• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa dworca PKP we Wrzeszczu za 13 mln zł

bra
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Widok od strony pętli autobusowej.
  • Przebudowa dworca potrwa niecałe półtora roku.
  • Budynek dworca PKP we Wrzeszczu będzie podwyższony w części, w której znajduje się hol główny.
  • Dworzec we Wrzeszczu w nowej odsłonie. Widok od strony peronów.

Nieco ponad 13 mln zł kosztować będzie przebudowa dworca PKP we WrzeszczuMapka. Obiekt zostanie podwyższony i zyska nową elewację, a w środku będzie większa poczekalnia i nowe boksy handlowe. Prace potrwają półtora roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W jaki sposób najczęściej korzystasz z dworców kolejowych?

Do przetargu na przebudowę dworca PKP we Wrzeszczu stanęło siedem firm, oferty pięciu z nich mieściły się w budżecie wynoszącym 14,5 mln zł.

We wtorek, 13.04., kolejarze poinformowali o wyborze firmy Tym-Bud z Pruszcza Gdańskiego, która zaproponowała wykonanie wszystkich prac za 13,190 mln zł.

Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja zabytkowego dworca Gdańsk Główny PKP, która trwa od końca lata 2019 r. i potrwa do końca tego roku, kosztuje ok. 100 mln zł.

Dworzec PKP we Wrzeszczu zyska:



  • nową elewację
  • nieco większą poczekalnię
  • podwyższony hol główny
  • dodatkowe lokale handlowo-usługowe po stronie Galerii Bałtyckiej
  • wyremontowane wnętrze

Po przebudowie dworzec zyska większą poczekalnię i hol główny. Po przebudowie dworzec zyska większą poczekalnię i hol główny.

Niecałe 18 miesięcy prac budowlanych



W budynku dworca pozostaną kasy biletowe, toalety oraz bezpośrednie połączenie z tunelem pod torami, prowadzące na wszystkie perony kolejowe oraz do Galerii Metropolia. W poczekalni zamontowane będą elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał dokładnie 539 dni na wykonanie wszystkich prac od dnia podpisania umowy.

W trakcie trwania robót powstanie tymczasowy dworzec kontenerowy zlokalizowany w pobliżu przejścia pod torami z ul. Dmowskiego do parku KuźniczkiMapka.

Zobacz także:

Kolejarze zbudowali w Gdańsku przystanek-atrapę

bra

Opinie (188) 6 zablokowanych

  • 13 mln za taki remont

    a Pis w zeszłym roku zdłużył nasze państwo na ok 300mld złotych.
    Także te 13 mln to jakie drobniaki . Pis to ma romach dopiero.

    • 4 3

  • Czy projekt przewiduje zapewnienie możliwości parkowania rowerów na monitorowanym parkingu?

    parking rowerowy przy dworcu powinien zapewniać ochronę rowerów przed wandalizmem i wpływem warunków atmosferycznych. Przy okazji można stworzyć tzw. punkt mobilności zawierający stację obsługi rowerów, informacje dla przyjezdnych, sprzedaż akcesoriów i części. Obecnie już przy budynku dworca parkuje wiele rowerów na otwartej przestrzeni, warto pomyśleć o radykalnej poprawie komfortu dostępu rowerzystów i pieszych do budynku dworca PKP i SKM. Oczywiście liczę także na wymianę taboru (likwidacja dziury wstydu między wagonem a peronem) a także poprawę częstotliwości połączeń SKM i PKM po jej elektryfikacji.

    • 1 1

  • Szaro, buro i ponuro. Depresji można dostać od samego patrzenia na projekt. Może jednak wróci historyczne myślenie do architekta że za taka kasę to lepszy obiekt może powstać niż 'stodoła'.

    • 6 1

  • dworzec wrzeszcz

    to w przeciągu 20 lat chyba trzecia generalna przebudowa i znowu zamiast dworca będzie żydowski kramik z jedną kasą w ajencji i noclegownia dla suwerena

    • 3 1

  • Wygląda jak terminal lotniczy przewoźnika niskokosztowego.

    Zdecydowanie nie wpisuje się w śródmiejską zabudowę Wrzeszcza. Hangarowy styl hipermarketu lub terminala z lat 90' i 00', dopasowany chyba do elewacji "Galerii Bałtyckiej".

    • 3 1

  • Budynki mają (2)

    pełno blachy, kto tam latem wytrzyma w pracy i w poczekalni? To jest początek dzielnicy objętej ochroną konserwatorską. Czy naprawdę nie można było stworzyć coś ładniejszego?

    • 30 6

    • Ja tam widzę plusy ;)

      Nie wiem czy zauważyłeś ale całe 3 perony są już obłożone taką blachą :) Po 2 stronie torów mamy nowoczesną galerie, tylko Dworzec pozostał taki jaki jest... stary i rozpadający się ;)

      Nie wiem czy jesteś z tych do nagle wszędzie by widzieli tylko czerwoną cegłę, ale to rozwiązanie też ewidentnie by tam nie pasowało ;)

      • 3 1

    • Elewacja z blachy

      Istniej coś takiego jak elewacje wentylowane.
      Mi się podoba

      • 0 1

  • taka mała poczekalnia? Zbudujcie 2 piętra jak w Poznaniu na przykład.

    • 2 1

  • Kiedy jest zimno

    • 0 1

  • Już kiedyś grzecznie pisałem

    1) Budynek jest za mały 2 razy!!!!!!!!!!!!!
    2) Brak wspólnego dachu z peronami (deszcz i wiatr na peronach).
    3) Nie jest zintegrowany z dworcem autobusowym.
    (Zintegrowany jest dworzec Kraków Główny + dw. Autobusowy + linie tramwajowe pod dworcem)
    4) Już jestem zmęczony pisaniem oczywistych argumentów.

    • 2 2

  • Super że nareszcie bedzie nowy dworzec, mieszkam niedaleko!

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane