- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Większa strefa płatnego parkowania w Gdańsku niemal pewna
Władze Gdańska są zdeterminowane do rozszerzenia strefy płatnego parkowania. Niewiele w tej sprawie mają do powiedzenia przedstawicie osiedlowych rad, niemal jednogłośnie krytykujący pomysł władz. Nowa - szersza strefa - ma zacząć obowiązywać jesienią.
Przypomnijmy, że aktualnie strefa płatnego parkowania obowiązuje w Śródmieściu i we Wrzeszczu. Jeśli Rada Miasta poprze zmiany w przepisach, płatne miejsca postojowe zostaną wytyczone w obrębie ulic: Bema , Zakopiańskiej , Pohulanka oraz Kartuskiej . Ponadto pojawią się one też w Oliwie w granicach al. Grunwaldzkiej , ul. Opackiej , ul. Spacerowej, ul. Polanki i ul. Derdowskiego . Niewykluczone, że we Wrzeszczu do strefy zostanie włączona ul. Lendziona , a w Śródmieściu obręb ul. Ogarnej.
Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania jest krytykowany przez przedstawicieli dzielnic. Mieszkańcom nie podoba się najbardziej to, że będą musieli płacić za parkowanie 30 zł na miesiąc. Chcieliby stawiać samochody za darmo. Część mieszkańców uważa ponadto, że pomysł 30-złotowej opłaty władz Gdańska ma cechy podatku od posiadania pojazdu i z pewnością zaogni stosunki sąsiedzkie w dzielnicach. Mieszkańcy mogą częściej prowadzić spory w celu pozyskania wolnych i zarazem bezpłatnych miejsc, których będzie jak na lekarstwo.
W czwartek rano odbyły się konsultacje społeczne zastępcy prezydenta Macieja Lisickiego, władz gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i zarządu Rady Osiedla Siedlce. Głównym tematem oczywiście było poszerzenie strefy płatnego parkowania. Spotkanie było zamknięte dla prasy, ale poznaliśmy argumenty obu stron.
Reakcja przedstawicieli Rady Osiedla Siedlce może nie napawać optymizmem pozostałych rad. - Trudno się rozmawia z władzami miasta i trzeba liczyć się z tym, że ten projekt po prostu przejdzie przez głosowanie Rady Miasta, mimo naszego sprzeciwu. Nie mówimy stanowczego "nie" strefie płatnego parkowania, ale nie podoba nam się to, że za miejsca postojowe będziemy płacić 30 zł na miesiąc, nie dostając przy tym nic w zamian. Opłata nie gwarantuje nam miejsca postojowego - mówi Jędrzej Włodarczyk, przewodniczący Zarządu Osiedla Siedlce.
- Niebawem na ręce prezydenta złożymy podpisy mieszkańców sprzeciwiających się wprowadzeniu 30-złotowej opłaty - mówi Jędrzej Włodarczyk.
Trudno jednak będzie wskórać u władz miasta cokolwiek. Pomysł wprowadzenia 30-złotowej płatności - według włodarzy Gdańska - ułatwi bowiem parkowanie innym mieszkańcom - Śródmieścia i Wrzeszcza, gdzie od kilkunastu lat obowiązuje strefa parkowania. - Mieszkańcy nie będą musieli przecież płacić 3 zł za godzinę postoju w strefie, a wydadzą zaledwie 30 zł i to za cały miesiąc. Opór mieszkańców dzielnic, na których pojawia się strefa płatnego parkowania był od zawsze - tłumaczy Maciej Lisicki.
Po co w ogóle władze Gdańska rozszerzają strefę płatnego parkowania w dzielnicy Siedlce o jej część mieszkalną? - Jeśli wprowadzilibyśmy strefę parkowania wyłącznie w obrębie ul. Nowe Ogrody, to pracownicy instytucji działających w tym obszarze zastawiliby samochodami ul. Bema, ul. Kartuską czy ul. Zakopiańską. Dlatego również te ulice włączamy do strefy parkowania - twierdzi Maciej Lisicki.
Zastępca prezydenta przywołuje tu przykład z Gdyni. - Gdy pierwotnie wprowadzono strefę parkowania m.in. na ul. Świętojańskiej, w parking zamieniły się ulice Kamiennej Góry. To zdenerwowało mieszkańców tej dzielnicy i zaczęli oni domagać się również przed swoimi domami płatnych miejsc postojowych. Władze Gdyni przystały na ten pomysł i sytuacja drogowa poprawiła się - mówi Lisicki.
Na koniec warto zaznaczyć, że władze Gdańska planują też wydłużyć właścicielom samochodów o godzinę czas, w którym pobierana będzie opłata za postój w strefie płatnego parkowania. Do tej pory płaciliśmy w godz. 9-17. Po uchwaleniu zmian przez Radę Miasta kierowcy będą płacić w godz. 9-18.
Miejsca
Opinie (385) 4 zablokowane
-
2012-08-10 21:18
Extra - przypominam, że ogromne tereny oddano kościołowy
za friko, teraz ściąga się od ludzi, bo miasto nie ma pieniędzy! Tak to właśnie Gdańsk wspiera kościół!
Nie życzę sobie.- 2 1
-
2012-08-10 21:33
umiar
Dotychczasowy zakres przestrzenny i czasowy strefy płatnego parkowania utwierdzał mnie w przekonaniu, że w przeciwieństwie do Sopotu czy Gdyni władze Gdańska postanowiły zachować jakiś umiar, dlatego parkując, płaciłem bez wahania. Ciekawe, jakie motywy przyświecały wtedy urzędnikom, przecież nie byli kretynami ustalając,że od godz. 17 parkowanie jest bezpłatne. Niestety, idą złe czasy, a urzędasy zamknięci w swych pensyjkach, premijkach nie pojmują, co dzieje się na rynku pracy, w firmach, w rodzinach pracowników sfery "niebudżetowej". Myślą, że jest jak dawniej, wpływy małe, to zmienimy prawo a pieniądze wpłyną, nic bardziej mylnego. To niebezpieczna gra, jeśli panowie z Magistratu macie choć cień instynktu samozachowawczego nie słuchajcie tych z ZiDZ, oni zdominowani są przez lobby policyjne, a Straż Miejska jako jedna z służb siłowych na pewno ma już własną grupę nacisku. Zostawcie jak jest we WŁASNYM interesie.
- 2 0
-
2012-08-10 21:43
Strefa parkowania
Nienazarty zbok wraz ze swoja rada zlodzieji z po .Slucghajcie mieszkancy wy ich wybraliscie dajcie budyniowi kopa w du.E kroi was jak nie za parkowanie to za czynsze i chce was wykopac do slam,sow
- 3 0
-
2012-08-10 22:17
Pierdzielenie kotka za pomocą młotka
To jest link do strefy płatnego parkowania dla miasta Helu . zaznaczam całego . Można taniej??
- 2 0
-
2012-08-10 22:33
Mam Propozycję
zamiast Kartuskiej , zrobić płatne parkowanie na Malczewskiego, to rownie długa ulica ...Wystarczy że Katruską Budynie zwęzili przeganiając cały ruch na zakorkowaną Bethovena. Na Malczewskiego jeżdża 4 auta na dobe wiec można parkować do woli
- 2 3
-
2012-08-10 22:43
co za barany
"To zdenerwowało mieszkańców tej dzielnicy i zaczęli oni domagać się również przed swoimi domami płatnych miejsc postojowych. Władze Gdyni przystały na ten pomysł i sytuacja drogowa poprawiła się - mówi Lisicki."
Przeciez to jest efekt domina. Niech se beda platne miejsca, ale chociaz zwolnijcie od opłat mieszkańców tych ulic.- 1 0
-
2012-08-11 00:08
jezu jak ja sie ciesze, ze wyjezdzam z tego
poojebanego miasta na zawsze
- 3 2
-
2012-08-11 01:03
narzekacie, a w wyborach samorządowych i tak głosujecie od lat na tych samych, którzy teraz rozszerzają strefę płatnego park.
Nieco się zapominacie. Przypomnijcie sobie o tym przy okazji najbliższych wyborów do rady miejskiej, na prezydenta miasta.
- 1 1
-
2012-08-11 02:48
Szanowny panie Lisicki (1)
..sprawa ma sie podobnie jak z regulacja Wisły.Czy zdaje pan sobie sprawę gdzie przemieszczą się samochody po objęciu Kartuskiej płatnym parkowaniem?Zaczną się ustawiaċ na ulicy Malczewskiego i okolicznych mniejszych.To jest między innymi dzielnica domów jednorodzinnych.Proszę sprawdziċ co się dzieje w ciągu dnia na ulicy Gen. Grota Roweckiego,Ciasnej i wspomnianej Malczewskiego.A to jest prawie kilometr od Urzędu Miasta!Bliżej będzie tylko gorzej!
- 5 0
-
2012-08-11 20:19
Postawią zakazy zatrzymywania się i postoju następnie wyślą strażników miejskich a ci zaczną łupić ile się da.
- 0 0
-
2012-08-11 07:13
Kartuska
powiększenie strefy pp o Kartuską jest przykładem arogancji władzy. Codziennie jeżdżę tą ulicą około godz 12 i na odcinku od Bema do Kościelnej jest kilkanaście do 25 wolnych miejsc parkingowych.Jak to się ma do wypowiedzi p Lisickiego,że trzeba zwiększyc rotację.Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o .........................!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.