- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (76 opinii)
Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt
W najbliższych dniach gdyńscy urzędnicy mają odebrać program funkcjonalno-użytkowy pozwalający na budowę wiaduktu w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i Unruga. Dokument pozwoli na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa.
Przypomnijmy:
- Umowa między PKP PLK a Gdynią w sprawie budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej została podpisana jesienią 2019 roku.
- Według założeń wiadukt będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201, 228 oraz grupą stacji Gdynia-Port.
- Zostanie zbudowany wiadukt, zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa.
- Potrzebne będzie także przebudowanie dróg, by powiązać je z wybudowanym wiaduktem.
- Wiadukt drogowy w ciągu ul. Puckiej zbudujemy na podstawie porozumienia z PKP PLK S.A. Inwestycja jest częścią programu PKP PLK S.A. "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami" tworzonego we współpracy z samorządami - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja z podziałem zakresu
W praktyce miasto zapłaci za budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.
Ogłoszenie przetargu na projekt planowane jest po tym, gdy pojawi się program funkcjonalno-użytkowy dla inwestycji. To opracowanie stanowiące podstawę do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy. W styczniu podpisano umowę z biurem projektów Multiconsult Polska.
Potrzebne opracowanie i decyzja środowiskowa
Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.
- Obecnie trwają odbiory dokumentacji, w tym tzw. programu funkcjonalno-użytkowego - dopowiada Łucyk.
Wśród zbieranej dokumentacji jest m.in. decyzja środowiskowa.
Ostatnia pojawiła się informacja o uzyskaniu dla inwestycji opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni i dyrektora zarządu Zlewni Wód Polskich w Gdańsku.
Stosowny dokument powinien pojawić się w najbliższych tygodniach. Gdy się pojawi, droga do rozpoczęcia inwestycji stanie otworem. Nowy wiadukt ma być gotowy w 2022 roku.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu, w planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
Miejsca
Opinie (154) 1 zablokowana
-
2020-05-21 10:39
Niesamowite!
W takim byle Lęborku czy nawet Pszczółkach mają tunel pod torami a w Gdyni nie mogą zbudować takiego przejazdu od lat ech!
- 9 1
-
2020-05-21 10:39
co za i**otyzm (1)
w tym miejscu, między hutniczą a unruga ten wiadukt jest akurat dużo mniej potrzebny niż między Chylońską a hutniczą....ale nic to, to Gdynia....
- 5 2
-
2020-05-21 11:45
Mylisz się
Jest bardziej potrzebny bo pociągi towarowe = kasa, praca dla ludzi. A te korki na chylonskiej? Kto komu każe jezdzic autem. Są rowery, hulajnogi
- 0 4
-
2020-05-21 10:42
planiści
Program Funkcjinalno - użytkowy to dokument który stosuje się w formule projektuj i buduj. Teraz będą projektować? Coś tu kombinują.
Poza tym skrzyżowanie z LK 202 i 250 SKM będzie w tunelu a tam wiadukt. Jadąc hutniczą skręcając w stronę Chyloni będziemy ostro zjeżdżać w dół, a na pogórze będziemy jechać ostro do góry - nie można tego zunifikować i puścić puckiej w jednym poziomie dołem LUB górą?- 3 0
-
2020-05-21 10:47
a czy już jest projekt naprawy wiaduktu na Nałkowskiej i Kontenerowej ?
- 2 1
-
2020-05-21 10:47
Takie rozwiązanie jest potrzebne
Ale chyba bardziej przedłużenie Obwodnicy do ulicy Hutniczej
- 3 0
-
2020-05-21 12:00
Rumia bedize miala tunel
Wejherowo 3 tunele.... tylko biedna Gdynia czeka na PKP hahahahha smiech na sali Panowie i wstyd!!!!!
- 17 0
-
2020-05-21 13:05
A tunel jak zwykle tylko w planach i dyskusjach :/
- 4 0
-
2020-05-21 13:19
Konieczna również Droga Czerwona,
bo inaczej kierowcy zamordują Chylońską i Pucką. Przecież tam jest ciasno...
- 4 0
-
2020-05-21 13:22
Malowanie farbą (1)
Witam, nie mieszkam w Gdyni od 7 lat. Czytam ostatnio na trójmiasto.pl bardzo dużo komentarzy na temat malowania farbą w Gdyni, że miasto nic nie robi, tylko farbą malują, czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi?
- 5 1
-
2020-05-21 13:44
to taki modernistyczny performens
poza tym, wiadukt ma mieć podpory z puszek po farbie, więc coś trzeba było z zawartością zrobić
- 4 0
-
2020-05-21 13:26
Co prędzej? Cokolwiek na puckiej, czy dojazd do domu Szczurka dwupasmówką przez Park?
Przyjmę każdy zakład, że najpierw Szczurek będzie miał dwupasmówkę do domu spod urzędu przez Park, niż cokolwiek powstanie na Puckiej. To tylko przykrywka, która nigdy nie zostanie zrealizowana, jak wszystko w tym zapyziałym mieście, od kiedy rządzi Szczurek.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.