• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większa rafineria

on
24 maja 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 

Rafineria Grupy LOTOS SA w Gdańsku zwiększyła swoją moc przerobową z 4,5 do 6 mln ton ropy rocznie. Podczas wiosennego postoju remontowego przeprowadzono gruntowną modernizację technologiczną gdańskiej rafinerii. Prace remontowo-modernizacyjne dotyczyły wszystkich głównych instalacji produkcyjnych firmy: paliwowej, olejowej, hydrokrakingu i produkcji mediów energetycznych.



- W ciągu 47 dni remontu obowiązywał niezwykle napięty haromonogram wymagający perfekcyjnej organizacji czasu i poszczególnych przedsięwzięć - informuje Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS SA. - Prace trwały 24 godziny na dobę. W trakcie prac remontowych położono ponad 860 rurociągów o łącznej wadze 1000 ton. Dokonano przeglądu ponad 1000 zaworów i blisko 900 aparatów technologicznych. Prace remontowe wykonywało łącznie ponad 2000 osób.

- Rafineria w Gdańsku to już inna, większa firma - podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes Zarządu Grupy LOTOS SA - Rozbudowa i modernizacja naszej firmy to konsekwentna realizacja strategii rozwoju, która zakłada m.in. wzrost efektywności ekonomicznej przerobu, a także lepsze wykorzystanie zdolności produkcyjnych. Ten cel będzie także zrealizowany poprzez zastosowanie technologii zgazowania ciężkich pozostałości z przerobu ropy naftowej.

W ubiegłym roku Grupa LOTOS SA przerobiła blisko 4,7 mln ton ropy. Na rynek trafiło jednak ponad 5 mln ton produktów.

- Od kilku lat ciężko pracowaliśmy nad rozszerzeniem naszej obecności na rynku - dodaje prezes Olechnowicz - Dzięki temu możemy dziś sprzedawać więcej, niż produkujemy. Nasz rynek jest dobrze przygotowany do odbioru większej masy produktów pochodzących ze znacznie większych możliwości przerobowych.
on

Opinie (14)

  • Perpetuum mobile?

    "Dzięki temu możemy dziś sprzedawać więcej, niż produkujemy..."

    • 0 0

  • Nie Perpetuum mobile

    tylko mafia paliwowa

    • 0 0

  • MAFIA Z RAFINERI

    Żeby jescze dbali o klientów ze swojego miasta i mieli najniższe a nie najwyższe ceny !!!!

    • 0 0

  • Rolka

    Dopóki w takich cenach kupujemy, a musimy, bo inne firmy się dostosowują cenowo, to nic się nie zmieni. W biznesie nie ma sentymentów, również lokalnych. A może po prostu w Zarządzie nie ma nikogo z Trójmiasta? :)

    W warunkach oligopolu nikomu nie opłaca się obniżać cen, bo w żaden sposób nie przełoży się to na przyciągnięcie klientów (bo 'konkurencja' też obnizy ceny), które mogłoby zrekompesować mniejsze wpływy jednostkowe. Błędne koło po prostu...

    • 0 0

  • .....a wszystko zaczyna się w zamierzchłej przeszłości i siega korzeniami

    do duszy leniwca szoferaka, któremu nie opłaca sie sprzedaz biletów....
    argumentem nie lada jakim jest zarzut opóźniania kursów i dezorganizacji rozkładu jazdy, któren rzeczony rozkład jazdy powinien nazywać się "rozkład pobożnych zyczeń i niespełnionych obiecanek-cacanek"
    a galluxa ciekawi jeden fakt
    jak to sie dzieje, że pobierając haracz od sprzedaży biletów w autobusie przemilcza się fakt, że owa sprzedaz dezorganizuje rozkład jazdy??

    • 0 0

  • Dajcie spokój bidakom. Już wykazałem, całkiem niedawno zresztą, że w cenie paliwa jest zawartych prawie 60% podatków ściąganych przez państwo w tym VAT naliczany od akcyzy( ! he he he) Trzepie się zmotoryzowanych na wszelkie możliwe sposoby, co też w jakiś sposób starał się wyjaśnić koleś z art. - "akcyzowa kompromitacja władzy"

    • 0 0

  • A i dodam jeszcze jedno

    niejaki Tesla wymyślił i opatentował silnik zasilany polem elektromagnetycznym Ziemi. Ale jak z czegoś takiego ściągnąć podatek?!!

    • 0 0

  • dziwi mnie dlaczego benzyna w Gdańsku na stacjach Lotosu jest droższa niż na stacjach tej firmy poza Gdańskiem?! Chyba koszt dowozu ne jest większy ;)

    • 0 0

  • Wiekszy wiekszy...

    ... bo w korkach stoja ;)

    • 0 0

  • No i wszystko ladnie, pieknie i niby z ekologia w dodatku za pan brat. I jeszcze te powalajace liczby i statystyki - wagi rur, ilosci zaworow i hmm.. aparatow technologicznych. Mnie ciekawi w tym co innego, te wszystkie instalacje (podobnie jak w przypadku Orlenu) nastawione sa na przerob rosyjskiej "ciezkiej ropy". Ciekawym wielce co zrobia wladze spolki, kiedy ceny rzeczonej poszybuja w gore, i czy inwestycja w ogole do tego czasu sie zwroci? A co bedzie gdy w czasie jakiejs politycznej zawieruchy Wielki Brat przykreci kurek? Tyle sie mowi o uniezaleznieniu od rosyjskich zloz a tu kolejny przyklad, ze to tylko czcze gadanie. I smieszno, i straszno.

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane