- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (328 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
- W ostatnich dniach marca zostaną uruchomione loty bezpośrednie do kolejnych 5 miast - mówi Adam Skonieczny, Kierownik Działu Analiz Ekonomicznych i Marketingu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy - Będą to rejsy realizowane przez Wizz Air do Sztokholmu i Katowic z częstotliwością 3 razy w tygodniu. Poza tym w Gdańsku pojawią się linie lotnicze nieobecne dotychczas na polskim niebie. Loty do Berlina i Augsburga będzie obsługiwała holenderska linia lotnicza Denim Airways. Pasażerowie będą mogli skorzystać z ich oferty sześć razy w tygodniu.
Nowy przewoźnik to także litewska Air Lithuania, z którą można polecieć do Oslo pięć razy w tygodniu.
Rozmawiamy oczywiście z wieloma innymi liniami lotniczymi na temat nowych połączeń - dodaje Skonieczny - Mamy nadzieję na uruchomienie regularnych lotów do innych miast w Polsce, jak i oczywiście kolejnych destynacji europejskich. Namawiamy również do poszerzenia oferty turystycznych lotów czarterowych do miejscowości wypoczynkowych letnich i zimowych. Wiemy, jakie trasy są pożądane przez mieszkańców naszego Regionu, jak i przybywających do nas gości. Mam nadzieję, że nasza siatka połączeń już w najbliższym czasie powiększy się o nowe kierunki. W dniu dzisiejszym za wcześnie jest jeszcze mówić o szczegółach.
Nowe kierunki połączeń to nie jedyne zmiany, które zostaną wprowadzone na gdańskim lotnisku.
- Skandynawskie Linie Lotnicze SAS, które oferują 25 połączeń tygodniowo do Kopenhagi, zdecydowały się wprowadzić na 6 rejsach zdecydowanie większy samolot. Zamiast samolotu DH 4 pojawi się na nich samolot typu MD 80 - zdradza Skonieczny. Również Polskie Linie Lotnicze LOT przewidują zmiany w swoim rozkładzie lotów. Jak co roku ulegnie zwiększeniu liczba połączeń na trasie krajowej z Gdańska do Warszawy. Ponadto na trasie Gdańsk - Frankfurt, obsługiwanej przez tego przewoźnika 2 razy dziennie operować będzie większy niż dotychczas samolot. Obecny Embraer ERJ-145 zostanie zastąpiony większym modelem Embraer 170.
**********************************************************************
Adam Skonieczny o nowych przewoźnikach:
Wizz Air jest tanią linią lotniczą, która koncentruje swoją działalność na rynku Europy Środkowej i Wschodniej. W Polsce operuje na trzech lotniskach - w Katowicach, Warszawie i Gdańsku. W chwili obecnej w Gdańsku jest jedynym przewoźnikiem typu low cost airline i oferuje obecnie połączenia do Londynu i Dortmundu, a w najbliższym czasie zacznie latać do Sztokholmu i Katowic.
Linie lotnicze Denim Airways są stosunkowo młodym przewoźnikiem wywodzącym się z Grupy Denim Air. Pierwsze rejsy tego przewoźnika odbyły się zaledwie 2 lata temu, w 2003 roku. Denim Airways ściśle współpracuje z liniami lotniczymi SWISS Inernational Air Lines. Rejsy na trasie Gdańsk - Berlin - Augsburg wykonywane będą samolotami typu Fokker 50, zabierającymi na pokład 50 pasażerów, zarówno w klasie ekonomicznej, jak i business.
Air Lithuania jest największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w regionie Litwy, Łotwy i Estonii. Rejsy z Gdańska do Oslo będą odbywać się codziennie, z wyjątkiem środy i soboty i obsługiwane będą samolotem ATR 42-300, zabierającym na pokład 46 pasażerów. Air Lithuania jest przewoźnikiem "tradycyjnym".
Więcej informacji o przewoźnikach można przeczytać w Internecie. Zapraszam na ich strony internetowe.
Wizz Air - www.wizzair.com
Denim Airways - www.denimairways.com
Air Lithuania - www.airlithuania.lt
Opinie (128)
-
2005-03-11 21:03
Do Berlina jest pociąg z Kaliningradu przez Trójmiasto
W czerwcu nim jechałem i taki to rewelacyjny środek komunikacji, że spóźniłem się na Lufthanse do Seattle z TYGLA :D
A jak samolot to tylko Aeroflot :)
Powie to wam każdy sierp i młot :D- 0 0
-
2005-03-11 21:38
dlaczego wszyscy marudzą?
90% Polaków to cholerne marudy! Marudzą dokładnie tak samo, niezależnie czy sytuacja się poprawia, czy pogarsza. Dodatkowo sięgają po absurdalne i fałszywe argumenty, żeby udowodnić swoją pesymistyczną tezę.
To prawda, że trójmiejskie lotnisko jest małe i zupełnie nie przystaje do prawie milionowej aglomeracji. Trudno jednak oczekiwać, że nagle zrobi sie tutaj Heathrow lub JFK. Jest jednak coraz lepiej. W zeszłym roku liczba pasażerów wzrosła o 100 tys (z 365 do 466 tys.). Z 2 linii lotniczych jest (lub będzie za 3 tygonie) 6, z których każda raczej będzie się rozwijać.
Niektórzy w swoich wcześniejszych wypowiedziach za wzór stawiają lotiska w Poznaniu i Wrocławiu. To jakieś nieporozumienie! Sprawdźcie na ich www, co tam oferują.
Podsumowując: jest jeszcze kiepsko, ale coraz lepiej. Na pewno niedługo pojawią się połączenia z południem Europy i inne.- 0 0
-
2005-03-11 22:11
dokładnie tak jest
Wcale nie jest źle, poprostu w naturze co niektórych jest ZRZĘDZENIE od wczesnych dziecięcych lat. Wynieśli to z domu i wcale nie zamierzaja odciąć sie od tych nawyków, ba nic innego w życiu nie potrafia robić tylko ZRZĘDZIĆ.
Wstyd- 0 0
-
2005-03-11 22:28
leniwa kobieto
dlaczego nie zadałaś sobie minimum trudu aby sprawdzić czy z Poznania Wrocławia czy Katowic można dolecieć rejsowym samolotem do Tunezji czy na Kretę? Poco wypisywać takie brednie?
- 0 0
-
2005-03-12 00:14
a ja nie marudze
A ja nie marudze, tylko sie ciesze, ze mamy coraz wiecej polaczen ze Skandynawia. Wiem, ze w Szwecji jest bardzo duze zainteresowanie Estonia. Estonian Air lata juz do wielu miast i ostro reklamuje swoj kraj kuszac niskkimi cenami. Oby jak najwiecej Norwegow, Szwedow i Dunczykow przyjezdzalo na zakupy i wypoczynek. Fama sie rozniesie..
- 0 0
-
2005-03-12 00:22
Poznańskie lotnisko nazywa się "Ławica" i startują stamtąd podobne rejsy, jak z Gdańska. standard LOTu czyli Warszawa i jeszcze kilka Embrayerów do Niemiec. Są jeszcze oczywiście tanie linie lotnicze, z podobną ofertą jak i w Gdańsku. Nie jestem pewien, ale SAS chyba też coś do Kopenhagi ma.
W Polsce takimi prawdziwymi międzynarodowymi portami lotniczymi są Warszawa oraz Kraków. Chodzi mi o loty poza Europę. Tyle, że Polacy i tak za ocean wolą polecieć inną linią lotniczą z Amsterdamu czy Kopenhagi. No bo to wychodzi taniej i standard jest wiele wyższy od naszego, dziadowskiego LOTu.- 0 0
-
2005-03-12 00:37
W Poznaniu nie jest tak samo
Otóż w Poznaniu nie ma!!! tanich linii lotniczych, a pasażerów jest mniej niż w Trójmieście
- 0 0
-
2005-03-12 01:13
Mają jakieś dwie tanie linie
EAE i DAU AIR, tylko nie mam pojęcia gdzie to frówa. Zapomniałem dodać, że LOT odlatuje z "Ławicy" również do Wiednia. Kiedyś mieli też kilka rejsów Air Polonii.
A to, że mniej "PAXów" obsługuje lotnisko w Posen, nie jest żadną rewlacją. Kto o zdrowych zmysłach wywalałby kupe forsy na złomiastego, lotowskiego ATRa do Warszawy, skoro może tam dojechać w 2 godziny z hakiem pociągiem klasy IC czy EC, które na dodatek kursują przeciętnie co godzinę.- 0 0
-
2005-03-12 01:17
Ale wstrętny ortograf
Przepraszam i poprawiam się - FRUWA.
- 0 0
-
2005-03-12 03:55
hmmm
a co z polaczeniem bezposrednio do chicago ??
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.