- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Wrócą pociągi pospieszne na linię Gdynia - Kościerzyna
Po 26 latach przerwy trasą kolejową z Kościerzyny do Gdyni pojadą pociągi pospieszne. Skład należący do PKP Intercity będzie jechał tamtędy nocą z Rzeszowa do Helu. To nie jedyny przewoźnik, który planuje organizować przewozy na linii przez Kaszuby do Gdyni.
- Pociąg TLK Gemini będzie kursował w sezonie wakacyjnym, czyli od 25 czerwca do 1 września. Na trasie Rzeszów-Lublin-Hel przez Dęblin, Warszawę, Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Kościerzynę i Gdynię. Uruchomienie tego połączenia pozwoli dojechać do atrakcyjnych turystycznie kurortów, m.in. na Kaszubach i w Borach Tucholskich - mówi Beata Czemerajda, rzecznik prasowy PKP Intercity.
By umożliwić pasażerom sprawny dojazd, pociąg będzie kursował w godzinach nocnych, dzięki czemu z samego rana podróżni dojadą na Lubelszczyznę i Podkarpacie czy też w drugą stronę, nad morze.
TLK Gemini jadący nad morze pojawi się w Wierzchucinie o godz. 3:50 i w Kościerzynie o godz. 5:10 (zgodnie z projektem rozkładu jazdy). W drodze powrotnej z Kościerzyny odjedzie o godz. 0.30, a z Wierzchucina o godz. 1:19.
Czytaj też: Elektryfikacja kolei na Kaszuby. 100 km sieci trakcyjnej i dwa tory z Trójmiasta do Kościerzyny
Eksperci: jedna jaskółka wiosny nie czyni
- Zaplanowanie tego pociągu trasą przez Kościerzynę jest logiczną konsekwencją obserwowanej od mniej więcej kilkunastu miesięcy polityki władz PKP Intercity, zgodnie z którą rozwija się ofertę PKP IC na liniach niezelektryfikowanych - mówi Paweł Rydzyński, dyrektor ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych "Tor"
Eksperci jednak zadają pytanie: czy nocne godziny kursowania TLK Gemini będą atrakcyjne dla pasażerów chcących dostać się do kurortów na Kaszuby i w Bory?
- TLK Gemini ma pomiędzy Gdynią i Bydgoszczą zaplanowane postoje w Kościerzynie i w Wierzchucinie. Ani jedna, ani druga stacja nie są celem podróży samym w sobie: stamtąd do ośrodków wypoczynkowych trzeba jeszcze dojechać. Co nie zmienia jednak faktu, że poszukiwanie przez PKP Intercity pasażerów na nowych trasach jest jak najbardziej chwalebne - mówi Rydzyński.
Czytaj też: Katastrofa kolejowa pod Kościerzyną sprzed prawie 50 lat
Pociągi Arrivy na torach z Kościerzyny do Gdyni?
Co ciekawe, nie tylko PKP Intercity planuje wysłać pociągi na Kaszuby. Chce to zrobić także prywatny przewoźnik - spółka Arriva. Jej pociąg pojechałby z Bydgoszczy na Hel właśnie przez Kościerzynę, Osowę i Gdynię.
Założenie jest takie, by pociąg z Bydgoszczy wyjeżdżał rano, a wracał z Helu wieczorem. Pociąg ma być przyspieszony, z szybkim według planu czasem przejazdu (np. na trasę Gdynia-Hel pokona w ok. 80 min). Ten sam skład w ciąg dnia wykona jeszcze trasę Hel - Władysławowo, tzn. dojedzie na Hel, pojedzie na trasie Hel-Władysławowo-Hel i potem dopiero wróci do Bydgoszczy.
Miejsca
Opinie (149) 5 zablokowanych
-
2016-02-15 07:50
Kolejny przykład dyskryminacji Gdańska
- 9 25
-
2016-02-15 07:53
jak to się ma do prac modernizacyjnych na linii 201? (3)
plus budowa PKM Stadion i PKM Karwiny, czy nie spowoduje to przesunięcia terminu powstania tychże przystanków bodajże do końca bieżącego roku miały być?
- 8 3
-
2016-02-15 12:55
Urząd Marszałkowski deklarował (2)
że wybuduje do 1 wrzesnia 2015. Teraz się do tego nie przyznają... niedorzecznik PKM na fb PKM podaje datę 2016, a w materiałach przetargowych jest 2017. Tajemnica Poliszynela jest fakt, że o 2017 nie jest pewny.
Takei wspaniałe PKM...- 10 1
-
2016-02-15 13:14
(1)
Juz wiadomo, ze w Gdyni te przystanki beda najwczesniej za 1,5 roku...
- 5 0
-
2016-02-15 19:45
Czas adekwatny do zaangażowania Miasta Słońca Bulwaru
Jak się dokłada do skm tyle samo co Pruszcz z 5 pociągami na dobę, to się ma.
- 4 0
-
2016-02-15 08:02
panie redaktorze (1)
Ten pociag nie bedzie jechal przez wierzchucin a przez laskowicepomorskie i czersk. Zapewne pan powie ze nie ale wspomni pan ten wpis i zapewne nie podziekuje ale sprostowanie warto byloby zrobic. Warto czasami poszperac zanim sie napisze albo w sprawach kolei zapytac eksperta czylimnie a nie tego ppeudoexperta na ktorego sie pan powoluje.
- 8 8
-
2016-02-17 21:24
ekspert się znalazł
Taki z Ciebie ekspert, że nawet nie potrafisz w rocznym rozkładzie jazdy znaleźć ten pociąg, który pojedzie przez WIERZCHUCIN.
- 2 0
-
2016-02-15 08:05
A ile czasu bedzie jechal ten pociag?
Biorac pod uwage obecne realia czasów podrozowania, objazd przez Koscierzyne wydluzy ten kurs o kolejne 3-4 godziny. Czyli z Rzeszowa do Helu jakies 16 godzin.
- 7 7
-
2016-02-15 08:05
A ile czasu bedzie jechal ten pociag? (1)
Biorac pod uwage obecne realia czasów podrozowania, objazd przez Koscierzyne wydluzy ten kurs o kolejne 3-4 godziny. Czyli z Rzeszowa do Helu jakies 16 godzin.
- 6 10
-
2016-02-15 12:58
Ironia
No właśnie!
Ceny przejazdu powinny być o 100% wyższe niż na trasie zelektryfikowanej, bo pasażerowie będą dwa razy dłużej siedzieli w wygodnych wagonach.- 6 0
-
2016-02-15 08:16
(3)
dobrze, że pociąg przez Kaszuby będzie jechał nocą: śpiący podróżni nie zobaczą bałaganu w obejściach i śmieci w lasach.
- 14 15
-
2016-02-15 08:18
o jak fajnie, ze nie tylko ja widze ten smietnik wokol torow i dalej w lasach.
Polska to kraj brudasow i smieciarzy.
Ludzie sa nienauczeni zabierac ze soba smieci i wyrzucac do smietnika
Wstyd!!!- 19 0
-
2016-02-15 09:05
(1)
Najgorsze, ze kiedys syf byl glownie w miastach, a teraz miastowe kupia szrota z niemiec pojada nad jezioro na grilla i zostawai 2 wory biedronkowych opakowan. Co ciekawe te imbecyle masowo jezdza na splywy kajakowe mimo ze nie potrafia docenic piekna przyrody, ale taka jest moda. Wszystkie butelki i puszki laduja w wodzie. Rolnicy tez nie lepsi. Nie chca placic za wywoz smieci wiec wywoza je do wawazow, zatapiaja w cennych przyrodniczo bagnach i torfowiskach.
Jak juz zasmieca dom, tak ze nie moga sie ruszac to opalaja smieciami w kominku. Potem nie wiadomo gdzie jest wiekszy smrod na dolnych dzielnicach od spalanych smieci czy na poludniowych od szadolek.
Do tego dochodzi jeszcze mentalnosc ludzi. W Norwegii mimo prawa Allemansrätten, które umożliwia np. biwakowanie i rozpalanie ognisk na terenach parkow narodowych, wszędzie jest czysto i cicho.- 20 1
-
2016-02-15 09:44
Cóż, taka jest nasza polska kultura. Nawet z psem ludzie wychodzą, żeby się w****** pod płotem sąsiada, a przy okazji dołożą podręcznych śmieci.
- 13 0
-
2016-02-15 08:41
bardzo dobrze
- 4 1
-
2016-02-15 08:45
Kolejna perełka !!!!!!!!!!!!
linii 201 na linii nr 201 to w końcu jak?
z szybkim według planu czasem przejazdu czas przejazdu może być krótki, ale nie szybki
Ten sam skład w ciąg dnia a może w ciągu dnia?- 7 4
-
2016-02-15 09:00
uprzejma uwaga (9)
Jeśli ten pociąg będzie jechał przez Wierzchucin (a nie przez Laskowice), to trzeba najpierw uruchomić obecnie zamkniętą linię Bydgoszcz - Wierzchucin (jednotorową).
W takim przypadku, z powodów technicznych, pociąg jechałby ze średnią prędkością 20 km/h, co w przypadku Intercity byłoby drobnym blamażem.- 9 11
-
2016-02-15 09:34
glupoty piszesz
Ale przez serock linia jest czynna. Cala linia 201 jest czynna.
- 13 1
-
2016-02-15 11:14
Linia z Bydgoszczy do Wierzchucina jest czynna. Jeżdżą nią składy z Bydgoszczy do Chojnic
- 12 1
-
2016-02-15 11:52
Bydg-Wierzchucin
Linia Bydgoszcz-Wierzchucin ma się dobrze, jeżdżą tam pociągi do Chojnic przez Tucholę i do Czerska przez Lipową/Szlachtę. Niestety UM Województwa Pomorskiego uwalił ruch na odcinku Czersk/Lipowa - Kościerzyna przez co nie ma możliwości przejazdu Na Kaszuby i w Bory na południe od Kościerzyny. Budowa PKM mogła byc szansą, również mieszkańcy kujawsko-pomorskiego zyskaliby szybki, bezpośredni dojazd na lotnisko. Dziwi to, biorąc pod uwagę plany odbudowy kolei do Bytowa czy Sierakowic. Najpierw puśććie pociągi tam gdzie są tory, a potem budujcie nowe trasy.
- 17 0
-
2016-02-15 15:07
Tory sa tam w bardzo dobrym stanie, nic nie trzeba robić wystarczy uruchamiać polaczenia
- 7 0
-
2016-02-15 18:57
Od Maksymilianowa do Kościerzyny obowiązuje maksymalna prędkość 100km/h (1)
a z Kościerzyny do Gdynii 120km/h .
A więc nic nie trzeba uruchamiać , tylko jakie lokomotywy spalinowe znajdzie IC ? Dla Gam z Pesy zima okazała się za zimna, obawiam się żeby lato nie było za gorące.
Ten pośpieszny pojeździ dwa miesiace latem i to wszystko...a co potem??? Cicha wojenka? Bydgoszcz bedzie obsługiwała do Wierzcucina a Gdańsk do Kościerzyny a co w środku ??- 7 0
-
2016-02-15 22:50
Dokladnie. Jeszcze wieksza farsa byly relacje na linni przez tczew gdansk-twarda gora (ew smetowo) i bydgoszcz-warlubie (laskowice). Granica wojewodztwa to twierdza nie do przekroczenia. Mozna smiac sie z roznych absurdow PRL, ale akurat jak chodzi o kolej, zwlaszcza na Pomorzu, to funkcjonowala bez zarzutu. Zdegradowane wezly jak Laskowice czy Chojnice potrafily jednoczasowo komunikowac pociagi z 4 kieronkow. Jak bylem mlody to podziwialem jak to sprytnie funkcjonowalo.
- 7 0
-
2016-02-16 18:38
?!
Jaką zamkniętą linię Bydgoszcz - Wierzchucin?! Po pierwsze to nie ma takiej linii - jest linia nr 201 Nowa Wieś Wielka - Gdynia Port. W tym przypadku można mówić jedynie o odcinku linii kolejowej nr 131 Bydgoszcz Gł. - Maksymilianowo oraz linii kolejowej nr 201 Maksymialianowo - Wierzchucin. Po drugie trasę od Bydgoszczy Gł. do Wierzchucina pokonuje codziennie kilka par pociągów osobowych Arrivy a prędkość drogowa na tym "odcinku" wynosi 100 km/h, więc nie masz pojęcia o czym piszesz internetowy Trolu ;)
- 4 0
-
2016-02-16 20:05
Wierzchucin
ta trasa jest czynna, obsługiwana przez Arrivę
- 2 0
-
2016-02-17 01:20
Stacja Serock
Codziennie tą trasą jeżdżą pociągi Arrivy, w planach jest budowa drugiego toru, mamy się dobrze i nikt nie likwiduje połączeń na tym odcinku linii 201.
Pozdrawiam- 3 0
-
2016-02-15 09:04
(1)
szybko powstanie i zniknie
- 4 4
-
2016-02-15 12:58
Ironia
Zniknie zanim powstanie!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.