- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (267 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Windy jak bunkry na Armii Krajowej
Surowe konstrukcje nowych szybów windowych na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska budzą kontrowersje wśród mieszkańców Chełmu, którzy nazywają je "bunkrami". Lekkie konstrukcje zastąpił bowiem zbrojony, gruby beton. I choć estetyka nowych wind może pozostawiać wiele do życzenia, zdaniem urzędników, urządzenia w takim wydaniu będą bardziej "wandaloodporne".
Tak jest chociażby ze słynącymi z awaryjności schodami w tunelu PKP Gdańsk Główny prowadzącymi na dworzec PKS. Kto tamtędy chodzi, ten wie, że często, przynajmniej jedne z nich są popsute i odgrodzone dyktą. Ostatni duży remont schodów odbył się we wrześniu 2019 roku.
Niespełna trzy lata temu pisaliśmy z kolei o tym, że windy notorycznie psują się na stacji SKM Orłowo.
Podobnie było z windami na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska, które częściej były zepsute niż działały. Nie pomagały kolejne remonty, więc urzędnicy zdecydowali się na demontaż metalowo-szklanych konstrukcji.
Budowa nowych szybów windowych ruszyła niemal rok temu. Lekkie konstrukcje na przystankach Odrzańska i Pohulanka zastąpił zbrojony, gruby beton.
Dlaczego zdecydowano się na taką konstrukcję?
- Zmiana technologii, w jakiej wykonywane są windy na przystankach Odrzańska i Pohulanka została podjęta po analizie koncepcji, jaka została opracowana przed przystąpieniem do przetargu. Decyzję w tej sprawie podjął zarządca wind - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - Nowe windy będą trwalsze i lepiej przystosowane do obsługi pasażerów w tych miejscach. Nowa technologia ułatwi konserwację dźwigów. Ponadto ich konstrukcja będzie bardziej odporna na zmieniające się warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia będzie także większa odporność na akty wandalizmu.
"Nowe windy pod względem materiałowym mają wpisywać się w formę architektoniczną żelbetowej estakady drogowej [kładki]" - można było przeczytać w dokumentacji przetargowej.
Na etapie opracowywania projektu pojawiła się propozycja lekkich, szklanych konstrukcji, ale została odrzucona przez urzędników. Jeśli wierzyć wizualizacjom, po zakryciu surowego betonu okładziną, widok powinien być bardziej znośny. Przekonamy się o tym pod koniec kwietnia, kiedy to powinny zakończyć się wszystkie prace.
Opinie wybrane
-
2021-02-23 07:13
To są skutki budowania autostrad w mieście (21)
Niby bezkolizyjne a na wózku nie da rady, z wózkiem też raczej ciężko, a jak kto ma problemy z poruszaniem to też nie byle jaki klopot.
Bo windy są ale nie działają.
No ale wiadomo kierowca nie lubi świateł i lubi szybko...- 67 56
-
2021-11-27 07:03
Tramwaj
Plus droga szybkiego ruchu to niedobre połączenie.
- 0 0
-
2021-11-25 19:21
Ale przemieszczać szybko by chciał???
- 0 0
-
2021-02-23 22:57
Ty oczywiście tamtędy nie jeździsz. Ale jak się zdarzy, to poniżej 120 nie schodzisz. A jak się nie da, to trzepiesz łapkami w kierownicę ze złości, trąbisz i wyzywasz na maruderów.
Typowe: porządne drogi -źle, brak dróg- źle, windy popsute przez wandali- źle, windy takie żeby wandale nie popsuli- źle.- 0 0
-
2021-02-23 09:40
(5)
Windy przy SKM też się psują a jak na złość nie ma możliwości przejścia przez tory kolejowe.
- 4 1
-
2021-02-23 13:13
naprawdę nie dostrzegasz różnicy (4)
miedzy drogą a torami i oraz między autem a pociągiem?
nie rozumiem jak można używać takich porównań - przecież to jest tak od czapy że budzi obawy o intelekt rzucającego takie porównanie.- 1 1
-
2021-02-23 15:12
(3)
Czy ty nie wiesz że dla niepełnosprawnego nie ma różnicy w tym gdzie ma pokonać schody? Na Zaspie jest przejście przez jeden tor zaś w dokładnie takim samym miejscu w Orłowie niepełnosprawnym funduje się wspinaczkę. Na Reja masz przejście przez tory kolejowe a istnieje od czasów znacznie większej częstotliwości kursowania pociągów. Ile było tam
Czy ty nie wiesz że dla niepełnosprawnego nie ma różnicy w tym gdzie ma pokonać schody? Na Zaspie jest przejście przez jeden tor zaś w dokładnie takim samym miejscu w Orłowie niepełnosprawnym funduje się wspinaczkę. Na Reja masz przejście przez tory kolejowe a istnieje od czasów znacznie większej częstotliwości kursowania pociągów. Ile było tam wypadków? Żyjemy w czasach gdzie co niektórzy uważają pociąg za potwór na żelaznych kołach podczas gdy znacznie więcej wypadków jest na przejściach dla pieszych. Całe szczęście że chyba nie boimy się tramwajów bo robimy coraz więcej przejść właśnie przez tory tramwajowe
- 2 0
-
2021-02-23 15:46
reja? Naprawdę? (2)
Co ty chcesz tym udowodnić? Ze potrafisz wyciągać przykłady z dooopy?
może jeszcze jako przykład podaj tory na wielopolu? Albo linie kokoszki kartuzy. tam to nawet można leżeć na torach. Na razie.- 1 1
-
2021-02-23 17:44
(1)
Tak Reja. Jeszcze w latach 90 gdy Skm do Nowego Portu kursowała co kilka minut. Był tam jakiś wypadek?
- 1 0
-
2021-02-24 07:15
Kilka?
A nie było to kilkanaście/kilkadziesiąt?
- 0 0
-
2021-02-23 07:58
Gdańsk miasto równości (9)
Tu nie ma dyskryminacji (nie dotyczy pieszych i osób niepełnosprawnych).
- 13 8
-
2021-02-23 08:28
Ostatnio władze dyskryminują właścicieli samochodów. (8)
Na każdym kroku.
- 17 16
-
2021-02-23 11:15
kierowcom samochodom najbardziej przeszkadzają zachowania innych kierowców
zwłaszcza tych, którzy są mentalnie przyspawani do foteli samochodów - najbardziej terenochłonnego rodzaju transportu. To oni siebie wzajemnie "dyskryminują". Tylko współczuć.
- 1 5
-
2021-02-23 09:46
Ciebie tez najwyrazniej ktos dyskryminował i to bardzo, moze Ksiądz ? :) (1)
- 4 3
-
2021-11-27 07:05
może
kto?
- 0 0
-
2021-02-23 09:29
Gdzie niby dyskryminują? (3)
Na nowej ulicy Adamowicza tramwaj stoi na wszystkich światłach, piesi podobnie za to kierowcy mają zieloną falę. O tym jak wygląda Grunwaldzka we Wrzeszczu czy Oliwie to nawet szkoda pisać - bieganie przez przejścia żeby na jednym zielonym przejść przez ulicę bo jak się spokojnie idzie to się w połowie zostanie na kolejne dwie minuty stania na czerwonym. No ale zielona fala dla samochodów ważniejsza niż jacyś piesi...
- 11 6
-
2021-02-23 13:20
(2)
Jaka zielona fala? Wszyscy stoją na światłach na Adamowicza - nie zdażyło mi się ani razu przejechać bez zatrzymywania, a jeżdzę tam kilka razy w tygodniu. Ani tramwaj, ani pieszy, ani kierowca nie są tam uprzywilejowani. Jest normalnie.
- 4 1
-
2021-02-23 14:09
55km/h. Sprawdź :) (1)
- 3 0
-
2021-02-23 20:33
Ale on musi 70, a nawet szybciej.
- 0 1
-
2021-02-23 08:37
A tak, zamiast oddawać kierowcom każdy skrawek wolnej ziemi, przekazali parę procent innym użytkownikom ruchu...
Straszna dyskryminacja..- 16 9
-
2021-02-23 07:31
A najśmieszniejsze jest to, że i tak ciężko rano i po południu przekroczyć 20km/h na AK. (1)
- 10 7
-
2021-02-25 20:27
W jakim zakresie godzin? Daj prosze znac, bo najwyrazniej nigdy dotad nie mialem tej watpliwej przyjemnosci.
- 0 0
-
2021-02-23 20:34
Windy w "Gdynia Cisowa"
Windy przy peronie Gdynia Cisowa są ładne i dla SKM oszczędne. Nie zużywają energii elektrycznej.
Korzystam z przejścia na peron codziennie i jestem porażony stopniem empatii dla osób niepełnosprawnych oraz kobiet z dziećmi w wózku ze strony szefostwa SKM.- 3 0
-
2021-02-23 07:18
Te windy są tam zbędne (2)
Nikt z nich nie korzysta pieniądze można by przeznaczyć na inny cel. Jak zwykle miasto inwestuje tak gdzie nie trzeba.
- 7 31
-
2021-02-24 16:41
Pieniądze możnaby przeznaczyć na TV Trwam
lub wesprzeć publiczną TV, bo cieńko przędą.
- 2 0
-
2021-02-23 07:31
Nikt czyli ty?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.