• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wodowanie w Stoczni Gdańsk

VIK
11 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
aktualizacja: godz. 14:41 (12 kwietnia 2012)
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać jadąc al. Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowa bryła przyciąga wzrok. Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać jadąc al. Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowa bryła przyciąga wzrok.

W czwartek 12 kwietnia mieszkańcy Trójmiasta będą mieli okazję zobaczyć wodowanie w Stoczni Gdańsk. Z pochylni B1 zjedzie prom pasażersko-samochodowy Stavanger Fjord, budowany dla norweskiego kontrahenta.



Czy kolejne wodowanie to sygnał, że przemysł stoczniowy w Trójmieście ma się dobrze?

Statek zjedzie z pochylni do wody rufą. Aby to zobaczyć z bliska, to na teren stoczni będzie można wejść bramą nr 3 zobacz na mapie Gdańska, na wysokości przystanku SKM - Gdańsk Stocznia. Uroczystość odbędzie o godz. 12. Jednak, aby wziąć w niej udział, należy przyjść pół godziny wcześniej. Grupy zorganizowane zobowiązane są do wcześniejszego przesłania pisma z załączoną listą uczestników wraz z opiekunami. Należy ją przesłać na adres: a.dybuk@gdanskshipyard.pl.

Prom Stavanger Fjord już teraz można podziwiać, jadąc al.Zwycięstwa lub ul. Jana z Kolna. Brązowego koloru bryła przyciąga wzrok ze względu na swoje gabaryty. Ropax ma bowiem 170 m długości i 27,5 m szerokości, a jego tonaż to 6400 ton. Projektant przewidział na statku miejsce dla 1500 pasażerów i 600 pojazdów. Jednostka posiada także lądowisko dla helikoptera na rufie.

Kontrakt przewidywał wykonanie kadłuba częściowo wyposażonego, m.in. w takie elementy jak bulaje, trapy, włazy czy drzwi. Oprócz tego stoczniowcy zajęli się montażem systemów rurarskich, silników głównych, agregatów prądotwórczych oraz wałów napędowych. Pozostałe prace wyposażeniowe, w tym także 306 kabin, restauracje, bary i sale konferencyjne zostaną wykonane już w Norwegii. Statek zamówiła norweska firma Bergen Group Fosen, ale armatorem jest firma Fjord Line. Prom będzie kursował na linii Bergen - Stavanger - Hirtshals i Kristiansand - Hirtshals.

Zobacz wodowanie promu w gdańskiej stoczni.

VIK

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (108) 2 zablokowane

  • idę!!!

    wodować :-)

    • 5 0

  • ja mam codziennie wodowanie rano w WC;] tez mi halo;]

    • 1 10

  • Bardzo mi się podoba...

    tzw. "precyzja dziennikarska"... Boki zrywać. Oryginał informacji o projekcie FOSEN 87 (i 88) - jakieś 30 sekund szukania w sieci:

    bergen-group.no/?page=832&show=1194 (na początku http://)

    W wolnym (szybkim) tłumaczeniu - około - 300 kabin, 1500 pasażerów i 600 samochodów.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.

    • 7 0

  • Jak dobrze rozumiem wstęp z maluchem wolny ;) Jak pogoda dopisze z chęcią się przejdę. Mieszkam prawie 40 lat w 3miescie i widziałem na żywo tylko 4 wodowania :P

    • 2 1

  • Jeżeli znowu będą mordować łabędzie

    to ja dziękuję

    • 4 2

  • rewelka (1)

    mogli nic nie pisac!o 12????? a kto moze o takiej godzinie????

    • 3 1

    • a ja akurat w tan dzień mogę :)

      • 2 0

  • Taa biorę urlop i ide na wodowanie.

    • 6 1

  • tonaż? (3)

    co znaczy tonaż 6400 ton? Fachowcy podają wielkość BRT lub TDW statku. Dlla tego typu statków podaje się pojemność brutto czyli BRT statku. Te 6400 ton to prawdopodobnie masa /ciężar/ wodowanego kadłuba i tak trzeba było napisać- nie jesteście z Podlasia lub Podkarpacia ,obowiązuje was znajomość terminologii !!!

    • 9 0

    • Ale portal ten czytają

      Ludzie z Warmii i mazur oraz Kaszebi

      • 1 0

    • SG

      brawo Stocznia-cholernie się cieszę, że znowu żyjecie i mam nadzieję ZARABIACIE na budowie statków

      • 2 0

    • tak tylko..

      Panie stoczniowcu tak tylko pro forma - skoro poprawiamy to na poprawne dane.
      Tonaz to oczywiscie parametr pojemnosciowy, niestety przez swoja nazwe czesto mylony z partametrami masy. Z tym, ze aktualnie nie podaje sie wielkosci tonazu w BRT i NRT. Zastapily je liczby bezwymiarowe GT- Gross Tonnage i NT - Net Tonnage. Natomiast DWT to owszem deadweight czyli nosnosc statku wyrazona w tonach i tu chyba o to chodzilo, chociaz masa wodowanego kadluba "na oko" moze w tym przypadku tez byc zblizona do tej wartosci.

      • 1 0

  • i co z tego (1)

    skoro i tak Titanic był szybszy - 100 lat minęło a współczesne statki nie rozwijają takiej prędkości.

    • 2 2

    • rzeczywiście szybki, ale szybko się wyeksploatował, był dość mało trwały, źle by wyglądało złomowanie albo zatonięcie statku w czasie pierwszego rejsu. poza tym zmniejszenie prędkości daje spore oszczędności na paliwie, a szybko obecnie samoloty się przemieszczają

      • 1 0

  • (1)

    :) ja bede widzial wodowanko ze statku na polnocnej hehe

    • 2 0

    • a masz brudny kombinezon i wsiowy kask ? pewnie jarasz jinlingi z koziołkiem i mowisz jo jo .....

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane