• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiedeń w zimowej siatce połączeń lotniska

Rafał Borowski
2 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Lotnisko: prawie 3 mln pasażerów w pół roku
W zimowej siatce połączeń znalazła się m.in. widoczna na zdjęciu Walencja w Hiszpanii. W zimowej siatce połączeń znalazła się m.in. widoczna na zdjęciu Walencja w Hiszpanii.

Port lotniczy w Rębiechowie ogłosił zimową siatkę połączeń. W ostatnich miesiącach z Gdańska zostało uruchomionych 69 połączeń do 18 państw Europy. Wśród nowych kierunków znalazły się m.in. Helsinki, Paryż, Narwik czy Walencja.



Czy latałe(a)ś samolotem po wybuchu pandemii koronawirusa?

Bieżąca siatka połączeń z gdańskiego lotniska będzie obowiązywać do 27 marca przyszłego roku. "Wypadły" z niej niektóre typowo wakacyjne kierunki, takie jak Santorini, Korfu, Mykonos i Kreta w Grecji oraz Zadar i Split w Chorwacji.

Jakie nowe kierunku pojawiły się w bieżącej siatce? Poniżej przedstawiamy wybrane propozycje, zarówno z południa, jak i północy naszego kontynentu.

Zimowe loty z Gdańska



2 listopada samoloty irlandzkich linii Ryanair rozpoczną loty do Walencji w Hiszpanii. Połączenia będą realizowane dwa razy w tygodniu: we wtorki i soboty. Wcześniej, bo już 31 października, rozpoczęły się loty do Paryża-Beauvais, również realizowane przez Ryanair. Warto wspomnieć, że na to samo lotnisko lata już węgierski Wizz Air.

1 listopada ponownie do Helsinek w Finlandii polecą samoloty linii Finnair. Będą one kursować cztery razy w tygodniu: w poniedziałki, środy, piątki i soboty. Natomiast 16 grudnia rozpoczną się loty liniami Wizz Air do Narwiku w Norwegii. Kursy będą realizowane dwa razy w tygodniu: w czwartki i niedziele.

Wśród zupełnie nowych bądź wznowionych kierunków znalazły się także Wiedeń w Austrii, Cork w Irlandii, Vaxjo w Szwecji i Bodo w Norwegii.

- Pandemia nie uniemożliwia latania, wymaga jednak od pasażerów szczególnego przygotowania się do podróży. Zachęcamy do sprawdzania informacji na stronie gdańskiego lotniska www.airport.gdansk.pl w zakładce "Aktualności", a także na stronie polskiego rządu w zakładce "Informacje dla podróżujących" oraz w aplikacji na urządzenia mobilne Polak za granicą - zachęca Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Szczegółowa lista kierunków przedstawia się następująco:

Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Bergen, Billund, Charków, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Goteborg, Edynburg, Eindhoven, Hamburg, Haugesung, Kolonia-Bonn, Kijów-Żulany, Kutaisi, Liverpool, Londyn-Gatwick, Londyn-Luton, Lwów, Malmo, Mediolan-Bergamo, Narwik, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Stavanger, Sztokholm-Skavsta, Tromso, Trondheim, Turku.

Ryanair: Aarhus, Alicante, Billund, Birmingham, Bristol, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław.

Polskie Linie Lotnicze LOT: Warszawa, Kraków i Lublin

KLM: Amsterdam

SAS: Kopenhaga

Lufthansa: Frankfurt i Monachium

Eurowings: Dusseldorf

Finnair: Helsinki

Norwegian: Oslo-Gardermoen.

Opinie (44) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    Fajnie, ze siatka się powiększyła o Helsinki i Wiedeń. Brakuje mi tylko Berlina, Rygi i Pragi.

    • 25 0

    • do berlina z Gdańska pociąg (3)

      115 zł, 6 godzin i jesteś

      • 11 2

      • (1)

        A Ryga i Praga?

        • 2 0

        • Ryga ma wrócić, chociaż nie jest to zbyt perspektywiczny kierunek.

          Główna zaleta to możliwość przesiadek na Rosji i krajów WNP, gdzie Air Baltic ma całkiem ok siatkę (a przynajmniej miał przed pandemią).

          Ruch bezpośredni bardzo mały.

          Praga wygląda bardziej obiecująco, pozostaje liczyć, że kiedyś coś się otworzy CSA albo low-cost

          Berlin - do tej pory żaden przewoźnik się nie utrzymał na tej trasie.

          Dziwi brak Szkokholmu i Oslo SAS-em.

          Przydałby się Turkish (Istanbul)

          • 4 0

      • 6h?

        To do szczecina. A do Wawy 2.5h.

        • 2 0

    • Ruszać nad ranem i po 5h autem jesteś w Berlinie.

      • 4 2

  • (4)

    Już bukuję bilet do Wiednia.Filcharmonia to cel nr 1.Smoking i melonik naszykowane!

    • 9 10

    • gdybyś nie był znanym trollem forumowym, to napisałbym (2)

      a Paryż?

      a Mediolan?

      • 4 0

      • Obojętnie Paryż czy Mediolan - ja z mojego RODos nie wyjeżdżam nigdzie. (1)

        A poza tym to trąba trąbi wieś się pali a ja idę dalej.

        • 2 1

        • Sven to raczej na fisharmonii albo na grzebieniu gra.

          • 4 0

    • Doktorze swencjuszu. Samo h.

      • 0 0

  • Kiedy wreszcie połączene do Rzymu !? (1)

    • 26 1

    • po co?

      żeby wszędzie machać zielonym glejtem?

      • 0 0

  • A Nowy Jork? (2)

    ?

    • 5 3

    • pas... (1)

      ... startowy by musieli wydłużyć, bo ten dla samolotów za krótki. Dobry jest tylko dla samolocików :)

      • 2 3

      • Mylisz się. Bywało, że podczas remontu pasa w Warszawie samoloty przylatywały do Gdańska na dotankowanie i dopiero stąd leciały za ocean. Także nie rozpędzaj się tak śledziku.

        • 6 1

  • Telawiw kiedy? (1)

    • 5 5

    • Rabinom dziekujemy

      • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Podczas euro 2008 zobaczyłem trochę Austrii. Polecam bardzo. Najpiękniejsze są te małe miasteczka w górzystych terenach. Wieden, Villach, Klagenfurt i jeszcze kilka. Pięknie.

    • 11 2

    • małe miasteczka..Wiedeń (3)

      • 13 2

      • Przecież Wieden jest wsią

        • 0 2

      • Przyczepiłeś się a wiadomo o co chodzi. Popieram wpis bo Austria piękna.

        • 5 0

      • Mała wioska Gdańsk też niczego sobie.

        • 0 0

  • Tylko Berlina brak :)

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    szkoda że Ryan postawił na Kraków (z niezbyt zrozumiałych względów)

    gdzie ma największą siatkę połączeń w Polsce (ok. 70)

    niestety Wizz idzie w jego ślady (np. przenosząc większość połączeń z Katowic)

    i potem jest taka sytuacja, ze najtaniej latać właśnie z innych miast (ale trzeba dojechać), bo jest taka konkurencja, najłatwiej znaleźć wolne miejsca, z tego samego powody i linie mają najmniejsze obłożenie właśnie z tych miast

    a nam potrafią likwidować połączenia najbardziej zatłoczone w Polsce z obłożeniem blisko 100%

    • 10 3

  • a gdzie Zurych? (5)

    a gdzie Zurych?

    • 10 2

    • Zurych jest położony w Szwajcarii.

      • 4 0

    • Gdańsk Zurych to kiedyś była najlepiej oceniana linia w Europie (3)

      robią takie zestawienia w Europie opierające się na wykorzystaniu miejsc

      czyli najbardziej dochodowa czy opłacalna dla linii (bo istotne jest zapełnienie samolotu dla ogólnej kalkulacji kosztów)

      no i zlikwidowano ją po paru miesiącach

      to dla przypomnienia tym, którzy uważają, że linie latają tylko tam gdzie im sie opłaca

      no niekoniecznie

      przypominam ze chyba Ryan likwidował połączenie z Gdańska do Irlandii, które było także najbardziej zapełnione w Polsce, a pozostawił z innych miast

      • 1 0

      • do Zurychu leciałem z GDA pod koniec października SWISS-em więc lata (2)

        • 1 0

        • ja piszę o tym co było parę lat temu

          oraz o decyzji linii lotniczej, nie wiem czy to był Swiss

          jails tak, to dochodzi inne powszechnie występujący element - bałagan i chaos

          jeśli ktoś wprowadza połączenie i po 2 miesiącach je likwiduje, a potem powraca po roku, to jakie może mieć osiągniecia? nikt nie sledzi na bieżąco zachcianek managerów linii lotniczych

          przy okazji, czasem jest tak, że linie na typowo turystyczne kierunki latają od późnej jesieni, by po 2 miesiącach stwierdzić, ze nie ma chętnych, no sorry, to jest już totalny i**otyzm

          • 0 0

        • Od tygodnia już nie lata.

          • 1 0

  • do narzekających na siatkę połączeń: (2)

    To nie lotniska, a przewoźnicy decydują o tym skąd i dokąd latają. Jeśli z powodu niewielkiego obłożenia samolotów im się nie opłaca to nie latają. Proste? Tak, proste.

    • 10 4

    • to prawda ALE

      po pierwsze w liniach lotniczych pracują ludzie, w Polsce jacyś dziwni

      po drugie miasta mają jakiś wpływ, bo mogą dogadywać się z liniami

      przecież właśnie dlatego Kraków lata temu miał tanie połączenia z UK, bo zaproponowali im współpracę

      i od razu przypomnę, ze wyszli na tym bardzo dobrze, bo zainwestowane pieniądze w reklamę zwróciły się wielokrotnie z wpływów od turystów, jacy masowo zaczęli do centusiowa latać z UK

      to że potem mieli ich dosyć, to już inna sprawa

      • 2 0

    • To dlaczego lotnisko uruchamia i się chwali urucamianiem?

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane