- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (450 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu za 13 mln zł
Nieco ponad 13 mln zł kosztować będzie przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu. Obiekt zostanie podwyższony i zyska nową elewację, a w środku będzie większa poczekalnia i nowe boksy handlowe. Prace potrwają półtora roku.
We wtorek, 13.04., kolejarze poinformowali o wyborze firmy Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego, która zaproponowała wykonanie wszystkich prac za 13,190 mln zł.
Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja zabytkowego dworca Gdańsk Główny PKP, która trwa od końca lata 2019 r. i potrwa do końca tego roku, kosztuje ok. 100 mln zł.
Dworzec PKP we Wrzeszczu zyska:
- nową elewację
- nieco większą poczekalnię
- podwyższony hol główny
- dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej
- wyremontowane wnętrze
Niecałe 18 miesięcy prac budowlanych
W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzące na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni na wykonanie wszystkich prac od dnia podpisania umowy.
W trakcie trwania robót powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku Kuźniczki
Zobacz także:
Kolejarze zbudowali w Gdańsku przystanek-atrapę
Opinie (188) 6 zablokowanych
-
2021-04-13 16:49
Pizzo trójkąt wróć!!!!!!
- 9 1
-
2021-04-13 16:51
Kiedy normalna skm (2)
Najpierw kupcie pociagi i składy . Póki co skm to 18 wiek. Wstyd wstyd wstyd za 50 letnie składy.
- 9 3
-
2021-04-13 17:14
Ale ten dworzec nie należy do SKM.
- 1 1
-
2021-04-13 18:02
w xviii wieku nie bylo kolei
- 0 1
-
2021-04-13 16:54
Kontenery , skoro w metropoli puste pomieszczenia
Cieplo nic na głowę niepada , to lepiej przez 1.5 roku dobijać ludzi .
- 7 2
-
2021-04-13 16:55
A gdzie miejsca leżące dla okolicznej żurlandii?
- 12 3
-
2021-04-13 17:01
To nie pętla autobusowa
Tylko jakiś galimatias.
- 11 1
-
2021-04-13 17:10
Palmiarnia miała kosztować 8 mln (2)
A wyszło ... ta dammm
- 11 1
-
2021-04-14 06:25
a teraz służy za szklarnię na pomidory
- 1 0
-
2021-04-14 10:36
A co ma palmiarnia do dworca.
- 0 0
-
2021-04-13 17:10
pytanko za milion dolarów (5)
A co z ulicą Lendziona? też zrobioją rewitalizacje, jeżeli
dworzec to ul też zwłaszcza przy numerach 3 a 4a 5a b- 33 14
-
2021-04-13 17:35
żartujesz? (1)
tę ulice to powinni zlikwidować tam i tak sama patola mieszka i tak samo te budynki przy tramwajach
- 7 14
-
2021-04-13 21:46
Zdaje się, że mają tam też swojego szeryfa.
- 2 1
-
2021-04-14 01:07
no jak to jest?
przeciez ponoc galeria metropolia jest dworcem
- 1 1
-
2021-04-14 08:17
... (1)
Naprawdę? Jestem już zmęczona 30 remontami tych samych miejsc, aby wydać kasę. Bo przyjaciele królika potrzebują zarobić. Czemu nie ma jakiegoś przyszłościowego myślenia, że raz a porządnie tylko, co 10 lat - bach przebudowa i kaska z budżetu leci. Ech...
- 1 3
-
2021-04-14 09:55
W takim żyjemy (k)raju
Niestety, nie wszystkie inwestycje są przemyślane i często chodzi o wydanie kasy a nie faktycznie usprawnienia. To nie jest już kwestia polityki, ale mentalności. Tak jak piszesz, mało patrzenia w przyszłość, to jedno, a dwa, absurdalne decyzje, budowanie osiedli w szczerym polu a z drugiej strony drogi donikąd.
- 0 0
-
2021-04-13 17:12
dopiero co byl remont, i tak bedzie pelno bezdomnych, niech zrobia od razu kuszetki
s
- 7 3
-
2021-04-13 17:26
Zatoki autobusowe (12)
Zatoki autobusowe widać w projekcie zacofane. Dlaczego chcą postawić małe wiaty zamiast większą część zadaszyć?Ludzie w ścisku przed deszczem lub skwarem będą dalej stać? Do poprawki ten bubel. Jest nowy architektem miasta, więc może nanieść poprawki praktyczne. Zrobić to porządnie, a nie na pokaz, by tylko wstęgi przecinać.
- 131 6
-
2021-04-13 18:03
(1)
Dworzec PKP to nie dworzec autobusowy. Nie ten remont
- 10 4
-
2021-04-14 09:54
nieprawda, zwróc uwagę na zagospodarowanie, uległo zmianie w rejonie autobudowym.
a zatem i ten obszar jest elementem przedsięwzięcia budowlanego.
- 1 1
-
2021-04-13 19:35
a to dlatego
chodzi o to, żeby ludzie nadal ze sobą konkurowali
- 1 1
-
2021-04-13 20:01
Nie mogą bo autobusy ledwo wykrecaja
A ja się jakiś spóźnia to niech ludzie mokną albo ze smierdzielkami na przystanku się tłoczą
- 2 4
-
2021-04-13 20:14
To nie inwestycja miasta a PKP (1)
Wygląd tej obskurnej pętli i przystanków autobusowych a także infrastruktury w postaci chodników i nawierzchni ulic odpowiada miasto Gdańsk a więc magistrat. Remont dworca prowadzi PKP i oczywiście to wielka szkoda, że nie udało się skorelować inwestycji miasta i PKP w zakresie całościowego projektu dworca i przylegającej do niego infrastruktury miejskiej. Wielka porażka władz miasta polega na tym, że brak jakiegokolwiek zainteresowania oraz dialogu z PKP w tej sprawie. I to jest dobre pytanie do magistratu: dlaczego nie przygotowano tej inwestycji wspólnie z PKP by stworzyć w tym miejscu nowoczesny węzeł przesiadkowy? Dlaczego brak jest jakiejkolwiek współpracy pomiędzy magistratem a również innymi spółkami kolejowymi jak SKM czy PR oraz urzędem marszałkowskim? Przecież to oczywiste, że w tym miejscu powinien powstać dworzec z prawdziwego zdarzenia, który integrowałby różne środki transportu - również tramwaj. Takie plany były już prezentowane ok. 10 lat temu ale nic w tym temacie się nie dzieje... To bardzo przykre, że w największej dzielnicy Gdańska będziemy mieli miniaturowy, mało urodziwy i nisko funkcjonalny dworzec kolejowy. Pętla autobusowa będzie dalej straszyć a stać na niej będą te same obskurne wiaty z katalogu co niemal na każdym innym przystanku w mieście Gdańsku można zobaczyć.
- 15 1
-
2021-04-14 09:48
właśnie
tak patrzę, że urodziwość tego dworca jakoś drastycznie ,dzięki tym zabiegom-remontowym ,raczej nie pójdzie w górę. ...Dalej niezbyt piękny pawilon w okolicy innych bud i budek i okolica też pozostawia sporo do życzenia..
- 1 0
-
2021-04-13 20:35
Postawią małe wiaty we Wrzeszczu bo będą duże w Pcimiu. (2)
- 3 2
-
2021-04-14 01:31
hehehe bo wiecie, Obajtek, to on rządzi wszyskim w Gdańsku! (1)
- 2 1
-
2021-04-14 10:09
A kto pisze o bajtku ? Chodzi o metody dzielenia tej bolszewickiej wadzy.
- 0 0
-
2021-04-14 08:23
masz rację.
Płytę na rąbek stojący w parterze ludzie porozwalają. To bardzo źle dobrany materiał wykończeniowy. Dlaczego nie nawiązano do otoczenia? Nie wykonano elewacji trójwarstwowej krytej klinkierem, albo płytą cementowo-wapienną, wytrzymałą na uszkodzenia? W przejściach pod SKM dobrano taki materiał a tutaj? Kto się na to zgodził? Dlaczego tak ważny budynek nie posiada dominanty architektonicznej, jest najważniejszym obiektem w otoczeniu urbanistycznym. A tutaj kolejny barak.
- 4 1
-
2021-04-14 09:52
(1)
Bo w trojmiescie żadne miasto nie potrafi się dogadać z PKP i czegokolwiek logicznie zaplanować... to samo węzeł wzgorze w Gdyni, dworzec główny w Gdyni... jakoś prywaciarz budujący galerie metropolia był w stanie się tak dogadać ze nawet perony są połączone z galeria... gratulacje władzom miast które rządzą nieudolnie od tylu lat
- 1 1
-
2021-04-14 10:10
To jest projekt dworca PKP , to co maja wadze miasta do dworca.
- 0 0
-
2021-04-13 17:30
Wizualizacja ukazuje moze i wieksza przestrzen, ale krzeselek w poczekalni jest o polowe mniej niz dzisiaj.
Z drugiej strony taka poczekalnia bez miejsc siedzacych pasuje do PKP.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.