• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz wciąż bez elektronicznych zapowiedzi pociągów

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Elektroniczne tablice od ponad pół roku przesłonięte są taśmą, a komunikaty na nich prezentowane opatrzone są informacją o testach systemu. Elektroniczne tablice od ponad pół roku przesłonięte są taśmą, a komunikaty na nich prezentowane opatrzone są informacją o testach systemu.

Kolejarze od października ubiegłego roku wciąż nie mogą w pełni uruchomić zapowiedzi pociągów na monitorach we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Wykonawca robót boryka się z problemem "integracji i kalibracji systemów". Najnowsza deklaracja terminu zakończenia prac to połowa wakacji.



W jaki sposób sprawdzasz, z którego peronu odjeżdża twój pociąg?

Ekrany informujące o przyjazdach i odjazdach ze stacji we Wrzeszczu zainstalowano w październiku ubiegłego roku, choć o potrzebie ich montażu mówiono już w 2015 r., gdy uruchamiano Pomorską Kolej Metropolitalną.

Pociągi na tej linii korzystają z dwóch peronów we Wrzeszczu, co sprawia, że pasażerowie muszą za każdym razem sprawdzać papierowe rozkłady jazdy oraz wsłuchiwać się w zapowiedzi głosowe, jeżeli "wyjątkowo" pociąg będzie ruszał z innego peronu.

Jesienią ubiegłego roku kolejarze zapowiadali, że System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zostanie uruchomiony jeszcze w grudniu.

Potem termin ten kilka raz przekładano, choć wyświetlacze uruchomiono w trybie testowym i przesłoniętą je taśmą.

- Ze względu na to, że zdarzają się rozbieżności w informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów, zdecydowaliśmy się nie udostępniać systemu wizualnego na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa, by nie wprowadzić pasażerów w błąd. Prosimy o wyrozumiałość i zwracanie uwagi na komunikaty głosowe. O ile pozwalają na to przejazdy innych pociągów, to PKP Polskie Linie Kolejowe organizacyjnie starają się na stacji Gdańsk Wrzeszcz przyjmować i odprawiać pociągi linii PKM na peronie pierwszym w kierunku Kościerzyny, a na peronie drugim w kierunku Gdyni. Taki schemat pozwala ułatwić pasażerom korzystanie ze stacji - mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Jak tłumaczą kolejarze, przyczyną opóźnienia w pełnym uruchomieniu elektronicznych tablic są problemy wykonawcy związane z "integracją i kalibracją systemów".

- Wykonawca pracuje nad rozwiązaniem problemu i deklaruje, że pełne wdrożenie SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz nastąpi w połowie wakacji. Cały system będzie uruchamiany etapami od Trójmiasta w stronę Warszawy, a zakończenie kontraktu planowane jest do końca tego roku - dodaje Janduła.
Rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej (w tym na linii PKM) sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Materiał archiwalny

Opinie (151) 1 zablokowana

  • Frajerstwo i amatorszczyzna.

    Zadzwońcie do mnie - zrobie to w ciągu 2ch dni (z testami).

    • 11 0

  • 30 lat temu, za tzw. komuny było jak było. Ale chociaż wiedziałem gdzie znaleźć rozkład jazdy na wszystkie pociągi.

    I były 3 kategorie - osobowe, pospieszne i ekspresy.
    Jedna firma odpowiadała za całość, wiedziałem przynajmniej gdzie kierować pretensje za opóźnienia czy syf w wagonach :)

    A teraz jest totalny chaos. 138 spółeczek, 482 prezesów ...

    • 24 0

  • PKP Przeprasza

    I ma podróżnych głęboko w D

    • 15 0

  • Na czym polega

    Na czym polega ta cała kalibracja? Przecież to nie jest przeszczep mózgu. W ramach ustawy o zamówieniach ulicznych, że targi odbywają się na zasadzie tanio i dobrze. Mamy tutaj właśnie owoc tej dewizy w polskiej mentalności rządzących.

    • 13 0

  • Skandal i tyle. 21wiek,rozwijające się miasto i taki problem z elektronicznymi tablicami?WSTYD!!

    • 14 0

  • Kolejna Żenadka PKP

    • 16 0

  • PKP = PRL

    • 14 0

  • oj tam oj tam (4)

    ważne, że lotnisko jest imienia Bolka i ss-man ma swoją ławeczkę we Wrzeszczu.

    • 9 12

    • Brawo ! (2)

      Trafne stwierdzenie ! :) Jednak zapomniałeś , że w Gdańsku rządzą budynie.

      • 1 2

      • A PKP to spółka miejska?

        • 1 1

      • PKP jest państwowe

        Pretensje do kaczystanu

        • 1 0

    • Twojego imienia nikt nie będzie pamiętać

      • 3 0

  • Za nisko skalkulowali cenę i stąd niedoróbki.

    Trzeba dołożyć drugie tyle aby skalibrować i zsynchronizować. Teraz sygnał idzie do każdego monitora z oddzielnego komputera. Dzięki dopłacie połączą komputery w sieć, jeden będzie pełnił funkcje serwera pozostałe będą terminalami i powinno zadziałać. Wystarczy jedna klawiatura i jedna pani do obsługi . Teraz jest 8 komputerów i 8 pań zatrudnionych i dlatego są różne komunikaty w róznym czasie.

    • 7 1

  • dziadostwo

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane