• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej. Na filmie już gotowy

Patryk Szczerba
21 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (160)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Lokalizacja wiaduktu na Puckiej na filmie z drona

W sierpniu zaczną się zasadnicze prace budowlane związane z wiaduktem nad torami do stacji Gdynia-Port przy ul. PuckiejMapka w Gdyni. Na razie trwa usuwanie kolizji technicznych pod ziemią i rozbiórka budynków w okolicy. Na filmie z drona pokazujemy lokalizację gotowego wiaduktu, korzystając z wizualizacji.



Czy wiadukt powstanie do listopada 2024 r.?

Budowa wiaduktu częściowo ruszyła już w 2021 r. Wtedy wykonano prace przygotowawcze - rozpoczęto budowę nowej drogi dojazdowej do terminala Pucka przez przebudowę gdyńskiego ciepłociągu i kanalizacji sanitarnej.

W 2022 r. rozpoczęto budowę drogi i chodnika przy Przemysłowej, co umożliwi zamknięcie Puckiej i budowę samego wiaduktu. Na początku maja nastąpiły zmiany w organizacji ruchu na ul. Puckiej w Gdyni, w okolicy przejazdu kolejowego.

Prace drogowe przed budową samego wiaduktu



W maju informowaliśmy o pierwszych pracach, które zmusiły drogowców do zmiany organizacji ruchu w okolicy.

  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
  • Postęp prac przy budowie wiaduktu kolejowego na ulicy Puckiej
Jak informują przedstawiciele firmy Strabag, obecnie trwa usuwanie kolizji technicznych i teletechnicznych. Robotnicy wyciągają i przekładają m.in. kable, gdzie staną podpory pod wiadukt.



Wycięto już potrzebne do posadowienia wiaduktu drzewa. Także wszystkie rozbiórki drogowe zostały zrobione. W trakcie są rozbiórki okolicznych budynków.

Nadal są to prace mające przygotować grunt pod zasadniczą budowę wiaduktu. Ta ma się rozpocząć w sierpniu 2023 r.

Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu. Wiadukt nad torami na Puckiej pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Węzeł na Puckiej: efekt umowy z miastem



Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.

PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.



Wartość inwestycji: niemal 79 mln zł



Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj, wyłoniono w lutym 2021 r. Wygrała firma Strabag, oferująca cenę 78,970 mln zł brutto.

Wiadukt ma być oddany do użytku w listopadzie 2024 r.

Quiz Mosty i kładki Trójmiasta Średni wynik 58%

Mosty i kładki Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (160) 4 zablokowane

  • A co za problem postawić

    Nieprzesadzajmy

    • 0 0

  • Czy to będzie budować 'super' firma MTM, ta co ma dużą przychylność urzędników i prezydenta miasta Gdynia? (1)

    • 3 1

    • A tobie starszy brat z gimnazjum napisał tego posta? Czytać nie umiesz?

      • 0 1

  • Miał być chyba nieinwazyjny tunel? (2)

    A nie cholerny wiadukt. Tyle zieleni zniszczone znowu. Ręce opadają. I dlaczego w tym miejscu? Przecież to nie rozwiązuje problemu ruchu na Puckiej.

    • 3 1

    • Tunel miał być koło Netto. (1)

      Tu od lat był plan na wiadukt. PKP robi, PKP wymyśla

      • 0 0

      • i tu jest właśnie progres

        Może i PKP myśli, ale to chyba pierwszy (dla dużych miast) przykład w Pomorskim, że to myślenie udało się skoordynować z miastem! Gdańsk nie dał rady Oruni obsłużyć...

        • 0 1

  • A ze Śląskiej na Władysława IV jak był syf-tunel tak jest dalej (10)

    Cóż tam były za plany. Włącznie z dodatkową stacją SKM. Jak zawsze na planach się skończyło. Problemem jest nawet połączyć obie ulice, a przy okazji zrobić wygodne podejścia dla ruchu pieszego zamiast tych porąbanych, niebezpiecznych schodów i klaustrofobicznego tuneliku. Cała dzielnica za torami jak była odcięta od centrum - tak pewnie pozostanie.

    • 7 1

    • "tunelik" robi robotę... (2)

      jedna z wielu prostych acz potrzebnych rzeczy, jakie dostaliśmy w spadku po "komunie"

      Ale upgrade faktycznie jest wskazany...
      Jednak w ramach BO to raczej się nie uda...

      • 2 2

      • "w ramach BO" (1)

        A może warto spróbować?
        "Działkowcy" do roboty.

        • 2 0

        • Na bzdury w BO zawsze kasa się znajdzie, a na konkretne i potrzebne projekty - nie ma, raczej się nie uda, nie ma sensu, niepotrzebne, itd. Plac zabaw dla psów jest najbardziej potrzebny za to. I ten pseudo plac zabaw za setki tysięcy przy Warszawskiej gdzie w życiu dziecka nie widziałem.

          • 1 0

    • przystanek SKM w tym miejscu to akurat bardzo zły pomysł (4)

      Ten "tunelik" to prowizorka, planowano tam pełnoprawne połączenie drogowe.
      Ale jak to z prowizorkami, trwałością przewyższają wszystko... ;)
      Obecnie bez szans, teren łakomy pod aktywności betonowej republiki...

      • 0 0

      • (3)

        Jak łakomy teren to raczej tym bardziej trzeba tam zapewnić przejazd i wygodne przejście. To skandal, żeby tak wielka dzielnica była doszczętnie odcięta od centrum i żeby się dostać na Władka trzeba wkoło macieju jeździć przez Maksymiliana, nawet hulajnogą i rowerem bo taszczenie takiego sprzętu po tych schodach to dramat.

        A stacja SKM Śródmieście to wcale nie jest zły pomysł i jak najbardziej realny. Obecnie całe Działki muszą zasuwać kawał drogi z buta na Maksymiliana lub kombinować podjazd 1 przystanku.

        • 0 0

        • tak sie sklada, ze to "moja ziemia" ;) (2)

          I cale zycie blogoslawie fakt, ze do stacji nigdy nie mialem dalej niz 15-20 minut marszu. Rowniez na Dzialkach. Pod gore, fakt... Do szkoly tez mialem pod gore... ;)

          Wiec uwazam, ze na Dzialkach nie jest zle, a pociag to nie taksowka id do sypialni nie wjedzie. Budowanie nowych przystankow zabije zalety SKM, bez wartosci dodanej. Z jednym wyjatkiem. Wielkopolska moze zrobic robote, pod warunkiem rozsuniecia Redlowa i Orlowa. Jednak raczej na taka rewolucja nikt sie nie zdecyduje, szczegolnie po remontach.

          Zaden ze srodkow komunikacji publicznej samodzielnie nie rozwiaze problemu. System komynikacyjny musi byc spojny ale roznorodny. Przy polityce "ksiestw udzielnych" raczej nie ma na to szans.

          Brak zainteresowania betonowej republiki komunikacja budowanych osiedli jest juz przyslowiowy. Zrzucaja to na barki miasta, jednoczesnie umiejetnie saczac "trucizna" paralizuja mozliwosci miasta w tym zakresie. Wiec na pewno nie powstanie tam tunel drogowy. Chociazby z tego powodu, ze okoliczne tereny naleza do osoby, ktora nadal w Gdyni duzo znaczy.

          • 1 1

          • To się ciesz, że możesz maszerować. Ja niestety nie. I wyjątkiem nie jestem. Rozumiem, że na zakupy też chodzisz na piechotę przez pół miasta i z ciężkimi siatami wracasz zadowolony po godzinnym marszu i skakaniu przez tunel na jednej nodze. Nie mieszkam tam ale bywam i to jest tragedia.

            • 0 0

          • Po co lać wodę? Mowa o tunelu z prawdziwego zdarzenia i niczym więcej. Jakoś gdzie indziej można zmieniać na lepsze, a na działkach nic się nie da - nawet o przejście naziemne była wielka walka. I też byli tacy co gadali, że się nie da, że niepotrzebne, itd. Gdzie są radni dzielnicy? Są jacyś w ogóle czy same niemoty tam siedzą i kasę biorą za nic?

            Wszystko zabetonowane. Nawet porządnego sklepu nie ma ani parkingów.

            • 0 0

    • (1)

      To fakt. To jest tunel grozy. Nawet ten na Meksyku tak paskudnie nie wyglądał i nie był tak niewygodny. A mówimy o Śląskiej na odcinku gdzie znajduje się m.in. wyższa szkoła bankowa, agencja Reutersa, oddziały banków, itp. i cała wielka dzielnica - tysiące ludzi mieszkających na Śląskiej, Warszawskiej, Nowogrodzkiej, Pomorskiej, itd. którzy z buta cisną cały kawał do miasta przez ten, pożal się Boże, tunelik albo równie daleko na przystanek autobusowy, żeby naokoło objechać tę żenadę. Po drugiej stronie mamy też pogotowie i wielką szafę mieszkalną. A pogotowie na działki jeździ często - zawsze absurdalnie naokoło bo nie da się inaczej. Naprawdę taki problem poszerzyć, pogłębić i ogarnąć to, żeby powstała droga po obu stronach, podejście piesze bez schodów oraz ścieżka rowerowa? Dało się zrobić cuda na Meksyku to chyba tym bardziej w centrum da radę?

      • 0 0

      • Dokładnie. Wtedy to można i wielki wieżowiec walnąć w pobliżu. Bez tego - mowy nie ma.

        • 0 0

  • Nie tu...

    Wiadukt lub tunel potrzebny jest nad/pod torami SKM przy wyjeździe z Chylońskiej na Pucką. Wieczne czekanie, korki i zamknięte szlabany.

    • 7 0

  • XXX

    Niech jeszcze MTM do tego zatrudnią i mamy dwa w jednym czyli razem z marzeniami o wiadukcie odlecimy na Marsa. Towarzyszyć będzie nam cały urząd miejski.

    • 5 0

  • Gdynia wspaniale się rozwija. To wszystko dzięki siwemu i lapowkom które bierze od 20 lat od przyjaciół biznesmenów gdynskich. Podziekujcie mu mieszkańcy w najbliższych wyborach jeżeli chcecie zachować chociaż resztki własnej godnosci

    • 4 0

  • W tym tempie

    To nie skończą tego nawet za 20 lat, z dzisiaj - stoją 3 maszyny i dwóch panów się kręci po rozkopanej drodze

    • 1 0

  • 95% komentarzy z dudy wzięte. (1)

    Udało się dogadać z PLK w tej sprawie na w miarę korzystnych warunkach, więc trzeba budować. Ten wiadukt też jest potrzebny. A że na razie nie ma warunków żeby wybudować tunel przy Netto, to co? Nie budować wiaduktu? Ludzie, zastanówcie się chwilę co tu wyPiSujecie.

    • 4 3

    • tu nie chodzi o mniejszą/większą przydatność

      A bezczelny wcisk propagandy, która mieszała te odrębne rozwiązania, na dodatek podpierając to mylącymi ilustracjami.
      Bo ewentualność, że ktoś przekazuje informacje i ktoś o tym pisze i obie strony nie wiedzą o czym, to nie chce mi przez myśl nawet przejść.

      Więc tym bardziej należy się domagać klarownego przekazu i opisu zaangażowania stron.
      To chyba nasze prawo?

      Oczywiście, każdy rozwiązany problem cieszy.
      Ale to co się kotłuje wokół takich działań już takie radosne nie jest.

      • 2 0

  • Słabe to

    Po dzisiejszym dniu, korek po wypadku na obwodnicy i 45 minut pod szlabanami na puckiej. Na osłodę za parę lat po godzinie spedzonej pod szlabanem pojadę nowym wiaduktem.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane