• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kursów Polregio w Trójmieście

szym
6 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (115)
Polregio ogłasza zmiany w rozkładach. Polregio ogłasza zmiany w rozkładach.

Polregio ogłasza plany na rozkłady w 2024 roku. Utrzymana zostanie m.in. większa liczba składów kursujących z Wrzeszcza na lotnisko. Ze zmian powinni ucieszyć się także pasażerowie podróżujący między Gdynią a Szczecinkiem oraz między Gdynią a Smętowem.



Jak często jeździsz składami Polregio?

Na odcinku Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia Główna (linią PKM) w wyniku połączenia tras pociągów powstały bezpośrednie relacje Gdańsk-Wrzeszcz - Gdynia Główna, Gdynia Główna - Gdańsk-Wrzeszcz. Dodatkowo uruchomiono jedną parę pociągów pomiędzy Gdynią Główną a stacją Gdańsk Osowa.

W wyniku połączenia dotychczasowych relacji podróżni zyskali bezpośrednie połączenia Szczecinek - Gdynia Główna i powrotne Gdynia Główna - Szczecinek, a także bezpośrednie połączenie Szczecinek - Tczew.

O której odjeżdża twój pociąg? Sprawdź rozkłady



Sześć dodatkowych pociągów na trasie Wrzeszcz - lotnisko



Jak informują kolejarze, ważną zmianą jest uruchomienie sześciu dodatkowych par pociągów zestawionych z elektrycznych zespołów trakcyjnych, kursujących na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Port Lotniczy w relacjach m.in. z Malborka i Tczewa.



Dodatkowo wydłużona do Laskowic Pomorskich zostanie jedna para pociągów, dotychczas kursująca na odcinku Gdynia - Smętowo.
szym

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • A gdzie kursy bajpasem kartuskim?

    • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie by było żeby Polregio zaczęło jeździć wg rozkladu (3)

    Normą są opóźnienia 10 minutowe. A przy łączonych trasach to utrudnia znacznie zycie pasażerom.

    No i niedostosowanie pojemności składow do liczby pasażerów

    • 83 6

    • Ale czemu R mają opóźnienia? (2)

      R są opóźnione, bo opóźnione są IC. IC mają wyższy priorytet, więc R muszą je przepuszczać...

      • 12 3

      • (1)

        Na linii PKM pociagi IC nie jezdza, a Polregio i tak jest czesto opoznione

        • 3 2

        • Ostatnio ponad tydzień dojeżdżałem "PKM-ką" do pracy i z powrotem w godzinach różnych, i ani razu nie było spóźnienia.

          • 2 0

  • Piękne zdjęcie

    POmorska kolej w pigułce. Kolejne dekady upływają, ekipy rządzące się zmieniają, a tutaj dalej dominują klimaty z czasów wczesnego towarzysza Jaruzelskiego.

    • 9 1

  • Ciekawsze jest to czego nie uruchamiają (2)

    Linia kolejowa przez Gdańsk Kokoszki, Leźno, Starą Piłę, Żukowo Zachodnie do Kartuz jest świeżo po remoncie. Linia jest gotowa do ruchu, a Urząd Marszałkowski nie zamawia tam nic...
    Dlaczego o to redakcja nie zapyta?

    • 16 0

    • Bo Redakcja unika trudnych tematów

      Zwłaszcza takich, które nie wymagają skopiowania komunikatu prasowego

      • 11 1

    • Zarządca infrastruktury nie udostępnił jej jako możliwej do rezerwacji

      Macie odpowiedź, dlaczego

      • 4 3

  • A kiedy bedzie wiecej pociagow z Gdyni do lotniska? Na razie raz na godzine. Jak podjedzie krotki sklad to ludzie sa upakowani jak w konserwie.

    • 12 2

  • Szkoda, że w TYM kraju wszystko jest robione bez sensu (4)

    Trasa Gdynia Wrzeszcz (PKM), powinna stanowić kręgosłup PKM czy główną, najczęściej obsługiwaną linię PKM, dodać do tego także częste kursowanie pociągów na trasie Kaszuby Osowa i mamy sprawnie i często działającą siatkę połączeń z każdego miejsca do każdego innego.

    Albo można bawić się w połączenia bezpośrednie, blokowanie innych składów i w rezultacie PKM, które NIE spełnia swojego zadania jako kolej metropolitarna

    • 14 1

    • I cholernie niewygodną (2)

      • 1 1

      • (1)

        w jakim sensie niewygodna?

        • 1 1

        • jezu pytam się bo nie wiem do czego ten komentarz, a jakieś dziecko tylko minusuje, zamiast odpowiedzieć

          tragedia

          • 1 3

    • sens jest, tyle ze juz gleboko ukryty...

      Zaznaczam, ze moim zdaniem pomysl reaktywacji polaczenia kolejowego na zniszczonej, przedwojennej trasie jest gleboko zasadny.

      Problem jest tego typu, ze ta zasadnosc nie byla celem przedsiewziecia a formalne zapewnienie transportu do lotnisk. Bo mialy byc dwa, w Gdansku i Gdyni.

      No i przepal kasy w czasach karnawalu Euro. Zakres rozszerzono o miasta satelickie nie dlatego, ze jest to w sposob oczywisty zasadne, ale po to aby uratowac przedsiewziecie po klotni Gdanska z Gdynia i wykorzystanie szansy na rozszerzenie zakresu finansowego.

      Wszystko w ramach "okresu trwalosci projektu" aby po jego uplywie, "wygasic popyt". W tym pomorski samorzad ma duza wprawe i "zaslugi".

      Rozjazd intencji i deklaracji w tym przedsiewzieciu widac na kazdym kroku. Byle szybko, byle jak, byle zaliczyc. A popelnione bledy bardzo trudno naprawic i jakos rozwiazania istotnych problemow nie widac...

      • 2 2

  • Pociągi w żaden sposób nie są skomunikowane z najpóźniej przylatującymi samolotami (1)

    • 10 0

    • PKM na trasie Gdańsk/Gdynia powinno jeździć przez całą noc, może co 30 minut ale powinno

      • 4 2

  • PKM do Osowy (1)

    Ciekawe kto taki ważny mieszka w Osowej, że będzie miał swój pociąg do domu? Relacja ta to aż 3 stacje, no szacun dla pomysłodawcy. Gdyby chociaż do Gdańsk Rębiechowo to można by się tam przesiąść na coś a tak to dla kogo to połączenie?

    • 4 1

    • Nie narzekaj, jest krótszy pociąg, Gdańsk Osowa do Gdańsk Rebiechowo po 18:00, to jest hit, jeden przystanek, zawsze jedzie pusty.

      • 3 0

  • (1)

    Przez pomorskie niziny EN57 mknie,
    Vel "kibel" zwany, każdy to wie.
    Kręgosłup transportu- wszyscy te składy znamy,
    Motor kolei - niekwestionowany.
    Był świadkiem protestów, zmian, nowych ustrojów,
    Nieśmiertelny, niezawodny, gotowy do kolei podbojów.
    Nie straszne są mu burze, zamiecie i grady,
    Konstrukcja nieśmiertelna, na pewno dobre ma spawy.
    Na zakrętach co prawda wagon dziwnie skacze,
    A na tyłach pociągu wiecznie pite są piwne sikacze.
    Lecz jest w tym coś epickiego,
    Jego ponadczasowość.
    Towarzysz rzeczywistości w codziennej gonitwie,
    Budowy gospodarki, choć kraj jeszcze nie kwitnie.
    Przyjaciel stoczniowców, obecnie outsourcerów,
    Słuchacz rozmów o blachach, a dziś klepaniu exelów.
    Wielki podziw dla dla jego konstruktorów,
    Choć składy są leciwe, nie braknie im walorów.
    Przeżyły systemy, mody, polityczne peturbacje,
    Choć czasem na zakrętach każdy wagon trzeszczy i pojawiają się dziwne wibracje.
    Wtem żeńska część pasażerów oczy swe zamyka, oczami wyobraźni wraca myślami do objec przystojnego turasika.
    A pasażerowie męscy inaczej korzystają na hałasie,
    Harnaś, Żubr, Specjal za pozuchą, psssssst - słychać otwieranie,
    Gdy tylko coś puka, trzeszczy, wykorzystuje się zamieszanie.
    Czasem dzięki te dochodzą do konduktora,
    Wtedy o...p jest, ważna jest pijącego pokorą.
    Pomijając hałas, czasem wibracje,
    Te składy są podatne na modernizacje
    Kto wie, czy przeżyją pendolino,
    Pędząc po torach magnetycznych nad każdą doliną.

    • 12 1

    • Piękny wiersz i idealny materiał na piosenkę

      • 2 0

  • Czyli dla osowy nic sie nie zmieni.. (10)

    Ludzie 210 jest cały zapchany z rana i w godzinach szczytu. Z osowy też jeżdżą ludzie do centrum. Może by było warto zrobić jakieś sensowne rozkłady dla osowy do wrzeszczą żeby ludzie mogli sobie jeździć bez korków

    • 10 1

    • to proste, choć niestety nigdy tego nie wdrożono (8)

      Osowa chyba jednak była planowana jako przesiadkowa (dla dalszej linii do Kaszub), bo jest dodatkowy peron.

      Gdyby 90% składów jeździło na trasie Gdynia/Gdańsk (czy Wrzeszcz), a tylko 10% rano czy wieczorem była bezpośrednia, to częstotliwość połączenia byłaby wysoka. jednocześnie odpowiednio często mogłyby jeździć składy z Kaszub do Osowej.

      Wszyscy byliby zadowoleni, bo jestem w 100% pewien, że bardziej każdego interesuje by nie czekać godzinę na bezpośredni pociąg, niż zmęczyć się wyjściem w Osowej z jednego składu i natychmiast przejść do drugiego.

      • 6 2

      • No to Ci się tylko tak wydaje (7)

        Już pomijam stratę kilkunastu minut na taką przesiadkę

        • 1 4

        • trzeba było zbić peron z desek na stacji Gdańsk Osowa przy budowie pkm jeden skład na godzinę to by starczyło.Pozdrawiam tego co te rozkłady jazdy ustawia BRAWO

          • 1 2

        • jak tacy jak ty teraz rządzą tym krajem, to co się dziwić ze jest bajzel (5)

          skoro nawet 2 prostych zdań nie potrafisz zrozumieć

          • 1 2

          • A co tu do rozumienia? (4)

            Twierdzisz, że czas przejazdu bezpośrednio z Kartuz do Wrzeszcza i w wersji z przesiadką w Osowej będzie taki sam?
            Ludzie nie lubią przesiadek, a co dopiero, jak tracą na niej kupę czasu. Myślisz, że dlaczego komunikacja w Gdańsku z zajazdami i objazdami po osiedlach jest mało konkurencyjna względem samochodu?

            • 3 1

            • Dać ci szansę na refleksję, to jak płaskoziemiec czy PISowiec jedynie gardłujesz (3)

              Mnie jako pasażera interesuje nie to czy moje 4 litery grzeją przez cały czas siedzenie, ale czy jestem w stanie w każdym momencie szybko dojechać do dowolnego punktu.

              Po to wymyślono dużą częstotliwość a nie jeden pociąg bezpośredni dziennie.

              Mam dalej tłumaczyć jak przedszkolakowi?

              • 2 2

              • Ewidentnie brakuje Ci argumentów, skoro zaczynasz mnie obrażać (2)

                Jeden plus, że nikt Twoich pomysłów nie bierze na serio.

                • 2 2

              • gdybyś nie był wtórnym analfabetą, to byś zrozumiał argument z 1 postu (1)

                • 1 2

              • Dalej, dawaj, stać Cię na więcej wyzwisk!

                • 1 0

    • trzeba mieć mózg żeby taki rozkład zrobić

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane