• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej pociągów z Gdyni na Hel

Szymon Zięba
30 kwietnia 2024, godz. 16:00 
Opinie (148)
Pociągi z Gdyni będą kursowały częściej. Pociągi z Gdyni będą kursowały częściej.

Od 1 maja w weekendy majowe, czerwcowe i wrześniowe, a od wakacji szkolnych codziennie będzie więcej połączeń pociągów Polregio na trasie Gdynia Główna-Hel. Z kolei składy z Chojnic do Gdyni wydłużą trasę do Helu.





Pociągi Polregio na Hel. Od kiedy?



Chcąc dotrzeć z Trójmiasta na Hel wybrał(a)bym:

Wraz z początkiem maja zostanie zwiększona liczba połączeń Polergio do 21 par pociągów (zamiast 14 par, jak było do tej pory) na trasie łączącej Gdynię i Hel.

- Rozkład jazdy będzie zbliżony do tego obowiązującego w okresie letnich wakacji szkolnych, a pociągi będą kursować w zwiększonym zestawieniu. Dodatkowo pociąg z Chojnic do Gdyni będzie kursować w wydłużonej relacji do Helu, tak jak ma to miejsce podczas wakacji szkolnych - mówi Dorota Patzer z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.

O której odjeżdża pociąg? Sprawdź



Jak będą kursowały pociągi Polregio z Gdyni na Hel?



Tak będzie wyglądał rozkład powiększonego taboru pociągów.



Pociąg polregio z Gdańska na moście w Niestępowie.

Opinie (148) 7 zablokowanych

  • Te połączenie to dramat (13)

    Często jeżdżę na półwysep do rodziny i często z Chylonii nie mam nawet szans wejść i 3 razy już w tym roku musiałem jechać autobusem bo pociąg był taki zapchany

    • 55 1

    • Jedż poprzedniego dnia wieczorem

      Zdążysz zabaniaczyć i odpocząć

      • 9 7

    • Chyloni

      Jedno i!

      • 9 1

    • Marszałek od lat oszczędza kosztem ludzi (8)

      Nie mają czym jeździć bo mamy skąpca w samorządzie. Stąd złom na SKM i Polregio, jak i zbyt krótkie składy

      • 17 1

      • Skąpy? Zależy dla kogo! (5)

        Michała T. jakoś mógł zatrudnić bez konkursu i hojnie wynagrodzić.

        • 11 5

        • Hej szuru buru to nie ten temat. (2)

          To jest o połączeniach kolejowych na Hel a nie o kadrach UM.

          • 2 7

          • ale to jest bardzo blisko powiązane (1)

            Bo tymi połączeniami zarządza marszałek...
            Teraz rękami młodego Tuska...

            • 3 3

            • Same glupoty

              Rozklad jazdy pociągów był zamawiany w pkp plk w marcu 2023r. Teraz mamy IV 2024r. Z Twojego wpisu wynika, iż młody już pracował rok wcześniej i wszyscy to ukrywali.

              • 1 1

        • To na co czekałeś pisowski pieniaczu. Trzeba

          było się zgłosić i byłby konkurs dwóch kandydatów: on i ty.

          • 7 4

        • Czyli jak ktoś ma ojca na wysokim stanowisku

          lub w Rządzie to już nie może nigdzie pracować?

          • 2 0

      • Jaki złom mądralo? Te twoje nowe cacka za 5 lat

        też będą już sfatygowane wewnątrz.

        Poza tym częstotliwość nie zależy od wieku taboru tylko jego ilości.

        Takim jak ty trzeba przypominać co zrobiło Zachodniopomorskie z 15 lat - skasowali wiele nie tak starych EN57 nie czekając na zamianę z nowym taborem w stosunku 1 do 1, czyli odbieramy nowy ezt i wtedy kasujemy stary ezt EN57.

        I zaczęli trąbić na kraj, że jako pierwsi wycofali stare, niezmodernizowane EN57 zastępując go nowymi składami. Nie było wymiany 1 do 1, więc kilkoma zaledwie nowymi ezt nie byli w stanie utrzymać i tak słabej częstotliwości kursów. Dali 4 pary pociągów na dzień na linii Koszalin - Kołobrzeg, przez co uwalili tę linię. Bowiem na co komu zaledwie 4 pary? I lokalsi zwiali do aut. I tak jest do tej pory.

        Ile powinno być par pociągów pokazało PolRegio u nas na linii Gdynia - Tczew. Średnio co 30 minut między 6:00 a 23:00, a nie 4 pary jak tamci. Nawet starymi EN57, bo nasi producenci mają zamówienia też od innych i nie da rady obsłużyć od razu nowym taborem Pomorskie.

        • 7 1

      • Populizm

        Te tzw złomy w SKM przewiozły w 2023r 45 mln pasażerów. Taryfa Pomorska jest ok 30% niższa niż w innych województwach. Tan skąpiec- Marszałek podpisali w latach 2022-2024 umowy na zakup taboru o wartości 1,6 mld zł. W tym 28 EZT trafi do SKM. Ten Skąpiec sfinansował elektryfikacji PKM i część Bajpasu Kartuskiego. Ten skąpiec sfinansować przygotowanie dokumentacji na Gdańsk Południe. A obecnie Ten skąpiec wraz z Gdańskiem zapewni wklad do tej inwestycji. Skoro Ten skąpiec jako jedyny wybudował pierwsza nowa linie kolejowa (PKM) to co można powiedzieć o marszałkach z podladua, lubelskiego czy podkarpackiego? To są wtedy super, super skapcy!!!

        • 3 0

    • (1)

      To się zmieni ponieważ będą składy piętrusy. Jak dawniej. A dawniej nie było problemu. Tu się piwko wypiło, tam ciastem poczęstowałem u zawsze miałem słoik śledzie w occie.

      • 0 2

      • Narazie będzie jeździł jeden skład piętrowy.

        poc. 55255 o 7:43 z Chojnic, o 12:42 w Helu.

        poc. 55314 o 13:57 z Helu, o 19:21 w Chojnicach.

        Pociąg w takim zestawieniu będzie kursował od 1 maja do początku wakacji w soboty i niedziele, a także dodatkowo 1-3 i 30-31 maja.

        Info ze strony Turyzm.

        • 1 0

  • i znowu, klęska urodzaju (1)

    Jak co roku, kiedyś sznurek do snopowiązałek, teraz kursy na Hel...
    Tak od lat...
    Prawda, sekretarzu?

    A o przebudowie linii, jej elektryfikacji i taborze - cisza...
    Taki to mamy ten "przemysł turystyczny"...
    Do własnej kieszeni, i owszem...
    A droga z Władka do Jastrzębiej nadal brukowana...

    • 9 5

    • I niech taka pozostanie na wieki

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Hel powinien mieć swoje SKM (23)

    Drugi tor, elektryfikację i przejazd co 15 minut.
    Oraz zamknięcie półwyspu dla samochodów (przynajmniej w sezonie), które powinny zostać gdzieś pod Swarzewem, pod wiatrakami.

    • 226 48

    • Bardzo dobry bait

      Prawie się nabrałem

      • 1 8

    • Oraz Centralny Port Komunikacyjny (2)

      Z Horałą na pikniku

      • 23 20

      • z rudym w Berlinie

        • 13 17

      • Myślenie Jana

        Oczywiście że CPK jest potrzebny ,Janusze jeżdżący swoimi dieslami najdalej do Wysrankowa nie mają o tym zielonego pojęcia ilu Polaków już dzisiaj udając się w dalszą podróż - robi przesiadkę najczęściej we Frankfurcie lub Kopenhadze

        • 0 0

    • Nonssens. (6)

      Brak miejsca na drugi tor o założeniu druta już nie wspomnę. Chce zobaczyć jak on będzie wygladał zimą oblodzony przy pizgającym wietrze. Dłuższe mijanki stacyjne a drugi tor tylko do Władysławowa bo miejsca jest sporo. Od Władka do Helu niestety wąsko. Może być ewentualnie drut do Władka. Od Władka do Helu wahadło.

      • 20 5

      • koniecznie wahadło i zegar z kukułką!

        • 9 3

      • Oho, pewnie pieniacz z Kuźnicy (1)

        Będziecie prosić o pociągi elektryczne, które zakończą bieg we Władysławowie. XXI wiek a kolej wciąż budzi kontrowersje jak za Stephensona. Tragedia. PS. A może estakada drogowa do Rewy?

        • 8 8

        • most pontonowy

          • 2 4

      • O ile pamiętam , to pierwsze podejście do druta na Hel było pod koniec lat 70tych ub.w. Na stan ówczesnej techniki fakowcy orzekli ,że to jest zbyt niebezpieczne dla otoczenia i lokalsów. Byle sztorm groził zniszczeniem sieci. Przy sztormach powyżej ,,6" woda przelewała się do zatoki w kilku miejscach. Często wojsko zajmowało się dostawami artykułów pierwszej potrzeby na półwysep.

        • 6 1

      • zrobić jak w berlinie s-BAHN

        • 0 3

      • Jak to brak miejsca? Przecież mierzeja co roku jest poszerzana przez Januszy biznesu kempingowego xD

        • 7 1

    • To jest natura 2000 (3)

      Rozumiem, iz dla Ciebie najważniejsze są szyny, tluczen i drut. Drzewa trzeba wyciąć aby stonka mogła wjechać. Ja mówię NIE. Polwysep trzeba chronić przed Takimi jak Ty.

      • 18 18

      • Tak pociąg przeszkadza, a korki na drodze nie (2)

        Puknijże się w baniak

        • 34 7

        • aby pociągi obsłużyły cały ruch turystyczny nie trzeba dwóch torów (1)

          tam potrzeba dłuższe perony tylko i dodatkowe mijanki, wycinanie lasu pod dwa tory lub elektryfikacja nie są do niczego potrzebne, większe pociągi przewiozą więcej ludzi, dodatkowe mijanki pozwalają zwiększyć częstotliwość, nic więcej nie trzeba, tanie i szybkie rozwiązanie

          • 2 1

          • zapach diesela o poranku

            To lubie najbardziej na półwyspie kiedy jezdza spalinowe pociagi

            • 0 0

    • To już było w czasach słusznie minionych (1)

      Był szlaban przy wjeździe na półwysep. Obowiązywały przepustki i zaproszenia

      • 9 2

      • I jak pusto i czysto tam było

        • 6 0

    • Wszędzie za granicą niema rowerów.

      Jak chcecie być tacy euro to powinien być zakaz pedałowania.

      • 2 14

    • A co (4)

      A co z osobami z niepełnosprawnościami? Dostęp dla tych osób, do SKMki, bardzo często bywa uniemożliwony. Bo albo windy brak, albo odległość między peronem a wagonem, to jakaś kpina. Podobnie, nie jest łatwo rodzicom z dziećmi na wózkach. No i jeżeli ruch samochodowy wstrzymać, to już sobie wyobrażam te tabuny rodzin, z mnóstwem waliz i tobołów, leżaków, parawanów, itp w SKMce... Owszem, SKMka tam byłaby świetna, ale wyłączenie ruchu samochodowego wygląda na dość nierealny pomysł.

      • 1 6

      • (1)

        Zaprojektowac ja dzis z uwzglednieniem ludzi na wozkach? Problemy, ktore wymieniles wynikaja z tego, ze projekty byly robione w czasach, w ktorych nikt nie myslal o niepelnosprawnych i kupowaniu skladow, ktore nie sa dostosowane do peronow.

        • 2 2

        • Naucz się pisać po polsku wschodni trollu!

          • 1 2

      • Jestem osobą niepełnosprawną, dla takich osób nie obowiązuje znak zakazu ruchu, więc problemu nie ma.

        Oczywiście muszę mieć niebieską "kartę inwalidy" w samochodzie.

        • 1 0

      • Już kiedyś w latach 80-tych stał za Władysławowem szlaban na wjazd na półwysep i parkingi były ponumerowane i co? Skończyło się dość szybko. SKM czy dwa tory to absurd.

        • 2 0

  • Hehehhehe

    Będzie po czym malować

    • 2 7

  • Niedouczony

    Trochę pan Zięba niedouczony. Nie jedziemy na Hel, tylko do Helu, albo na półwysep helski

    • 17 2

  • Same narzekania.

    A przecież lubita jechać w kupie, w tłumie. Wam to się w du*ach poprzewracało. Tylko byśta jeździli i jeździli na ten Hel. Do Hela się jadzie jesienieniom. Pięknie tu wtedy. Ryba wyndzona jest rychtuj tania. A tak ło wej za wyngorza trza płacić 1500 złotów za kilograma.

    • 3 8

  • 1,5 godziny w jedną stronę???!

    • 8 1

  • Poprowadzić metro (2)

    do Helu tylko metro. Żadne tam zasr*ne tramwaje wodne, czy piętrusy. I powinien być zakaz wjazdu na półwysep samochodów osobowych i całego tego tałatajstwa na rowerach. Metro, tylko metro rozwiązuje problem.

    • 5 6

    • Zamknac

      polwysep dla pojazdów emitujących spaliny. Tylko tramwaje wodne p bapedzie wodorowym

      • 1 0

    • Heh

      Tak. Podwodne metro. Będzie atrakcja dla turystów

      • 0 0

  • 75% wybiera pociag hahah ale klamstwo to dlaczego sa takie korki samochodowe sa juz w Rumi raczej jest odwrotnie

    • 12 2

  • Półwysep Helski?

    Owa, owa, piękne miejsce. Ludzi cała kupa, a ustępów brak.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane