- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Test aut na minuty w Trójmieście. Które są najtańsze?
W Trójmieście działają już cztery firmy oferujące wynajem samochodów współdzielonych. Łącznie do dyspozycji jest ponad tysiąc aut, które można wypożyczyć za pośrednictwem aplikacji na telefon. Każdy z operatorów stosuje jednak własny cennik opłat. Sprawdziliśmy, ile wyniesie koszt podróży na trzech przykładowych trasach w Trójmieście.
- Traficar - strefa wypożyczeń i zwrotu obejmuje Trójmiasto, Pruszcz Gdański, Rumię, Redę, Wejherowo, Banino, Kosakowo, Mechelinki, Rewę.
- MiiMove - strefa bardzo zbliżona do firmy Traficar, z wyjątkiem Rewy i Mostów zamiast Mechelinek, a od niedawna testowo rozszerzona o Żukowo i Banino.
- Panek CarSharing (w skrócie PanekCS) - strefa pomniejszona w stosunku do konkurentów m.in. o Kosakowo, Mechelinki/Mosty, Rewę, ale za to obejmująca Tczew czy Chwaszczyno.
- 4Mobility - najnowsza firma na trójmiejskim rynku, która świadczenie usług rozpoczęła w listopadzie, strefa działania obejmuje przede wszystkim dolny taras Gdańska, nieliczne osiedla na górnym tarasie Gdańska, Dolny Sopot oraz Śródmieście Gdyni.
Warto odnotować także firmę CityBee, która od niedawna oprócz aut dostawczych umożliwia wypożyczenie aż dziewięcioosobowej Toyoty Proace Verso. Ponieważ jest to usługa skierowana dla znacznie węższej grupy potencjalnych użytkowników, pominęliśmy ją w dalszych obliczeniach.
W naszym zestawieniu nie uwzględniliśmy też samochodów elektrycznych MiiMove, których jest zaledwie kilka sztuk, a ponadto korzystać mogą z nich jedynie użytkownicy z pozytywnymi ocenami za styl jazdy autami spalinowymi tej firmy.
Nie braliśmy także pod uwagę dostawczych samochodów Traficar, które wprowadzono z myślą o transporcie zakupów ze sklepów meblowych, a nie codziennych podróży.
Każdy operator ma własny cennik wynajmu aut
Cena za wypożyczenie auta zależy nie tylko od operatora systemu, ale również od konkretnego pojazdu.
Traficar w ostatnich tygodniach zmienił sposób rozliczania wynajmu samochodów Renault Clio z systemu minuta plus kilometr na opłatę początkową 2,99 zł oraz 1,50 zł za każdy kilometr. Stał się zatem pierwszym operatorem "aut na minuty", który nie bierze pod uwagę... czasu podróży.
W cenniku nadal widnieje jednak pozycja płatnego postoju bez zwracania auta do systemu: w godzinach 7-23 - 15 gr za minutę, nocą - 1 gr za minutę.
MiiMove, mający w ofercie podstawowej samochody marki Opel Astra, stosuje cennik łączony: 50 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy pokonany kilometr (identyczny jak u Traficara przed przejściem na system "kilometrowy"). Postój auta w godzinach 7-22 kosztuje 15 gr za minutę, zaś nocą 1 gr za minutę.
W ostatnich dniach wprowadzono też jednorazową opłatę dodatkową za zniesienie udziału własnego przy spowodowaniu szkody, w wysokości 1,99 zł. Ponieważ jest ona nieobowiązkowa, nie uwzględniliśmy jej w naszych wyliczeniach.
PanekCS stosuje identyczny system rozliczeniowy jak MiiMove, lecz opłata jest uzależniona od konkretnego modelu samochodu:
- Toyota Yaris: 50 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
- Toyota Corolla: 60 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo),
- Toyota C-HR: 80 gr za minutę jazdy, 80 gr za kilometr, 20 gr za minutę postoju (całodobowo).
4Mobility w Trójmieście oferuje tylko jeden model samochodu - Audi A3 Sportback. Jego wypożyczenie kosztuje 67 gr za minutę jazdy oraz 80 gr za każdy kilometr. Postój wiąże się z opłatą 16 gr za minutę przez całą dobę.
Łostowice Swiętokrzyska - Wita Stwosza/Bażyńskiego w szczycie
Pierwsza trasa, którą braliśmy pod uwagę w naszych wyliczeniach, to pętla Łostowice Świętokrzyska - rejon skrzyżowania ul. Wita Stwosza/Bażyńskiego. Założyliśmy, że będziemy poruszali się w godzinach szczytu, co zajmie nam ok. 50 minut (w teście komunikacyjnym w 2018 r. podobną trasę pokonaliśmy w czasie 52 minut) i pojedziemy możliwie najkrótszą drogą przez Morenę (Piecki-Migowo), a następnie Trasą Słowackiego i ul. Polanki.
Pozostawiając samochód w Oliwie, należy pamiętać, że nie wolno zdawać aut do systemu na prywatnych parkingach np. centrów handlowych czy kompleksów biurowych.
MiiMove rejon Olivia Business Centre na swoich mapach dodatkowo oznaczył jako strefę z zakazem zwrotu aut, podczas gdy Traficar posiada tutaj kilka miejsc wyłącznie dla swoich samochodów.
W przypadku 4Mobility jako niedopatrzenie operatora traktujemy brak strefy na parkingu na węźle Łostowice Świętokrzyska. Obecnie sięga ona końca "starej" ul. Łódzkiej. W naszych wyliczeniach jako punkt początkowy dla tej firmy przyjęliśmy jednak parking na pętli.
Bezapelacyjnym zwycięzcą jazdy w korkach przy takiej trasie został Traficar, który po ostatnich zamianach taryfowych nie uwzględnia czasu przejazdu. Za pokonanie trasy o długości ok. 12 kilometrów zapłaciliśmy zatem 18 zł, do których trzeba jeszcze dodać opłatę za "trzaśnięcie drzwiami" - 2,99 zł.
13,61 zł więcej zapłacimy za taką podróż autami MiiMove oraz yarisami firmy PanekCS. Do tego należy jeszcze doliczyć nerwowe spoglądanie na zegarek, ponieważ każda minuta w korku wyceniana jest na 50 gr.
Ok. 43,10 zł zapłacimy za podróż samochodem firmy 4Mobility, gdzie również trzeba brać pod uwagę czas przejazdu. To jednak zaledwie 3,50 zł więcej od nieco mniej komfortowej toyoty corolli od PanekCS i zarazem 6,50 zł mniej od crossoverów Toyota C-HR (PanekCS), które choć są przestronne, mogą niektórym sprawiać większe trudności przy parkowaniu.
Z Południa do Oliwy. Nasz test komunikacyjny z 2018 r.
Targ Węglowy - Obrońców Wybrzeża nocą
Kolejna trasa w naszym zestawieniu zakłada nocną dziewięciokilometrową podróż z Targu Węglowego pod falowiec przy ul. Obrońców Wybrzeża. Szacujemy, że zajmie nam ona 15 minut, co nie jest wynikiem imponującym, ale w przypadku carsharingu przekraczanie prędkości wiąże się z podwójnym ryzykiem: otrzymaniem mandatu oraz pokryciem kosztów nawet pełnej naprawy auta w razie wypadku.
Szarżujesz w aucie na minuty? Spodziewaj się reprymendy
W nocnej porze cennik firmy Traficar okazuje się nieco mniej korzystny od systemu łączonego. Podróż samochodem Renault Clio będzie nas kosztowała ok. 16,49 zł, podczas gdy Oplem Astrą (MiiMove) czy Toyotą Yaris (PanekCS) - 14,70 zł.
Taniej niż Traficarem pojedziemy również corollą (PanekCS), a tylko nieco drożej od Traficara kosztować nas będzie podróż pojazdami 4Mobility - 17,25 zł.
Najdrożej zapłacimy za toyotę C-HR od PanekCS - 19,20 zł, co jest kwotą porównywalną z opłatami firm świadczących usługi przewozu osób.
Gdynia Głowna - Dworzec PKS w Gdańsku w międzyszczycie
Ostatnią z tras, którą uwzględniliśmy w naszych wyliczeniach, jest przejazd z rejonu dworca Gdynia Główna (plac Konstytucji) pod dworzec autobusowy w Gdańsku (ul. 3 Maja) pomiędzy godzinami szczytu.
Oczywiście najtaniej na tej trasie będzie nas kosztowała podróż SKM-ką (6,50 zł i 35 minut przez Sopot). Jednak w sytuacji, gdy mamy do zabrania ze sobą ciężki bagaż, samochód z carsharingu może być wygodną alternatywą.
Zakładamy, że pokonanie 22-kilometrowej trasy wraz ze znalezieniem miejsca do jego pozostawienia pod dworcem PKS (wszystkie samochody carsharingu mają opłacone miejsca w Strefie Płatnego Parkowania) zajmie nam nie więcej niż 40 minut.
I tu ponownie stawka "kilometrowa" Traficara wygrywa z cennikiem uwzględniającym także czas przejazdu. Różnica jest jednak niewielka: 35,99 zł w przypadku Traficara i 37,60 zł korzystając z usług MiiMove lub PanekCS (Toyota Yaris).
41,60 zł zapłacimy, udając się na dworzec PKS toyotą corollą (PanekCS), zaś 44,40 zł - audi A3 od 4Mobility. Ponownie najdrożej kosztuje podróż toyotą C-HR (PanekCS) - aż 49,60 zł.
Traficar nieco tańszy od MiiMove i PanekCS
Z naszego zestawienia wynika, że najkorzystniejszą ofertę pochwalić się może firma Traficar. Tuż za nią uplasowały się jednak MiiMove oraz PanekCS (pod warunkiem, że wybieramy Toyotę Yaris).
Należy jednak pamiętać, że cena niekoniecznie jest jedynym czynnikiem decydującym o wyborze operatora usługi. Poza zasięgiem działania należy mieć na uwadze także komfort jazdy czy wygodę obsługi aplikacji na telefon.
Wszystkie samochody Traficar posiadają manualną skrzynię biegów, która w ruchu miejskim jest mniej wygodna niż "automat" w autach konkurencji. Komfort jazdy np. samochodem Audi A3 (4Mobility) jest też nieporównywalnie wyższy niż przejazd autem Renault Clio.
Z drugiej strony Traficar jako jedyny wyposaża swoje samochody w kluczyk-pilota, którym bez problemu zamkniemy i otworzymy auto na postoju nawet tam, gdzie są problemy z zasięgiem sieci komórkowych, np. na parkingach podziemnych.
Pozostali operatorzy cały system obsługi auta przenieśli do aplikacji komórkowej, wymagającej ciągłego połączenia z Internetem (w przypadku MiiMove również włączonego Bluetootha).
Auta na minuty a przewóz małych dzieci
Samochody wielu operatorów w jednej aplikacji
Na koniec warto zwrócić uwagę, że oprócz aplikacji poszczególnych operatorów istnieje kilka aplikacji, które pokazują dostępność wszystkich aut (a także hulajnóg czy skuterów) w naszym sąsiedztwie, co znacznie ułatwia wybór optymalnego środka transportu.
Miejsca
Opinie (245) ponad 50 zablokowanych
-
2019-12-09 16:24
Opinia wyróżniona
doceńmy te firmy!
Korzystam z carsharingu dość często. To jest możliwe dzięki Waszym, odważnym decyzjom. Zaryzykować własne biznesy, aby otworzyć się na klienta (prawie) anonimowego, to wymaga sporej odwagi. Komentujący - czasem opłaca się Bolt, innym razem Panek, czasem tramwaj. Bywa, że hulajnoga. To wszystko zależy od masy czynników. Czy sam, czy targam walizkę,
Korzystam z carsharingu dość często. To jest możliwe dzięki Waszym, odważnym decyzjom. Zaryzykować własne biznesy, aby otworzyć się na klienta (prawie) anonimowego, to wymaga sporej odwagi. Komentujący - czasem opłaca się Bolt, innym razem Panek, czasem tramwaj. Bywa, że hulajnoga. To wszystko zależy od masy czynników. Czy sam, czy targam walizkę, czy słonko świeci, czy jadę 3km czy 30km, czy dziecko wytrzyma bez sikania, czy są korki, czy jestem zmęczony, czy mam ochotę na coś. Nie szukajcie jedynego, właściwego rozwiązania, bo go po prostu nie ma. Tak samo jak nie ma lepszego koloru włosów. Człowiek to taka istota, której ciężko przed samym sobą przyznać się, że Jego decyzje życiowe niekoniecznie są tymi najlepszymi. Tak ciężko to przyznać, że szczerze wierzymy, że tylko my dokonujemy dobrych wyborów. Dlatego ludzie będą Wam pisali, że jesteście i**otami, że korzystacie z carsharingów; że jesteście i**otami, bo wynajmujecie mieszkania; że jesteście i**otami, bo macie dzieci; że jesteście złodziejami, bo stać Was na nowe auto; że uciekacie od macierzyństwa, bo spędzacie rok w podróży - nie przejmujcie się. Tak działają społeczeństwa. Cieszmy się, że istnieją. Też jesteśmy tego częścią.
- 107 5
-
2019-12-09 09:06
Opinia wyróżniona
(6)
Łostowice - Bażyńskiego w godzinach szczytu? Tramwaj nr 6, 46 minut, koszt 3,20. Szybciej i znacznie taniej ;)
- 31 5
-
2021-07-22 09:29
komfort
wygoda, klima ,4 osoby (podział kosztów),bez masek i innych ceregieli cos wiecej?
- 0 0
-
2020-10-28 16:31
w godzinach szczytu w śmierdzącym tramwaju ??? gratuluje
- 0 1
-
2019-12-10 06:12
głośno, zimno i śmierdzi
- 9 2
-
2019-12-10 06:20
Tramwaj za każdym razem jak pokonuję tę trasę to ma opóźnienie łącznie 10 minut.
- 2 0
-
2019-12-09 09:13
(1)
Ale nie wygodniej ;)
- 9 4
-
2019-12-09 10:07
W tramwaju czytam sobie ksiazke i tyle
- 6 5
-
2019-12-09 08:18
Opinia wyróżniona
wychodzi i tak drozej niz bolt czy uber (9)
wiec jaki sens jest korzystać z tego? Najpierw trzeba dojsc gdzies gdzie stoi autko, potem oddac, a tak, ktos cie jeszcze zawiezie pod same drzwi
- 25 14
-
2020-02-04 19:45
Tyle ze Bolt i Uber to nielegalnie działające firmy
Jak wyzek
- 1 4
-
2019-12-13 14:39
uber i bolt jest droższy
czesto zawdony z reguły przyjeżdza po 10 15 minutach i w większosci wypadków wychodzi troche drożej
- 1 0
-
2019-12-10 11:15
W ubierze jest ryzyko ze pijany Ukrainiec bedzie Cie wiózł albo inny niedołężny kierowca ktory spowoduje wypadek. To jest duży minus
- 5 2
-
2019-12-09 13:35
Ale w Uberze, nie masz przyjemności z prowadzenia auta (1)
- 12 5
-
2019-12-10 20:46
Co za przyjemność jechać tym Clio 0.9?
- 6 0
-
2019-12-09 08:49
no właśnie zastanawiam się kto wynajmuje te samochody skoro (3)
wcale nie jest to tańsze, ani z racji szukania i odstawienia samochodu w strefie, wygodniejsze
- 5 0
-
2019-12-09 09:46
proszę przykład (2)
np. osoba która musi z małym dzieckiem pojechać do lekarza, osoba która jedzie na większe zakupy
- 6 3
-
2019-12-09 10:15
no to wciaz, wzywasz ubera, podjezdza pod drzwi w 5-10 minut (1)
czy wydaje ci sie wygodniejsze, isc po samochod z kilometr czy dwa przystanki autobusowe?
Tak samo z zakupami- 8 0
-
2019-12-10 09:53
uber nie jest dostepny 24 na dobe
- 3 3
Wszystkie opinie
-
2019-12-09 07:02
Traficar na kilometry, a nie na minuty to bardzo dobry pomysł (13)
przynajmniej część z ich użytkowników nie będzie traktowała ulicy jak toru wyścigowego
- 370 4
-
2019-12-09 07:47
(9)
Ale wychodzi tyle co za taksowke
- 19 4
-
2019-12-09 07:54
(3)
Przecież zawsze tyle wychodziło.
W emocjach kiedyś założyłem konto - pomyślałem, że wygodnie mogę podjechać na piwko i wrócę taksówką - ale to były takie same koszta.- 22 5
-
2019-12-09 09:06
Zależy od dystansu.
Teraz na dłuższych dystansach wychodzi taniej.
A na krótkie nie opłaca się wcale.- 15 0
-
2019-12-09 09:37
Jeżdżę okazjonalnie, tylko poza godzinami szczytu (1)
Zawsze było o 1/3 taniej niż taxi, a Traficar zrobił się strasznie drogi...
- 13 0
-
2019-12-09 15:16
Jak to zrobil się droższy?
Od początku korzystam i moim zdaniem cena jest niższa
- 3 0
-
2019-12-09 08:29
Nie do końca (2)
Pojedz w szczycie komunikacyjnym 50min taksówka i zobaczymy czy zapłacisz 20zł ;) z carsharing ma też parę innych plusów, jedziesz szybciej i sprawniej niż taksówką, możesz załatwić parę szybkich spraw na mieście (niską opłata za postój), jedziesz sam, puszczasz swoją muzykę, jest bardzo dużo samochodów na mieście i często masz je już pod nosem, mają stałe opłaty, nowe auta.
Oczywiście mają też swoje minusy, wszystko zależy od sytuacji i często taksówka będzie lepsza, ale ogólnie jest to świetne uzupełnienie komunikacji miejskiej- 20 7
-
2019-12-09 09:56
Nie do końca pod nosem
"jest bardzo dużo samochodów na mieście i często masz je już pod nosem"
No właśnie nie. Ile razy chciałem wziąć trafiksa a go nie było, bo mieszkam na Przymorzy Wielkim i wszystkie trafixy gdzieś na górnych tarasach stoją po godzinach pracy...
Więc kupiłem sobie swój samochód ;p- 7 6
-
2019-12-10 12:33
Wszystko zalezy od sytuacji. Czasem trzeba brać pod uwage że taxi moze jechać buspasem. Np jak trzeba dostać sie szybko przez podwale przedmiejskie w godzinach szczytu
- 0 0
-
2019-12-09 08:40
Nie jestem pewny czy w godzinach szczytu za taxi nie wyjdzie troche wiecej.
- 5 2
-
2019-12-09 20:23
Wcale nie
Traffic car z pod lotu na matarnie koszt koło max 20 zł.Taxi 30zł
- 1 0
-
2019-12-09 08:46
stłuczka (1)
A ile się płaci za stłuczkę?
- 1 0
-
2019-12-09 09:17
milion pesos kolumbijskich
- 2 6
-
2019-12-09 11:03
Z własnego doświadczenia polecam:
W godzinach szczytu traficar. Wieczorami i na krótkich dystansach miimovi
- 8 0
-
2019-12-09 07:05
Ciekawe kiedy w końcu ktoś weźmie się za parkowanie tych pojazdów byle gdzie. (10)
Straż Miejska ma chyba jakieś wytyczne żeby nie reagować na wykroczenia popełniane przez wynajmujących.
- 119 18
-
2019-12-09 07:19
a prywatne lepiej parkują?
nie sądze
- 16 6
-
2019-12-09 07:26
(2)
Osobiście dostałem mandat za złe parkowanie traficarem (listownie od SM w Sopocie) , więc nie wymyślają teorii spiskowych kolego.
- 23 5
-
2019-12-09 11:00
"Jedna jaskółka wiosny nie czyni "! (1)
- 2 4
-
2019-12-09 20:38
jedna nie, ale setki już tak
nie muszą się za to brać bo mandaty wystawiane są od zawsze, tak jak dla każdego innego, bo niby czemu nie
- 2 0
-
2019-12-09 10:05
(1)
Powinni się wziąć za przekraczanie prędkości, przecież auto ma GPS i klient notorycznie przekraczający prędkość powinien kary umowne płacić. No ale przecież nie będziemy szanownych klientów odstraszać, co nie formy carsharingowe?
- 4 2
-
2019-12-09 14:55
Coś tam pilnują.
Kiedyś na obwodnicy mocno przekroczylem MiiMove'm i po zatrzymaniu dostałem Smsa że jak nie zwolnię to dostanę bana na korzystanie z ich aut.
- 1 0
-
2019-12-09 10:33
Osobiście widziałem traficara z blokadą SM na Przymorzu, więc chyba nie do końca tak jest że SM omija szerokim łukiem auta na minuty.
- 1 1
-
2019-12-09 18:58
Oraz na osiedlach, gdzie...
...jest zakaz ruchu dla nieposiadających prawa wjazdu (identyfikatorów). Im się wydaje, że "mają opłacone wszystkie parkingi", to mogą byle gdzie parkować. A tak nie jest, osiedle to teren prywatny, a janusze w autach na minuty traktują go jak swój. Wjedzie taki autem na minuty, zaparkuje sobie byle jak, czasem zajmie dwa miejsca, zda samochód i "nie jego problem", że mieszkańcy nie mają gdzie zaparkować na swoim terenie.
Dlatego powinien być wyraźny zakaz zdawania tych aut w miejscach oznaczonych znakiem B-1, a także automatyczne kary za wjazd na taki teren. I to powinno być uregulowane w prawie, a nie w jakichś regulaminach, bo te pisane są dla wygody wynajmujących, a nie innych użytkowników dróg.- 4 1
-
2019-12-10 09:42
Nie wiem, ale się wypowiem...
Już jakiś czas temu zostało wprowadzone, że mandaty np za parkowanie, trafiają do ostatniego użytkownika auta. Ale zrobię sh*tstrom, bo nie czytałem regulaminu, ale mogę wylać żale w internecie. A co do parkowania gdzie popadnie, to już kwestia braku myślenia kierowców, więc zakładam, że niewiele więcej by myśleli używając własnych aut.
- 2 0
-
2022-06-27 07:59
Hahaha
Straż miejska ma to gdzieś, to fikcyjny twór.
- 0 0
-
2019-12-09 07:07
(5)
Bzdury. MiiMove działa także poza Trójmiastem. W niewielkiej skali, ale działa. Wypada zweryfikować zanim się napisze artykuł...
- 55 14
-
2019-12-09 08:09
Niby gdzie? W Warszawie ich aut nie ma.
- 0 2
-
2019-12-09 10:29
Nawet w rumi ;DDDDD
- 2 0
-
2019-12-09 12:53
Błąd (1)
Działa w Poznaniu i Łodzi
- 1 1
-
2019-12-09 23:26
W Poznaniu i Łodzi to nie jest MiiMove tylko Easyshare. Nie możesz tam oddać auta wypożyczonego w Trójmieście.
- 0 0
-
2019-12-09 17:01
Trafik wygrywa, gdy są korki,
miimove gdy ich nie ma.
- 0 1
-
2019-12-09 07:08
1,5zl/km bez kierowcy to drożyzna (7)
- 76 25
-
2019-12-09 07:10
(3)
Że co?
- 3 10
-
2019-12-09 09:33
Że to.. (2)
W tej samej cenie i dystansie masz taksówkę z kierowcą
- 14 3
-
2019-12-09 09:51
Dokładnie tak (1)
W godzinach szczytu tylko przejazd Traficarem jest tańszy od taksówki. Np. za przejazd AS Taxi na tych 12 km z Bażyńskiego na Łostowice zapłaciloby się mniej niż 28 PLN. Wynajmowanie zaczyna się kalkulować dopiero nocą, kiedy jest niewielki ruch, więc czas przejazdu mocno się skraca, a taksówki są wtedy droższe.
- 15 0
-
2019-12-10 09:55
tylko ze nikt juz nie chce jezdzic cierpem
- 4 0
-
2019-12-09 13:50
Niektórzy woleliby nawet dopłacić żeby jechać bez kierowcy (1)
Po prostu lubie prowadzić a nie cierpię jeździć jako pasażer (objawia się choroba lokomocyjna). Poza tym nie chcę powierzać mojego życia obcej osobie.
- 7 1
-
2019-12-10 21:51
trafiłeś w sedno
wolę sam jezdzić jak mi odpowiada i nie spowiadać się. Słucham radia jak mi pasuje i mogę pogadać głośno myląc:))
- 1 0
-
2020-10-28 16:28
hulajnoge sobie wypożycz
- 0 0
-
2019-12-09 07:09
Szkoda że zniesli płatność za minuty (25)
Uwielbiałem blokować takich kierowców jadąc zgodnie z przepisami lub troszkę wolniej. Mina gościa bezcenna, wyprzedzić też nie mógł bo mam trochę ponad 300 km pod nogą.
- 45 307
-
2019-12-09 07:18
musisz mieć szalenie smutne życie (2)
- 110 7
-
2019-12-09 07:27
Nie dlaczego?
50 to 50 a nie 80 km/h
- 23 31
-
2019-12-09 07:30
Nie ma pewnie kobiety, dzieci to musi swoje kompleksy na drodze leczyć. Ubaw mam z takich, szczególnie jak myśli taki cep, że mnie tym denerwuje.
- 51 7
-
2019-12-09 07:38
Szkoda że zniesli płatność za minuty
Masz chyba problem z kupnem obuwia dla siebie. Rozmiar 300 km - czytaj "kilometrów" to raczej nietypowy rozmiar.
- 24 2
-
2019-12-09 08:17
(1)
300 kilometrów pod nogą? To jesteś mocno początkującym kierowcą.
- 32 2
-
2019-12-09 11:59
Taki niedoświadczony, a taki sfrustrowany.
- 11 0
-
2019-12-09 08:52
300km? haha (4)
Rozumie jakbys mial jakiegos mercedesa i 500KM pod maska :D Teraz byle auto ma 150-180KM. Te twoje 300KM i tak nie jest w stanie przeniesc wiekszosc opon - szczegolnie na naszych jezdniach.
- 7 4
-
2019-12-09 11:32
To kierowca Jelcza
Daj mu spokój
- 16 0
-
2019-12-09 12:00
Kto rozumie, ty czy on?
- 3 0
-
2019-12-09 15:42
KM (1)
Oj, a ja mam zaledwie 65KM - jak żyć?:(
- 7 0
-
2019-12-10 18:57
Z napędem na jedno koło da się całkiem nieźle! ;)
- 1 0
-
2019-12-09 08:55
Ależ mnie zminusowaliście (3)
Aż tulu drajwerów mnie spotkało przed sobą? Będę to robił nadal, widzę że jest taka potrzeba, musicie znać miejsce w szeregu!
- 8 44
-
2019-12-09 09:36
Nie, po prostu jesteś śmieszny, myśląc, że to robi komuś różnicę... (1)
Zapłacę 2zł więcej? Stać mnie, lol...
Pytanie tylko, jak wielkim frustratem musisz być, żeby swoje kompleksy leczyć wmawiając sobie, że odbierasz komukolwiek święte prawo do Januszowania :D- 29 1
-
2019-12-09 13:17
on tylko w necie taki jest
nie sądzę żeby specjalnie jechał przed kimś 20 kilometrów i go blokował bo sam sobie by zrobił na złość jadąc gdzieś gdzie wcale nie zamierzał :D
- 6 0
-
2019-12-09 13:00
Mnie się nigdzie nie śpieszy, a zobaczyć taką małpę jak Ty za kierownicą to nie lada atrakcja. Coś Tobie mocno w życiu nie wyszło hahah. A tak na poważnie to potrzebujesz terapii, bo masz problem ze sobą. To taka dobra rada, co z tym zrobisz Twoja sprawa, ale lepiej tak niż kiedyś trafić na większego frustrata od Ciebie, który to Tobie pokaże miejsce w szeregu. Pozdrawiam.
- 8 5
-
2019-12-09 09:12
Super Janusz
- 7 0
-
2019-12-09 09:36
Aleś ty gupiiiii
- 5 0
-
2019-12-09 10:37
Hmmm...wspołczuje nieudanego życia w ktorym jedyna radoscia jest pocisnac w kogos a potem jeszcze sie tym chwalic. Moze idz do psychoanalityka?
- 8 0
-
2019-12-09 12:23
przez takich jak ty są właśnie wypadki, cebulaczku
- 2 0
-
2019-12-09 13:15
jesteś trollem i tylko jątrzysz
może i chciałbyś komuś zrobić na złość ale w życiu jesteś potulnym tchórzem, dlatego musisz się wyżyć w internetach
- 7 0
-
2019-12-09 15:11
Wielka szkoda
- 0 0
-
2019-12-09 17:42
I główkę 300 mm w obwodzie
- 1 0
-
2019-12-09 18:49
Stary jak ty mi teraz zaimponowałeś
- 2 0
-
2019-12-09 21:26
takim jak ty należy odebrać prawo jazdy
stanowicie zagrożenie na drodze- 0 0
-
2021-03-01 23:12
Uwielbiasz?
To jesteś gnidą dworską, nic nie wartą istotą, którą ktoś omyłkowo nazwał człowiekiem .
Żal mi Ciebie , żal Twojej rodziny .
Przykre, że tacy jak Ty funkcjonują w społrczeństwie, życie przez takich jak Ty jest o wiele cięższe.- 0 0
-
2019-12-09 07:11
Wez tu zainwestuj w kilkaset aut...
- 22 0
-
2019-12-09 07:12
drogo. mimo, że poruszam się najczęściej komunikacją to wolę mieć swoje auto. (1)
- 46 10
-
2019-12-09 14:43
Czasem sie przydaje. Ja w ciagu roku przejechalem sie kilka razy. Jak sie popsul tramwaj, jak oddalem swoj samochod do warsztatu, jak pojechalem do pracy rowerem a po pracy byla ulewa, jak trzeba bylo pojechac do centrum i do wyboru bylo komunikacja miejska z przesiadkami albo placic za parking. Taxi nie lubie bo nigdy nie wiem czy mnie nie oszukaja a nie mam ochoty na analizy, ktora z tysiaca korporacji nie oszukuje.
- 2 0
-
2019-12-09 07:12
Biznes (10)
Biznesmeni podjeżdżają samochodami na minuty pod swój wypasiony biurowiec...;) Hehe dobre sobie co za czasy
- 31 36
-
2019-12-09 10:24
(1)
I co w tym złego ?
- 13 1
-
2019-12-09 12:01
W tym, ze jego na nic nie stac wiec wysmiewa wszystko dookola. Taka forma dowartościowania sie.
- 5 0
-
2019-12-09 10:57
Jeśli ktoś pracuje w klitce w biurowcu (7)
To nie jest biznesmenem, tylko korpo-karaluchem który mieszka z mamą
- 8 7
-
2019-12-09 12:03
(6)
Opowiedz nam teraz swoja historie. Gdzie pracuejsz, ile zarabiasz, co juz kupiles, jaki masz duzy dom i czym jezdzisz. Nie wstydz sie.
- 8 0
-
2019-12-09 12:09
Bardzo proszę (5)
Jestem spawaczem, pracuje na stoczni, zarabiam 38zł netto na godzinę. Na początku pracowałem za granicą na zmywaku i truskawkach żeby zarobić na kursy i egzaminy, po dwóch latach wróciłem do kraju. Domu jeszcze nie mam, ale kupiłem działkę w kolbudach (nie na kredyt) i teraz szukam jakiegoś ładnego projektu.
- 9 9
-
2019-12-09 15:22
za 38 netto dość długo musiałeś pracować żeby na działkę odłożyć (4)
kokosy to to nie są, większość tych korposzczurów od takiego poziomu zaczyna a nie na nim kończy. I widać ze w biurowcu nigdy nie byłeś. To nie są klitki tylko wygodne przestrzenne pomieszczenia. Z resztą wolałbym klitkę w biurowcu (gdyby takowe były) niż pół życia na kolanach i w deszczu na stoczni. hehe fachura z 38 netto
- 7 8
-
2019-12-09 15:33
W której biurowej firmie zaczynasz od 38zł netto? (3)
Serio pytam. Ja pracuje w jednej z agencji informacyjnej w OBC i mam 18zl na ręke za klepanie tabelek. Chętnie zmienie pracodawce.
- 6 3
-
2019-12-09 16:15
Zmien najpierw kwalifikacje.
- 2 4
-
2019-12-09 20:43
Cameron Sense, i zaczynałem od 80zł za godzinę
ale z 8 letnim doświadczeniem w branży. Projektowaliśmy np. urządzenia kompensujące ruch wiertnicy na platformy
- 2 0
-
2019-12-09 23:12
klepanie tabelek, ja p...ole, i dziwisz się że masz 18 zybli?
w takim układzie nawet spawacz więcej zarobi
- 5 1
-
2019-12-09 07:24
Drogo (20)
Cena jest naprawdę niamała. Czy Uber nie jest lepszy? Nie musisz szukać samochodu, ani miejsca do zaparkowania (czas!) i w cenie masz kierowcę.
- 125 12
-
2019-12-09 07:28
Prawda
- 21 0
-
2019-12-09 07:55
Ostatnio jakiś kierowca Ubera (3)
jadąc jak kamikadze zignorował czerwone światło na skrzyżowaniu i doprowadził do wypadku, w którym zginęła pasażerka jego pojazdu.
- 7 31
-
2019-12-09 08:36
W Nowym Jorku.
To się zdarza u nich.
- 16 2
-
2019-12-09 15:01
Klienci mają rózne zachciaki.
- 3 0
-
2019-12-09 23:14
jak złotówa zignoruje czerwone to wcale nie będziesz mniej martwy
- 1 0
-
2019-12-09 07:58
Niekoniecznie Uber wychodzi taniej
rok temu miałem drobny wypadek ze stopą i byłem zmuszony co chwilę do ZUSu lub do lekarza popylać. Z Chyloni do Śródmieścia cena wahała mi się Uberem od 14 do 22zł - ciągle ta sama trasa. W końcu raz zapytałem się kierowcy skąd taka rozbieżność, że sprawdzam teraz jest 22zł a za 10 min już jest 18zł. Mówił, że 1/3 kierowców ubera to stare złotówy i jak nie chcą kogoś brać po niższej cenie to specjalnie odrzucają a cena za przejazd się podbija.
Trzeba uważać na każdym kroku.- 11 9
-
2019-12-09 08:01
(8)
Jak już faktycznie bierzemy pod uwagę zamiennik w postaci taksówki to na pewno nie Uber. Przejazdy tą firmą, a także Boltem są po prostu nieopłacalne. Zdecydowanie lepiej jechać FreeNow. Nie dosyć, że taniej i bezpieczniej to jeszcze masz pewność z kim jedziesz.
Kiedyś faktycznie Uber był najtańszy, ale to się zmieniło i nie raz wychodzi zdecydowanie drożej.- 11 23
-
2019-12-09 08:38
Ja polecam As Taxi 1,80zł / km (5)
Jak reklama to reklama !
- 10 8
-
2019-12-09 09:10
Poczytaj komentarze i ich usługach..... (4)
50 minut czekania na taryfę. I to w normalny dzień, w porze kiedy nie ma korków.
- 4 6
-
2019-12-09 14:29
Dobre ;) (2)
Gdyby tak było to by klientów nie mieli a ja regularnie korzystam !
As-Taxi jest najtańsze na mieście. Poczytaj komentarze o konkurencji co to niby ma za km / 180, ale uwaga tylko po zamówieniu telefonicznym. Normalnie ta konkurencja ma 2.70zł w taryfie dziennej ! Dziękuję nie korzysta. Ewentualnie zostaje UBER ale tam to czysta loteria z ceną i kierowcą co to nie zna przepisów.- 2 0
-
2019-12-09 15:30
Na Asa czeka się zazwyczaj długo! (1)
Od 45 min do 75 minut! Szybciej pieszo dojdziesz :)
- 1 1
-
2019-12-09 23:16
bzdura, dłużej niż 20 min nie czekałem, i to w piątek o północy
- 0 1
-
2019-12-09 23:17
po co mam czytać jak z nich korzystam
w największym obłożeniu nie czekałem więcej niż 25 minut, mówię o porach imprezowych, jak już wszyscy nawaleni wracają do domu
- 1 1
-
2019-12-09 12:06
(1)
"Nie dosyć, że taniej i bezpieczniej to jeszcze masz pewność z kim jedziesz." tzn. jaka mam pewnosc? Ostatnio slyszalem, ze jakis Adrian z FreeNow podczas jazdy ogladal tresci pornograficzne.
- 3 0
-
2019-12-09 12:59
A słyszałem, że niejeden anonim na trójmiasto.pl jest i**otą i co z tego? Korzystam z FreeNow bardzo często, to normalna korpo taksówkowa, tylko z nowoczesną aplikacją. FreeNow Lite jest najtańszy - bije na głowę Ubera i Bolta
- 1 1
-
2019-12-09 08:46
i tak i nie
wszystko zależy. Czasami lepiej jechać uberem, bo nie musisz się zastanawiać skąd wziąć samochód ani gdzie go potem zaparkować. Z drugiej strony - czasem masz trafficara pod blokiem, więc nie musisz czekać na ubera, więc szybciej pojedziesz. Druga sprawa jest taka, że samochody na minuty są czystsze i mniej śmierdzące w środku niż niektóre ubery. Umiejętności jazdy uberowców też często pozostawiają dużo do życzenia
- 8 0
-
2019-12-09 11:08
Kiedyś często wieczorami jeździłem na trasie dworzec główny - wiszące ogrody (2)
traficar (przez zmana cenniaka) 12zl
uber - 25 zl
taxi nawet do 50zl- 3 3
-
2019-12-09 12:27
Kiedyś jezdziłem na trasie Główne miasto - Wiszące Ogrody (1)
weekendy w nocy...
podchodziłem do stojącej taxi i pytałem czy za 30zł dojadę...
prawie zawsze kierowca się godził...- 3 0
-
2019-12-09 23:19
też tak robiłem, aczkolwiek większość się nie godziła
mimo to 3 na 10 chciała jechać no i co tu więcej dodawać
- 2 0
-
2019-12-10 18:49
Uber jest droższy od traficara(jeśli nie masz zniżek) o jakieś 2-3 zł na identycznej trasie, testowałem to wiem :)
- 0 0
-
2019-12-09 07:28
Słaba sąda (5)
W sądzie można zaznaczyć tylko jedną opinię co jest nie wiarygodnym wynikiem. Ja np korzystam z trzech firm a mogłem zaznaczyć tylko jedną
- 7 21
-
2019-12-09 07:36
Najczęściej najczęściej najczęściej
Najczęściej
- 7 1
-
2019-12-09 08:17
Sonda
- 6 0
-
2019-12-09 09:22
Musisz się z tym problemem zglosic do sądu.
- 6 0
-
2019-12-09 09:34
wolne sondy!
- 4 0
-
2019-12-09 12:08
W sądzieto wyrok mozna
UslysZec analfabeto bez szkoly
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.