto sam w nocy odważy się pójść takim tunelem i ilu municypali będzie tam stało? Inni robią odwrotnie, szybki przejazd samochodów tunelami, na powierzchni przejścia dla pieszych z długimi światłami i powolny ruch samochodów. Współczuje mieszkańcom Wzgórza, trzeba sporo nakręcić żeby dojechać do domu.

    • 12 6

  • PARANOJA (1)

    TYLKO NIE CHWALCIE SIĘ TYMI ŚCIEŻKAMI ROWEROWYMI W GDYNI BO TO WOŁA O POMSTĘ DO NIEBA

    • 13 2

    • Ścieżek rowerowych jest nieproporcjonalnie dużo do popytu.

      • 3 2

  • budyń !

    nie kradnij mi mojej ksywy, uzywam ja od kilku lat!
    Co do węzła Wzgorze to przydałby się Aleksander Wielki ,zeby go rozwiązac jednym machnieciem, porażka sygnalizacyjno-architektoniczna.

    • 3 5

  • ladny bunkier! bedzie schron przed potencjalna awaria w zarnowcu

    • 3 5

  • wszystko pięknie, ale do poprawy jak najszybciej !!!!!: (1)

    1. wyjście do parku plymouth i urzędu miasta - rozbić tę straszną ścianę i wykonać równo opadające, a właściwie unoszące się wyjście do ul, Piłsudskiego na wskroś parku
    2. zsynchronizować wreszcie w jedną zieloną linię przejazd wkoło, czyli śląska , różowa, władysława iv, piłsudskiego i znowu dalej śląska rózowa i td .
    Auta powinny się włączać w taką linię w każdym dojeżdzie wokół całego węzła. Maksymalnie jedno stanie na czerwonym, tj. na włączeniu się do ruchu na okrętce węzła w dowolnym miejscu i na dowolnym skrzyżowaniu
    3. wykończyć jakos szlachetnie ten tunel dla ludzi. To nie lata 70-te by serwować jakąś zatęchłą kostkę i malowane ściany. Ładne płytki na ściany i posadzki (patrz Wrocław)
    I tyle........Pozdrawiam i wciąż wierzę w istnienie myślących kreatywnych ludzi w mieście

    • 5 3

    • odp

      co do 2 i 3 - ZGODA (chociaż zamiast płytek na ścianach wolałbym coś w rodzaju ulicznych wystaw w duzym formacie np. fotografie ze swiata itp.), pkt nr 1 - zniknie w momencie wybudowania nowego urzędu miasta bedzie to bezpośrednie wyjście do Urzędu

      pozdrawiam

      • 3 0

  • Jeszcze tylko przeżyć remont peronu SKM

    ...bo przed wejściem jest tabliczka, "wchodzisz na własną odpowiedzialność". Fajnie - idę na pociąg, spadnie mi cegła na głowę - ale wina moja, po co tam lazłem.

    • 5 0

  • schody

    A wyjście z tunelu na ul.Świętojańską aż się prosiło ,żeby zaprojektować jako
    wyjście "pochylnią" na skwer Plymouth- byłaby wygoda dla pieszych , rowerów matek z wózkami, a winda to dość kosztowna ekstrawagancja.Trochę pomyślunku Panowie architekci i urzędnicy !

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane