- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (215 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (117 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (756 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (105 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (19 opinii)
Wojciech Szczurek: kadencja pełna wyzwań
Wojciech Szczurek został w poniedziałek uroczyście zaprzysiężony na prezydenta Gdyni. Czwartą kadencję rozpoczął z nienotowanym dotąd poparciem wśród mieszkańców i radnych.
- To będzie kadencja wielkich wyzwań i realizacji ciekawych pomysłów - podkreśla Wojciech Szczurek. Prezydent Gdyni wygrał wybory już w pierwszej turze, w której uzyskał 87,4 proc. głosów.
Zastępcami prezydenta, zostali dotychczasowi wiceprezydenci: Ewa Łowkiel, Michał Guć, Bogusław Stasiak i Marek Stępa.
Dzięki temu przewodniczącym rady ponownie został zasiadający w niej od 20 lat Stanisław Szwabski, który jednak tym razem został radnym miasta tylko dzięki temu, że startujący z tej samego okręgu Bogusław Stasiak objął funkcję wiceprezydenta. Stanisław Szwabski przyznał, że dał się namówić kolegom, którzy przekonywali, by mimo okoliczności nadal był przewodniczącym rady - choćby ze względu na swe doświadczenie.
Samorządność nie podzieliła się z opozycją władzą, bo nie musiała. Ugrupowanie Wojciecha Szczurka ma 21 z 28 mandatów w gdyńskiej radzie miasta. Całe prezydium składa się z członków tego ugrupowania, radni Samorządności będą też kierować wszystkimi komisjami.
Opinie (175) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-07 11:12
Opinia wyróżniona
Czy Gdynia zwiększy swoje udziały w SKM? (2)
Miasto Gdynia ma najmniejszą ilość w przeliczeniu na mieszkańca w SKM.
Może to śmieszne ale taki Pruszcz Gdański ma znacznie więcej udziałów.
Widać że Gdyni nie zależy na SKM aby była w końcu komunikacją samorządową a nie pod przykrywką PKP.- 37 15
-
2010-12-07 11:18
Udziały w SKM
przy obecnie prowadzonej przez kolejarzy polityce transportowej to strata pieniędzy. Lepiej tą kwotę przeznaczyć na rozwój komunikacji miejskiej.
- 13 6
-
2010-12-07 11:32
JAKIE UDZIAŁY?
Samorządy powinny mieć taki udział kapitałowy w SKM w Trójmieście Sp. z o. o., aby posiadać realny wpływ na zarządzanie tą firmą. Do tej pory rządzą tam stare układy kolejowe i wnoszenie tam jakichkolwiek pieniędzy nie przekładających się na realną władzę w tej spółce jest marnowaniem pieniędzy.
- 12 0
-
2010-12-07 12:11
Opinia wyróżniona
PROPOZYCJE DLA PREZYDENTA SZCZURKA (11)
Podaję dla Prezydenta Szczurka kilka przykładowych propozycji do zrealizowania w bieżącej kadencji:
- wspólnie z innymi samorządami całkowite przejęcie od PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o., wprowadzenie tam nowego zarządu nie powiązanego z dotychczasowymi układami kolejowymi i rozpoczęcie realizowania założonej dla tejPodaję dla Prezydenta Szczurka kilka przykładowych propozycji do zrealizowania w bieżącej kadencji:
- wspólnie z innymi samorządami całkowite przejęcie od PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o., wprowadzenie tam nowego zarządu nie powiązanego z dotychczasowymi układami kolejowymi i rozpoczęcie realizowania założonej dla tej spółki strategii rozwojowej,
- zadbanie o rozwój terytorialny portu gdyńskiego przez m. in. spowodowanie włączenia do obszaru portu terenu po \"Dalmorze\" (przy okazji przypomnienie sobie znaczenia portu dla miasta i ograniczeń jego rozwoju), zamiast wymyślania mrzonek polegających na rozszerzaniu zabudowy miejskiej na tereny potrzebne portowi (Bałtyk to nie Morze Śródziemne, a Gdynia to nie Lazurowe Wybrzeże - patrz: klimat),
- zbudowanie nowego dobrze skomunikowanego szpitala na obrzeżach miasta i zlikwidowanie dotychczasowych nierozwojowych szpitali w Redłowie i w centrum miasta oraz powołanie w nim profesjonalnego i wolnego od układów zarządu,
- stworzenie sensownego układu drogowego w mieście, uwzględniającego wszystkie rodzaje komunikacji, w tym również niemal całkowicie zaniedbanego dotychczas ruchu rowerowego,
- przywrócenie usługowo-turystycznego charakteru centrum miasta, włącznie z ulicą Świętojańską,
- przejście od polityki dbania o \"witryny\" miejskie do polityki dbania o \"podwórka\", a dokładniej o miejsca mniej eksponowane, a służące mieszkańcom,
- zadbanie o uporządkowany rozwój dzielnic miasta.- 24 4
-
2010-12-07 13:00
A co na to 87,4 % ? (6)
87,4 % wyborców nie zgadza się z tym co piszesz powyżej.
Inaczej zagłosowaliby inaczej.- 3 2
-
2010-12-07 13:15
do \"m\"poczytaj chłopie (5)
Poczytaj najpierw chłopie o kompetencjach samorządu, a potem wypisuj madre!!! postulaty. Cos mi to trąci Kozakiem...
Dalmor to firma należąca do Skarbu państwa, a nie do miasta. Zatem prezydent moze jedynie (albo \'aż\") zadbać o to, by na terenach po Dalmorze były szerokie ulice, parkingi, muzeum żeglarstwa. A miejsca na biura, mieszkania,Poczytaj najpierw chłopie o kompetencjach samorządu, a potem wypisuj madre!!! postulaty. Cos mi to trąci Kozakiem...
Dalmor to firma należąca do Skarbu państwa, a nie do miasta. Zatem prezydent moze jedynie (albo \'aż\") zadbać o to, by na terenach po Dalmorze były szerokie ulice, parkingi, muzeum żeglarstwa. A miejsca na biura, mieszkania, tawermy, przystań zeglarską sa juz przecież zafiksowane w planie przestrzennego zagiospodarowania. Kijem Wisłę chcesz odwracac?!!!
Tu beda mieszkać i pracowac gdynianie. I wypoczywać, w odróznieniu od chwili obecnej, gdy na tym terenie hula wiatr i jest paskudnie. Bo takie są realia ekonomiczne i to nie tylko w naszym kraju. A port całkiem nieźle sobie daje rade na terenach, którymi dysponuje.
Jakos w Londynie czy w Hamburgu dawne dzielnice portowe swietnie prosperuja jako strefy miejskie. Jedź zobacz, zamiast gledzić trzy po trzy.
W pozostałych sprawach równie niekomptentne uwagi ignoranta i zrzędy.- 4 4
-
2010-12-07 13:52
też pomyślałem, że to Kozak pisał !
- 1 2
-
2010-12-07 14:08
re (2)
"tfuj"-u! Proponuję ci potrenowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz uzupełnienie wiedzy dotyczącej na przykład portu gdyńskiego. Nie napisałem, że właścicielem "Dalmor-u" nie jest Skarb Państwa. Jednakże właśnie dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa władze miasta Gdyni, wspólnie z zarządem portu (formalnie to on jest w tej sprawie
"tfuj"-u! Proponuję ci potrenowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz uzupełnienie wiedzy dotyczącej na przykład portu gdyńskiego. Nie napisałem, że właścicielem "Dalmor-u" nie jest Skarb Państwa. Jednakże właśnie dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa władze miasta Gdyni, wspólnie z zarządem portu (formalnie to on jest w tej sprawie stroną), mogą występować do Ministerstwa Skarbu Państwa o włączenie tego terenu do obszaru portu, aby było możliwe przejęcie go przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S. A. i prowadzenie tam działalności portowej. Miasto Gdynia, zwłaszcza jako współwłaściciel ZMPG, może zawsze występować do tzw. władz centralnych o podjęcie korzystnych dla niej i regionu decyzji. Tym bardziej nie jest dla niej problemem zmienić plan zagospodarowania przestrzennego zgodnie z jej kompetencjami i jej interesem.
Port gdyński obecnie dobrze daje sobie radę na terenach, którymi obecnie dysponuje i dynamicznie się modernizuje. Ale powoli zaczyna odczuwać skutki braku możliwości rozwoju terytorialnego, a to w przyszłości uniemożliwi mu skuteczne rywalizowanie na rynku usług portowych.
Na koniec jeszcze jedna uwaga: Posiadam dostateczną wiedzę w sprawach, które poruszyłem i wypraszam sobie aroganckie i obraźliwe uwagi pod moim adresem, zwłaszcza kogoś nie posiadającego dostatecznej wiedzy i odpowiedniej kultury wypowiedzi.- 1 1
-
2010-12-07 14:14
.
Zdaje się, że z rozpędu pomyliłem kompetencje Ministerstwa Skarbu Państwa z odpowiednim ministerstwem dotyczącym infrastruktury w sprawie występowania o formalne rozszerzenie obszaru portowego, za co przepraszam. Jednakże merytorycznie nie zmienia to sensu mojej wypowiedzi.
- 1 0
-
2010-12-07 14:16
do m
kiedyś Dalmor był w granicach portu handlowego. Kilka lat temu ktoś jednak 'wyjął" go z portu. Chyba nie muszę pisać kto był inicjatorem tego pomysłu.
- 3 1
-
2010-12-07 14:11
do tfuja
co niektorym, po umysłach wypranych przez określone organizacje z kat. tzw. "pozarządowych" nic już nie pomoże - oni żyją w swojej dziwacznej rzeczywistości.
- 0 1
-
2010-12-07 16:01
(3)
Pan Prezydent lepiej wie co jest potrzebne motłochowi jak sam to często mówi. Podpowiedzi są mu nie potrzebne bo przecież on jest uwielbiany za swój Pijar przez większość poddanych.
- 2 1
-
2010-12-07 16:40
re (2)
Abstrahując od twojej sarkastycznej wypowiedzi, wydaje mi się że jednak może być w ty trochę racji. Dziwię się temu, że w szanownym magistracie nie zdają sobie sprawy chociażby z powagi wywołanego tu problemu portowego. Nie trzeba nawet wiele liczyć, aby zorientować się, jak wiele firm działających w Gdyni i w regionie związanych jest z
Abstrahując od twojej sarkastycznej wypowiedzi, wydaje mi się że jednak może być w ty trochę racji. Dziwię się temu, że w szanownym magistracie nie zdają sobie sprawy chociażby z powagi wywołanego tu problemu portowego. Nie trzeba nawet wiele liczyć, aby zorientować się, jak wiele firm działających w Gdyni i w regionie związanych jest z działalnością portu, bez którego przysłowiowy pies z kulawą nogą nie zawitałby do Gdyni. Nawet taki "głupi" podatek od nieruchomości portowych (dla laika wystarczy nawet rzut oka na plan miasta) stanowi niemały wpływ do kasy miasta, o korzyściach z firm związanych z gospodarką morską już nawet nie wspominając. Te "świetlane" wizje nadmorskich "przypadłości" władze miejskie mogą sobie realizować na południe od portu, jeżeli mieszkańcy Gdyni zgodzą się je finansować : ). Jeżeli zamiast realnego interesu miasta wybiorą realizację utopijnych projektów kosztem żywiącego miasto portu, to przyczynią się do ograniczenia jego zdolności konkurencyjnych w przyszłości i przyszłe pokolenia Gdynian zapewne zapamiętają ich w "niemiłej" pamięci.
Podobne zaniechania dotyczące na przykład SKM-ki, czy szpitali już dzisiaj zaczynają się mścić w postaci coraz bardziej rosnącej udręki związanej z ich funkcjonowaniem.- 1 1
-
2010-12-08 00:25
Michale G., to Ty? (1)
Zgadzam się z Tobą całkowicie. Już bodaj od siedmiu lat obowiązuje plan miejscowy dla terenu, na którym stoją See Towers. Już dawno miał tam powstać hotel, centrum konferencyjne itp. Prestiżowe hotele znanych sieci rosną jak grzyby po deszczu w Gdańsku i Sopocie, a do Gdyni jakoś żaden inwestor z tej branży zawitać nie chce. Przed wyborcami rysowano świetlaną przyszłość przestrzeni publicznych w tej części miasta i co z tego wyszlo? Ano nic. Pewnie to samo będzie z pirsem dalmorowskim.
- 1 0
-
2010-12-08 09:54
do Macieja i nie tylko
Może dobrze, że zajrzałem tu jeszcze raz, to odpowiem Ci Macieju na pytanie. Nie jestem Michałem G. Ale jestem dobrze zorientowany w sprawach związanych z tym miastem. Nie oceniam prezydenta Szczurka generalnie źle, ale niektóre jego decyzje, bądź unikanie co bardziej niewygodnych nie wystawiają mu dobrego świadectwa i w tym kontekście
Może dobrze, że zajrzałem tu jeszcze raz, to odpowiem Ci Macieju na pytanie. Nie jestem Michałem G. Ale jestem dobrze zorientowany w sprawach związanych z tym miastem. Nie oceniam prezydenta Szczurka generalnie źle, ale niektóre jego decyzje, bądź unikanie co bardziej niewygodnych nie wystawiają mu dobrego świadectwa i w tym kontekście zastanawiające są jego wyniki wyborcze, które być może wynikają też ze słabości jego konkurentów.
A co do portu, którego temat niejako kontynuujesz, to dodam jeszcze tylko, że jest on też umieszczony na liście nielicznych firm o szczególnym znaczeniu dla państwa polskiego i jeżeli nawet prezydent Szczurek nie potrafi zrozumieć jego kluczowego znaczenia dla swojego miasta, to powinien przynajmniej uwzględnić wyraźne, chociaż w przeszłości nie zawsze, wskazanie władz państwowych, co do roli jaką spełnia port gdyński. Dlatego powinien pohamować się od wszelkich działań utrudniających jego rozwój. Lobbowanie na rzecz wyłączenia terenów dalmorowskich z obszaru portu i uchwalenie przez władze miejskie obecnego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego miejsca było działaniem ewidentnie szkodliwym dla miasta i dla Polski. Mam nadzieję, że obecne władze rządowe właściwie dopilnują tych spraw i tereny "Dalmoru" zostaną przywrócone portowi.- 1 0
Wszystkie opinie
-
2010-12-07 11:08
(5)
Brawo panie Szurek. Trzymamy za pana kciuki!
- 177 44
-
2010-12-07 12:18
Tylko po co Panu ta Łowkielowa ??????!!!!!
- 13 3
-
2010-12-07 14:58
Chciałbym żyć w nowoczesnej Gdyni
to teraz proszę o wyremontowanie mojej ulicy i podłączenie wszystkich mediów
- 2 6
-
2010-12-07 15:44
(1)
Jacy mieszkańcy taki Prezydent.
- 5 8
-
2010-12-07 16:50
Zarąbiści mieszkańcy, zarąbisty prezydent ;)
- 11 2
-
2010-12-07 17:03
oczywiście trzymamy kciuki w dół
- 3 8
-
2010-12-07 11:09
Czas Panie Prezydencie na lotnisko w Kosakowie (12)
W tej kadencji czas na uruchomienie pasażerskiego ruchu lotniczego na lotnisku w Kosakowie Gdyni
- 97 75
-
2010-12-07 11:19
Przecież to bez sensu!! (4)
Trójmiasto ma rozbudowywane lotnisko w Rębiechowie! Niech lepiej Gdynia zwiększy udziału w nim i pomoże w modernizacji. I niech wreszcie na poważnie potraktują Kolej Metropolitalną, a nie tylko liczą na kasę od Marszałka. Gdańsk nie pedałuje w tej sprawie tylko wszedł do Spółki i daje kase na badanie geologiczne nasypu. Szczur - nie kumem jak możesz tak wygrywać hovno robiąc!
- 23 28
-
2010-12-07 11:44
Ale na grzyba pakować więcej kasy w lotnisko Rebiechowo? :) (1)
Większe już nie będzie, rozbudować nie ma go gdzie... niedługo obecna rozbudwa będzie za mała... i co? zaczną się wysiedlenia i wywłaszczenia?
- 26 14
-
2010-12-07 13:18
wiesz cokolwiek na temat lotnisk?
Czy pierniczysz przepraszam od rzeczy? Gdańskie lotnisko wcale za małe nie jest i miną lata zanim zaczni brakowac mu miejsca! Kwestią był brak pasa kołowania i blokowanie przez to pasu startowego przez szykujące się do odlotu samoloty. Teraz po wybudowaniu drogi kołowania oraz zbudowaniu nowego terminalu lotnisko będzie mogło znacznie zwiększyć ilośc wykonywanych operacji. Dwa rywalizujące tak blisko siebie lotniska nie utrzymają się na rynku - zamiast zarabiać będą generowały straty. Straty które Ty i ja pokryjemy z własnej kieszeni, w imę tego by Kulczyk czy inny Walter mógł prywatną awionetką przeleciec do 3miasta.
- 6 7
-
2010-12-07 12:31
(1)
kolej metropolitalna zaistnieje tylko i wyłącznie dzięki urzędnikom z Gdyni (już zapomniałeś jak za wszelka cenę Gdańsk próbował przeforsować swój pomysł z tramwajem?) Nie przeinaczaj faktów.
- 16 6
-
2010-12-07 16:15
racja
budyń i jego komando tylko cały czas truli o zbyteczności kolei metropolitalnej - cały czas po cichu liczą, że projekt, i tak zagrożony realizacją ad calendas graecas, po prostu się rypnie i puszczą tamtędy zmodernizowane "dortmundy" (w końcu w tym celu składy te zakupiono).
kolejna kadencja szczuro-karnowo-budyniowa|: więcej pomników własnej chwały (ergo arena, baltic arena, sea towers i klony, narodowy stadion rugby...), propaganda sukcesu i degrengolada z degradacją tkanki miejskiej i przyrodniczej.
nasi możni puszą się, jaka to "ełropa" w 3mieście, a rządzą tylko zwykłym zad*u*piem...- 3 2
-
2010-12-07 11:38
I prosimy o prom księżycowy!
- 10 10
-
2010-12-07 11:50
tiaaa (2)
to lotnisko to koszmar mieszkańców północnych dzielnic - myślę że popierają ten pomysł tak samo jak Ty.
- 7 6
-
2010-12-07 12:26
Było nie kupować mieszkania obok lotniska (1)
Narzekania na fakt, że samoloty startują kiedy się mieszka obok lotniska jest dość durne. W końcu to nie nowość - nie tak dawno temu loty Migów startujących na dopalaczach z lotniska był normą. Naiwnością było myśleć, że po zaprzestaniu lotów wojskowych lotnisko nie znajdzie innego zastosowania. Ale ludzie widać lubią być naiwni.
Najbardziej liczę jednak nie tyle na loty większych maszyn (choć ich nie wykluczam) ale awionetek, żeby można było skorzystać z lotniczego taxi na południe nie grzebiąc się w pociągu albo unikając lotu przez Warszawę.
Loty cargo oczywiście też by się przydały.
Zresztą co mnie obchodzą skargi okolicznych mieszkańców. W Polsce generalnie wszystko wszystkim przeszkadza. Nic nowego. W końcu w opinii wielu najlepiej nam było w jaskiniach.- 13 2
-
2010-12-07 13:12
Zgadzam sie z przedmowca, jest nawet taki skecz kmn pt \"lawka\" i on idealnie pokazuje jak zachowuje sie znaczna czesc spoleczenstwa w Polsce
- 4 0
-
2010-12-07 12:36
a po jaką cholerę?
- 2 4
-
2010-12-07 16:18
JESZCZE W RUMI TEŻ NIE MA LOTNISKA (1)
BĘDZIEMY MIELI DWA PROWINCJONALNE LOTNISKA ZAMIAST JEDNEGO ZNACZĄCEGO
- 5 5
-
2010-12-07 16:36
co to rumia?
tam ktoś mieszka? myslalem tylko ze to centrum handlowe, droga przejazdowa i mcdonalds. O_O
- 3 1
-
2010-12-07 11:09
Ogólnikowo czyli bez konkretów
Po to żeby nie czepiać się szczegółów
- 36 22
-
2010-12-07 11:10
(3)
Szczurek górą!!
- 75 29
-
2010-12-07 11:25
do czasu (2)
partie polityczne nie pozwolą sobie być bez władzy. Zmienią prawo tak, że nie będzie mógł więcej kandydować. Partie przegrywają w coraz większej ilości miast więc zmiana ordynacji wyborczej przed nami
- 11 8
-
2010-12-07 11:46
Kto by nie startował z Samorządności to ma mój głos...
...odwalają dobrą robotę w odróżnieniu od POPiSiorów i innych PSLów i SLDowców... i niechaj tak zostanie :)
Wiejska sio od Gdyni...- 13 14
-
2010-12-08 00:01
winna ordynacja, choć gdyński przypadek szczególnym jest
gdyby nie ordynacja samorządność miałaby bodaj 6 radnych mniej. Na przykład jeden radny od Szczurka dostał się do RM dzięki głosom oddanym na Gucia, który zrobil procenty Samorządności. Ten świeżo upieczony radny zajął dopiero ósme miejsce w pięcomandatowym okręgu wyborczym... to jakiś absurd. W wyborach samorządowych powinnno się wybierać ludzi, a nie partie (nie ma tu znaczenia, ze ugrupowanie W. Szczurka formalnie partią nie jest, działa na takich samych zasadach). To naprawdę idiotyczne, ze do rady miasta wchodzi ktoś z wynikiem jak ww. radny, albo pan Szwabski, którego wystarczająco nie poparli nawet wyborcy Samorządności...
- 0 0
-
2010-12-07 11:11
I to się nazywa efektywność.
- 48 15
-
2010-12-07 11:11
Pan Szcurek w nowej kadencji chce se zafundować na Wiczlinie szpital. (13)
Blisko domu. Wyciąć lasy na Dąbrowie i zbudować skocznie narciarską. Lepiej z tych poronionych planów zrezygnuj!!! Z ciebie taki Prezydent jak w Orlenie Prezes. Wstawi się na to miejsce konia a i tak będzie w mieście rozwój bo firmy płacą podatki. Jak tam Prezydencie twój kolega Rysiu Krauze? Wielki sponsor Arki? Pamiętaj że jak się jakiegoś biznesmena zamiecie to na jego miejsce znajdzie się inny.
- 38 107
-
2010-12-07 11:28
taaaa (3)
Widzę że z urbanistyką to ty w ogóle nie miałeś do czynienia a na Wiczlinie to w życiu nie byłeś... ta dzielnica bardzo szybko się rozwija i jest bardzo oddalona od najbliższego szpitala, a na tym skorzystają wszyscy mieszkańcy sokółki, dąbrowy czy koleczkowa... nie tylko Szczurek. Według twojego toku myślenia na około dzielnicy w której mieszka Szczurek należałoby wszystko ogrodzić fosą i zrównać z ziemia tak?
- 26 5
-
2010-12-07 11:52
Na Sokółce pamiętam że mieszkali teście pana Szczurka.
Więc bezapelacyjnie szpital musi tam być.
- 9 5
-
2010-12-07 14:43
Wiczlino
Myślę, że szpital w tej lokalizacji byłby ze względow logistycznych także świetną propozycją dla miezkańców Demptowa, Chylonii, Cisowy i Pustek. Zanim przebiją się Morska do centrum, to w Wiczlinie byliby juz po "papierkach".
- 8 1
-
2010-12-07 15:01
O jakiej urbanistyce mówisz?
Wiczlino rozbudowuje się wyjątkowo chaotycznie - trudno w jego przypadku mówić o jakiejkolwiek koncepcji urbanistycznej. Mamy tu klasyczny przykład przemiany dawnej wsi w przedmieścia bez jakiejkolwiek ingerencji miejskich planistów. Brakuje spójnej koncepcji rozwoju tych terenów. Deweloperzy wedle uznania wykupują działki wcześniej użytkowane rolniczo - i stawiają tam swoje osiedla. Każde stanowiące oddzielną, zamkniętą całość. Gdy spojrzysz na plan Wiczlina za 20 lat, bez trudu dostrzeżesz, gdzie kiedyś kończyło się pole jednego gospodarza, a zaczynało innego. Powie Ci to układ osiedli. Funkcjonalny układ przestrzenny Wiczlina pozostanie układem przestrzennym rolniczej wioski.
- 5 3
-
2010-12-07 11:32
ale ty jesteś głupi
ze takich gminna ziemia nosi?
- 5 2
-
2010-12-07 11:45
(2)
Jeśli chodzi o lasy też się nie zgadzam. Po co je wycinać ? A skocznie narciarskie to
są w górach a nie nad morzem.- 6 4
-
2010-12-07 12:29
Bzdura (1)
Ci co znają trochę historię Trójmiasta łaskawie cię poinformują, że skocznie narciarskie w Trójmieście były - ich pozostałości nadal można znaleźć w Sopocie.
- 10 1
-
2010-12-07 14:40
Skocznie
Była też w Oliwie.
Parę lat temu byłem w Polanowie k/Sławna i tam do dzisiaj sa resztki starej niemieckiej skoczni.
Skoro co najmniej kilkadziesiąt tysięcy mieszkańcow Trojmiasta uprawia narciarstwo alpejskie i biegowe, to dlaczego nie mogą sobie poskakać. Małysze z nich nie będą, ale frajda - zwłaszcza dla dzieciakow - będzie wielka.- 7 0
-
2010-12-07 12:27
gdzie byłes 21 listopada ?
- 2 0
-
2010-12-07 12:37
Heh... głupców nie sieją (2)
Byłeś w ogóle na Dąbrowie kiedyś? Albo tym bardziej Wiczlinie? Mam wrażenie, że te miejsca znasz tylko z nazwy. Wiczlino to głównie pola, od wschodu ograniczone Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym.
Jest to obecnie dzielnica Gdyni, która będzie najprawdopodobniej rozwijać się najbardziej - nadal brakuje tam infrastruktury - między innymi właśnie szpitala, bo większość umiejscowiona jest w zupełnie innej części miasta i dojazd trwa zbyt długo.- 8 1
-
2010-12-07 12:46
Jeśli gamoniu są tam pola to po co szpital? (1)
Dodam jeszcze że Szczurek ma w planach budowe tam liceum czy coś takiego.
- 1 9
-
2010-12-07 13:17
a to Wiczlino ma swie rozwinac samo z sie?
niech mlodziez ma szanse na liceum ktore jest troche blizej od domu
mieszkam w Gdyni juz od wielu lat i ostatnio tak sobie analizowalem rozne sprawy, czy ktos moze pamieta jak wygladala dabrowa na poczatku lat 90? pola pola i jeszcze troche pol, ale pozniej budowa szkoly, przychodni lekarskiej itd pomogla jej w rozwoju, a jak teraz wyglada kazdy widzi (choc jak dla mnie przesadzili w druga strone) mysle ze Wiczlino czeka to samo, w pewnym momencie- 3 0
-
2010-12-07 16:40
zazdrosc
a co? zazdroscisz lechisto?? :)
- 3 1
-
2010-12-07 11:12
Opinia wyróżniona
Czy Gdynia zwiększy swoje udziały w SKM? (2)
Miasto Gdynia ma najmniejszą ilość w przeliczeniu na mieszkańca w SKM.
Może to śmieszne ale taki Pruszcz Gdański ma znacznie więcej udziałów.
Widać że Gdyni nie zależy na SKM aby była w końcu komunikacją samorządową a nie pod przykrywką PKP.- 37 15
-
2010-12-07 11:18
Udziały w SKM
przy obecnie prowadzonej przez kolejarzy polityce transportowej to strata pieniędzy. Lepiej tą kwotę przeznaczyć na rozwój komunikacji miejskiej.
- 13 6
-
2010-12-07 11:32
JAKIE UDZIAŁY?
Samorządy powinny mieć taki udział kapitałowy w SKM w Trójmieście Sp. z o. o., aby posiadać realny wpływ na zarządzanie tą firmą. Do tej pory rządzą tam stare układy kolejowe i wnoszenie tam jakichkolwiek pieniędzy nie przekładających się na realną władzę w tej spółce jest marnowaniem pieniędzy.
- 12 0
-
2010-12-07 11:12
(14)
Ciekawe kto by wygrał wybory w Gdyni, gdyby kandydatem obok pana Szczurka był pan Adamowicz?
- 11 38
-
2010-12-07 11:16
myślę, że stosunkiem głosów (1)
100% do 0% wygrałby Pan Szczurek
- 23 4
-
2010-12-07 17:07
A ja myślę, że nie :)
- 1 3
-
2010-12-07 11:17
Myślę, że Szczurek 99%, Adamowicz 1% (1)
- 21 4
-
2010-12-07 17:08
Gdynia to fajne miasto, tylko ma jeden problem. Jest pełna gdynian.
- 2 5
-
2010-12-07 12:34
Ciekawe raczej, kto by wygrał, gdyby w GDAŃSKU kandydował p. Szczurek z p. Adamowiczem... mógłby to być ten pierwszy :D
- 10 3
-
2010-12-07 13:11
(2)
A po co w ogóle w Trójmieście aż trzech prezydentów? Niech będzie jeden Urząd Miejski - Trójmiejski i jeden prez.
- 4 9
-
2010-12-07 13:11
(1)
Lepiej nie, bo jeszcze Budyń się prześlizga.
- 7 1
-
2010-12-07 16:51
albo nie daj Boże Karnowski...
- 4 2
-
2010-12-07 13:39
(2)
Szczurek ma gadane, Adamowicz ma robione.
- 6 10
-
2010-12-07 14:38
właśnie widać... :D
- 4 1
-
2010-12-07 16:52
robione w gacie chyba...
- 7 1
-
2010-12-07 17:46
Adamowicz raczej nie miał by tu szans
- 6 0
-
2010-12-07 18:53
Kto by w Gdyni na Lechstę zagłosował???
- 2 1
-
2010-12-07 21:40
co za idiotyczne pytanie
Adamowicz w Gdyni nie miałby żadnych szans na szczęście.
- 2 0
-
2010-12-07 11:13
(4)
Ja mam pomysł na wyzwanie: osobne pasy dla komunikacji miejskiej na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej od Tesco do Sopockiej (a w przyszłości węzła przesiadkowego na KM). Autobusy i trolejbusy niepotrzebnie stoją w korku w wygodnickimi leniami w samochodach, a miejsce na poszerzenie ulicy jest, a zawsze można jeden pas dla samochodów zlikwidować.
- 13 16
-
2010-12-07 11:18
\"wygodnickimi leniami w samochodach\"
zastanów się trochę, zanim coś napiszesz
- 7 1
-
2010-12-07 18:03
Niestać na własnego szrota BOLI??
- 1 1
-
2010-12-07 20:01
a ja bym tamsrodkiem tramwaje puścił- i to by było najlepsze rozwiazanie!!!! (1)
- 2 1
-
2010-12-07 21:43
tramwaje
są tragicznym środkiem komunikacyjnym.
ale bus pas by się przydał, rzeczywiście.- 1 1
-
2010-12-07 11:14
Lotnisko niech se wybuduje na Wiczlinie. (5)
Na ul. Miętowej nie może położyć 100 m chodnika aby z przystanku dojść na ul. Rumiankową. Jego Prezydentura nie ma nic z rozwojem Gdyni. Niech idzie poprezydentować na rok do Słupska. Tam po kadencji będzie stał w kolejce w pośredniaku.
- 37 38
-
2010-12-07 11:22
Tak i mikołaje na motorach też tylko na Wiczlino! i jeżdzić wokół domu pana prezydenta (całą niedzielę) (2)
- 9 11
-
2010-12-07 11:50
Coś Ci nie pasuje?
Kolejny dziwak maruda, który tylko siedzi na pupie i czeka aż ktoś coś za niego zrobi... krytykować wszyscy potraficie, zrób coś żeby mikoaje ma motocyklach nie musiały się odbywać... wtmysl inną formę zbiórki cwaniaku z miodem w uchu... :)
- 8 8
-
2010-12-07 18:27
kurde to jest pomysł
trzeba raz a dobrze zadowolić tępych katoli i zrobić jak chcą! jeździć wokół domu całą niedzielę - jakiś pustostan wynająć - Pan Szczurek by się bankowo zgodził stać w tym domu całą niedzielę żeby zadowolić wieczne marudy.
- 0 2
-
2010-12-07 13:28
sprawdź sobie najpierw, do kogo należą te grunty, a potem pretensje pod odpowiedni adres...
- 3 1
-
2010-12-07 16:53
Miętowa?
To tam jest ta wielka brama z napisem "KONIEC ŚWIATA"? ;)
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.