• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu za 13 mln zł

bra
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Widok od strony pętli autobusowej.
  • Przebudowa dworca potrwa niecałe półtora roku.
  • Budynek dworca PKP we Wrzeszczu będzie podwyższony w części, w której znajduje się hol główny.
  • Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Widok od strony peronów.

Nieco ponad 13 mln zł kosztować będzie przebudowa dworca PKP we WrzeszczuMapka. Obiekt zostanie podwyższony i zyska nową elewację, a w środku będzie większa poczekalnia i nowe boksy handlowe. Prace potrwają półtora roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W jaki sposób najczęściej korzystasz z dworców kolejowych?

Do przetargu na przebudowę dworca PKP we Wrzeszczu stanęło siedem firm, oferty pięciu z nich mieściły się w budżecie wynoszącym 14,5 mln zł.

We wtorek, 13.04., kolejarze poinformowali o wyborze firmy Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego, która zaproponowała wykonanie wszystkich prac za 13,190 mln zł.

Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja zabytkowego dworca Gdańsk Główny PKP, która trwa od końca lata 2019 r. i potrwa do końca tego roku, kosztuje ok. 100 mln zł.

Dworzec PKP we Wrzeszczu zyska:



  • nową elewację
  • nieco większą poczekalnię
  • podwyższony hol główny
  • dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej
  • wyremontowane wnętrze

Po przebudowie dworzec zyska większą poczekalnię i hol główny. Po przebudowie dworzec zyska większą poczekalnię i hol główny.

Niecałe 18 miesięcy prac budowlanych



W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzące na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni na wykonanie wszystkich prac od dnia podpisania umowy.

W trakcie trwania robót powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku KuźniczkiMapka.

Zobacz także:

Kolejarze zbudowali w Gdańsku przystanek-atrapę

bra

Opinie (188) 6 zablokowanych

  • Pizzo trójkąt wróć!!!!!!

    • 9 1

  • Kiedy normalna skm (2)

    Najpierw kupcie pociagi i składy . Póki co skm to 18 wiek. Wstyd wstyd wstyd za 50 letnie składy.

    • 9 3

    • Ale ten dworzec nie należy do SKM.

      • 1 1

    • w xviii wieku nie bylo kolei

      • 0 1

  • Kontenery , skoro w metropoli puste pomieszczenia

    Cieplo nic na głowę niepada , to lepiej przez 1.5 roku dobijać ludzi .

    • 7 2

  • A gdzie miejsca leżące dla okolicznej żurlandii?

    • 12 3

  • To nie pętla autobusowa

    Tylko jakiś galimatias.

    • 11 1

  • Palmiarnia miała kosztować 8 mln (2)

    A wyszło ... ta dammm

    • 11 1

    • a teraz służy za szklarnię na pomidory

      • 1 0

    • A co ma palmiarnia do dworca.

      • 0 0

  • pytanko za milion dolarów (5)

    A co z ulicą Lendziona? też zrobioją rewitalizacje, jeżeli
    dworzec to ul też zwłaszcza przy numerach 3 a 4a 5a b

    • 33 14

    • żartujesz? (1)

      tę ulice to powinni zlikwidować tam i tak sama patola mieszka i tak samo te budynki przy tramwajach

      • 7 14

      • Zdaje się, że mają tam też swojego szeryfa.

        • 2 1

    • no jak to jest?

      przeciez ponoc galeria metropolia jest dworcem

      • 1 1

    • ... (1)

      Naprawdę? Jestem już zmęczona 30 remontami tych samych miejsc, aby wydać kasę. Bo przyjaciele królika potrzebują zarobić. Czemu nie ma jakiegoś przyszłościowego myślenia, że raz a porządnie tylko, co 10 lat - bach przebudowa i kaska z budżetu leci. Ech...

      • 1 3

      • W takim żyjemy (k)raju

        Niestety, nie wszystkie inwestycje są przemyślane i często chodzi o wydanie kasy a nie faktycznie usprawnienia. To nie jest już kwestia polityki, ale mentalności. Tak jak piszesz, mało patrzenia w przyszłość, to jedno, a dwa, absurdalne decyzje, budowanie osiedli w szczerym polu a z drugiej strony drogi donikąd.

        • 0 0

  • dopiero co byl remont, i tak bedzie pelno bezdomnych, niech zrobia od razu kuszetki

    s

    • 7 3

  • Zatoki autobusowe (12)

    Zatoki autobusowe widać w projekcie zacofane. Dlaczego chcą postawić małe wiaty zamiast większą część zadaszyć?Ludzie w ścisku przed deszczem lub skwarem będą dalej stać? Do poprawki ten bubel. Jest nowy architektem miasta, więc może nanieść poprawki praktyczne. Zrobić to porządnie, a nie na pokaz, by tylko wstęgi przecinać.

    • 131 6

    • (1)

      Dworzec PKP to nie dworzec autobusowy. Nie ten remont

      • 10 4

      • nieprawda, zwróc uwagę na zagospodarowanie, uległo zmianie w rejonie autobudowym.

        a zatem i ten obszar jest elementem przedsięwzięcia budowlanego.

        • 1 1

    • a to dlatego

      chodzi o to, żeby ludzie nadal ze sobą konkurowali

      • 1 1

    • Nie mogą bo autobusy ledwo wykrecaja

      A ja się jakiś spóźnia to niech ludzie mokną albo ze smierdzielkami na przystanku się tłoczą

      • 2 4

    • To nie inwestycja miasta a PKP (1)

      Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury miejskiej. Wielka porażka władz miasta polega na tym, że brak jakiegokolwiek zainteresowania oraz dialogu z PKP w tej sprawie. I to jest dobre pytanie do magistratu: dlaczego nie przygotowano tej inwestycji wspólnie z PKP by stworzyć w tym miejscu nowoczesny węzeł przesiadkowy? Dlaczego brak jest jakiejkolwiek współpracy pomiędzy magistratem a również innymi spółkami kolejowymi jak SKM czy PR oraz urzędem marszałkowskim? Przecież to oczywiste, że w tym miejscu powinien powstać dworzec z prawdziwego zdarzenia, który integrowałby różne środki transportu - również tramwaj. Takie plany były już prezentowane ok. 10 lat temu ale nic w tym temacie się nie dzieje... To bardzo przykre, że w największej dzielnicy Gdańska będziemy mieli miniaturowy, mało urodziwy i nisko funkcjonalny dworzec kolejowy. Pętla autobusowa będzie dalej straszyć a stać na niej będą te same obskurne wiaty z katalogu co niemal na każdym innym przystanku w mieście Gdańsku można zobaczyć.

      • 15 1

      • właśnie

        tak patrzę, że urodziwość tego dworca jakoś drastycznie ,dzięki tym zabiegom-remontowym ,raczej nie pójdzie w górę. ...Dalej niezbyt piękny pawilon w okolicy innych bud i budek i okolica też pozostawia sporo do życzenia..

        • 1 0

    • Postawią małe wiaty we Wrzeszczu bo będą duże w Pcimiu. (2)

      • 3 2

      • hehehe bo wiecie, Obajtek, to on rządzi wszyskim w Gdańsku! (1)

        • 2 1

        • A kto pisze o bajtku ? Chodzi o metody dzielenia tej bolszewickiej wadzy.

          • 0 0

    • masz rację.

      Płytę na rąbek stojący w parterze ludzie porozwalają. To bardzo źle dobrany materiał wykończeniowy. Dlaczego nie nawiązano do otoczenia? Nie wykonano elewacji trójwarstwowej krytej klinkierem, albo płytą cementowo-wapienną, wytrzymałą na uszkodzenia? W przejściach pod SKM dobrano taki materiał a tutaj? Kto się na to zgodził? Dlaczego tak ważny budynek nie posiada dominanty architektonicznej, jest najważniejszym obiektem w otoczeniu urbanistycznym. A tutaj kolejny barak.

      • 4 1

    • (1)

      Bo w trojmiescie żadne miasto nie potrafi się dogadać z PKP i czegokolwiek logicznie zaplanować... to samo węzeł wzgorze w Gdyni, dworzec główny w Gdyni... jakoś prywaciarz budujący galerie metropolia był w stanie się tak dogadać ze nawet perony są połączone z galeria... gratulacje władzom miast które rządzą nieudolnie od tylu lat

      • 1 1

      • To jest projekt dworca PKP , to co maja wadze miasta do dworca.

        • 0 0

  • Wizualizacja ukazuje moze i wieksza przestrzen, ale krzeselek w poczekalni jest o polowe mniej niz dzisiaj.

    Z drugiej strony taka poczekalnia bez miejsc siedzacych pasuje do PKP.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane