- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (128 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Węzeł Wzgórze rozsupłany w 16 miesięcy
We wtorek ostatecznie zakończyła się przebudowa Węzła św. Maksymiliana. Otwarto ostatni odcinek tunelu dla pieszych z wyjściem przy skwerze Plymouth.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Także z tego względu przepustowość tego ogromnego skrzyżowania była na granicy wyczerpania. Kierowcy doświadczali tego, tracąc czas w korkach, piesi - tracąc go w oczekiwaniu na zielone światło na pasach.
Dlatego w listopadzie 2009 roku zaczęła się przebudowa, która ostatecznie kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Liderem konsorcjum, które prowadziło prace, była trójmiejska firma drogowa MTM.
Podczas 16 miesięcy prac powstały dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych oraz dokładnie 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 800 m ścieżek rowerowych, nowe przystanki komunikacji miejskiej i nowa sygnalizacja świetlna.
Teraz, gdy przebudowa już się zakończyła, przez węzeł może przejechać 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.
Opinie (183) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-05 21:01
wezeł był niepotrzebny - chyba że ktos chciał koniecznie wywalić kilkadziesiąt milionów w błoto (2)
węzeł służy ruchowi tranzytowemu - to ewenement na skale swiatową
a co do tunelu, to mam pytanie - po co na górze jest przejscie dla pieszych i swiatła????????????- 8 6
-
2011-04-06 11:01
zgadzam się
- 0 1
-
2011-04-06 14:18
logika Szczura
- 0 0
-
2011-04-05 21:19
paranoja (1)
estetyka ok, tunel ok ale przejazd autem masakra swiatlo na swiatle nie ma opcji zeby trafic na wszystkie zielone i bufory dla autobusow aktywne mimo ze autobusu na przystanku nie ma busy i tak sie nie stosuja do swojej sygnalizacji przy przystanku... slabe rozwiazanie..
- 14 4
-
2011-04-06 02:00
nigdy tamtedy nie jechałeś
przyznaj sie
- 1 0
-
2011-04-05 21:22
Wpadka Gdyni!
Koszmar funkcjonalny i architektoniczny!
Jest miejsce gdzie z tunelu wychodzi się w ścianę, czy ktoś myślał jak projektował?
Poza tym wpuszczanie ludzi do tuneli w dzisiejszej Europie to chyba jakaś pomyłka.
Więcej minusów niż plusów.
Czy jest ktoś odpowiedzialny w tym mieście (i nie tylko) za akceptowanie tego typu projektów????!!!
;(- 14 6
-
2011-04-05 21:27
Inwestycja typowo socjalistyczna, nie rozwiązała niczego, wielka kasa poleciała, za kilka lat będziemy doskonalić. KOSZMAR! KTO JEST PROJEKTANTEM TEGO BUBLA? Nasi projektanci zatrzymali się w połowie XX wieku. Wszyscy piesi na schody i w podziemia. Kto sam w nocy odważy się pójść takim tunelem i ilu municypali będzie tam stało? Inni robią odwrotnie, szybki przejazd samochodów tunelami, na powierzchni przejścia dla pieszych z długimi światłami i powolny ruch samochodów. Współczuje mieszkańcom Wzgórza, trzeba sporo nakręcić żeby dojechać do domu.
- 12 6
-
2011-04-05 21:37
PARANOJA (1)
TYLKO NIE CHWALCIE SIĘ TYMI ŚCIEŻKAMI ROWEROWYMI W GDYNI BO TO WOŁA O POMSTĘ DO NIEBA
- 13 2
-
2011-04-05 21:44
Ścieżek rowerowych jest nieproporcjonalnie dużo do popytu.
- 3 2
-
2011-04-05 21:56
budyń !
nie kradnij mi mojej ksywy, uzywam ja od kilku lat!
Co do węzła Wzgorze to przydałby się Aleksander Wielki ,zeby go rozwiązac jednym machnieciem, porażka sygnalizacyjno-architektoniczna.- 3 5
-
2011-04-05 21:57
ladny bunkier! bedzie schron przed potencjalna awaria w zarnowcu
- 3 5
-
2011-04-05 22:01
wszystko pięknie, ale do poprawy jak najszybciej !!!!!: (1)
1. wyjście do parku plymouth i urzędu miasta - rozbić tę straszną ścianę i wykonać równo opadające, a właściwie unoszące się wyjście do ul, Piłsudskiego na wskroś parku
2. zsynchronizować wreszcie w jedną zieloną linię przejazd wkoło, czyli śląska , różowa, władysława iv, piłsudskiego i znowu dalej śląska rózowa i td .
Auta powinny się włączać w taką linię w każdym dojeżdzie wokół całego węzła. Maksymalnie jedno stanie na czerwonym, tj. na włączeniu się do ruchu na okrętce węzła w dowolnym miejscu i na dowolnym skrzyżowaniu
3. wykończyć jakos szlachetnie ten tunel dla ludzi. To nie lata 70-te by serwować jakąś zatęchłą kostkę i malowane ściany. Ładne płytki na ściany i posadzki (patrz Wrocław)
I tyle........Pozdrawiam i wciąż wierzę w istnienie myślących kreatywnych ludzi w mieście- 5 3
-
2011-04-06 10:56
odp
co do 2 i 3 - ZGODA (chociaż zamiast płytek na ścianach wolałbym coś w rodzaju ulicznych wystaw w duzym formacie np. fotografie ze swiata itp.), pkt nr 1 - zniknie w momencie wybudowania nowego urzędu miasta bedzie to bezpośrednie wyjście do Urzędu
pozdrawiam- 3 0
-
2011-04-05 22:01
Jeszcze tylko przeżyć remont peronu SKM
...bo przed wejściem jest tabliczka, "wchodzisz na własną odpowiedzialność". Fajnie - idę na pociąg, spadnie mi cegła na głowę - ale wina moja, po co tam lazłem.
- 5 0
-
2011-04-05 22:09
schody
A wyjście z tunelu na ul.Świętojańską aż się prosiło ,żeby zaprojektować jako
wyjście "pochylnią" na skwer Plymouth- byłaby wygoda dla pieszych , rowerów matek z wózkami, a winda to dość kosztowna ekstrawagancja.Trochę pomyślunku Panowie architekci i urzędnicy !- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.