- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (449 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (36 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Wniosek do NIK o kontrolę systemu Fala
Przedstawiciele Młodzieży Wszechpolskiej i Ruchu Narodowego złożyli we wtorek do delegatury Najwyższej Izby Kontroli w Gdańsku wniosek o przeprowadzenie kontroli w spółce Innobaltica, odpowiadającej za przygotowanie i wdrożenie systemu Fala. Działacze chcą, aby NIK zbadał celowość, rzetelność, sensowność i ewentualne zagrożenia w funkcjonowaniu systemu.
Tym razem jest inaczej, a obiektem ich troski stał się testowany od połowy grudnia w Trójmieście system Fala.
- Z obserwacji naszych działaczy, czynnie korzystających z komunikacji miejskiej, wynika, że ludzie nie wiedzą o wprowadzeniu systemu, a jeśli mają wiedzę na temat jego wprowadzenia, nie wiedzą jak z niego korzystać - napisali w uzasadnieniu wniosku działacze MW i RN. - Zaobserwować można w dalszym ciągu korzystanie z biletów tradycyjnych (papierowych) lub za pomocą aplikacji jakdojade.pl. Zachodzi pytanie: czy miasto Gdańsk i firma Innobaltica na wprowadzenie systemu Fala nie wydały w bezsensowny sposób pieniędzy? Istnieje również obawa, że ewentualne straty finansowe miasta i firmy przyniosą kolejne podwyżki cen biletów.
Od Najwyższej Izby Kontroli oczekują m.in. kontroli procesu wdrożenia systemu Fala w komunikacji miejskiej, począwszy od dnia rozstrzygnięcia przetargu, oceny zagrożeń i problemów technicznych oraz ewentualnych strat materialnych mieszkańców i gmin uczestniczących w projekcie, a także wysokości dofinansowania ze środków publicznych procesu uruchomienia i utrzymania systemu.
Co na to spółka Innobaltica?
Do formułowanych pytań i wątpliwości odniosła się na naszą prośbę sama spółka Innobaltica. W przesłanym oświadczeniu czytamy, że pozostaje ona do pełnej dyspozycji wszelkich uprawnionych do kontroli instytucji.
- Warto podkreślić, że wdrażany przez firmę projekt unijny z definicji podlega stałej kontroli. Dlatego zmiany terminów zakończenia każdorazowo poprzedzały właściwe konsultacje i procedury - podkreśla Cyprian Maciejewski, rzecznik prasowy spółki.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w twoim telefonie
Jak dodaje, system Fala znajduje się obecnie na etapie testowania w warunkach rzeczywistych, by wychwycić i wyeliminować wszelkie możliwe błędy.
- Jesteśmy przekonani, że wraz z nabywaniem doświadczeń w użytkowaniu systemu coraz więcej pasażerów będzie chciało z niego korzystać. Po zamknięciu fazy testów planujemy szerokie działania komunikacyjne adresowane do pasażerów w różnych grupach docelowych w skali województwa - dodaje.
Jednocześnie spółka dementuje przekazane przez Młodzież Wszechpolską informacje, nazywając je nierzetelnymi.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Oferty pracy za min. 10 tys. brutto w Trójmieście
- Uprzejmie wyjaśniamy, że pasażerowie nie mają obowiązku w Gdańsku sygnalizowania zakończenia podróży w pojeździe - tzw. check out (przyłożenie karty). Na umieszczonym w społecznościowych mediach screenie potwierdzenia bankowego widzimy, że system bankowy dokonał pobrania opłaty preautoryzacyjnej w wysokości 1 zł, a nie opłaty za bilet. Operacja ta następuje później, w różnym czasie, zależnie od banku. W przypadku ostatecznego braku transakcji na koncie organizatorzy transportu i gminy nie ponoszą straty, ponieważ odpowiedzialność za takie błędy na etapie testów leży po stronie wykonawcy systemu - podkreśla Maciejewski.
Wcześniej wnioski do UODO i UOKiK
To niejedyny wniosek ws. systemu Fala złożony do organów kontroli państwowej. Kilka tygodni temu o interwencję ws. Fali poprosili radni PiS Przemysław Majewski i Andrzej Skiba, kierując pisma do prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W odpowiedzi prezes UODO stwierdził, że nie może w sposób wiążący wypowiedzieć się na temat funkcjonowania procesów związanych z przetwarzaniem danych, bo te zagadnienia powinny być zdiagnozowane na wcześniejszym etapie przez administratora RODO.
Perypetie czytelników z systemem Fala
Od czwartku 15 lutego system Fala także w autobusach (81 opinii)
Miejsca
Opinie (525) ponad 20 zablokowanych
-
2024-02-06 20:22
Korzystam z komunikacji zbiorowej bardzo rzadko i nie mam zamiaru rejestrować się do tego dziadostwa. (2)
Garść biletów papierowych mi wystarczy.
- 50 4
-
2024-02-06 22:09
Masochista (1)
- 1 24
-
2024-02-07 12:34
nonkonformista
- 3 0
-
2024-02-06 20:32
(1)
A kiedy kontrola fundacji dla Gdańska i Pomorza czyli strefy prestizu? Od kogo mieli kasę?
- 29 4
-
2024-02-06 21:33
Od ruskich?
- 6 2
-
2024-02-06 20:35
Przeciez POkemony juz klaszczą z aradosci jaka to wspaniała ta hala
- 24 4
-
2024-02-06 20:40
Komunikacja powinna być darmowa. Tyle pieniędzy co idzie na te super systemy pewnie pokryłyby koszta.
- 32 3
-
2024-02-06 20:56
(1)
tym sie powinno zajac CBA tylko ze teraz CBA bedzie chronic KO przed wymiarem sprawiedliwosci
- 28 3
-
2024-02-06 22:37
to, że za pisu tak było to nie znaczy, że to norma by cba było narzędziem rządu
- 1 10
-
2024-02-06 20:57
nareszcie
niech KO i reszta tej bandy nie myslą, że będą nam oczy mydlic tylko doniesieniami o defraudacji pieniedzy PiS spowiadajcie sie obywatelko Aleksandro...wały w UM to norma
- 20 0
-
2024-02-06 20:57
już
już dawno powinni to skontrolować
- 20 0
-
2024-02-06 20:58
CBA powinno sie tym zająć
a NIK dodatkowo, panowie i panie do dzieła
- 24 2
-
2024-02-06 21:00
kolejne to MEVO (1)
za to tez niech sie wezmą
- 23 1
-
2024-02-06 21:33
Mevo jeżdżą całkiem dobrze. Wypogodzi się to zacznie ich brakowac
- 2 10
-
2024-02-06 21:17
Cwaniaki z Politechniki (1)
Do paki...
- 15 1
-
2024-02-06 21:22
Taki jest
Niech żyje cep i młot!
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.