- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas
Do dzielnicy Chwarzno-Wiczlino dociera tylko jedna linia autobusowa. Mieszkańcy domagają się kolejnych połączeń, ale ZKM odpowiada, że dodatkowe kursy nie były wykorzystywane, więc zostały zlikwidowane. Sytuacja może zmienić się po wytyczeniu buspasa na ul. Małokackiej, bo na razie przejazd komunikacją nie jest konkurencyjny czasowo względem samochodu.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Niestety, połączenia te były skrajnie niewykorzystane i z dniem 1 grudnia 2009 r. zlikwidowane zostały kursy linii 221, a w kolejnych latach - z tego samego powodu - zmniejszana była liczba kursów na linii 121. Obecnie brak popytu wynika z prozaicznego powodu: przejazd autobusów do Witomina ul. Kielecką - buspasem - jest o wiele szybszy niż objętą korkiem ul. Małokacką - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nie wszyscy mieszkańcy się z tym zgadzają. Do kursowania autobusów linii 121 jest bowiem sporo zastrzeżeń.
- Linia 121 nazywana jest "linią widmo". Autobus jeździ co godzinę i niezwykle rzadko zjawia się na przystankach o czasie. Tymczasem docelowo Wiczlino ma pomieścić 60 tys. mieszkańców. Przy ul. Łużyckiej pracuje kilka tysięcy osób, a znalezienie tam wolnego miejsca parkingowego graniczy z cudem. Dzieje się tak między innymi dlatego, że z najmłodszej dzielnicy Gdyni nie można dojechać do Redłowa bezpośrednio - podkreśla nasz czytelnik, pan Piotr.
Buspas przyspieszy dojazd?
Problem w tym, że jazda autobusem przez ul. Małokacką
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Rozważane jest wytyczenie w ul. Małokackiej buspasa w kierunku Witomina i jeśli takie przedsięwzięcie zostanie zrealizowane, to być może wróci uzasadnienie dla częstszego połączenia Chwarzna z Redłowem. Popyt w autobusach linii 121 jest stale monitorowany - podkreśla Marcin Gromadzki.
Na koniec I kwartału 2016 roku w Gdyni było zarejestrowanych 190 tys. 539 samochodów. Co roku przybywa kilka tysięcy kolejnych. Współczynnik samochodów na 1 tys. mieszkańców jest wyższy niż w Londynie, Berlinie, Nowym Jorku, a nawet w Dubaju.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2017-03-15 10:22
Wszyscy od lat dopominaja się o nowe inwestycje drogowe i kolejowe. A my dostajemy buspasy, obietnice kolejnych oraz kolejki linowe. Z całym brakiem sympatii do Gdańska tam jak są nowe osiedla to są również nowe, dwupasmowe drogi, a stare się poszerza. A w Gdyni zastój...
- 4 3
-
2017-03-15 13:12
A kiedy autobus X zatrzyma się na Chwarznie? (2)
- 6 0
-
2017-03-15 15:37
(1)
Nie ma takiej potrzeby, wystarczy , ze K tam juz zajezdza.
- 0 3
-
2017-03-15 21:02
Bardzo bledne myslenie
K lub X powinny byc poprowadzone z Karwin / Dabrowy przez Chwarzno-Wiczlino ulicami Wiczlinska i Chwarznienska zabierajac w ten sposob mieszkancow Wiczlina Ogrod, Patia Rozy, Zielenisza i Sokolek. ZKM zmiencie przebieg trasy K lub X jak najszybciej, moze byc obu rownoczesnie. Straty 10 minutowych postojow w korkach na Nowowiczlinskiej jazda obwodnica nie zwraca.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.