• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Michał Sielski
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac
Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.

Gdyby pierwotny termin inwestycji został dotrzymany, obiecany przez PKP wiadukt nad torami na ul. PuckiejMapka w Chyloni byłby już gotowy. Ostatnio kolejarze zapewniali, że do końca 2022 r. ruszy przetarg, ale nie został ogłoszony. I przez najbliższe miesiące nie będzie.



Czy Gdynia powinna sama dokończyć wiadukt i nie czekać na PKP?

Przypomnijmy:
  1. Przejazd przez tory w ciągu ul. Puckiej to od lat mordęga dla mieszkańców Gdyni.
  2. Na podniesienie szlabanów czeka się nawet 40 minut.
  3. Sprawdziliśmy to zresztą sami, robiąc nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 r. pojawiło się światełko w tunelu: Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, z którego wynikało, że w 2021 r. będą tu bezkolizyjne przejazdy.

Film z listopada 2017 roku


Z porozumienia niewiele jednak wynikło, przynajmniej po stronie PKP. Gdynia zaczęła już bowiem prace nad swoją częścią. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem i na koniec tego roku część drogowa powinna być gotowa. Problem w tym, że kolejarze nadal nie ogłosili przetargu na sam wiadukt. Co dalej?

Przetarg na wiadukt dopiero w drugiej połowie roku



- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Wszystko wskazuje bowiem na to, że PKP nie ma jeszcze pieniędzy na wykonanie tych prac.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Dobre, na jakiej podstawie PLK ma płacić za wiadukt? Zdaje się ten wiadukt jest w interesie miasta i zarządcy drogi a nie zarządcy kolei. Analogiczna sytuacja jest w Gdańsku. PLK zwróciła się do Gdańska i Gdyni czy w ramach modernizacji LK9 i LK202 chcą wybudować wiadukty co byłoby relatywnie tańsze niż późniejsza budowa samodzielna. Żaden z samorządów nie był wtedy tym zainteresowany. I efekty teraz tego widać, przepustowość obu linii się zwiększyła, przejazdy są zamknięte jeszcze dłużej a teraz budowa jest jeszcze droższa. I co robią miasta? Plują na kolej. To też nie dziwię się PLK, że ma głęboko w poważaniu zarówno inwestycję gdańską jak i gdyńską. A wystarczyło się dogadać jak obie linie były rozkopane... A teraz cierpi wyłącznie Kowalski.

    • 1 2

  • poprwka

    autor niech najpierw zapozna sie z dokładna dokumentacja bo cały artykuł jest błędem

    • 4 0

  • Za to z podwyżkami cen biletów nadążyli bez problemu.

    • 3 0

  • Jak ktos mieszka w Gdyno min 10 lat to raczej nie dał sie nabrać

    Gdynia miasto "nie da sie"

    • 7 2

  • ten przejazd to skandal (2)

    Stoi się tam pół godziny, nic nie jedzie, po 15 min przejeżdża pociąg, a szlaban kolejne 15 min zamknięty i dopiero się otwiera

    • 4 0

    • A ja zaczynam to rozumieć (1)

      Miałem ostatnio możliwość nadzorowania jednego przejazdu, dzikiego ale zamykanego. I uwierz mi, jak wiedziałem, że za kilka minut pojedzie pociąg miałem pietra puszczać auta. Pociag to jednak nie samochód, a a nuż coś się na torach stanie. Fajnie się ocenia w sytuacji samochodziarza, ale od drugiej strony wygląda to zupełnie inaczej. Chociaż efekt jest w sumie beznadziejny. Wiem... Sam nieraz stałem....

      • 0 0

      • Ahahaha wy od szczura to już nawet na przejazdach pracujecie? Ahahaha

        • 0 0

  • Ludzie, czy Wy potraficie czytać ze zrozumieniem? (1)

    A może inaczej, czy w ogóle czytacie treść, czy tylko tytuły. Bo takie odnoszę wrażenia czytając część komentarzy. Może więc krótko, teren jest PKP, działanie PKP, kasa PKP i z Unii. Gdynia jedynie co może to gadać, marudzić. Mogli by zrobić dojazdy, ale do czego jak nie ma projektu. PKP zbudowało tunel w Wejherowie i Rumi, i to ma być kolejne zadanie. Fakt, że PKP przegina. Mają Gdynię w nosie. I to mi się bardzo nie podoba, bo odnoszę wrażenie, że jest to działanie celowe ze strony PKP

    • 3 2

    • jesteś w błędzie

      Tunel w Rumi to budżet miasta.
      Wiadukt przy Zaroślaku w Gdańsku, to budżet miasta.

      Co do Puckiej, to dokonano podziału zadań i odpowiedzialności. Było to przedstawiane i komentowane na tym portalu.

      Czy PKP ma w nosie Gdynię? Trudno powiedzieć... Można się spierać, czy 2 miliardy wsadzone w okolice portu są dobrze czy źle wydatkowane. Z mojej strony żałuję, że to tylko odtworzenie stanu posiadania po dziesiątkach lat (rabunkowej?) eksploatacji i nic nowego w węźle kolejowym, którego założenia powstały prawie 100 lat temu...

      I tak lepiej niż biurowy kampus między Polską a Jana z Kolna...

      • 2 2

  • Czy autor wie o czym pisze?

    Na zdjęciu jest przejazd z ulicy Puckiej do Chylońskiej, czyli w ciągu lini 202. Ale pinezka jest na przejeździe pomiędzy ulicą Hutniczą, Pogórzem Dolnym, czyli na lini 201 i 228 . W ciągu lini 202 chyba miał być tunel ?

    • 4 0

  • Rządowa spółka PKP nawet jeszcze nie ogłosiła jeszcze przetargu ale winny jest samorząd

    Orlen nas okradł ale winna jest opozycja

    • 1 2

  • Zdjęcie główne wprowadza w błąd. To nie ten przejazd

    • 1 0

  • Większość mieszkańców Gdyni .. (1)

    Nie miała pewnie nic do czynienia z tym przejazdem i rozumiem, że dla niektórych to duży problem, ale mnie aż tak nie obchodzi. Większość Rumi mieszka za torami od strony DK6 i dla miasta to duża i potrzebna inwestycja. Wolę, jako podatnik w tym mieście, by miasto dogadało się z PKP niż zadłużało się w całości na inwestycję, która może mieć inne źródło finansowania... A jeśli dla was to takie ważne, to kiedy byliście na posiedzeniu Rady miasta? Kiedy rozmawialiście z radnymi ze swoich dzielnic? Kiedy zorganizowaliście jakiś protest? Tozumiem6ze klasyczny polski furiat klepie bzdury na forach w necie a ogólnie jest bierny i mało aktywny w walce o swoje...

    • 1 0

    • Ja biorę udział i nic to nie daje

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane