- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (429 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (49 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (163 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (86 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu za 13 mln zł
Nieco ponad 13 mln zł kosztować będzie przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu. Obiekt zostanie podwyższony i zyska nową elewację, a w środku będzie większa poczekalnia i nowe boksy handlowe. Prace potrwają półtora roku.
We wtorek, 13.04., kolejarze poinformowali o wyborze firmy Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego, która zaproponowała wykonanie wszystkich prac za 13,190 mln zł.
Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja zabytkowego dworca Gdańsk Główny PKP, która trwa od końca lata 2019 r. i potrwa do końca tego roku, kosztuje ok. 100 mln zł.
Dworzec PKP we Wrzeszczu zyska:
- nową elewację
- nieco większą poczekalnię
- podwyższony hol główny
- dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej
- wyremontowane wnętrze
Niecałe 18 miesięcy prac budowlanych
W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzące na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni na wykonanie wszystkich prac od dnia podpisania umowy.
W trakcie trwania robót powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku Kuźniczki
Zobacz także:
Kolejarze zbudowali w Gdańsku przystanek-atrapę
Opinie wybrane
-
2021-04-13 17:10
pytanko za milion dolarów (5)
A co z ulicą Lendziona? też zrobioją rewitalizacje, jeżeli
dworzec to ul też zwłaszcza przy numerach 3 a 4a 5a b- 33 14
-
2021-04-14 08:17
... (1)
Naprawdę? Jestem już zmęczona 30 remontami tych samych miejsc, aby wydać kasę. Bo przyjaciele królika potrzebują zarobić. Czemu nie ma jakiegoś przyszłościowego myślenia, że raz a porządnie tylko, co 10 lat - bach przebudowa i kaska z budżetu leci. Ech...
- 1 3
-
2021-04-14 09:55
W takim żyjemy (k)raju
Niestety, nie wszystkie inwestycje są przemyślane i często chodzi o wydanie kasy a nie faktycznie usprawnienia. To nie jest już kwestia polityki, ale mentalności. Tak jak piszesz, mało patrzenia w przyszłość, to jedno, a dwa, absurdalne decyzje, budowanie osiedli w szczerym polu a z drugiej strony drogi donikąd.
- 0 0
-
2021-04-14 01:07
no jak to jest?
przeciez ponoc galeria metropolia jest dworcem
- 1 1
-
2021-04-13 17:35
żartujesz? (1)
tę ulice to powinni zlikwidować tam i tak sama patola mieszka i tak samo te budynki przy tramwajach
- 7 14
-
2021-04-13 21:46
Zdaje się, że mają tam też swojego szeryfa.
- 2 1
-
2021-04-14 10:27
Budynki mają (2)
pełno blachy, kto tam latem wytrzyma w pracy i w poczekalni? To jest początek dzielnicy objętej ochroną konserwatorską. Czy naprawdę nie można było stworzyć coś ładniejszego?
- 30 6
-
2021-04-14 13:28
Elewacja z blachy
Istniej coś takiego jak elewacje wentylowane.
Mi się podoba- 0 1
-
2021-04-14 10:43
Ja tam widzę plusy ;)
Nie wiem czy zauważyłeś ale całe 3 perony są już obłożone taką blachą :) Po 2 stronie torów mamy nowoczesną galerie, tylko Dworzec pozostał taki jaki jest... stary i rozpadający się ;)
Nie wiem czy jesteś z tych do nagle wszędzie by widzieli tylko czerwoną cegłę, ale to rozwiązanie też ewidentnie by tam nie pasowało ;)- 3 1
-
2021-04-13 17:26
Zatoki autobusowe (12)
Zatoki autobusowe widać w projekcie zacofane. Dlaczego chcą postawić małe wiaty zamiast większą część zadaszyć?Ludzie w ścisku przed deszczem lub skwarem będą dalej stać? Do poprawki ten bubel. Jest nowy architektem miasta, więc może nanieść poprawki praktyczne. Zrobić to porządnie, a nie na pokaz, by tylko wstęgi przecinać.
- 131 6
-
2021-04-14 09:52
(1)
Bo w trojmiescie żadne miasto nie potrafi się dogadać z PKP i czegokolwiek logicznie zaplanować... to samo węzeł wzgorze w Gdyni, dworzec główny w Gdyni... jakoś prywaciarz budujący galerie metropolia był w stanie się tak dogadać ze nawet perony są połączone z galeria... gratulacje władzom miast które rządzą nieudolnie od tylu lat
- 1 1
-
2021-04-14 10:10
To jest projekt dworca PKP , to co maja wadze miasta do dworca.
- 0 0
-
2021-04-14 08:23
masz rację.
Płytę na rąbek stojący w parterze ludzie porozwalają. To bardzo źle dobrany materiał wykończeniowy. Dlaczego nie nawiązano do otoczenia? Nie wykonano elewacji trójwarstwowej krytej klinkierem, albo płytą cementowo-wapienną, wytrzymałą na uszkodzenia? W przejściach pod SKM dobrano taki materiał a tutaj? Kto się na to zgodził? Dlaczego tak ważny budynek nie posiada dominanty architektonicznej, jest najważniejszym obiektem w otoczeniu urbanistycznym. A tutaj kolejny barak.
- 4 1
-
2021-04-13 20:35
Postawią małe wiaty we Wrzeszczu bo będą duże w Pcimiu. (2)
- 3 2
-
2021-04-14 01:31
hehehe bo wiecie, Obajtek, to on rządzi wszyskim w Gdańsku! (1)
- 2 1
-
2021-04-14 10:09
A kto pisze o bajtku ? Chodzi o metody dzielenia tej bolszewickiej wadzy.
- 0 0
-
2021-04-13 20:14
To nie inwestycja miasta a PKP (1)
Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury
Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury miejskiej. Wielka porażka władz miasta polega na tym, że brak jakiegokolwiek zainteresowania oraz dialogu z PKP w tej sprawie. I to jest dobre pytanie do magistratu: dlaczego nie przygotowano tej inwestycji wspólnie z PKP by stworzyć w tym miejscu nowoczesny węzeł przesiadkowy? Dlaczego brak jest jakiejkolwiek współpracy pomiędzy magistratem a również innymi spółkami kolejowymi jak SKM czy PR oraz urzędem marszałkowskim? Przecież to oczywiste, że w tym miejscu powinien powstać dworzec z prawdziwego zdarzenia, który integrowałby różne środki transportu - również tramwaj. Takie plany były już prezentowane ok. 10 lat temu ale nic w tym temacie się nie dzieje... To bardzo przykre, że w największej dzielnicy Gdańska będziemy mieli miniaturowy, mało urodziwy i nisko funkcjonalny dworzec kolejowy. Pętla autobusowa będzie dalej straszyć a stać na niej będą te same obskurne wiaty z katalogu co niemal na każdym innym przystanku w mieście Gdańsku można zobaczyć.
- 15 1
-
2021-04-14 09:48
właśnie
tak patrzę, że urodziwość tego dworca jakoś drastycznie ,dzięki tym zabiegom-remontowym ,raczej nie pójdzie w górę. ...Dalej niezbyt piękny pawilon w okolicy innych bud i budek i okolica też pozostawia sporo do życzenia..
- 1 0
-
2021-04-13 20:01
Nie mogą bo autobusy ledwo wykrecaja
A ja się jakiś spóźnia to niech ludzie mokną albo ze smierdzielkami na przystanku się tłoczą
- 2 4
-
2021-04-13 19:35
a to dlatego
chodzi o to, żeby ludzie nadal ze sobą konkurowali
- 1 1
-
2021-04-13 18:03
(1)
Dworzec PKP to nie dworzec autobusowy. Nie ten remont
- 10 4
-
2021-04-14 09:54
nieprawda, zwróc uwagę na zagospodarowanie, uległo zmianie w rejonie autobudowym.
a zatem i ten obszar jest elementem przedsięwzięcia budowlanego.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.