• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpuśćcie nas do autobusów!

Adrian
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz. Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz.

Problem nie dotyczy tylko zimy, ale w ostatnich, bardzo mroźnych dniach jest wyjątkowo widoczny. Nie wiem dlaczego kierowcy nie pozwalają pasażerom chronić się przed mrozem w autobusach stojących na pętlach - pisze nasz czytelnik, pan Adrian.



Czy pasażerowie powinni móc wchodzić do autobusów na pętlach?

Mróz -15 stopni i kłopoty z uruchomieniem samochodu skłoniły mnie do przerzucenia się na komunikację miejską. Korzystam z autobusu 143, który zaczyna trasę na pętli w Oliwie i jedzie do Sopotu.

Zbliżam się do pętli i widzę, że mój autobus z otwartymi drzwiami już czeka. Pomyślałem, że skorzystam z możliwości spędzenia kilku minut we wnętrzu autobusu, zamiast marznąć na stojąco na przystanku. Wchodzę do środka, w którym jest przyjemnie ciepło. Niestety, nie cieszyłem się długo tą temperaturą, bo natychmiast zostałem z autobusu wyproszony. - To nie jest przystanek - stwierdził kierowca.

Pasażerowie, którzy korzystają z tej linii i swoją podróż zaczynają właśnie na pętli w Oliwie znają zapewne niedogodność wynikającą z umiejscowienia przystanku. Przystanek ten znajduje się na ulicy Krzywoustego i jest w pewnym oddaleniu od pętli. Nie jest on wyposażony w wiatę. Do dyspozycji oczekujących jest tam tylko mała ławeczka. W okresie gdy padają deszcze nie ma innej możliwości jak czekać moknąc na deszczu, bo nie sposób korzystać z wiat znajdujących się na samej pętli, bo nie dogonimy odjeżdżającego autobusu.

W związku z taką, a nie inną lokalizacją przystanku chciałbym zapytać co stoi na przeszkodzie, by udostępnić pasażerom możliwość wejścia do wnętrza autobusu wcześniej, czyli już na pętli? Tym bardziej, że akurat autobusy tej linii zawsze stoją jako pierwsze dostępne i aż się prosi, by umożliwić do nich dostęp w trakcie oczekiwania na wyjazd.

Przecież na tych zasadach dostępne są tramwaje na pętlach, ale też np. autobusy (np. 139 przy stacji SKM Przymorze-Uniwersytet, oraz 295 i 262 na pętli Wieżycka). Byłoby to szczególnie wskazane w sytuacjach, gdy skazuje się osoby oczekujące na marznięcie, czy też moknięcie na dworze.

Odpowiedź ZKM na artykuł naszego czytelnika

Czytelnik porusza dwie kwestie - postępowania kierowcy linii 143 i zasad podjeżdżania na wszystkie przystanki zlokalizowane na pętlach.

Linię 143 na mocy umowy z Zarządem Transportu Miejskiego obsługuje firma Warbus sp.z o.o. i wobec powyższego nie mogę komentować tej kwestii. Zilustrowanie tego tematu zdjęciem autobusu naszej spółki (ZKM w Gdańsku sp. z o.o.) może czytelników wprowadzać w błąd.

Zgodnie z przyjętymi w Gdańsku zasadami organizatorem transportu zbiorowego jest Zarząd Transportu Miejskiego do którego wyłącznych kompetencji należą m.in opracowanie rozkładów jazdy oraz organizacja ruchu na pętlach autobusowych (zwłaszcza tych z których korzysta kilku przewoźników lub jest ograniczona ilość stanowisk postojowych i odjazdowych). Poprzez zapis w rozkładzie jazdy lub oddzielny dokument organizator reguluje kolejności podstawiania pojazdów na przystanku początkowym. Umożliwia to pasażerom wcześniejsze zajęcie miejsca i jednocześnie zapobiega "blokowaniu się" autobusów, których godziny przyjazdu i odjazdu są różne.

ZTM jest uprawniony do kontroli i nakładania kar na przewoźników za każdy przypadek niewłaściwego postępowanie kierowcy w tej kwestii - "Za niedostosowanie się do zasad organizacji ruch na pętlach, o ile takie obowiązują - 100% ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego...". Linie wymienione przez czytelnika nie są objęte takimi regulacjami ZTM-u. Wobec powyższego kierowca ma obowiązek podjechać na przystanek początkowy bezpośrednio przed odjazdem.

Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • ....

    Miałem okazje jechać autobusem linii 295 (spóźnił się około 2 min) była godz. ok 21 z minutami. Jechałem do Gdańska. Autobus dojezdza na petle tramwajowa, widze ze stoi juz tramwaj. Co robi kierowca?! Zwalnia, jedzie na sam koniec przystanku, zwleka z otwarceim dzrzwi (dziwnym trafem przyciski otwierajce drzwi nie dzialaja) wkoncu wypuszcza okolo 10 pasazerow. Dobiegam do tramwaju, ktory w tym samym momencie rusza i zatrzymuje sie doslownie 5 m dalej i stoi jakies dwie minuty, nie wpuszcza zadnego z pasazerow. W koncu jeden z pasazerow podbiega do motorniczego i prosi o otwarcie drzwi, na to motorniczy ze wg. rozkładu musi juz odjezdzac. Wiec zostawił tych kilku pasazerow na przystanku. Nastepny tramwaj za jakies 15 min. Mroz okolo -15 stopni, moze wiecej..... Po prostu chamstwo!!!

    • 5 1

  • Pasażer

    Witam wszystkich pasażerów ZKM Gdańsk. Tu gdzie obecnie pracuję a pracuję w Stagecoach UK jest nie do pomyślenia by pasażer tzw kwitł przed stojącym autobusem na przystanku końcowym. Jedynym wyjątkiem jest przystanek początkowy, na którym autobus stoi i oczekuje na odjazd. W tym przypadku kierowca na ogół przychodzi do autobusu na 5minut przed odjazdem. W tym czasie loguje się w maszynce biletowej i otwiera drzwi oczekując na potencjalnych pasażerów.

    • 0 1

  • pasazer (1)

    Odpowiedz godna problemu. Urzędnicza gadka szmatka, a ja będe jutro znowu czekał na mrozie aż Pan Kierowca pozwoli wejść do autobusu. Brawo panie urzędniku.

    • 0 1

    • debilu nie czekaj tylko przyjdz 2 minyty przed odjazdem to nie będziesz miał problemu i innym dnia nie psuł

      • 0 0

  • kierowca?? bombowca...

    Pan kierowca korzystający z przymusu z toalety w naszej pracy ( pętla na której stoi nie posiada żadnego punktu z wc) lubi postać i pobajerzyc, zwłaszcza w takie mrozy jak są ostatnio, tekst z przed kilku dni - o już widzę jak mochery na mnie czekają, niech sobie poczekają, jeszcze mnie wk... jak przednimi drzwiami chcą wchodzic nie raz wracałam z pracy a jeden z nich spał w autobusie bo odjazd miał za 15 min, zawsze udawał ze mnie nie widzi,wtedy byłam zła teraz mam ich w d...

    • 0 0

  • śmieszne

    Kierowca nie ma obowiązku wpuszczać do autobusu podczas przerwy Podczas przerwy kierowca ma prawo do chwili spokoju. .Jak komuś jest zimno to niech się cieplej ubierze.

    • 4 1

  • (2)

    Kij z autobusami ale kiedy ZMK włączy ogrzewanie w tramwajach??? Ręce przymarzają do poręczy, strach siadać bo mozna przymarznąć. I jeszcze na każdym przystanku motorniczy otwiera wszystkie drzwi żeby przewietrzyć.

    • 6 0

    • Tabor na liniach 6, 12 i 15. (1)

      Te tramwaje to straszny złom. Jest fajna linia 11, ale dalej niż za zajezdnię nie pojedzie. Oczywiście urzędnicy obiecują jej przedłużenie do Oliwy, tylko że trwa to i trwa... i pewnie jeszcze parę lat potrwa.
      Tabor tramwajowy w Gdańsku jest jednym z najgorszych w kraju. Jedynie w Łodzi spotkałem się z podobnie zapuszczonymi oraz zdewastowanymi miejskimi pojazdami szynowymi.
      Warszawa, Wrocław, Kraków, Szczecin - w tych miastach raczej incydentem jest zimny tramwaj. W Gdańsku na odwrót.

      • 0 0

      • I jeszcze jedna uwaga do przewoźnika ZKM i tych tramwajów

        Jeśli nie opłaca się wam wymieniać kasowniki w tych starych tramwajach, to chociaż przekażcie motorniczym pieczątki aby stawiali taki stempel na biletach godzinnych czy całodobowych. Regularnie te maszyny źle "odbijają" datę i to już nie mój problem - tylko przewoźnika, ale kontrolerów zatrudniacie tak "rozgarniętych", że trudno im wyjaśnić proste z pozoru sprawy. Oczywiście - odpowiednie pismo zostanie wysłane do ZTM-u. Ten post jest głównie po to aby ostrzec pasażerów przed czerwonymi kasownikami w tramwajach. Jednoprzejazdowy można w nich skasować, ale w przypadku czasowych biletów już tego nie polecam. Lepiej podejść na 11-tkę, gdzie pojazdy mają nowe kasowniki.

        • 0 0

  • ludziska

    i wy się jeszcze dziwicie że po przeczytaniu tych bzdur które tu wypisujecie kierowcy będą Was szanować ,ja się pytam za co? nawet jeżeli się jeszcze jakiś uchował który myśli że pasażerowie są mili i sympatyczni to po takiej lekturze każdemu przejdzie

    • 4 0

  • ZKM najlepsze..

    ZKM jest super.. Ich autobusy się ciągle spóźniają.. Kierowcy skupiają się na sprzedaży biletów a nie rozkładzie jazdy.. Niestety przez niektórych, leniwych pasażerów którzy nie umieją już kupować w kiosku biletów, tylko muszą za nieodliczone pieniądze kupować u kierowcy. Z drugiej jednak strony to chyba w czasach ciągłych korków kierowca powinien zadbać o jazde zgodnie z rozkładem jazdy a nie kupujących bileciki. Kto jest leniwy niech nie jezdzi autobusami. Ile zdrowia kosztuje kogoś kupienie biletu wczesniej w kiosku? Kierowcy muszą później nadrabiać czas jeżdżąc jak wariaci i ciągle się spóźniają. ZKM w Gdańsku nie zależy na pasażerach tylko na sprzedaży biletów.

    • 2 2

  • Ludzkie odruchy?

    Najważniejszy jest własny byt a nie to żeby mieć ludzki odruch. To, że jest zimno to już nie wina kierowcy. Ubierzcie się cieplej...

    Jak już wcześniej kierowcy wypowiadający się tu wspomnieli, takie wpuszczanie na postoju jest NIEDOZWOLONE. I nie ma tutaj tłumaczenia, że zimno. Kierowca ma prawo do przerwy (o ile znajdzie czas w trakcie dnia) w trakcie postoju nie może tego zrobić i koniec gadania.

    • 2 2

  • w Gdyni to samo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane