- 1 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (134 opinie)
- 2 Premier i prezydent w sobotę w Gdańsku (379 opinii)
- 3 Koniec rejsu dookoła świata. "Muszę wymienić silnik" (112 opinii)
- 4 Słynna wizyta cyrku Hagenbecka w Gdańsku (43 opinie)
- 5 Wspólny problem Bałtyku i... Alp (90 opinii)
- 6 Obchody rocznicy wybuchu II WŚ (320 opinii)
Witomino: projekt obwodnicy i przebudowa ul. Hodowlanej
Gdynia zaczęła poszukiwanie firmy, która przygotuje dokumentację projektową dla Obwodnicy Witomina, która połączy ul. Kielecką i Chwarznieńską. Projekt ma być gotowy w pierwszej połowie 2021 roku. Z kolei wkrótce powinna ruszyć warta 24,5 mln zł przebudowa ul. Hodowlanej, którą wykona Strabag. Inwestycja wraz z budową zbiornika retencyjnego i remontem części ul. II Morskiego Pułku Strzelców potrwa rok.
Przypomnijmy:
- Zapowiedź budowy obwodnicy Witomina, która zostanie poprowadzona przez las padła w lipcu.
- Droga połączy ulice Chwarznieńską i Kielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.
- Obwodnica będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku.
- Powstanie też kładka pieszo-rowerowa na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiadukt nad ul. Witomińską i dwa przepusty.
Wydział inwestycji Urzędu Miasta Gdyni ogłosił przetarg na wybór projektanta inwestycji. Najważniejszym kryterium będzie cena - 60 proc, kolejnym czas wykonania zamówienia - 20 proc. oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
Otwarcie kopert zaplanowano na 21 listopada. Czas przygotowania dokumentacji nie może być dłuższy niż 75 tygodni, czyli około 18 miesięcy.
- Jestem przekonany, że obwodnica Witomina wpłynie na jakość życia gdynian i pozwoli na rozwój nowych obszarów naszego miasta. Ogłoszenie dzisiaj przetargu jest kamieniem milowym całej inwestycji - zapowiada Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Koncepcję pozytywnie zaopiniowali przedstawiciele Lasów Państwowych (obwodnica Witomina będzie prowadzić przez tereny leśne).
Obwodnica Witomina: powrót do pomysłu sprzed lat
Obwodnica Witomina to nie jest nowa idea. Koncepcja była rozważana kilka lat temu. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej lub Małokackiej. Szacowane na 175 mln i 150 mln zł inwestycje okazały się jednak wówczas zbyt kosztowne.
Inżynierowie twierdzili, że przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w 2040 roku, więc pomysł zarzucono - jak się jeszcze niedawno wydawało na kilkanaście lat.
Postawiono na rozwiązanie wewnątrz dzielnicy promujące komunikację miejską. Za 1,2 mln zł sporządzono dokumentację projektową rozbudowy fragmentu ul. Chwarznieńskiej i w listopadzie 2018 roku ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy. Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 mln złotych, ale najniższa oferta była o 10 mln zł droższa, więc przetarg unieważniono.
Obwodnica Witomina - według szacunków prezentowanych przez władze miasta w lipcu - w uaktualnionym wariancie ma kosztować ok. 60-70 mln zł, a jej budowa potrwa ok. 1,5 roku.
Przebudowa Hodowlanej w Gdyni: nie tylko remont ulicy
W poprzednim tygodniu rozstrzygnięto przetarg na przebudowę ul. Hodowalnej. Najkorzystniejszą ofertą złożyła firma Strabag. Inwestycja zostanie wykonana w rok od momentu podpisania umowy i będzie kosztowała 24,5 mln zł.
W ramach projektu przewidziana jest kompleksowa przebudowa ul. Hodowlanej na odcinku od ul. Chwarznieńskiej do skrzyżowania z ulicami Wielkokacką i Stawną. Zakres robót obejmuje również przebudowę odcinka ul. II Morskiego Pułku Strzelców oraz budowę zbiornika retencyjnego wraz z prowadzącą do niego drogą.
Na ten element zwracają uwagę szczególnie władze miasta.
- W ramach projektu zostanie zrealizowany zbiornik retencyjny na obszarze dawnych ogródków działkowych, do którego zostanie podłączona kanalizacja burzowa. To rozwiązanie przyczyni się do poprawy retencji w rejonie całej dzielnicy, jak również umożliwi stworzenie terenów rekreacyjnych dookoła wspomnianego miejsca - już teraz rada dzielnicy pracuje nad pomysłami - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (187) 4 zablokowane
-
2019-10-21 12:29
Spokojnie, bez podniety.
Oferty przekroczą planowany budżet (taki sam jak za jeden bus pas na Chwarznieńskiej) i zrezygnują.
Z ty że dopiero po następnych wyborach samorządowych.- 41 4
-
2019-10-21 12:56
Opinia wyróżniona
(1)
Obserwuje się, że wzrastająca przepustowość dróg nie zawsze prowadzi do wzrostu płynności ruchu, a może prowadzić do znacznego spowolnienia. Zjawisko występuje, gdy podróżujący rezygnują z transportu publicznego na rzecz prywatnego, co może skutkować pogorszeniem częstotliwości kursowania transportu publicznego. W efekcie stymuluje to dalsze decyzje o rezygnacji z transportu zbiorowego aż do osiągnięcia nowego stanu równowagi, w którym tempo podróży jest gorsze od wyjściowego
- 60 30
-
2019-10-21 22:15
Te wszystkie pojazdy jeszcze muszą mieć miejsce żeby zaparkować a w Gdyni raczej nie planuję się dużych miejsc przeznaczonych pod parkingi. Być może prywatni inwestorzy ale to z kolei nie należy do najtańszych rozwiązań dla właścicieli pojazdów parkujących w centrum.
- 4 1
-
2019-10-21 13:46
a tymczasem .......... (1)
RUMIA domaga się metra do centrum Rumi!
- 34 7
-
2019-10-21 16:11
Do gdzie?
Pocztówki z centrum zapewne z Castoramą?
- 10 8
-
2019-10-21 14:08
To Prezydent Szczurek w ciagu 1 roku zmienił zdanie.
jeszcze nie tak dawno pan Stępa z nadania pana Szczurka komunikował, że się nie da i że do tematu wracamy za kilka dobrych lat. Powtarzany był przetarg na przebudowę ul. Chwarznieńskiej. Czy pan Szczurek wie co się dzieje, jakoś to koordynuje ?
- 44 1
-
2019-10-21 14:35
(1)
Chyba kroczek. Swoją drogą co to za wizjoner przewidywał większe natężenie ruchu w 2040 r.
- 34 11
-
2019-10-21 22:54
Pewnie miał sen
- 6 1
-
2019-10-21 14:37
Lepiej późno niż wcale. Trzeba już teraz pomyśleć o poszerzeniu Małokackiej!
- 30 11
-
2019-10-21 14:55
Szkoda lasu.
- 31 11
-
2019-10-21 15:22
kolejna obwodnica obwodnicy
Cały ten ciąg pomysłów o budowaniu kolejnych dróg jest bez sensu. Zdecydowanie lepiej promować transport publiczny wydzielając lub dobudowując buspasy. Przecież korki są rano od 7.15 do 9.tej a potem od 15.00 do 18.30 potem "betonoza" jest przejezdna w obu kierunkach. Aby ruch był płynny buspasy muszą być na całej długości a nie tyko "do skrzyżowania"i na to powinny iść środki, a nie na budowanie kolejnych betonowych pasków lakmusowych. Przykład właśnie skrzyżowanie Rolniczej z Małokacką. Udrożnienie tego skrzyżowania i zapewnienie przejazdu bezkolizyjnego dla komunikacji miejskiej aż do Wiczlina będzie lepszym rozwiązaniem niż budowanie kolejnej obwodnicy. Ale aby to zrobić trzeba mieć wizję rozwoju miasta i przekonać mieszkańców.
- 38 10
-
2019-10-21 15:27
A nie można zrobić krócej taniej i praktyczniej
Na obecnym skrzyżowaniu Witominskiej, Kieleckiej,Rolniczi zrobić duże rondo i do tego ronda podłączyć obwodnicę. Tam ruch rozdzierałby się na kilka ulic a tak ruch cały zbiegnie się na Kieleckiej i giga korek na Rondzie Cegielskiej
- 30 12
-
2019-10-21 18:29
ot tak można wyciąć i poszatkować Trójmiejski Park Krajobrazowy?
- 34 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.