• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukty płaczu

Marek Cygański
4 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Jest szansa że dwa gdańskie wiadukty, zamknięte ze względu na zły stan techniczny, będą udostępnione dla samochodów osobowych. Wszystko zależy od ekspertyzy specjalistów z Politechniki Gdańskiej.

Wiadukt w ciągu ulicy Braci Lewoniewskich zamknięty jest od 10 października. To właśnie wtedy doszło do urwania się jednej z metalowych belek i uszkodzenia kolejowej sieci trakcyjnej. Nie kursowały kolejki SKM, a pociągi dalekobieżne jeździły nawet przez Kościerzynę. Okazało się wówczas, że istnieje ekspertyza techniczna obiektu z roku 2003. Zgodnie z nią przez wiadukt nie powinny przejeżdżać pojazdy o wadze powyżej 8 ton. Na tej podstawie postanowiono ustawić na wjazdach na wiadukt, znaki ograniczające masę pojazdów do 3,5 tony. Jednak w feralną niedzielę 10 października to właśnie przejazd bardzo ciężkiego pojazdu miał spowodować uszkodzenia. Tak twierdzą przynajmniej gdańscy urzędnicy.

Tymczasem 31 października, w minioną sobotę, zamknięty został kolejny wiadukt, tym razem w ciągu ulicy Jana z Kolna. Przez dwa świąteczne dni było spokojnie, jednak w poświąteczny wtorek na ulicach centrum Gdańska zapanował chaos. Korki w kierunku śródmieścia ciągnęły się już od ulicy Marynarki Polskiej.Czy na obu obiektach przwrócony zostanie ograniczony ruch samochodów osobowych? Wszystko zależy od tego, jaka będzie ostateczna wersja ekspertyzy technicznej wiaduktów, przygotowywana przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej.

- Jeśli stwierdzą, że jest to możliwe, wiadukty zostaną otwarte. Natomiast aby uniemożliwić wjazd ciężkich pojazdów, ustawione zostaną specjalne bramki - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Dodaje, że jeśli jednak opinia pracowników politechniki będzie negatywna, oba mosty pozostaną całkowicie zamknięte.

Na sesji 27 października, gdańska Rada Miasta zdecydowała o przesunięciu pieniędzy w budżecie. Zamiast na budowę nowej pływalni, 4 miliony złotych przeznaczono na zabezpieczenie znajdujących się w złym stanie technicznym wiaduktów. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku ogłosił właśnie przetarg na przygotowanie dokumentacji technicznej koniecznych remontów. Zostanie on roztrzygnięty prawdopodobnie do końca tego roku. Jednak na remont będziemy musieli trochę poczekać. Przygotowanie kosztorysu potrwać musi około pół roku.

- Ze środków, które znalazły się w naszej dyspozycji, wykonane zostały prace zabezpieczejące na obu wiaduktach. Część z przekazanych przez Radę Miasta funduszy zostanie wydana na prace przygotowawcze oraz prawdopodobnie na remont - twierdzi dyrektor Kotłowski. Jego zdaniem o wiele większą rolę w układzie komunikacyjnym Gdańska pełni wiadukt w ciągu ulicy Kościuszki.

- Remont tam wykonany został wymuszony w podobnej sytuacji. Nośność obiektu była tam również ograniczona, a mimo to na most wjeżdżało praktycznie wszystko - przyznaje przedstawiciel Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Tamten remont kosztował około 7 milionów złotych. To ile miasto będzie musiało zabezpieczyć na naprawę dwóch kolejnych, ustalone zostanie oczywiście w wyniku przetargu. Jednak najprawdopodobniej będą to podobne koszty, czyli około 14 do 15 milionów złotych.

Głos WybrzeżaMarek Cygański

Opinie (163)

  • Następne wybory do Rady

    Mam propozycję. Nie wybierajmy więcej tych panów co teraz rządzą, ani nikogo z ich otoczenia.

    • 0 0

  • "Przygotowanie kosztorysu potrwać musi około pół roku.":-(

    A drugie pół roku remont - zapomnieli napisać. Razem rok korków został zafundowany. Gratulacje dla szpeców od wszystkiego.

    • 0 0

  • pół roku na przygotowanie kosztorysu

    Panowie no proszę Was, to ma byc żart?

    • 0 0

  • Bardzo chętnie obejmę stanowisko prezydenta Miasta Gdańska

    Wszyscy będą szczęśliwi!(tylko ja będę męczennikiem)

    • 0 0

  • "Stocznia czy redłowo już niedługo się posypie spokojnie."

    Redłowo jest w trakcie końca remontu a Stocznia na wiosnę będzie

    • 0 0

  • Scacha

    na jakiej podstawie popadles az w takie samouwielbienie

    • 0 0

  • Była gdańszczanka z Przymorza do Ciebie:

    Nie popadłem?

    • 0 0

  • Węzeł Kliniczna

    Wybudowany przez Gierka jeszcze służy ale jak długo?
    Co robią obecne ekipy Adamowiczów i Szczurkowatych z Gdyni?

    Robią ale pod siebie na sedesie tylko.
    Nic się nie robi z drogami w Trójmieście od wielu wielu lat.
    Jak nie zrobi się natychmiast nowych węzłów komunikacyjnych
    TRÓJMIASTO SIĘ ZAKORKUJE wkrótce panowie Prezydenci z Bożej Łaski.
    Tylko mi nie mówcie o drodze Różowej w Gdyni ,która winna być wybudowana na koszt Geanta a nie podatników, tym bardziej, że nie wniosła prawie nic w rozwiązanie paraliżu komunikacyjnego grożącego nam wkrótce w Trójmieście.
    Szczurek wywalił MILIARDY ZŁOTYCH z kieszeni podatnika na budowę MUZEUM MIASTA GDYNI, zamiast przeznaczyć te pieniądze na rozwój dróg i węzłów komunikacyjnych w Gdyni.

    W Gdańsku jest niewiele lepiej.

    • 0 0

  • Anka podała dobry przykład

    Pylon na zadupiu!
    Tyle kasy poszło w kocioł i faktycznie kilka razy tam jechałem - nawet w godzinach szczytu - ZERO ruchu!
    Gównlogia stosowana.
    Przymierzają się do remontu Błędnika - jak pies do jeża.
    Taki będzie remont jak tunel we Wrzeszczu i pod Martwą Wisłą.
    Wszystko się sypie a tylko remonty, prowizorki, zabezpieczenia. A inwestycji praktycznie ZERO. Wybudowali węzeł Matarnia i kawałek Słowackiego - dalej ZERO!
    Niech Szczurek, Adamowicz budują hale, stawiają krzyże, pomniki - to im najlepiej wychodzi.

    • 0 0

  • Szary

    System gospodarki postindustrialnej do jakiej zmierza ten kraj, charakteryzuje się tym, że 80% społeczeństwa to pracownicy najemni, 15% bezrobotni. Śmiało można więc powiedzieć że 70% spoleczeństwa ma zbędne samochody. Nalezy przedwszystkim utrudnić ludziom możliwosci posiadania aut. Prawo Unijne będzie postulowalo utylizację samochodow osobowych starszych niż 8 lat.
    Budowy i remonty dróg to studnia bez dna i droga donikąd!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane