• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki żuraw zamontuje elementy estakady nad Grunwaldzką

Maciej Naskręt
24 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na tych filarach w niedzielę pojawią się pierwsze elementy nowej estakady nad al. Grunwaldzką. Na tych filarach w niedzielę pojawią się pierwsze elementy nowej estakady nad al. Grunwaldzką.

W sobotę na skrzyżowaniu w pobliżu Galerii Bałtyckiej zagości ogromny żuraw. Rozpocznie się montaż przęseł estakady, która pobiegnie nad al. Grunwaldzką. Konstrukcja - powstająca w ramach budowy Trasy Słowackiego - ma być gotowa jeszcze w tym roku.



Podobnego typu żuraw uniesie ciężkie elementy estakady. Podobnego typu żuraw uniesie ciężkie elementy estakady.
W ten weekend zacznie się montowanie pierwszego elementu estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Obiekt będzie częścią Trasy Słowackiego, która ma połączyć port lotniczy z portem morskim.

Drogowcy rozpoczną prace od ustawienia środkowej sekcji obiektu, składającej się z trzech odrębnych elementów. Pierwsze dwa skrajne, ważą ok. 60 ton. Natomiast środkowy mieści się w wadze 15 ton. Sekcja zlokalizowana jest na wysokości wysepki w centralnym miejscu skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej. Cała operacja potrwa dobę. Do montażu użyty zostanie żuraw, który unieść może konstrukcje ważące nawet 250 ton.

Estakada to pięć tego rodzaju sekcji, a zatem 15 elementów. Będą one dowożone i ustawiane przez ok. dwa tygodnie. Utworzą 4-przęsłową estakadą.

- Konstrukcja obiektu będzie gotowa pod koniec tego roku. Rozpoczną się wtedy prace wykończeniowe - budowa bariery, nawierzchni i ekranów akustycznych - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne - inwestor Trasy Słowackiego.

Operacja ustawiania elementów przyszłej estakady potrwa dobę. Ok. godz. 14 w sobotę pojawi się przed Galerią Bałtycką żuraw. Jego obsługa przystąpi do balastowania maszyny, co potrwa ok. ośmiu godzin. Najtrudniejsze prace rozpoczną się tuż po północy, kiedy na miejsce dotrą elementy przyszłej estakady.

Z powodu prac w sobotę o godz. 14 wykonawca zamknie dla ruchu jeden pas z ul. Kościuszki w al. Grunwaldzką. W związku z trwającymi pracami mogą wystąpić kilkuminutowe wstrzymania ruchu spowodowane balastowaniem żurawia. Sytuacja powtórzy się między godz. 6:30, a 14 w niedzielę - będzie wtedy prowadzony demontaż żurawia.

Natomiast w nocy z soboty na niedzielę od ok. godz. 22:00 do godz. 6:30 jezdnia al. Grunwaldzkiej - w relacji Sopot-Gdańsk - w miejscu prac zostanie zawężona do jednego pasa. Na jezdni staną elementy do montażu.

Od tego weekendu przez kolejne dwa tygodnie jezdnia al. Grunwaldzkiej - w relacji Sopot-Gdańsk - będzie kilkukrotnie zawężana do jednego pasa, gdyż będą na budowanym obiekcie odbywać się prace związane z montażem, m.in. prace spawalnicze.

W niedzielę prace wpłyną też na ruch tramwajów.


Organizacja ruchu podczas balastowania żurawia. Organizacja ruchu podczas balastowania żurawia.
Organizacja ruchu w nocy z soboty na niedzielę. Organizacja ruchu w nocy z soboty na niedzielę.
Organizacja ruchu na czas prac spawalniczych. Organizacja ruchu na czas prac spawalniczych.
Przypomnijmy: budowa Trasy Słowackiego na miejskim odcinku - przez Wrzeszcz i Zaspę - to inwestycja zlecona w imieniu miasta przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą 3,3-kilometrowego odcinka drogi jest konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Za jego realizację w terminie 20 miesięcy spółki dostaną od miasta 159 mln zł. Budowa ma zakończyć się pod koniec 2012 r.

Przebieg Trasy Słowackiego w Gdańsku.


Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

Przekrój podłużny budowanej estakady we Wrzeszczu. Przekrój podłużny budowanej estakady we Wrzeszczu.
To czteroprzęsłowy obiekt. Każde przęsło ma odpowiednio 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.

Miejsca

Opinie (110) ponad 10 zablokowanych

  • To chyba ponury zart (3)

    To znaczy, ze nowa Słowackiego będzie miała nad Grunwaldzka po jednym pasie w każda stronę ? To chyba żart a jeśli nie to sabotaż.

    • 10 12

    • (2)

      Obok budują przyczółki drugiego równoległego wiaduktu nad koleją. Więc będą dwie estakady ale budowane po kolei. Ulżyło?

      • 3 5

      • Nie będzie dwóch estakad, popatrz na plany to będziesz wiedział...

        ...

        • 7 1

      • wystarczy po jednym pasie

        Będą dwa wiadukty nad torami po dwie jezdnie każdy i jedna estakada po jednej jezdni w każdą stronę. Wystarczy do bezkolizyjnego pokonania Grunwaldzkiej z kierunku Słowackiego - Kościuszki i odwrotnie, bo ruchu na estakadzie nie będzie wstrzymywała sygnalizacja świetlna, co ma miejsce na dotychczasowym skrzyżowaniu. Połowa samochodów i tak skręca w Grunwaldzką lub do Galerii Bałtyckiej więc pojedzie dołem. Z estakady nie da się skręcić do Galerii Bałtyckiej, bo musiałby powstać prawdziwy węzeł drogowy ze ślimakami, zjazdami itp.

        • 9 1

  • Wizualizacja.

    Czy jest gdzieś dostępna wizualizacja całego skrzyżowania po przebudowie? Bo przekrój poprzeczny to jakiś żart :p

    • 8 2

  • wstyd!!! (2)

    Centrum Wrzeszcza zyska oblesna estakade, wykonana najtanszym kosztem, a wygwizdowo na Letnicy wspanialy wiadukt z nocna iluminacja!

    • 13 10

    • akurat tam jest i tak obleśne już

      • 2 0

    • przecież to PRL-owska wizja komunikacyjna

      nastawiać we Wrzeszczu siatkę bezkolizyjnych połączeń, ludzi zepchnąć do tuneli, z Głównego Miasta zrobić skansen otoczony również szerokimi ciągami komunikacyjnymi... a wszystko przy minimalnej estetyce - goły, surowy beton. Wiadukt kratowy wyglądałby estetyczniej, a i ekrany wbudowane w jego konstrukcję nie rzucałyby się w oczy.

      • 0 5

  • ŚCIEŻKA ROWEROWA (1)

    Którędy pojadą rosnący w siłę rowerzyści?

    • 3 9

    • dołem

      bo gdyby "rosnący w siłę" jechał ścieżką po estakadzie to po zjeździe z estakady był by na środku jezdni miedzy dwoma pasami ruchu. Estakada jest bezkolizyjnym przedłużeniem tylko lewego pasa z każdej jezdni ul. Słowackiego i Kościuszki

      • 2 0

  • z tymi ekranami na estakadzie to porażka (2)

    powstanie taka brzydka "rura" nad Grunwaldzką. Wiem, że tam mieszkają ludzie na Słowackiego po stronie Gdańska przy samej estakadzie, ale może lepiej by było gdyby miasto wykupiło te mieszkania i zmieniło przeznaczenie z mieszkaniowej na biurową, pod oknami biura to chyba samochody mogą jeździć

    • 8 7

    • tam są mieszkania komunalne, i tak już oblekane wielkimi banerami, myślisz że miasto aż tak strzeli sobie w stopę (1)

      obok jest cenrum Zana, tak nam potrzeba tych powierzchni biurowych,że od pół roku wisi am ,,do wynajęcia'' czyli chętnych brak

      • 1 0

      • myślłem, że to już są prywatne

        że miasto było na tyle cwane i dało je wykupić mieszkańcom na własność przed wybudowaniem estakady. Nie chodzi mi o to, że we Wrzeszczu potrzeba kolejnych powierzchni biurowych, tylko o ten konkretny przypadek. Budynek mieszkalny gdzie na wysokości pierwszego i drugiego pietra przy oknie przejeżdża ci samochód albo masz "piękny" widok na ohydną "rurę". To już lepiej zmienić przeznaczenie mieszkań na biura.

        • 4 1

  • Te żurawie, to fascynujące maszyny.

    Jakby z filmu science - fiction. Aż się wybiorę w nocy żeby popatrzeć jak to cudo działa.

    • 6 0

  • Do cholery!! (3)

    Czy nikt nie jest w stanie narysować bardziej PRZEJRZYSTEGO planu z wyłączeniami i ograniczeniami??!! Szlag mnie trafia jak widzę te "informacje" mające pomóc kierowcom i pieszym rozeznać się co i gdzie omijać żeby było łatwiej. Wiecie gdzie możecie sobie wsadzić takie "pomoce"???

    • 9 3

    • czytelne mapy (2)

      wczoraj tj. sobota, po ukazaniu się artykułu przygotowałem czytelne mapy organizacji ruchu na bazie zdjęć satelitarnych, tak jak to zrobiłem do artykułu "Budowa Słowackiego zmienia ruch we Wrzeszczu i na Zaspie" oraz "Budowa Trasy Słowackiego wymusza zmiany w ruchu" Zgłosiłem je do dodania do galerii artykułu, niestety tym razem moderator galerii nie zaakceptował moich map. Były one o wiele bardziej czytelne niż te mapy przeznaczone dla służb drogowych

      • 0 0

      • Napracowałeś się i..... (1)

        Dzięki. A z drugiej strony, nie ma to jak portal "przyjazny" czytelnikom. Żal.

        • 1 0

        • dzięki, wyskrobałem sobie do redakcji takie coś - ciekawe czy coś odpiszą

          Szanowna Redakcjo W sobotę ukazał się artykuł "Wielki żuraw zamontuje elementy estakady nad Grunwaldzką", do którego dołączyliście mapy organizacji ruchu przeznaczone dla służb drogowych, które są mało czytelne dla zwykłych kierowców. W odpowiedzi na zapotrzebowanie czytelników portalu Trojmiasto.pl, zgłaszanego na 2 stronie komentarzy wpis "Do cholery!", przygotowałem czytelne mapy organizacji ruchu na bazie map satelitarnych. Zgłosiłem je do galerii powyższego artykułu, tak samo jak to uczyniłem w przypadku artykułu "Budowa Słowackiego zmienia ruch we Wrzeszczu i na Zaspie" oraz "Budowa Trasy Słowackiego wymusza zmiany w ruchu". Niestety tym razem mapy nie zostały zaakceptowane do galerii przez moderatora.Skoro waszemu grafikowi nie chce się przygotować czytelnych map organizacji ruchu, to dlaczego ignorujecie osoby chcące pomóc wam w redagowaniu portalu i chcących pomóc innym czytelnikom w zrozumieniu artykułu. Obecne społeczeństwo jest społeczeństwem "obrazkowym" i w przypadku informacji o zmianach ruchu drogowego oczekuje CZYTELNEJ informacji o zmianach, niestety specjalistyczne mapy dla służb drogowych tego nie dają.Nie proszę o to, aby moje mapy zostały wstawiane w tekst artykułu (choć to dla czytelników portalu było by bardziej wygodne) ale tylko o to by nie były ignorowane w zgłaszaniu do galerii danego artykułu. Przecież za przygotowanie map nie żądam również wynagrodzenia. Z poważaniem

          • 0 0

  • Mam nadzieję, że te "ekrany" będą tylko na wysokości zabudowań?

    Bo po jasną cholerę ma takie coś szpecić i tak już mało urokliwe "dzieło" inżynierów, nad jezdniami i zkrzyżowaniem???

    • 7 4

  • Okropne.

    Strasznie to szpeci miasto. Lepiej bylo wkopac przejazd pod ziemie.

    • 6 6

  • banda narzekaczy, co się wam nie podoba? to że się buduje? Słowackiego zmienia się i to w dobrym tempie, a może dla co niektórych wyznawców bezzębnego prezesa lepsza byłaby kolejna świątynia w tym miejscu - ku chwale pana Flaszki

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane