• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Większy ruch w Rębiechowie przez mgłę na innych lotniskach

Michał Stąporek
12 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Parkują w polu kapusty, by oszczędzić 9 zł
Mgła na innych polskich lotniskach skierowała dziś do Rębiechowa dodatkowe, nieprzewidziane rozkładem samoloty. Mgła na innych polskich lotniskach skierowała dziś do Rębiechowa dodatkowe, nieprzewidziane rozkładem samoloty.

Mgła na lotniskach w Warszawie, Poznaniu i Modlinie sprawiła, że w Rębiechowie lądują dziś samoloty kursujące zwykle do tamtych miast.



Czy pogoda pokrzyżowała ci kiedyś podróż lotniczą?

Od rana już trzy nadprogramowe samoloty wylądowały w Rębiechowie: dwie maszyny LOT-u z Ukrainy, oraz jedna Lufthansy z Duesseldorfu. Powód? Złe warunki atmosferyczne, a konkretnie mgła wisząca na lotniskach w Poznaniu, Warszawie i Modlinie, uniemożliwiają lądowanie w tych miastach.

W tej sytuacji gdański port lotniczy przejmuje część ruchu, który powinien być obsłużony w tych miastach.

- Jeżeli pogoda się nie poprawi to spodziewamy się samolotów Wizzair, które powinny lądować w Modlinie. To lotnisko nie ma systemu ILS, który wspomaga pilotów lądujących w trudnych warunkach atmosferycznych - tłumaczy Michał Dargacz, rzecznik prasowy Portu Lotniczego w Rębiechowie.

Ok. godz. 9:40 w Rębiechowie wylądował Boeing 767-300 z Nowego Jorku, z ponad 200 pasażerami na pokładzie. Nie wiadomo jednak, czy zakończą oni swój lot w Gdańsku, czy też po dotankowaniu maszyny i poprawie pogody odlecą do Warszawy.

Do godziny 10.30 w Gdańsku wylądowały "ponadplanowe" maszyny z Gruzji, Armenii, USA oraz Wielkiej Brytanii.

Miejsca

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • Dobrze, że lotnisko Gdynia-Kosakowa ma system ILS (5)

    a na dodatek taki takan? W system TACAN wyposażyła Bazę Lotnicza Marynarki Wojennej w Babich Dołach, NATO. Obecnie zdaje się jest ogłoszony przetarg na integracje przez Telecom we współpracy z MON. Producentem systemu TACAN jest uznany brytyjski koncern Fernau Avionics. Amerykańskie radiolatarnie dookólne NDB, ułatwiające m.in. podchodzenie do lądowania nie tylko we mgle, zdają swój praktyczny egzamin w trudnych miejscaach. To efekt kooperacji MAW z Southern Avionics Company (SAC). Dostarczane przez Spółkę systemy służą również lotnictwu cywilnemu. Np.Śląskie lotnisko w Pyrzowicach korzysta z oferowanego przez MAW systemu ILS firmy Thales Communications, czyli radiowego systemu nawigacyjnego, wspomagającego lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widzialności i niskiego zachmurzenia.
    Do tego Gdynia ma dwa kierunki podchodzenia do dwóch pasów.
    W Gdańsku należałoby wyciąć dookoła wszystkie brzozy, bo mimo ILS-u może być różnie;))

    • 6 7

    • (3)

      ubaw po pachy pan (bez)stronny jak zwykle stworzył kolejny poemat o gdyńskim lądowisku 2 całe pasy startowe ten jeden o wymiarach bodajże 550 x 45 metrów to do czego? chyba do balonów szybkobieżnych pan (bez)stronny zapomniał że lądowisko w Kosakowie to relikt PRL zokresu świetności kiedy armia ludowa miała wszelkie priorytety kasa była na wszystko gospodarka leżała odłogiem ale na wojsko wszystko było wtedy kupiono systemy naprowadzania dla migów bo inaczej wpadłyby do morza lotnisko w Rębiechowie wybudowano też za PRL-u z tą różnicą że było to lotnisko przeznaczone wyłącznie dla potrzeb cywilnych wszystkie inne lotniska w Polsce mają rodowód wojskowy - gdańskie - nie ale o tym pan (bez)stronny naturalnie zapomniał

      • 7 5

      • "gospodarka leżała odłogiem" (2)

        POczytaj dymusie pospolity jak nie wiesz, na którym to miejscu w ŚWIECIE BYŁA POLSKA GOSPODARKA, (prod.stoczniowa, morska,....) Jak żyło się w Polsce przeciętnemu człowiekowi? Już nie wspomnę GDYNIANINOWI;))

        - człowieczku pospolity "było wtedy kupiono systemy naprowadzania dla migów" tak dorównujące wtedy tym obowiązującym nawet dzisiaj. A co mieliśmy przezbrajać awionikę i systemy naprowadzania wtedy one były kompatybilne z systemami obowiązującymi na lotniskach Układu Warszawskiego.
        Lotnisko Babie Doły powstało jako zapasowe dla cywilnego przedwojennego dla Gdyni mieszczącego się w Rumi.

        Na razie będą lądować mniejsze samoloty więc i pas nie musi być tak długi jak przy Antonowie, a już są plany rozbudowy sukcesywnej. Gdynia prowadzi naprawdę mądrą gospodarną na miarę potrzeb politykę, więc nie wiem o co ci chodzi człowieczku mały?

        • 4 7

        • (1)

          panie (bez)stronny zamiast pisać dytyramby na cześć UM Gdynia zacznij pan czytać ze zrozumieniem przeanalizuj pan historię Polski od po wojny do chwili obecnej bo zdaje się masz pan z tym spore kłopoty faktem jest że Babie Doły czy Kosakowo jak kto woli było lotniskem zapasowym dla Rumi ale po wojnie łapę na nim położyła armia ludowa i trzymała ją do 2006 roku po tym jak armia padła podpisano umowę na wykorzystanie tego lądowiska dla potrzeb cywilnych gdzie zarządcą miał być port lotniczy w Gdańsk ale megalomania pana prezia zmusiła gdyńskich urzędasów do wykombinowania aby metropolia miała własne lądowisko nie będzie pan gdyński prezio z sołtysem z Kosakowa szlajał się po Rębiechowie - no nie?

          • 4 5

          • Nie wiem o co ci chodzi?

            >gdzie ja tu coś "dytyramby na cześć UM Gdynia" napisałem???
            >pan za to znasz historie Polski niczym mgr historii Donald Tusk, o rodzinnej już szkoda nawet gadać?
            >"faktem jest że Babie Doły czy Kosakowo" o czym ty piszesz jesli mam być precyzyjny to dokładnie "lotnisko Oksywie".
            > łapę to ty możesz sobie położyć wiesz gdzie.... ? poczytaj o Traktacie w Teheranie, Jałcie a najlepiej gdybyś tam pojechał i dowiedział się u źródła, zamiast tu wypisywać "o ludowości"
            - dalej to już totalny bełkot, wstyd za kadry nauczycielskie, co was w tych szkołach uczą?

            "megalomania pana prezia zmusiła gdyńskich urzędasów do wykombinowania aby metropolia miała własne lądowisko nie będzie pan gdyński prezio z sołtysem z Kosakowa szlajał się po Rębiechowie"
            To ty jesteś tym sołtysem ze słomiastym wąsem, który za srebrniki już nie powiem czyje podpisy zbierał?

            Chłopie o czym ty piszesz mysisz, że w taką demagogie ktoś normalny ci uwierzy? Tu naprawdę są w miarę oczytani i myślący ludzie, choć po minusach przeciw mnie jest tez sporo totalnych głąbów!! - może to oni będą ciebie POdziwiać;))) za mUndrości gdańskie;)))

            • 4 4

    • Generalnie nie wiesz o czym piszesz. TACAN to jest wojskowy odpowiednik VOR/DME czyli jest radiolatarnią kierunkową. Zresztą często łączy się te dwa systemy i wtedy masz VORTAC. Druga rzecz, że sam TACAN powoli wychodzi z użycia wojsk NATO na rzecz systemów satelitarnych. Nie ma on nic wspólnego z systemami wspomagającymi lądowanie takimi jak ILS. A co do samego ILSa w Gdyni, to owszem lotnisko jest w niego wyposażone, jednak system nie ma certyfikacji ULC, a to właśnie certyfikacja najwięcej kosztuje w tym całym biznesie.
      A co do dwóch pasów w Gdyni, to chyba nie wiesz ile ten drugi ma długości. Niewiele ponad 1000 m to stanowczo za mało, więc i tak nie będzie wykorzystywany. W gdańsku też masz dwa kierunki podejścia: 29 i 11.

      • 6 3

  • ekolog

    to wschodni wiatr przygonil mgle moze tu-150 zladuje na krzaki 5-metrowe w mMatarni.

    • 1 1

  • sprostowanie (1)

    Autor artykułu wprowadził czytelników w błąd pisząc, iż dziś rano na rębiechowskim lotnisku zapasowo wylądowały dwie maszyny z Ukrainy. LOT przekierował owszem dwie maszyny, lecz z Tibilisi i Yerevanu :) gratuluję rzeczowości.

    • 1 1

    • Skąd? Jak już to Tbilisi i Erywań :) Ale reszta się zgadza.

      • 1 0

  • Przyjechał ze wsi do miasta (1)

    ht-tp://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,12656683,Kierowca_z_Gdanska_jechal_po_torach__bo_myslal__ze.html

    • 1 1

    • he he - w gdańsku nie ma różnicy czy jedziesz po torach czy po jezdni. Knebel w zęby, żeby sobie języka nie odgryźć i do przodu :)

      • 0 0

  • podgladam i podsluchuje lotnisko

    • 0 0

  • Warszawa ma juz zakupiony III kategorii (3)

    Polska Agencja Zeglugi Powietrznej zakupila juz nowy ILS dla Okecia. Juz niedlugo w Warszawie bedzie mozna ladowac przy braku wiocznosci...

    • 0 1

    • (2)

      Następny ekspert. Weź sprawdź sobie jakie są minima dla kategorii IIIa i IIIb i nie powtarzaj głupot.

      • 0 0

      • (1)

        Nie jest to specjalistyczny portal lotniczy. Oczywiscie uscislajac masz racje ale zapomniales jeszcze o ILS IIIc, ktory co prawda jeszcze nigdzie nie funkcjonuje. Mysle, ze dla Kowalskiego, ktory to czyta nie jest duza roznica 15 metrow jako wysokosc decyzji i 75 metrow widocznosci wzdluz pasa. No chyba, ze myslisz inaczej.

        • 0 0

        • Nie zapomniałem o IIIc, tylko właśnie ze względu na fakt, iż jeszcze nigdzie nie funkcjonuje i jeszcze długo nie będzie w powszechnym użytku, to o nim nie wspominałem. Dla Kowalskiego różnica będzie taka, że przy IIIa i IIIb również się odwołuje lądowania i leci na zapasowe lotnisko i to nie jest tak, że jak jest ILS powszechnie określany jako III to można lądować niezależnie od warunków.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane