- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (407 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (248 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (152 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (61 opinii)
Wojsko oferuje średnią krajową wypłatę za wspólne wakacje. Ile można zarobić?
Wojsko zaprasza uczniów, studentów i młodych dorosłych do spędzenia części swoich wakacji na dobrowolnym, darmowym i ochotniczym szkoleniu wojskowym pod hasłem "Wakacje z wojskiem". W sumie zaplanowano trzy turnusy szkoleń w całej Polsce. Pierwszy startuje już 10 czerwca. Można wybrać dowolne miejsce i termin. Za 27 dni szkolenia każdy ochotnik otrzyma 6 tys. zł. Zgłoszenia przyjmowane są przez internet.
- Wakacje z wojskiem. W jakim wieku można się zgłosić?
- Trzy turnusy po 27 dni. Za niecały miesiąc szkolenia 6 tys. zł
- Jak się zgłosić na "Wakacje z wojskiem"?
Wakacje z wojskiem. W jakim wieku można się zgłosić?
Jak tłumaczą żołnierze, projekt wakacyjnej służby jest skierowany przede wszystkim do osób pełnoletnich w wieku 18-35 lat - szczególnie do tegorocznych maturzystów, studentów, osób w przerwie wakacyjnej oraz tych szukających pracy i zajęcia wakacyjnego. Służba w tym wypadku może stanowić alternatywę dla zwykłej pracy sezonowej.
- Oferta "Wakacje z wojskiem" to 70 lokalizacji w całym kraju. Można wybrać odpowiednią dla siebie jednostkę wojskową - czy to pod kątem odległości, terminu czy charakteru służby. Będzie można się sprawdzić m.in. jako żołnierz wojsk lądowych - piechoty, marynarz, żołnierz desantu, czołgista, rakietowiec i wiele innych. Dla każdego wojskowi rekruterzy znajdą pasujący model służby - podkreślają wojskowi.
Trzy turnusy po 27 dni. Za niecały miesiąc szkolenia 6 tys. zł
Zaplanowano w sumie 3 turnusy szkoleń - po 27 dni każdy:
- 10.06. - 6.07.
- 15.07. - 10.08.
- 19.08. - 14.09.
Na szkolenia "Wakacje z wojskiem" można zgłosić się w każdej chwili. Żołnierze podkreślają, że procedury i formalności są proste i skrócone do minimum.
![Setki ataków hakerskich na instytucje w Trójmieście. Straty to 10 mln zł](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3721/150x100/3721419__c_220_0_5749_4024__kr.webp)
Jak się zgłosić na "Wakacje z wojskiem"?
- Wystarczy wejść nasz portal www.zostanzolnierzem.pl, zadzwonić na infolinię +48 800 180 110, otworzyć listę kontaktową projektu lub po prostu zgłosić się do wybranego punktu rekrutacyjnego Wojska Polskiego.
Projekt "Wakacje z wojskiem" jest strategicznym zamierzeniem MON i Wojska Polskiego mającym na celu zwiększenie potencjału rezerw oraz promocję służby wojskowej. Jego głównym obszarem zainteresowania są osoby w wieku od 18 do 35 lat.
Każdy turnus to:
- strzelanie,
- przetrwanie w terenie,
- walka wręcz,
- taktyka wojskowa,
- szkolenia na pojazdach wojskowych.
- To także 6 tys. zł [czyli średnia krajowa "netto" - red.] uposażenia oraz unikalne doświadczenie zawodowe i życiowe. Dodatkowo, każdy ochotnik po takim szkoleniu będzie miał szansę na dłużej związać się z Wojskiem Polskim - czy to jako żołnierz aktywnej rezerwy, terytorials w WOT, żołnierz zawodowy czy podchorąży akademii wojskowej - podsumowują mundurowi.
Opinie (428) ponad 10 zablokowanych
-
2024-05-17 20:25
Opinia wyróżniona
Jestem żołnierzem zawodowym (31)
Polecam pracodawcę.
Mam bardzo specjalistyczne wykształcenie i umiejętności. W cywilu korzysta z nich w PL tylko jedna firma która niestety nie ceni sobie fachowców.
W wojsku, za Nico gorsze pieniądze, robię to, co kocham a dyżury 24h dają mi znacznie więcej czasu dla hobby i rodziny!
Czasy betonowy już się skończyły, wojsko ceni i szanuję specjalistów.- 119 209
-
2024-05-20 08:32
Nie siej zametu
Zostań tam na zawsze. Taki protip zyciowy
- 2 1
-
2024-05-20 07:07
lokowanie produktu
- 8 0
-
2024-05-19 14:29
ty tak na poważnie kochasz ginąć za polityków i ich interesy?
- 11 6
-
2024-05-18 15:43
tylko w razie W (1)
nie składaj wypowiedzenia umowy Panie zadowolony
- 19 2
-
2024-05-19 01:52
Jakie to ma znaczenie ?
W razie W i tak Go wezwą w pierwszej kolejności mądralo
- 9 1
-
2024-05-18 12:50
Spoczniiij!
- 3 0
-
2024-05-17 23:35
Nie prawda że czasy betonozy się skończyły. Oj jeszcze długo nie. Tak, tak szanuje specjalistów. Jak potrzebuje...
- 42 4
-
2024-05-18 07:00
Zgaduję: jesteś księdzem? (7)
- 48 9
-
2024-05-18 08:42
Musza uwazac z tymi ćwiczeniami (3)
Bo znowu jakis wyborca tuska karabin zgubi
- 8 21
-
2024-05-19 08:09
Wyborca jarka
Po prostu by ukradł
- 8 0
-
2024-05-18 09:38
to raczej przedstawiciel wojska Macierewicza (1)
- 20 2
-
2024-05-19 00:02
Przecież tygrysek
Im teraz specjalne święta robi. Mogą chodzić do pracy i uczelni w mundurach
- 1 1
-
2024-05-18 07:10
Nie zgadłeś (2)
- 3 4
-
2024-05-18 09:09
Imamem? Rabinem? (1)
Aktywistą klimatycznym?
- 5 2
-
2024-05-18 10:04
Pudło
- 0 0
-
2024-05-18 06:38
Nie dzięki, wolałbym już pójść siedzieć (1)
- 9 8
-
2024-05-20 10:15
Spokojnie
Więźniowie też idą na front :)
- 0 0
-
2024-05-17 23:00
trep to stan umysłu (2)
- 40 12
-
2024-05-18 03:08
Juz ja bym ci "synciu milosc do ojczyzny "wyrobił (1)
Gwarantuję, 100% skuteczność.
- 7 20
-
2024-05-18 07:32
Nie wystarcy ci katowania żony i dzieci?
Wszystkie trepy są tamie same. Jak się trafi normalny to 1/1000.
- 26 14
-
2024-05-17 22:42
Zejdź na ziemię (2)
Beton nie kruszeje . Tylu dzbanów ilu poznałem w zmechu, to przez resztę życia nie poznam.
- 42 6
-
2024-05-18 07:10
Kruszeje
Dawno odszedłeś to nie wiesz jak jest teraz
- 1 5
-
2024-05-18 02:40
Ile jeszcze przed tobą majorze zjawisk poznawczych.
- 10 2
-
2024-05-17 21:53
6tys zł dla małolatów za nie pelny miesiac to skandal co ten Pis wymyslil (3)
Podatnicy za ich szkolenie zaplaca 50tys zł od osoby a oni jeszce dostana kase :)
- 26 9
-
2024-05-18 01:13
Przeciez teraz PO rządzi (2)
To wymysł tygryska. No chyba, że realizują plan pis.
- 11 5
-
2024-05-18 06:09
Przez pół roku takich rozwiązań sie nie wprodza. (1)
Ustawę o obronie ojczyzny nad którą pracował "szef bezpieki" Lider " dobrej zmiany"dlugo się rodziła, tylko że zapomniano zapisać Obronę cywilną.
- 6 3
-
2024-05-18 08:18
Tak, obronę cywilną, w kraju gdzie agent dziennikarz, pogania agenta sędziego
Od razu połowa została by sprofilowana na niechęć do tego pomysły, a 1/3 na obojętność. Tu trzeba pracy od podstaw.
- 1 0
-
2024-05-17 21:21
Coś tu się kupy nie trzyma... (3)
Wojsko ceni specjalistów, ale płaci Ci mniej niż cywilna firma, która nie ceni sobie fachowców. Tak wynika z Twojej wypowiedzi.
- 46 3
-
2024-05-18 07:09
(2)
Użyłem złego zwrotu.
Cywilna firma płaci nieco więcej, ale nie szanuje człowieka. Zwalnia gdy tylko pojawią się okazja, ciągle zmienia zasady zatrudnienia itp.- 8 4
-
2024-05-18 08:12
Jakie to super hiper umiejętności? (1)
- 3 0
-
2024-05-18 10:05
Gdyby mógł napisać
To by napisał, najwyraźniej nie mógł.
W wojsku to częste, że nie chwali się swoim stanowiskiem.
To dobrze o nim świadczy.- 4 1
-
2024-05-17 21:03
Opinia wyróżniona
Szkoda, że za stary jestem (39 lat) (31)
Chętnie postrzelałbym z karabinu, pobiwakował w terenie ucząc się surwiwalu i za to wszystko jeszcze dostał kasę.
- 222 51
-
2024-05-20 07:09
Załóż oddział partyzancki
- 5 0
-
2024-05-19 20:50
jest pociag gdansk rzeszow.potem do terespola jakim busem z dworca i 3 dni gruchtem i jestes w zywiole. (1)
- 3 2
-
2024-05-20 09:29
Polecam naukę geografii Polski. Przez Terespol to jedziemy z Warszawy na Białoruś
Ty się nazywasz Kurdej albo Szmydt, albo co?
- 3 0
-
2024-05-18 12:27
Bez obawy. Już dziś można pojechać na Ukrainę i przeżyć survival w realu, nie w zabawie. (3)
- 10 16
-
2024-05-19 11:42
Idz na obiad, mama woła
- 4 1
-
2024-05-18 12:29
(1)
A co mnie obchodzi Ukraina?
Nie jestem Ukraińcem.- 30 2
-
2024-05-19 07:17
Zgadza się i pełen szacun że jesteś Polakiem tylko wojsko po coś chcę tych młodych przeszkolić i wysłać poczekamy zobaczymy czy
- 1 3
-
2024-05-17 23:19
Teraz pisze że szkoda.. (8)
Ale jak miał iść do wojska to po lekarzach biegał i twierdził że jest chory i potrzebuje kategorię E..
- 23 17
-
2024-05-18 12:31
Tak się składa, że mam kategorię A (3)
A w wojsku nie byłem, bo studiowałem
- 12 2
-
2024-05-18 17:43
(2)
Jak masz 39 lat, to wojsko nie było obowiązkowe, mogłeś jednak iść, ale Chcąc uniknąć wojska poszedłeś na studia, wielu tak robiło
- 1 12
-
2024-05-18 17:55
I znowu się mylisz i to w dwóch kwestiach (1)
Po pierwsze wojsko było obowiązkowe. Obowiązkową służbę wojskową zniesiono w 2010 roku, a ja 19 lat miałem w 2004 roku. Po drugie, studiowałem bo takie miałem zainteresowania oraz chciałem zapewnić sobie pracę w dziedzinie tych zainteresowań w przyszłości, a nie dlatego żeby unikać wojska. Próbuj dalej, może w końcu uda Ci się z czymś trafić xD
- 10 0
-
2024-05-18 19:45
9-ciomiesięczna "przyzakładówka"? He he
- 1 2
-
2024-05-18 11:22
i co ci do tego?
ja nie chcialem ani wtedy i teraz tez gardze, a najbardziej takimi Barany, jak ty
- 4 2
-
2024-05-18 08:17
(2)
To były inne czasy. Np. Czasy fali i sadystycznych tępych przełożonych
- 23 1
-
2024-05-18 11:23
czemu zakladasz, ze teraz jest lepiej? (1)
- 4 2
-
2024-05-18 22:03
czasy i ludzie sie zmieniaja nie widzisz?
- 3 0
-
2024-05-18 06:39
Gorzej jak wojna wybuchnie, na co są spore szanse
- 7 14
-
2024-05-17 22:07
(3)
taa, wojna świetna zabawa, najlepiej jak twój kolega jest rozerwany na kawałki albo dostaniesz postrzał w brzuch.
- 33 14
-
2024-05-17 23:04
(1)
W wojsku nie ma kolegów, są tylko znajome twarze.
- 33 3
-
2024-05-18 08:01
Tymczasowe....
- 4 0
-
2024-05-18 02:44
Będę ustawiał się bokiem, co ty wiesz o żołnierskim życiu.
- 6 5
-
2024-05-17 22:01
nie jestes za stary (1)
mozesz smialo isc do wojska
- 23 1
-
2024-05-18 08:25
Stare mięso armatnie jest mile widziane w armii
- 7 0
-
2024-05-17 21:45
(6)
A później wojsko miałoby od razu dane ochotnika, i w razie wojny, bo już po przeszkoleniu i od razu w kamasze! I o to im chodzi! Kto Madrytowi wie co, w trawie piszczy!
- 34 18
-
2024-05-20 08:18
Nie od dzisiaj wiadomo, że wojny wygrywali rezerwiści, a nie kobiety jak na foto powyżej.
- 0 0
-
2024-05-17 23:52
To tak cwanie to robi rzad Tuska
- 12 2
-
2024-05-17 22:05
To weź jeszcze zmień swoją tożsamość na 80 letnią panią Genowefe, żeby cię nie powołali.
- 17 6
-
2024-05-17 21:58
cyk i 60kopiejek z Kremla ci przesłali co (2)
- 11 16
-
2024-05-18 11:25
lubie te wasza pisowska narracje, o tych kremlach, cyrylicach itp ma odwracac uwage od mialkosci (1)
intelektualnej i pazernosci na nienalezna kase. kurtyna!
- 3 3
-
2024-05-19 08:30
Przecież dokładnie to samo robi PO...
- 1 1
-
2024-05-17 21:38
ale to jest skadal za takie cos to oni powinni placic a co nawyzej dostac ele najnizsza krajowa!
- 6 6
-
2024-05-17 20:09
Opinia wyróżniona
No proszę jakie czasy (18)
Kiedyś zawodowemu płacili 1000 zł miesięcznie i było 3 chętnych na jedno miejsce a dociągnięcia do emerytury czyli wieku 40 lat nie gwarantowały nawet wyjazdy na misje zagraniczne.
- 117 7
-
2024-05-20 07:26
Kiedyś to na siłę brali do woja
100 zł żołdu
- 1 0
-
2024-05-17 21:18
(12)
W 2005 roku jako żołnierz służby zasadniczej na okręcie miałem chyba około 250 albo 350 złotych żołdu.
- 16 0
-
2024-05-18 06:13
Bylem w latach 71/73 z tą różnicą, ze to było prawdziwe wojsko.
Tak wiem zaraz się odezwą specjaliści od cyberprzestrzeni, piloci F-16 i inni tacy.
- 5 8
-
2024-05-17 22:07
ale dziennie? (7)
- 9 3
-
2024-05-17 23:06
(6)
Miesięcznie.
Ci z lądówki mieli jeszcze niższy żołd.- 16 0
-
2024-05-18 09:09
(3)
Rozporządzenie
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 7 lutego 2005 r.
w sprawie stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy niezawodowych.
§ 2.
1. 1 Żołnierzowi odbywającemu zasadniczą służbę wojskową przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego szeregowego (marynarza) w stawce miesięcznej w wysokości 200 zł.- 5 0
-
2024-05-18 10:17
(2)
Za to "termosy" miały całkiem niezłe pieniądze.
Według tego samego rozporządzenia.
"§ 4. Żołnierzowi odbywającemu nadterminową zasadniczą służbę wojskową przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego w stawce miesięcznej w wysokości:
1) szeregowemu (marynarzowi) - 2.400 zł;
2) starszemuZa to "termosy" miały całkiem niezłe pieniądze.
Według tego samego rozporządzenia.
"§ 4. Żołnierzowi odbywającemu nadterminową zasadniczą służbę wojskową przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego w stawce miesięcznej w wysokości:
1) szeregowemu (marynarzowi) - 2.400 zł;
2) starszemu szeregowemu (starszemu marynarzowi) - 2.450 zł.".
Wtedy to był dobry pieniądz, biorąc pod uwagę, że w tamtych czasach ochroniarz zarabiał 5 złotych na godzinę na śmieciówce i za 240h dostawał 1200 złotych. Tak było.
A teraz nawet przyzwoicie. W rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z 16 lutego 2024 r. w sprawie stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych zostały określone te stawki ze skutkiem od 1 stycznia 2024 r. Rozporządzenie weszło w życie 21 lutego 2024 r. Od 1 kwietnia 2024 r. zmiana dot. dodatków za długoletnią służbę wojskową żołnierzy zawodowych. 1% za każdy rok.
Wykaz grup uposażenia dla stanowisk etatowych według stopni wojskowych:
Grupa uposażenia 0 - szeregowy (marynarz):
6000 złotych uposażenia zasadniczego, do tego dodatki, mieszkaniówki, dodatek za służbę na jednostce pływającej, dodatki za wyjście w morze, itd.
Gdybym 20 lat temu przeskoczył z przymusowej zasadniczej na zawodowego i nie miał zamiaru awansować wyżej to za starszego marynarza 6200 złotych podstawy + 20% za wysługę lat. 7440 złotych za "pracę" od poniedziałku do piątku od 7.30-15.30. I już dawno z prawem do emerytury wojskowej.- 4 0
-
2024-05-18 16:10
(1)
Miałbyś te pieniądze, ale praca pon- pt 7-15 to tylko w marzeniach. Dojdą wyjścia w morze, dojdą służby w weekendy, dojdą wyjazdy na szkolenia, kursy , uroczystość za które nic nie dostaniesz.
- 4 1
-
2024-05-18 18:56
To widocznie zmieniło się od 2005 roku, bo pamiętam, że wtedy zawodowi za każde 30 dni w morzu mieli 1% do emerytury. Wypływała łajba w morze na 3 dni, a dopisanych zawodowych z innych okrętów na ćwiczenia od groma. Fizycznie by tam się nawet nie pomieścili.
Oczywiście fizycznie ich nie było, siedzieli w domu, rzekomo na okręcie.
rozwiń...To widocznie zmieniło się od 2005 roku, bo pamiętam, że wtedy zawodowi za każde 30 dni w morzu mieli 1% do emerytury. Wypływała łajba w morze na 3 dni, a dopisanych zawodowych z innych okrętów na ćwiczenia od groma. Fizycznie by tam się nawet nie pomieścili.
Oczywiście fizycznie ich nie było, siedzieli w domu, rzekomo na okręcie.
Za służby na bramie mieli wtedy albo wolne albo chyba kasę.
Chyba 48h wolnego za 24h służby.
Nazbierali dni za służby i potem na urlop na np. 2 tygodnie.- 5 0
-
2024-05-17 23:16
to po co tam siedziałeś? (1)
- 4 4
-
2024-05-18 08:13
Dlatego, że kiedyś zasadnicza służba wojskowa była przymusowa.
Zdrowy absolwent zawodówki, liceum, technikum czy szkoły policealnej/pomaturalnej jeśli nie szedł dalej - na studia, to był wcielany do wojska.- 21 0
-
2024-05-17 21:56
Normalka.Żołd w zasadniczej był
To pół litra i paczka fajek
- 15 0
-
2024-05-17 21:56
(1)
ja w 1981 roku miałem 175 zł i jeszcze 15 złotych na fryzjera odciągali.
- 9 0
-
2024-05-17 22:52
W 1978-79r. było 170 zł dla szeregowego, 200 zł dla starszego szeregowego, 250 zł dla kaprala
Były to tak nędzne pieniądze, że rodzina musiała dokładać. Na przejazdy do / z domu, na dokupienie jakiegoś wafelka czy batonika w kantynie. Czasem ze 2 piwa na przepustce. Jedni na to mieli, syna dodatkowo "futrować", w innych rodzinach - np. samotna matka po śmierci męża - nie. Wtedy po kilku miesiącach z pomocą mogła przyjść trzynastka, przysłana do domu przez b. pracodawcę. Bo jednak żołnierze z poboru przed wojskiem 7-10 miesięcy przepracowali.
- 8 0
-
2024-05-17 21:16
A później na front... (2)
Lojalka na mięso armatnie czeka. Chcecie umierać?
- 26 19
-
2024-05-17 21:37
Jesli wybuchnie wojna to front sam do ciebie przyjdzie.... (1)
Cywile zazwyczaj obrywają najgorzej w takiej sytuacji.
- 34 4
-
2024-05-20 07:54
Zależy gdzie mieszka
W przypadku radzieckiej inwazji na zachód od Wisły raczej żadnych działań wojennych nie będzie.
- 0 0
-
2024-05-17 20:39
Dokładnie
To jest chore , kto to zobaczy od środka to może dojść do wniosku iż jest to zakład pracy chronionej...
- 25 6
Wszystkie opinie
-
2024-05-17 20:03
(1)
Za taka kase to chetnych brak
- 15 38
-
2024-05-18 10:07
6 koła na 27 dni to 222zł dniówki. Szał ciał, chyba pracowanikom żabki się opłaca tam iść.
- 0 3
-
2024-05-17 20:05
Świeże mięso armatnie na rzeź (11)
- 91 32
-
2024-05-17 20:18
Mięso armatnie nie potrafi przebiec kilometra. (2)
I zrobić 30 pompek.
- 14 7
-
2024-05-17 21:52
No tymi pompkami
To skutecznie pokonasz wroga.
- 14 6
-
2024-05-18 06:41
A ty chcesz w czasie wojny biegać?
- 5 4
-
2024-05-17 21:41
lewaku dzieki takiemu miesu armatniemu ty jestes na swiecie i możesz na dodatek swoje wypociny publikowac bezkarnie (3)
- 8 15
-
2024-05-17 22:44
to znaczy komu? tym polakom, co wspolnie z usa zabijali ludzi w iraku?
- 12 6
-
2024-05-18 15:22
A ilu nie ma na świecie bo wojna pochłonęła 20 milionów istnień.
- 1 0
-
2024-05-19 14:32
ty to jednak rozumem nie grzeszysz. wojna to kasa dla bogaczy i śmierć dla zwykłych ludzi. chcesz to giń, na mięso wysyłajcie
- 3 0
-
2024-05-17 22:37
Odejdź stąd (2)
Omuco
- 6 8
-
2024-05-17 22:44
po czym poznac rusofoba? usta pelne inwektyw, rozum pozbawiony mozliwosci uzywania argumentow (1)
- 5 8
-
2024-05-17 23:43
Nie rusofob
tylko mediota, przełożą wajche w tv to jutro będzie nienawidził ukraińców a ruskim soclal rozdawał
- 7 0
-
2024-05-19 07:14
Zgadza się, przecieki z MON informuja, że polskojęzyczne szydostwo planuje w tym roku wysłac polskojęzycznych żołnierzy, którzy
Na razie niby aby zabezpieczać tyły, ale zgodnie z zasada podaj palec a złapię cię za ręke, wystarczy kilka rakiet, kilka trupów z tej wesołej gromadki ebikli, i polskojęzyczne szydowskie media typu gazeta szydowska czy der łonet, od razu będa wmawiac, że już jesteśmy w stanie wojny i ta narracja będzie forsowana w tym g ównym ścieku mediów kontrolowanych przez szydów. Zatem szydostwo planuje utylizowac Polaków i polskojezycznych frajerów, pytanie jak wielu takich frajerów chce przeżyć przygodę życia , w okopie, pod ostzałem inteligentnej amunicji kierowanej pod okiem drona i satelitów, które z dokładno,scia do kilku metrów spadną mu na głowę? Ilu Polaków to ebile i posłuszne uzyteczne urnie? się okaże.
- 4 0
-
2024-05-17 20:07
I co, zgłoszą się osóbki płci żeńskiej o wzroście poniżej 160 cm i wadze poniżej 50 kg, do "obrony Polski" ? (7)
Do tego z nie najlepszym wzrokiem (patrz fotki), zmuszone do używania okularów? Nie, to ich trzeba będzie bronić.
- 43 17
-
2024-05-17 20:17
Do czołgów w sam raz (1)
Im mniejsze tym lepiej
- 7 4
-
2024-05-17 21:04
Raczej nie sądzę. Nawet najnowocześniejsze czołgi to nie tylko klawiaturki, przełączniki, małe dźwignie
Może być automat ładowania armaty, ale po powrocie z akcji czołg trzeba "zatowarować" co do uzupełnienia zapasu amunicji do działa. I co wtedy? "Koledzy, gdzie jesteście?" :-)
- 7 4
-
2024-05-17 21:05
Wojsko to nie tylko bagnety w okopach. (3)
Aby jeden żołnierz mógł walczyć, kilku innych pracuje na zapleczu.
- 8 2
-
2024-05-17 21:24
Te inne to będą takie o wzroście 148 cm? Polskie przepisy dopuszczają powołanie ich do wojska ! (2)
"Wzrost poniżej 150 cm, ale przy proporcjonalnej budowie ciała skutkuje uzyskaniem kategorii A, a przy budowie nieproporcjonalnej D." Jeśli osoba pełnoletnia ma 148 cm wzrostu, podlega powołaniu do armii, jeśli nogi ma długości np. 70 cm. Ale dopiero jeśli długości tylko np. 60 cm, a to wtedy nie. Gościu, ty sobie wyobrażasz osobę pełnoletnią o nogach długości zaledwie 60 ! cm ?? Tej podczas pokoju nie wezmą, ale ile przeniesie taka 148 cm wzrostu, nogi połowa tego? Paczkę z 10 kilogramowych torebek mąki na raz? A i to nie wiem.
- 1 3
-
2024-05-18 02:51
Idealny jesteś, wręcz wzor i wygrany . (1)
Okopując się masz mało roboty , pomyśl, kolegia ma np. 190 cm.
- 2 3
-
2024-05-18 08:48
A wiesz, że 40-50 lat temu za PRL na kategorię A wymogi minimalne to były wzrost 160 cm i 50 kg wagi?
I to u młodych mężczyzn, nieraz syn gospodarski, to od lat w gospodarstwie rodziców pracujący, łapy i obręcz barkowa wyrobione od pracy w polu i gospodarstwie. No miał 162 cm, ale i ileś siły w rękach. Tylko o ile ludzie na ogół byli niżsi 40-50 lat temu, do wpisu w dowodzie 'wzrost średni' wystarczało mieć wzrost 165 cm czy więcej.
- 1 1
-
2024-05-18 02:48
Na kuchnie , czyszczenie sanitariatów idealny kandydat.
- 1 3
-
2024-05-17 20:09
Opinia wyróżniona
No proszę jakie czasy (18)
Kiedyś zawodowemu płacili 1000 zł miesięcznie i było 3 chętnych na jedno miejsce a dociągnięcia do emerytury czyli wieku 40 lat nie gwarantowały nawet wyjazdy na misje zagraniczne.
- 117 7
-
2024-05-17 20:39
Dokładnie
To jest chore , kto to zobaczy od środka to może dojść do wniosku iż jest to zakład pracy chronionej...
- 25 6
-
2024-05-17 21:16
A później na front... (2)
Lojalka na mięso armatnie czeka. Chcecie umierać?
- 26 19
-
2024-05-17 21:37
Jesli wybuchnie wojna to front sam do ciebie przyjdzie.... (1)
Cywile zazwyczaj obrywają najgorzej w takiej sytuacji.
- 34 4
-
2024-05-20 07:54
Zależy gdzie mieszka
W przypadku radzieckiej inwazji na zachód od Wisły raczej żadnych działań wojennych nie będzie.
- 0 0
-
2024-05-17 21:18
(12)
W 2005 roku jako żołnierz służby zasadniczej na okręcie miałem chyba około 250 albo 350 złotych żołdu.
- 16 0
-
2024-05-17 21:56
(1)
ja w 1981 roku miałem 175 zł i jeszcze 15 złotych na fryzjera odciągali.
- 9 0
-
2024-05-17 22:52
W 1978-79r. było 170 zł dla szeregowego, 200 zł dla starszego szeregowego, 250 zł dla kaprala
Były to tak nędzne pieniądze, że rodzina musiała dokładać. Na przejazdy do / z domu, na dokupienie jakiegoś wafelka czy batonika w kantynie. Czasem ze 2 piwa na przepustce. Jedni na to mieli, syna dodatkowo "futrować", w innych rodzinach - np. samotna matka po śmierci męża - nie. Wtedy po kilku miesiącach z pomocą mogła przyjść trzynastka, przysłana do domu przez b. pracodawcę. Bo jednak żołnierze z poboru przed wojskiem 7-10 miesięcy przepracowali.
- 8 0
-
2024-05-17 21:56
Normalka.Żołd w zasadniczej był
To pół litra i paczka fajek
- 15 0
-
2024-05-17 22:07
ale dziennie? (7)
- 9 3
-
2024-05-17 23:06
(6)
Miesięcznie.
Ci z lądówki mieli jeszcze niższy żołd.- 16 0
-
2024-05-17 23:16
to po co tam siedziałeś? (1)
- 4 4
-
2024-05-18 08:13
Dlatego, że kiedyś zasadnicza służba wojskowa była przymusowa.
Zdrowy absolwent zawodówki, liceum, technikum czy szkoły policealnej/pomaturalnej jeśli nie szedł dalej - na studia, to był wcielany do wojska.- 21 0
-
2024-05-18 09:09
(3)
Rozporządzenie
Ministra Obrony Narodowej
z dnia 7 lutego 2005 r.
w sprawie stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy niezawodowych.
§ 2.
1. 1 Żołnierzowi odbywającemu zasadniczą służbę wojskową przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego szeregowego (marynarza) w stawce miesięcznej w wysokości 200 zł.- 5 0
-
2024-05-18 10:17
(2)
Za to "termosy" miały całkiem niezłe pieniądze.
Według tego samego rozporządzenia.
"§ 4. Żołnierzowi odbywającemu nadterminową zasadniczą służbę wojskową przysługuje uposażenie zasadnicze według stopnia wojskowego w stawce miesięcznej w wysokości:
1) szeregowemu (marynarzowi) - 2.400 zł;
2) starszemu szeregowemu (starszemu marynarzowi) - 2.450 zł.".
Wtedy to był dobry pieniądz, biorąc pod uwagę, że w tamtych czasach ochroniarz zarabiał 5 złotych na godzinę na śmieciówce i za 240h dostawał 1200 złotych. Tak było.
A teraz nawet przyzwoicie. W rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z 16 lutego 2024 r. w sprawie stawek uposażenia zasadniczego żołnierzy zawodowych zostały określone te stawki ze skutkiem od 1 stycznia 2024 r. Rozporządzenie weszło w życie 21 lutego 2024 r. Od 1 kwietnia 2024 r. zmiana dot. dodatków za długoletnią służbę wojskową żołnierzy zawodowych. 1% za każdy rok.
Wykaz grup uposażenia dla stanowisk etatowych według stopni wojskowych:
Grupa uposażenia 0 - szeregowy (marynarz):
6000 złotych uposażenia zasadniczego, do tego dodatki, mieszkaniówki, dodatek za służbę na jednostce pływającej, dodatki za wyjście w morze, itd.
Gdybym 20 lat temu przeskoczył z przymusowej zasadniczej na zawodowego i nie miał zamiaru awansować wyżej to za starszego marynarza 6200 złotych podstawy + 20% za wysługę lat. 7440 złotych za "pracę" od poniedziałku do piątku od 7.30-15.30. I już dawno z prawem do emerytury wojskowej.- 4 0
-
2024-05-18 16:10
(1)
Miałbyś te pieniądze, ale praca pon- pt 7-15 to tylko w marzeniach. Dojdą wyjścia w morze, dojdą służby w weekendy, dojdą wyjazdy na szkolenia, kursy , uroczystość za które nic nie dostaniesz.
- 4 1
-
2024-05-18 18:56
To widocznie zmieniło się od 2005 roku, bo pamiętam, że wtedy zawodowi za każde 30 dni w morzu mieli 1% do emerytury. Wypływała łajba w morze na 3 dni, a dopisanych zawodowych z innych okrętów na ćwiczenia od groma. Fizycznie by tam się nawet nie pomieścili.
Oczywiście fizycznie ich nie było, siedzieli w domu, rzekomo na okręcie.
Za służby na bramie mieli wtedy albo wolne albo chyba kasę.
Chyba 48h wolnego za 24h służby.
Nazbierali dni za służby i potem na urlop na np. 2 tygodnie.- 5 0
-
2024-05-18 06:13
Bylem w latach 71/73 z tą różnicą, ze to było prawdziwe wojsko.
Tak wiem zaraz się odezwą specjaliści od cyberprzestrzeni, piloci F-16 i inni tacy.
- 5 8
-
2024-05-20 07:26
Kiedyś to na siłę brali do woja
100 zł żołdu
- 1 0
-
2024-05-17 20:09
Szkoda, ze mam 68 lat. Chętnie bym wziął w tym udział. (35)
Przeszedłem w swoim czasie zasadnicza służbę wojskowa w MW , i chętnie bym się podzielił swoimi doświadczeniami. Ustka, Świnoujście, Hel . Ze 100 metrów z kałacha do dzisiaj trafiam muchę w lewe oko. Dlaczego tylko dla młodych ? My , weterani tez potrafimy dać popalić kacapom.
- 66 41
-
2024-05-17 20:14
buuuuuuuuu! Pierwsze komentarze niedorobionych brodaczy w rurkach (2)
i kacapskich trolli.
- 10 10
-
2024-05-17 20:27
wcale nie są niedorobieni, jeden drugiemu dobrze robi
- 3 0
-
2024-05-17 22:51
tresc twojego wpisu sugeruje, ze na niewiele ciebie stac. Pewnie indolencja w rozkwicie
- 2 3
-
2024-05-17 20:20
Ja trafiam komara w locie (2)
Okopując się do pozycji stojącej w masce p-gaz i OP1
- 7 2
-
2024-05-17 20:53
brawo !!
- 2 0
-
2024-05-18 08:06
Do pozycji stojącej z koniem...
- 0 0
-
2024-05-17 20:35
wiecej szacunku stary cape. gdyby nie wysilek Armi Czerwonej i 10milionow Polakow i WojskaPolskiego przy boku (21)
Rosji to bys urodzil sie ale jako niewolnik pod nemieckim butem pelnym nazizmu i niemieckiego zezwierzecenia.
- 7 25
-
2024-05-17 20:43
A bo zezwierzęcenie czerwonoarmiejców to jakieś mniejsze? (3)
A tak urodził się pod okupacją sowiecko-polacką.
- 10 2
-
2024-05-18 02:54
Jaroslaw tez o czymś takim mówił, o zezwierzeceniu. (1)
- 3 0
-
2024-05-19 20:29
a co mnial powiedziec o ludziach ktorzy oblupili sie na 75 lat bogactwa nie ruszajac palcem - kosztem tego ze zmusili 3miliony
do morderczej pracy w obozach, grabiac i kradnac co sie tylko da. Potem udajac jze to nie oni to nazisci a wszystkie wartosci jak sprawiedliwos dziejow wrzucic do worka z napise unia europejska ewentualnie dajac Polakom szanse na to gdzie byli w 39'
- 2 0
-
2024-05-19 20:26
okupacja? spojrz na roczniki urodzen. POlakow bylow praiwie 40 milionow i ciagle roslo. A teraz- ledwo jedno dziecko
albo wcale. a za 20 palet ceramicznych bloczkow zwanych mieszkaniem chca od dwoje mlodych ludzi 40 lat pracy i oplat miesiac w miesiac. zalosne.
- 1 1
-
2024-05-17 20:56
spitalaj kacapie. (3)
nic nie byliście lepsi od szwabów . Palenie, gwałty, mordy rabunek, a potem zapomnieliście na 50 lat drogi do domu. Poszoł won!!!!
- 21 3
-
2024-05-17 22:46
no i klozety kradli, klozety z ktorych rakiete zbudowali co patrioty rozwala (1)
- 4 0
-
2024-05-19 20:38
to takie zydowskie kalkulacje - kto sie jescze na to nabiera ten za duzo tik toka oglada.
Rosjanie na obecna chwile z punku ludziej cywilizacji maja najlepszy stocunek cywilizji czlowieka do ekosystemu ziemi. polowa globu i 150 mionow ludzi. to jest odpowiedz na to jak powinna wygladac planeta slowianskiej cywilizacji. 400milionow slowian i nikt wiecej.
- 0 1
-
2024-05-19 20:34
Bylo tak zle, ze Polakow bylo 40 mionow a teraz zblizamy sie do 28milionow. Nie masz pojecia
ze, zatrzymanie 90 dywizji wemachtu (3 miliony zolnierzy) z ich rodzinami i dziewczynkami slacymi pocztowki- kocham cie ty moj dzielny zolnierzu- to byly tik tokowe zyczenia. Nie po Kursku i Stalingradzie po obozach pracy i zaglady - rosjanie raz nazawsze wyzbyli sie tego co mozna nazwac wartosciowanie kto jest dobry i czy to bylo dobre. Poznali zlo i sami okreslili jaka bedzie odpowiedz na tym polega czlowieczenstwo - nie wymordowali niemcow do cna a mogli.
- 0 1
-
2024-05-17 20:58
na szacunek sobie trzeba zasłużyć.
Wyście zasłuzyli tylko na nienawiść i pogarde.
- 6 3
-
2024-05-17 21:32
doceniam wysiłek armii czerownej zwłaszcza ten jakim się wykazała od 17 września 39 (1)
- 10 1
-
2024-05-19 20:43
gdyby sie rosjanie to ukr-y siekierami rombali by ludnosc cywilna dalej. To samo dzialo sie
w rumunii i wegrzech dlate miedzy innymi Orban nie pala checia do jakiekolwiek pomocy tym siepaczom bo zna historie z usk ptych co przezyli do uszu tych co rozumieja kim sa ludzie z Ukrainy.
- 2 2
-
2024-05-17 21:47
Dlaczego uzyważ obraźliwych epitetów ty tumanie!!
- 3 3
-
2024-05-17 22:19
(4)
Takie wyzwolenie, że spod jednego buta pod drugi. Wysilona to jest propaganda i dezinformacja, którą siejesz. Najlepiej w Polsce to by było bez nazistowskich zwierząt i twojej anielskiej armii czerwonej z krainy dobra i sprawiedliwości, "ratujących" Polaków przed anihilacją.
- 10 1
-
2024-05-17 22:45
u niemca bylbys dymem z komina (3)
- 2 5
-
2024-05-17 22:53
Bo byś mnie władował do spalenia z pistoletem przystawionym do skroni.
- 4 0
-
2024-05-18 08:05
U Ruska dziadek był drwalem na Syberii (1)
A matka workiem na nasienie w dniu tzw. wyzwolenia.
- 5 1
-
2024-05-18 08:40
a co robil polak z afganczykiem lub irakijczykiem? mordowal ich tylko dlatego, ze chcial sie przypodobac usa?
- 1 5
-
2024-05-18 08:17
Najwięcej wysiłku włożyli podczas gwałtów - aż sapali. (1)
- 6 3
-
2024-05-18 08:39
jestes efektem tega sapania, ze sie tak pienisz?
- 1 4
-
2024-05-18 10:28
Urodziłem się POd russkim butem. W kraju pełnym zezwierzęcenia kacapskiego (1)
gdzie mordowano patriotów, gwalcono kobiety, katowano w UBeckich katowniach, a dowódcą komuszego wojska był kacapski generał pełniący obowiązki Polaka. Żyją jeszcze ludzie którzy znają oba totalitaryzmy. I nie są pewni, który wykazywał się większym zbydlęceniem. Dlatego Polska musi być silna , aby takie zwyrole dobrze się zastanowili, zanim tu wlezą ponownie.
- 4 1
-
2024-05-19 20:47
i bylo nas 40 mionow z 19 ktorzy przetrwali po wojnie a jest lepiej i zblizamy sie do 29 i
mlodzi ludzie musz placic za 20 palet cgiel 35 lat swojej przcy odajac haracz miesiac w miesiac. Bujajcie sie wy wszyscy obroncy unii i wasze eurowizje z genitalimi na wierzchu.
- 1 1
-
2024-05-17 20:44
widzisz, duzo lat przezyles ale madrosci nie zebrales
- 5 7
-
2024-05-17 21:32
szkoda że nie możesz, pomógłbyś Szymkowi wgniatać Putina w ziemie
Chociaż bardziej prawdopodobne, że Szymek wzorem kolegi tygryska ma już przygotowany plecak ewwakuacyjny wiec jakby przyszlo do tego wgniatatania to mogłoby się okazać że Szymka obok nie ma.
- 9 1
-
2024-05-17 21:37
hahaha sie usmiałe z kałacha to mozesz co najwyzej trafic w beczke :) (1)
- 3 3
-
2024-05-17 22:06
O , widzisz. I tu widać co kto potrafi
Był jeden co mowil. że polski lotnik nawet na drzwiach od stodoły. .. Kwestia wprawy
- 2 3
-
2024-05-17 22:04
to zapisz sie do legionu na ukrainie (1)
i nie pajacuj dziadulu, jakbys chcial to juz bys 'dawal' popalić kacapom, tylko najpierw uwazaj zeby Cie nie zrobili metodą na policjanta
- 5 5
-
2024-05-18 02:58
Co ty leszczu wiesz, jak juz to tylko sztab dywizji.
Chłopcze,tacy starzy to jest skarb dla wojska.
- 3 3
-
2024-05-17 22:09
MW kształtuje charakter. Ojciec 5 lat młodszy ale podobna ścieżka.
- 2 1
-
2024-05-17 20:11
Mnie cyfra blokuje
- 21 6
-
2024-05-17 20:16
Wspólne wakacje, wypłata, a tutaj na zwieńczenie szkolenia uroczyście złożymy przysięgę. (1)
A wtedy już w razie czego nie ma wyboru.
- 61 18
-
2024-05-17 22:41
Uciekaj póki mozesz
Gieroju. Najlepiej do Mińska.
- 5 13
-
2024-05-17 20:17
Już widzę te urocze dziewczyny na froncie (14)
W okopach, jako desant, jako siły specjalne.
Oby tylko podczas ataku nie zaszły- 41 20
-
2024-05-17 20:19
Jest wiele kobiet, które są bardziej bojowe i mają większe jaja niż niejeden facet. (2)
Jak dla mnie spoko, niech w razie czego mnie bronią. Ze mnie żołnierz byłby żaden, mimo że jestem facetem.
- 12 10
-
2024-05-17 20:24
Jak cię kobieta w domu wałkiem do ciasta okłada (1)
To wcale się nie dziwię żeś dipa nie facet
- 8 13
-
2024-05-17 20:26
Idź dalej konserwować kotły za 6 na reke.
- 7 3
-
2024-05-17 20:29
Te urocze dziewczyny dzięki wyszkoleniu nie będą gwałcone. (2)
Będą potrafiły sobie poradzić, strzelic tak żeby przy okazji nie zabić siebie, przeładować i zmienić lokalizację.
- 13 5
-
2024-05-17 20:42
(1)
Jasne, niech tylko pamiętają o koledze który będzie niósł im 20kg plecak i karabin.
- 13 9
-
2024-05-17 20:46
Są kukoldy
Co wezmą i 80kg i będą się jeszcze cieszyć, jacy męscy i rycerscy są.
- 10 0
-
2024-05-17 20:44
Julki będą krzyczeć!
Takie są bojowe nasze Polki!
- 8 2
-
2024-05-17 21:07
Zgadzam się. (3)
Mimo, że jestem młody to na froncie byłbym najwyżej mięsem armatnim i robił za tłum. A na to nie mam ochoty.
Gdy wojna na Ukrainie sie zaczęła to dołożyłem się do wyposażenia paru żołnierzy, ze 20tys w Marcu '22 poszlo bo akurat dostalem premie. W razie wojny w Polsce byłoby podobnie, dam 50tys na odpowiednie wyposazenie kogos kto nadaje sie do tej roboty, a mi dajcie spokój.- 7 2
-
2024-05-17 21:27
W Polsce są setki tysięcy kraincow w wieku poborowym i oni dają tyle co roku, co ty? (2)
Bo jeśli nie, to jesteś rajeremf !
- 2 5
-
2024-05-17 21:29
On ma wolne 20k, a Ty pewnie wolnych dwóch stówek nie masz przy d. (1)
I kto tu jest frajerem?
- 4 2
-
2024-05-17 22:57
Cztery tysiące się bez problemu u mnie znajdzie. Ale nie dla ciebie. Ani dla 'U'
Nie, no i 20k to bym z trudem zebrał, ale dla mnie są mi potrzebne. Na nowe rzeczy do mieszkania na przykład.
- 1 0
-
2024-05-19 12:22
Myslisz ze 100% wojska idzie na bezpośredni front? (2)
Na jednego żołnierza w boju pracuje kilku na zapleczu gdzie nie trzeba być aż tak wytrzymałym i przygotowanym fizycznie. To tak jakby wymagać od całego sztabu Igi Świątek żeby grali w tenisa na jej poziomie, albo pracowników politechniki (łącznie z personelem sprzątającym czy ochroną budynkow akademickich) aby mieli ten sam poziom wiedzy specjalistycznej. Warto czasem pomyśleć nim się napisze
- 1 2
-
2024-05-20 09:38
Co ty kitujesz tutaj? A gdzie, jak nie "na zapleczu" przeładowuje się pociski do czołgów, do haubic? (1)
To kto to ma robić? Dziewczynki o wzroście 156 cm i wadze 42 kg ?? Które są zawodowymi szeregowymi w Wojsku Polskim? A 20 kg - 2 zgrzewki po 10 kg (10 kilogramowych torebek) - nie przeniosą na raz cukru czy mąki?
- 0 0
-
2024-05-20 13:28
To gratuluję świadomości, która sprowadza wojsko
do noszenia i dźwigania. To może zatrudnijmy strongmanów w takim razie.
- 0 0
-
2024-05-17 20:18
wspomnienie kwoty 6 tyś jest 5 razy w artykule
wspomnienie o przysiędze wojskowej jest małym drukiem w stopce zdjęcia- 68 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.