• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną rozbiórka estakady nad Trasą Sucharskiego. Utrudnienia do końca 2025 r.

Maciej Korolczuk
16 lutego 2024, godz. 16:00 
Opinie (50)
Do rozbiórki przewidziana jest estakada nad torami prowadząca w kierunku centrum Gdańska (wyżej). Utrudnienia mają potrwać do końca 2025 r. Do rozbiórki przewidziana jest estakada nad torami prowadząca w kierunku centrum Gdańska (wyżej). Utrudnienia mają potrwać do końca 2025 r.

Nawet do końca przyszłego roku ma być zamknięta wysłużona estakada nad torami kolejowymi w ciągu ul. ElbląskiejMapka w Gdańsku. Przewidziany do remontu wiadukt ma zostać w połowie rozebrany i zmodernizowany. Utrudnienia będą dotyczyć jezdni w kierunku centrum.



Którędy najlepiej poprowadzić objazd zamkniętej estakady?

O planach modernizacji estakady nad torami kolejowymi na Elbląskiej informowaliśmy na początku stycznia.

Miasto jest już gotowe do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane i - jak wynika z zapowiedzi - nie ma dobrych informacji dla kierowców korzystających z nitki w kierunku centrum Gdańska. Prace na niej mają ruszyć jeszcze wiosną tego roku i potrwać aż do końca 2025 r.

- W najbliższych dniach planowane jest ogłoszenie przetargu na kompleksowy remont estakady nad torowiskiem PKP w ciągu ul. Elbląskiej. Remont dotyczy nitki w kierunku centrum Gdańska - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Wiadukt znajduje się nad jezdniami Trasy Sucharskiego i linią kolejową nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. W ramach inwestycji przewidziano całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór. Fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie.
O tym, że remont wiaduktu jest konieczny, po raz pierwszy informowaliśmy już w 2020 r. O tym, że remont wiaduktu jest konieczny, po raz pierwszy informowaliśmy już w 2020 r.
Jak informuje magistrat, w ramach przewidzianych prac wykonana zostanie nowa izolacja, ułożona zostanie również nowa nawierzchnia jezdni i chodników na dojściach do wiaduktu. Przewidziano również wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego oraz nowe dylatacje i łożyska. Ponadto wiadukt zyska nowe oświetlenie. Skarpy przy estakadzie zostaną wzmocnione i pojawią się na nich schody dla obsługi mostu.

Kluczowa decyzja: którędy poprowadzić objazd?



Na razie nie wiadomo, w jaki sposób zostanie zorganizowana tymczasowa organizacja ruchu. Zamknięcie jezdni w kierunku centrum sprawi, że kierowcy będą mieli prawdopodobnie tylko dwa inne wyjścia: nadłożyć drogi Obwodnicą Południową i wjechać do centrum przez Trakt św. Wojciecha albo przed zamkniętą estakadą zjechać na Trasę Sucharskiego, a następnie dostać się do centrum przez Przeróbkę.

To rozwiązanie może okazać się jednak fatalne dla czekającego na wzmocnienie konstrukcji Mostu Siennickiego.

Most Siennicki osuwa się do Martwej Wisły. Projekt przebudowy będzie dopiero w 2025 r. Most Siennicki osuwa się do Martwej Wisły. Projekt przebudowy będzie dopiero w 2025 r.

Niewykluczone, że drogowcy zdecydują się na trzecie rozwiązanie i puszczenie ruchu pod prąd jednym pasem drugiego wiaduktu. Szczegóły poznamy za kilka tygodni.

Utrudnienia do końca przyszłego roku



- Otwarcie ofert w przetargu przewidziano w połowie marca. Sama realizacja jest przewidziana do końca 2025 r. - dodaje Niezgoda.
Urzędnicy przebudowę wiaduktu oszacowali na ok. 31 mln zł.

Miejsca

Opinie (50) 2 zablokowane

  • Ależ pracę!I to wszystko przed wyborami...

    • 18 9

  • (2)

    Całe 5 lat nic a tu nagle wysyp inwestycji przez wyborami...

    • 36 11

    • To dobrze zatem, że w ogóle są wybory.

      • 5 2

    • Ty to nazywasz wysypem?

      • 3 0

  • (4)

    Było szybciej myśleć i robić jednym rzutem most Siennickim i teraz byłby problem rozwiązany a tak będzie jeden w remoncie a drugi w totalnej rozsypce . Powodzenia w prowadzeniu objazdów pod prąd

    • 181 20

    • Jakby robili dwa w tym samym czasie to miasto by stanęło już doszczętnie

      • 13 1

    • By się kupiło wieś tylko pieniądze gdzieś

      • 12 2

    • Gdyby zamknęli most siennicka to najbliższą droga do centrum, jest właśnie przez ten wiadukt...

      • 6 0

    • Nie chodzi o to żeby naprawić

      Chodzi o to żeby naprawiać. Budowa bez końca

      • 11 2

  • Jest też 3 opcja przecież najbardziej racjonalna i mało szkodliwa! (3)

    Zjechać na węźle Michałki, nawrotka na rondzie w stronę Wantowego i potem zjazd pasem zjazdowo-rozbiegowym. Następnie wjazd na Estakadę w stronę centrum Gdańska i wszyscy są szczęśliwi. Co za planerzy tam pracują?

    • 39 12

    • Głupoty piszesz

      Zamkną część w stronę Gdańska więc jaka nawrotka na rondzie ? Co to da jak można odrazu pojechać na wantowy i nawracać na zjeździe na Stogi w drugą stronę... Wygeneruje to jedynie mega korek...więc najbardziej racjonalnym rozwiązaniem jest po jednym pasie na jednej stronie wiaduktu

      • 15 2

    • (1)

      Dobrze myślisz żeby zjeżdżać na Michałki, ale potem ul.Połęże i na Elbląską.

      • 2 0

      • zgadza się

        tylko trzeba poprawić stan ulicy Połęże, no i tam jest przejazd kolejowy, który trzeba zabezpieczyć dla większego ruchu. Ale to sensowna alternatywa

        • 1 0

  • W pierwszej kolejności zrobić remont mostu na przeróbce (2)

    Zrobić taki remont, żeby konstrukcja była gotowa na przyjęcie większej liczby aut. Później brać się za remont na elbląskiej.
    Oczyma wyobraźni, już widzę zerwaną trakcję tramwajową, pod mostami kolejowymi na przeróbce, prze kierowcowy ciężarówek nie odnajdujących się w organizacji ruchu....

    • 44 6

    • Następny planista ze wsi

      Przez małą dzielnice cały ruch??? Obudź się bo się zes**łeś...po jednym pasie na drugim wiadukcie to jedyne słuszne rozwiązanie

      • 4 5

    • Jak się nie da

      Jakbys się interesował to byś wiedział, że most siennicki byłby robiony tylko że trzeba zrobić dokumentację projektową. A z projektantem musieli rozwiązać umowę bo nie wywiązywał się z umowy. Był tu artykuł o tym

      • 0 0

  • A przetarg na szkole na Morenowym Wzgórzu to kiedy?

    Grudzień minął dawno, a wtedy obiecali.
    Rozliczymy przy urnie

    • 9 6

  • Po co remontować? (2)

    To Gdańsk. Zburzyć i przejście dla pieszych! No i droga rowerowa. Ps. Kiedy burzymy estakadę przy Galerii Bałtyckiej?

    • 41 9

    • (1)

      Ola chce zburzyć tą na Elblaskiej i zrobić rondo jak w Letnicy, które jest niewydole i korkuje się od Nowego Portu co dzień, tak jak w tunelu też. Serdeczności jednocześnie

      • 11 4

      • Rydwanem się przejedzie.

        Spoko - rydwanem się przejedzie - samochody to fanaberia.

        • 5 1

  • (1)

    Kurcze. Półtora roku wiadukt o długości 200 -300 metrów gdzie fundamentów nie ruszają ani przyczółków..

    • 33 3

    • Słuszna uwaga

      I pewnie w dzień będą robić tylko bo kasy nie ma na drugą zmianę nocną

      • 10 0

  • Jakby korków było mało (1)

    W tym Gdańsku już naprawdę nie da się żyć

    • 22 1

    • Wyjedź, będzie luźniej

      • 1 4

  • a mieszkancy wschodjiej strony gdanska jeszcze bardziej wykluczeni niz zazwyczaj. Naszczescie wybory sie zblizaja

    • 16 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane