- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni
Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.
- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.
- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.
Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.
- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.
W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.
Miejsca
Opinie (181) 8 zablokowanych
-
2010-06-19 13:36
Walka między Gdynią o Gdanskiem zaostrza się. (5)
Nie widać szans na współprace, która dla Trójmiasta byłaby najbardziej opłacalna. Wszyscy byśmy korzystali. W tej walce dużo większy jest Gdańsk. Więc Gdyni przyszłość jest rysowana w czarnych kolorach. Pewnie kilka bitew wygra ale w dłuższej perspektywie słabo to widzę. Finalnie i tak nikomu ta wojna się nie opłaci.
- 9 8
-
2010-06-19 13:55
Gdynia bez Gdanska daje sobie rade (3)
Gdynia jest uznana przez miesiecznik Forbes jako najlepsze miasto w polsce do inwestowania,mozna tp s[rawdzic tutaj .. http://gcwp.gdynia.pl/x.php/1,470/Gdynia-nadal-pierwsza-w-rankingu-Forbes-.html
- 9 8
-
2010-06-19 14:12
tak wiem wielu to boli heheh
- 4 3
-
2010-06-19 14:58
Najlepsze miasto od 100 do 300tys. (1)
Czyli wygrywa konkurencję z takimi miastami jak:
Białystok, Częstochowa, Radom, Sosnowiec, Toruń, Kielce, Gliwice, Zabrze, Bytom itd. Nie żebym coś miał przeciw tym miastom, niektóre bardzo interesujące ale nie mówmy o najlepszym mieście w Polsce. Jak ktoś gra w II lidze to nie może mówić że jest mistrzem kraju.- 5 4
-
2010-06-19 17:54
Pojedz sobie do Torunia i zobacz gdzie jest bardziej klimaciarsko - tam czy w Gdansku - bo jak dla mnie to Gdansk przegrywa z
Toruniem
- 1 4
-
2010-06-19 14:37
"W tej walce dużo większy jest Gdańsk. Więc Gdyni przyszłość jest rysowana w czarnych kolorach"
mówisz o współpracy, ale zaraz ją negujesz bo stawiasz warunki. Współpraca to RÓWNY z RÓWNYM!!!
Gdańsk wszystko Gdyni podbiera, a gdy u siebie uruchomi na niekorzyść Gdyni mówi o współpracy:)))
Widać bezczelność nie zna granic:(((- 7 5
-
2010-06-19 13:55
A może tak coś o dynamice przeładunków?
BCT w Gdyni coraz słabiej, gdański DCT mimo, że na rynku od 2 lat, już większy od sąsiadów z Gdyni.
- 11 5
-
2010-06-19 15:05
Konkurencja Pilsko-Polska a zagraniczny operator zapłaci mniej .
- 7 0
-
2010-06-19 15:44
Przykro patrzeć jak ZMPG nie dba o tych co już istnieją a GTK to pożal się boże składowisko.Pan Kasprowicz niech nie patrzy na DCT bo to nie należy do terenów ZMPG przez najbliższych 25 lat
- 5 0
-
2010-06-19 15:53
Kto pisał ten artykuł ??? Panowie "K" (Kiewlicz i Kasprowicz) - od kiedy statki Maerska "wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego" ????
Widział ktoś statek Maerska na terminalu GTK ??? A może był to statek oceaniczny w porcie wewnętrznym ???? Wypadałoby najpierw sprawdzić to co się chce opisywać ...- 8 0
-
2010-06-19 15:55
Nóż w plecy Budynia? Oprócz Guzikiewicza
ktoś jeszcze nie lubi tego pożal się Boże wizjonera
- 4 1
-
2010-06-19 15:55
I dlatego jestem za lotniskiem w Kosakowie (2)
będzie taniej dla nas - pasażerów!
- 9 7
-
2010-06-19 18:09
nie tylko taniej (1)
Pod każdym względem będzie lepsze choć mniejsze. Przyjazne zarówno klientowi indywidualnemu jak i instytucjom, które oprócz rzetelności kojarzyć się będzie z dużo lepszą kulturą obsługi.
Kto tego nie rozumie działa na szkodę naszego ukochanego regionu.
Dlatego Gdańsk arbitralnie blokuje ciągle i wszędzie rozbudowę tego tak potrzebnego nawet dla "higieny biznesu" lotniska w Gdyni-Kosakowie:))- 3 3
-
2010-06-20 10:48
lotnisko musi być jak najszzybciej
bo zbliza sie euro2012
- 2 0
-
2010-06-19 16:52
Obłuda!
- 1 0
-
2010-06-19 17:13
kto na tym zarabia
zarabiaja na tym jakies dziwne człowieki co siedza w domu lub hotelu na wakacjach itd nie robiąc nic i nie umiejąc zrobić nic a prawdziwi ludzie co faktycznie to wszsytko przeładywują, mocują planują mają guzik nie pieniadze tylko nie przespane noce i prace na okretke i najgorsze to ze za zwykłą jałmuzne bo wyplata to nie jest za ciezko prace w takim porcie przy przeladunku
pozdrawiam- 4 1
-
2010-06-19 17:16
Obłudne jest oskarżanie obecnych władz za stan dróg do portów Gdańska. Wszystkie poprzednie ekipy, a szczególnie PIS-owska rządząca w okresie boomu gospodarczego w świecie i Polsce, nawet nie pomyśleli o polityce gospodarczej dla Polski na nastepny dzień, cóż mówić o latach. Teraz więc niech milczą. Drogi dojazdowe do portów w Gdańsku już się budują (obwodnica południowa, tunel przez m.Wisłę, nowa Sucharskiego. Gdyby nie Adamowicz ze swoja ekipą był by dalej zaścianek z naszych gdańskich portów. Wielkie "zasługi" dla portów w Gdańsku ponieśli Jacek Kurski (brak gazoportu i z jego nadania prezesi ZMPG). A DCT to czyja zasługa, może tych co tak się tym chwalą? Najlepszym znawcą tematów morskich i doskonałym zarządzajacym był Pan Prezes Kasprzak - no ale podobno sympatyzował z lewicą więc zdaniem Jacusia dla ochrony spraw portowych aby zbyt dobrze nie wygladały wprowadził miernych ale wiernych swoich ludzi, którzy z załogą czytaj rozpasanymi związkami zawodowymi właśnie przejadali pieniądze, których miejsce było w inwestycjach. Tylko UE ratuje nam w obecnym czasie tyłki i pozwala poprzez dotacje coś zbudować.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.