• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna między taksówkarzami na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
30 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:41 (1 grudnia 2009)

Taksówkarze rywalizują ze sobą na lotnisku. "Legalni" założyli odblaskowe kamizelki.

Taksówkarze z korporacji, która obsługuje lotnisko w Rębiechowie, wypowiedzieli wojnę tym niezrzeszonym. Bronią w niej są odblaskowe kamizelki z "rekomendacją" lotniska.



Czym się kierujesz wybierając taksówkę na lotnisku?

Korporacja taksówkowa City Plus Neptun Taxi od dziesięciu lat dzierżawi od lotniska dwie z trzech zatoczek dla taksówek w Rębiechowie, w tym jedną przylegającą do terminala. Trzecia, oddalona od niego o sto metrów, przeznaczona jest dla taksówkarzy innych korporacji i tzw. niezrzeszonych. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie narastający od lat konflikt między zrzeszonymi a niezrzeszonymi taksówkarzami.

- Nachalnie zaczepiają klientów, dyktują dwa razy wyższe ceny za przejazd, nierzadko oszukują przy zapłacie, a potem wszystkie skargi trafiają, niestety, na nas, bo turyści, zwłaszcza z zagranicy, nie patrzą, do jakiej taksówki wsiadają, a jedyną korporacją, jaka ma umowę z lotniskiem, jest nasza - mówi jeden z kierowców CPNT, który od lat bierze kursy na lotnisko.

Konflikt między taksówkarzami narastał od lat, ale eskalował, gdy liczba taksówkarzy spoza korporacji zaczęła szybko rosnąć, a liczba klientów, korzystających z City Plus Neptun - maleć.

- W ciągu dnia pod terminal przyjeżdża łącznie ok. 100 do 140 naszych taksówek. Kiedy kilka lat temu "niezrzeszonych" było sześciu, może siedmiu, nie było problemu. Teraz jest ich ponad 20, a metody, które stosują, by zdobyć klientów, są tyle kontrowersyjne, co skuteczne. My musimy czasem po kilka godzin stać, żeby wjechać na pierwsze miejsce, a oni wchodzą do hali i zaczepiają ludzi - mówi Waldemar Białopolski, jeden z korporacyjnych taksówkarzy.

"Metody" to przede wszystkim nagabywanie klientów na terenie terminalu, co teoretycznie jest zakazane na lotnisku. - Do tego dochodzą wyzwiska, groźby karalne, jak choćby grożenie podpaleniem samochodu. Gdy tylko dochodzi do takiej sytuacji, nasi taksówkarze sporządzają raporty. Mam ich coraz więcej. W końcu trafią na policję - mówi Leszek Smoczyński, prezes CNP.

Dlatego tydzień temu "oficjalni" taksówkarze założyli kamizelki z informacją, że są rekomendowaną przez lotnisko korporacją.

- Oprócz tego zezwoliliśmy im na wchodzenie na teren terminalu, gdzie są widoczni dla pasażerów. W terminalu pojawiły się tabliczki z informacją w języku polskim, angielskim i niemieckim, że jest to godna zaufania i rekomendowana przez nas firma. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten konflikt rozwiązać - mówi Marek Krajka, szef terminalu w Rębiechowie.

W Rębiechowie nie udało nam się skontaktować z żadnym z taksówkarzy spoza korporacji, choć czekaliśmy na nich ok. półtorej godziny.

Informacja z dnia 1 grudnia od niezrzeszonych taksówkarzy:

- Problem między nami, a taksówkarzami z korporacji narastał od dawna. Nasilił się jednak wraz ze zmniejszeniem się ruchu na lotnisku - mniej pasażerów, a tyle samo jak nie więcej taksówek korporacyjnych mówi Tomasz Wiśniewski, reprezentujący niezrzeszonych taksówkarzy w Gdańsku. - Do tego dochodzi inna sprawa - z naszego punktu widzenia na lotnisku bardzo utrudniony jest dostęp do konkurencyjnych dla City Plus Neptun taksówek. Trzecia zatoczka, na której mogą zatrzymywać się pozostali taksówkarze jest oddalona od terminalu o kilkaset metrów. Zmęczony lotem, objuczony bagażami pasażer wybierze więc taksówkę, która stoi tuż pod lotniskiem, a nie tą gdzieś daleko. Zmuszeni więc jesteśmy stawiać samochody na płatnym parkingu tuż pod terminalem. Ale co z tego, jeśli nawet podchodząc do klienta, ten już jest "wyszarpywany" przez taksówkarza City Plus. Poza tym od pewnego czasu i my zeszliśmy mocno z ceny, taksówki korporacyjne nie są już tak tanie jak mogło by się wydawać - dodaje.

Miejsca

Opinie (518) ponad 20 zablokowanych

  • dla mnie to zwykli złodzieje

    ostatnio naciągnęli gości z finlandii i kurs do wrzeszcza max 10km przed 18 wyniósł ich 160zł.
    teraz zawsze pytają za ile i nie wsiadają do pierwszej lepszej

    • 2 1

  • CITY to złodzieje (2)

    Taksówkarze z City którzy koczują pod lotniskiem to sami złodzieje, przyjezdnych kroją na chama, biorą podwójne stawki i jeszcze się buraki tym chwalą. Zreszta pod lotniskiem stoją ciągle ci sami- po co się wysilać i jeździć, skoro można dwóch, trzech naiwnych skroić. Jak ktoś nie wierzy, niech zerknie na taksometr w czasie jazdy-na jakiej taryfie jedzie taksówkarz i czy przypadkiem okienko z taryfą nie jest perfidnie zaklejone-to stały numer tych lotniskowych buraków

    • 10 1

    • bzdura

      odezwał sie burak jak zroboty wynosi widziałem go

      • 0 0

    • tak zgadzam sie z tym zamiast 1 wlaczaja 4 i zaklejaja ja tasma czarna ktora jest niewidoczna

      • 0 0

  • "chcemy doprowadzić do normalności"

    "chcemy doprowadzić do normalności" Chcemy być sami na rynku!

    • 4 1

  • mafia (1)

    To prawda ci na lotnisku niby korporacja to ciągle te same buraki nikogo innego nawet ze swojej firmy nie wpuszczą i tylko psują reputację swojej firmie. Bo jeśli już na dzień dobry skroją turystę to ten już napewno drugi raz z tą firmą nie pojedzie. Sami sobie robicie pod górkę.

    • 5 1

    • ale szambo

      ale szambo

      • 0 0

  • Czyli nie ma to jak autobusem :)

    A zawieranie przez Port Lotniczy jakichś umów z jedną korporacją - to skandal i kpina. Powinien być ogólnodostępny postój taksówek dla WSZYSTKICH taxi. A na ścianie przy wyjściu powiesić wielką tablicę i podać nazwy, telefony i ceny za kilometr :) Turyści nie są głupi, poradzą sobie sami. Przestańcie przynosić Gdańskowi wstyd - to mówię do władz Portu Lotniczego im. Wałęsy (!) i do taksówkarzy niestety też.

    • 0 0

  • może dobry finansista by się tej korporacji przydał

    Tak się zastanawiam nad jedną sprawą jeśli chodzi o tą firmę jak sama nazwa mówi to zlepek kilku korporacji Neptun, Citi, Plus i jeszcze jakieś tam czyli jest ich dużo(gdzieś czytałem że ponad 800) to chyba tak wielka firma nie musiała podnosić cen do 2.70 jeśli by ich prezes dobrze pomyślał to obniżył by ceny wykończył konkurencję a ja nie musiał bym zmienić korporacji z którą jeździłem od 12 lat i pasażerowie by na tym skorzystali bo nie byłoby zmowy korporacyjnej i była by zdrowa konkurencja czyli jadę z tym kto tanio szybko miło i czysto.

    • 1 0

  • Cwaniacy płacący KRUS (2)

    Taksówkarze to chamy i cwaniacy, większość ubezpieczona jest w KRUS albo w Anglii gdzie płacą 10 funtów za miesiąc. Kiedyś pracowałem jako elektryk samochodowy w Sopocie BA-CAR - i wiem że większość taksówkarzy to chciwe "pustaki" - żaden nie dawał napiwku !!!

    • 1 2

    • (1)

      Wejdż do BIEDRONKI i połóż łeb na wagę.Na pewno wyświetli Ci się burak!!!!

      • 0 0

      • A nie pisałem wcześniej że taksówkarze to pustaki? Nawet bezbłędnie pisać nie dotrawią (pisze się wejdź). Sześć klas to trochę za mało, by wypowiadać się na forum :-)

        • 0 0

  • WOLNY RYNEK!!!!!!!!!!!!!!!

    Albo mamy wolny rynek??? albo NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Skoro korporacja "WYKUPILA " zatoczki dla taksowek... to tym samym i lotnisko i korporacja ,dopusila sie do naruszenia GRUNTOWNEJ ustawy o wolnej konkurencji!!!
    A teraz skarzycie sie ze inni wam klietow z pod nosa zabieraja????
    Matoly !!!!!!! tak wlasciwie to dobrze wam!!!

    • 1 1

  • BANDA OSZUSTOW

    Czy sa zrzeszeni czy nie! Zdzieraja jak skore z barana! Uwazam zeby lotnisko wprowadzilo nowe linie autobusowe, niech beda one moze po 10 zlotych ale do Gdanska glownego lub Gdyni i Sopotu. Czeste kursy, dobra obsluga to wzbudzi konkurencje wsrod durniow i cwaniakow!!!!!!!!

    • 1 0

  • CPN

    moze tak urzad skarbowy by sie wziol za kursy bezgotowkowe z lotniska ktorych taksowkarze wogle nie nabijaja na kase

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane