• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej słupków niż chodników

Bartosz Kalinowski
18 lutego 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
W Gdańsku z dnia na dzień pojawia się coraz więcej słupków przychodnikowych. W ten sposób miasto rozwiązuje sprawę parkowania samochodów w niedozwolonych miejscach.

W poprzednich numerach opisywaliśmy dotkliwy brak chodników w peryferyjnych dzielnicach Gdańska. Wydział Infrastruktury Miejskiej zgodził się z opinią, że zarówno drogi, jak i przylegające do nich chodniki pozostawiają wiele do życzenia i stanowią duże wyzwanie dla władz miasta. Tymczasem mieszkańcy z coraz większym zainteresowaniem obserwują wyrastające jak grzyby po deszczu słupki chodnikowe.

- Generalnie słupki stawiamy z trzech głównych powodów - skomentował Antoni Szczyt, dyrektor Wydziału Infrastruktury Miejskiej Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Najważniejsze jest bezpieczeństwo pieszych. Po drugie, często samochody parkują na chodnikach, co utrudnia poruszanie się pieszych. Po trzecie, podmioty gospodarcze pragną chronić swoje miejsca parkingowe. Stawiamy słupki bardzo często na nowych osiedlach, mieszkańcy czasem dziwią się po co tego tyle, a to tylko dla ich bezpieczeństwa. Koszt postawienia jednego słupka ozdobnego wynosi od 130 do 150 złotych, słupek zwykły 40-50 złotych, jednak budowa chodnika od podstaw wynosi dużo więcej niż postawienie takiego parkanu.

Na słynnej już ulicy Sandomierskiej na Oruni niedawno miasto szczelnie ogrodziło bruk od chodnika słupkami. Szkopuł w tym że ulica jest dość wąska i często jadące tamtędy tiry nie mogą się wyminąć. Skutecznie ogranicza to przepustowość ulicy.

Kolejną ciekawostką jest stawianie słupków na środku chodnika, co uniemożliwia przejście pieszym.

- Do tej pory nie było słupków i było dobrze - powiedziała "Głosowi" pani Irena, długoletnia mieszkanka ulicy Sandomierskiej. - Teraz postawili na środku chodnika tor z przeszkodami. W tym wieku skakać przez płotki nie dam rady.

Wydział Infrastruktury Miejskiej twierdzi, że takie przypadki zależą od wykonawców. Czasami zdarza się, że ktoś podejdzie do sprawy sumiennie, ale dobrze, że tego typu sprawy są zgłaszane przez mieszkańców.
Głos WybrzeżaBartosz Kalinowski

Opinie (365)

  • taki olek
    przyjechałby tramwajem zamiast jeździć w kółko swoim pierdząco kopcącym blaszakiem...
    ale nie
    mam ałto to se wjeżdżam jak do siebie na pole??
    skończyło sie olku:)

    • 0 0

  • Olek to dopiero jednostka aspołeczna. On chce PARKOWAĆ SAMOCHÓD! Niedość burżuju, że masz samochód to jeszcze chcesz zastawić chodniki i trawniki ludziom pracującym. ;-)

    • 0 0

  • dobrze by było sprawdzić skąd burżuj ma kase na wózek
    pewnie jakieś szwaczki obrabował z pensji
    łobuz:)

    • 0 0

  • Mama

    dziecko kochane, co Ty wygadujesz. Akurat trafiłaś na tego, co tępi wjeżdżających "na wycieraczkę". Aproblem polega na zostawieniu auta gdziekolwiek. Ja omijam Wrzeszcz szerokim łukiem, bo to żadna atrakcja.I dobrze. Myślę, że dla wielu auto zajmujące kawałek chodnika jest bardziej problemem psychicznym niż fizycznym

    • 0 0

  • Sułku
    a 10 małych autek to dalej tylko kawałeczek chodnika czy raczej
    CAŁY CHODNIK CO??

    • 0 0

  • 10 autek na chodniku to już niezła psychoza wg Sułka...

    • 0 0

  • czyżby zbiorowa??

    • 0 0

  • zależy od ilości pieszych prześlizgujących się po maskach tychże samochodów

    • 0 0

  • zależy od ilości pieszych prześlizgujących się po maskach tychże zaparkowanych samochodów

    • 0 0

  • poważnie i w temacie
    słupki są dowodem bezsilności władz miejskich
    ich bezradnośc pomimo posiadanych służb wyposażonych w sprzet i przepisy, jest proporcjonalna do ilości słupków
    dowodem na to jest moja sprawa jaką kręci mi 3 rosłych strażników miejskich za wejście na stopnie peronu z zapalonym papierosem
    ci panowie bardzo długo i cierpliwie tłumaczyli mi że prawa trzeba przestrzegać na każdym kroku
    i ja tym panom uwierzyłem he he he he
    nie prościej było jakiś wyrywacz petów zamontować??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane