• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze przyznały społecznikom rację. Nie będzie kontrapasa wokół targowiska w Orłowie

Patryk Szczerba
12 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (273)
Najnowszy artykuł na ten temat Słupki niezgody będą likwidować rok
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.
  • Gdynia Orłowo. Kontrapas rowerowy przy ulicy Bytomskiej.

Kontrapas rowerowy wokół targowiska przy pl. GórnośląskimMapka w Orłowie zostanie zlikwidowany. To efekt starań m.in. mieszkańców dzielnicy, którzy stworzyli petycję do władz Gdyni. Przy okazji postojowe miejsca równolegle mają zmienić się na prostopadłe.



Czy jeżdżąć rowerem, korzystasz z kontrapasów i kontraruchu?

Kontrapas został wytyczony podczas zmian w strefie płatnego parkowania w Orłowie na ul. Bytomskiej naokoło popularnego targowiska. Zaledwie ok. 40-metrowy odcinek nie łączy się z żadnymi innymi drogami rowerowymi.

Od początku kontrowersyjne rozwiązanie



Nie tylko z tego powodu od początku wywoływał kontrowersje. Szybko okazało się, że powoduje też wiele niebezpiecznych sytuacji dla kierowców, wzbudzając przy okazji mieszane odczucia estetyczne, bowiem słupki są wyłamywane przez kierowców.

Pod koniec lutego na biurka władz miasta trafiła petycja podpisana przez członków stowarzyszenia Nasze Orłowo.



- W sytuacji, gdyby jakiś rowerzysta z nieznanych powodów chciał objeżdżać brukowany plac Górnośląski może to uczynić, podobnie jak inne pojazdy, zgodnie z obowiązującym ruchem jednokierunkowym. Kontrapas ma uzasadnienie, gdy w sposób istotny skraca rowerzystom podróż z punktu A do punktu B (jak ma to miejsce np. na jednokierunkowych ulicach w Śródmieściu), tutaj natomiast taka sytuacja nie występuje - argumentowali członkowie stowarzyszenia.

Społecznicy: najpierw remont, później inne zmiany



Podkreślali, że ul. Bytomska wymaga pilnego remontu nawierzchni oraz chodników zamiast mocowania zbytecznych słupków farby na nawierzchni, zwracając uwagę, że jest niebezpieczny.



- Usytuowanie w tym miejscu kontrapasa rowerowego jest również niebezpieczne, gdyż w dniach roboczych jest to ulica o znacznym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego oraz rejon codziennych dostaw towarów do targowiska przez samochody dostawcze z ograniczoną widocznością i manewrowością - dodawali w petycji.

Władze Gdyni zmieniają zdanie



Władze Gdyni przyznały w odpowiedzi na petycję, że popełniono błąd, wytyczając w tym miejscu kontrapas rowerowy.

- W ramach wdrożenia strefy płatnego parkowania mieliśmy do dyspozycji jedynie środki w zakresie oznakowania, a w przedmiotowym miejscu duża liczba punktów kolizji (miejsca postojowe w połączeniu z obszarami trzech skrzyżowań) sprawiła, że pierwsze wybrane przez nas rozwiązanie nie okazało się idealne - wskazuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Informuje, że nastąpi zmiana organizacji ruchu. Kontrapas zostanie zastąpiony kontraruchem, a postojowe miejsca równoległe zmienią się w prostopadłe.

Kiedy to nastąpi? Na razie nie wiadomo.

- Projekt stałej organizacji ruchu zostanie wykonany przy uwzględnieniu liczy i priorytetu pozostałych zadań oraz ilości środków finansowych - zapowiada Marek Łucyk.
Quiz Trójmiasto w liczbach Średni wynik 47%

Trójmiasto w liczbach

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (273) 3 zablokowane

  • bo to było bezczelne działanie tak, aby pozbawić miejsc parkingowych kierowców,

    i zabić kolejne kilka biznesu, zgodnie z urzędniczym "myśleniem", "miej biznesu to mniejszy ruch."

    • 24 3

  • Bo w Gdyni urzędnicy wiedzą lepiej, od mieszkańców.

    • 28 2

  • Ten Bazar i tak przytłacza cenami (1)

    nie moje mogą go rozjechać samochody

    • 4 6

    • Lepiej pomysl dla czego Cię niestac

      Na ten bazar

      • 1 0

  • Tworzenie kontrapasu czy kontraruchu na jednokierunkówce

    to tak jakby czyhanie na zdrowie i życie rowerzystów.

    • 25 1

  • Jaki to prosty mechanizm. Pas rowerowy najpierw utworzony, później likwidowany. Ktoś podejmuje decyzje, ktoś przytuli kasę. Natomiast koszty zawsze ponoszą mieszkańcy. Tak na marginesie. Nie wiedziałem, że to takie proste. Zebrać trochę podpisów pod petycją i wniosek na radzie przejdzie:-)

    • 23 1

  • Czyli samochodoza powraca :)

    plac górnośląski cofa się do lat '90. Właściwie to chyba nigdy ich nie opuścił :)

    • 5 30

  • Opinia wyróżniona

    Parking dla dostawcow (16)

    To jest parking dla dostawców do 30 minut a jak widać na zdjęciu parkuję tam dużo osobówek a dostawczaki ze stoisk stoją całymi dniami a nie 30 minut może ktoś za to się też weźmie

    • 78 29

    • (12)

      A co gdy osoba która przyjeżdża dostawczym autem tam pracuje? Ma magicznie zaczarować auto żeby zniknęło? Tak wyglądają rynki.

      • 22 22

      • parking dla dostaw a nie dla dostawców (4)

        parking ma konkretne przeznaczenie - wyładować towar i odjechać a nie stać cały dzień w tym miejscu.

        • 28 2

        • opłaty rozwiązują ten problem (2)

          jeśli nie, tzn. że są zbyt niskie

          • 9 3

          • Możesz je podnosić w nieskończoność (1)

            Jeżeli wystarczy zaparkować na trawniku żeby nie płacić, a SM ma to gdzieś.

            • 8 1

            • jakim trawniku?

              Tam wszędzie beton i asfalt

              • 4 0

        • Dokładnie Tak jak napisales

          • 1 0

      • niech stanie na płatynym (3)

        • 7 4

        • Parking (2)

          Szkoda tylko że abonament miesieczny kosztuje 550zl. Żadnych ulg dla właścicieli stoisk. Czynsz w górę, prąd w górę, zusy i benzyna szkoda gadać. Oby kupcy wytrzymali jak najdłużej, bo to chyba już ostatni tak fajny ryneczek w Gdyni.

          • 9 1

          • ale to własnie właściciele stoisk chceli tam parkometry

            • 2 1

          • niech spadają, ceny maja z kosmosu, obsługa jakby za karę tam byli, bez mozliwosći płacenia kartą, bez dawania paragonów.

            pan pieczątki z jajek z marketu zmywa denaturatem, inni wciskają zgniłe owoce, stare kiełbasy, stare surówki.

            • 3 3

      • przeparkować na miejsce parkingowe ?

        • 11 1

      • Znak do 30 minut (1)

        Kogo to obchodzi że tam pracuje jest znak do 30 minut to nie cały dzień jak pracuje to niech rozładuje i przestawi auto na płatny parking ja też tam przyjeżdżam z towarem i nie mam gdzie tam stanąć bo osobówki albo dostawczaki całymi dniami stoją obiecuje ze się kiedyś za to wezmę

        • 4 1

        • Stojące całymi dniami osobówki to faktycznie przesada. Busy z towarem jakoś jeszcze jestem w stanie zrozumieć. Ale z tymi osobowymi, które nic nie przywożą to zrób porządek.

          • 6 0

    • powinni wozić towar rowerami cargo!!!

      • 13 1

    • (1)

      Te dostawczaki są często używane w charakterze dodatkowych magazynów za które nie trzeba płacić.
      Stawiają sobie dostawczaka który nigdy nie jeździ i trzymają tam po prostu rzeczy żeby mieć więcej miejsca w sklepie.

      Albo ewentualnie jadą tym dostawczakiem raz w tygodniu do hurtowni

      • 4 1

      • Kiedyś tak było, ale teraz wszystkie busy na chodzie. Niektóre nawet malo rdzy maja. Po 18 parking pusty, więc tygodniami nie stoją.

        • 2 1

  • Plac Górnośląski (5)

    jest drogi i ta cicha zmowa od lat na te same ceny i tam też są niezłe niesnaski wśród sprzedawców. Wyroby nabiałowe
    te same firmy i produkty co w sklepach też jest cena dużo wyższa niż w sklepach. Ponadto ktoś tu napisał i ma rację to ciągle tak samo wygląda i się nie rozwija tylko nie mówcie że ten napis
    który powiesili parę lat temu był inwestycją.
    Kostka brukowa przynależy jako inwestycja tego parku malutkiego a budki i w środku to samo od lat 90 tych.

    • 11 3

    • zgadzam się (2)

      panuje tu zmowa cenowa, stopa zysku 200-300 % na warzywach

      • 1 0

      • (1)

        Gdyby tak było to kupcy byliby milionerami. A póki co to garba się dorabiają pracując po 12 godzin dziennie. Wstając o 3-4 w nocy. Jest czego zazdrościć.

        • 1 1

        • Nie opowiadaj glupstw. Milionerami byliby przy odpowiednim obrocie, a tego wlasnie brakuje.

          • 1 0

    • Napis

      Ten napis to też niezły przekręt musiał być, no ale robil Traffic design więc wszystko jasne.

      • 0 0

    • Spółka Gdynskie Pasaże Handlowe nie ma żadnych piniendzy na żadne remonty i inwestycje. Tak to wygląda.

      • 0 0

  • Polska (1)

    Nigdy nie będzie Holandią

    • 17 1

    • gdybym napisał , że nie jest to teza odkrywcza, to bym skłamał

      Holandia pozostaje nadal najbardziej inspirującym źródłem dobrych rozwiązań infrastruktury ulicznej miast.

      • 0 3

  • Jak to?

    Przecież ta inwestycja musiała zostać poprzedzona analizami i głębokimi konsultacjami ze społecznością lokalną. Z resztą jak wszystkie w Gdyni...

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane