• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet na komunikację miejską i SKM wreszcie przez Internet

Krzysztof Koprowski
22 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Bilet łączony pozwala za 140 zł na podróż komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie lub Gdyni i Sopocie oraz pociągami SKM, w tym kursującymi po trasie PKM. Teraz będzie go można kupić przez Internet. Bilet łączony pozwala za 140 zł na podróż komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie lub Gdyni i Sopocie oraz pociągami SKM, w tym kursującymi po trasie PKM. Teraz będzie go można kupić przez Internet.

Bilet łączony metropolitalny i Szybkiej Kolei Miejskiej można wreszcie kupić przez Internet. Nie będzie trzeba też nosić ze sobą dwóch biletów - wystarczy jedynie karta miejska. Nowa opcja zakupu działa od wtorku, 22 marca.



Czy korzystasz z opcji zakupu biletu okresowego przez Internet?

Przypomnijmy, bilet łączony to bilet okresowy (miesięczny), który umożliwia podróżowanie Szybką Koleją Miejską oraz komunikacją organizowaną przez Gdańsk i Gdynię w cenie niższej, niż gdybyśmy kupowali dwa bilety osobno.

Bilet łączony dotychczas składał się de facto z dwóch dokumentów: pierwszym był bilet metropolitalny w niższej, promocyjnej cenie, kodowany na karcie miejskiej, drugim - bilet papierowy na podróż koleją.

Czytaj też: Miesięczny bilet łączony na Trójmiasto od lutego

To mało praktyczne rozwiązanie na szczęście przeszło już do historii. Od wtorku bilet łączony jest kodowany w całości na karcie miejskiej, a tym samym jego zakup, podobnie jak i innych biletów okresowych, jest możliwy poprzez stronę internetową.

- Na stronie internetowej znajduje się aktywna ikona SKM, kliknięcie w którą umożliwia zakup części kolejowej biletu łączonego. Nowa funkcjonalność, czyli zapisanie części kolejowej na karcie elektronicznej, umożliwi również odtworzenie całego biletu na wypadek utraty karty - mówi Krzysztof Nalewajko, kierownik ds. funkcjonowania biletu metropolitalnego z Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej.
- Z biletem łączonym za 210 zł, tańszym o 30 zł od odpowiadającego mu funkcjonalnie biletu metropolitalnego, można poruszać się autobusami, tramwajami, trolejbusami i koleją - zarówno PKP SKM w Trójmieście, jak i Przewozami Regionalnymi, po całym obszarze MZKZG. Bilet obowiązuje między Luzinem a Cieplewem oraz na odcinku PKM od Gdańska Głównego przez Gdańsk Wrzeszcz i Osową do Gdyni oraz do Babiego Dołu - dodaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Internetowy panel zakupu biletu z wybraną opcją biletu łączonego Gdańsk+Sopot. Internetowy panel zakupu biletu z wybraną opcją biletu łączonego Gdańsk+Sopot.
Z biletem łączonym za 140 zł na Gdańsk+Sopot możemy natomiast podróżować pociągami SKM w granicach obu tych miast (przystanki strefowe to Sopot Kamienny Potok i Gdańsk Lipce) oraz pociągami na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do Gdańska Rębiechowa lub Gdańska Osowej, a także komunikacją miejską w Gdańsku i Sopocie (na liniach obu organizatorów - ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia).

Istnieje także gdyńsko-sopocka odmiana tego biletu w tej samej cenie, która umożliwia korzystanie z pociągów SKM na trasie Sopot Wyścigi - Gdynia Cisowa oraz po trasie PKM-ki, czyli z Gdyni Głównej do Gdyni Wielkiego Kacka, a także z autobusów i trolejbusów w Gdyni i Sopocie (w Sopocie także autobusami ZTM Gdańsk).

Warto mieć na uwadze, że bilet w cenie 140 zł Gdańsk+Sopot lub Gdynia+Sopot, w przeciwieństwie do biletu za 210 zł na cały obszar MZKZG, nie pozwala na podróż pociągami Przewozów Regionalnych.

Czytaj też: Trójmiejskie kuriozum: bilety autobusowe w Sopocie

A jaka jest różnica między biletem metropolitalnym za 240 zł a biletem łączonym za 210 zł?

- Chodzi o uprawnienia do przejazdów ulgowych. Na bilecie metropolitalnym obowiązują ulgi dla emerytów, rencistów i studentów powyżej 26 roku życia, które nie są obecne w takim wymiarze w części kolejowej biletu łączonego [np. studenci powyżej 26 roku życia nie mają żadnych ulg na kolei - dop. red.]. Ponadto bilet metropolitalny jest dostępny [oprócz Internetu - dop. red.] w ponad 70, zaś bilet łączony tylko w 11 punktach stacjonarnych - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.
Czytaj też: Artykuł z 2012 r.: Jedna aglomeracja - trzy rodzaje ulg na komunikację miejską

Miejsca

Opinie (90)

  • samochód i tak najlepszym środkiem transportu (1)

    • 3 10

    • Też jeżdżę autem, ale...

      ...w trasę, bo po Trójmieście przy tych korkach to jest totalnie nieopłacalna opcja. Wyprawa do Gdyni i z powrotem z korkami na S6 które są od lat kosztuje 50zł jak nie lepiej.

      • 0 0

  • beka z ceny

    wywalić na zbity pysk zarządy tych spółek komunikacji miejskiej.
    ma być DLA LUDZI a nie dla spaślaków na ciepłych stołkach.

    • 18 1

  • A jak ze znizka wtedy gdy mam 26 lat i studiuje? Jesli jest laczony bo na skm nie mam juz bonusu

    • 2 0

  • no i zrobilo nam sie dwumiasto z trojmiasta.

    albo na calosc albo wogole zenada te pseldo bilety wielkiej metropoli!!!

    • 13 2

  • A bilet na samą SKM przez internet? (1)

    Czy można kupić? I dlaczego nie?

    • 7 1

    • Nie można bo to dopiero nowinka jak na Trójmiasto, spodziewana karta magnetyczna dla biletów okresowych i doładowanie przez internet dla SKM jest przewidziane za 5-8 lat , chyba , że wcześniej ktoś zadzwoni do Warszawy albo Łodzi i się zapyta , jak to się robi.

      • 7 2

  • (2)

    mieszkam w Gdyni pracuje w okolicach lotniska
    żeby dojechać do dworca Gdynia Głowna muszę kupić bilet na autobus(trolejbus)
    mogę kupić bilet łączony za 140 ale dojadę PKM na tym bilecie TYLKO do Wielkiego Kacka!!! wiec jeżdże samochodem. Za 240 na autobusy w Gdańsku i na całą linie SKM jest mi nie potrzebny. Zróbcie jakieś logiczne taryfy przesiąde się na komunikacje zbiorową

    • 30 0

    • Taki sam problem jest z Pruszczem

      • 2 0

    • Osowa

      Dokładanie.
      Podobnie z relacją Gdańsk Osowa - Gdynia Główna
      Teraz trzeba będzie czekać 3 lata zanim ktoś wpadnie na genialny pomysł że można zrobić jeszcze jedną strefę.

      • 4 0

  • mało elastyczny

    jest wybór taryf. Mieszkam w Baninie, raz dojeżdżam do domu korzystając z pociągu relacja Gdynia -> Kościerzyna, innym razem Gdynia -> Lotnisko, ale zdarzało mi się jeździć przez Wrzeszcz. Jaki bilet mam kupić? Chyba w całej Polsce nie ma tak skomplikowanego systemu taryfowego jak w Trójmieście :(

    • 24 2

  • Tylko z powodu biletów PKM świeci pustkami. Dla kogo ten wspólny z tramwajami peron w Brętowie na zdjęciu? (3)

    Twórca zakładał, że ludzie w mieszkający w Migowie i przyległościach chcący udać się do Wrzeszcza czy Oliwy, wsiądą sobie kawałek w tramwaj, a potem do PKM w Brętowie. Zamiast w ciasnocie ślimaczyć się tramwajem naokoło. I tak mogło być. Ale bilet na ten luksus kosztuje 140 lub 200 złotych. A samym tramwajem dwa razy mniej, lekko licząc. Odżałuję jakoś ciasnotę kilkudziesięciominutową jadąc do Oliwy z Migowa tylko tramwajem.

    Dzięki świetnej i taniej integracji biletowej Łódzka Kolej Aglomeracyjna, niedawno otwarta bardzo zbliżona inwestycja, jest ogromnym sukcesem. A ludzie żądają więcej połączeń i częściej. Gdyby tamtejszy porządek biletowy przenieść do Trójmiasta, a oni wzięliby nasz miszmasz, to ŁKA byłaby klęską, a PKM sukcesem.

    Tak wielu namęczyło się z całego serca, by PKM była fajna. W sumie udało im się. Sprawę przekreśliły bilety, na które nie mieli wpływu szeregowi. Pewnie im żal. Estakada tramwajowa obok PKM Brętowo pewnie sporo kosztowała O!

    • 24 0

    • Tak sobie myślę, że gdyby sugestie w równie eleganckiej formie,

      ale w znacznie większej (czyt. zmasowanej) ilości trafiały choćby do skrzynek mailowych osób odpowiedzialnych za finanse PKM, to w końcu nastałaby jasność;)
      Czego wszystkim, w tym i sobie, życzę...

      • 3 0

    • Tak, przystanki full wypas.

      W Nowym Jorku przystanki są banalne. Pewnie dlatego jest ich prawie 500.

      • 2 0

    • świetny przykład!

      Kolejny po Warszawie. Jak widac "nie da się", to nie tylko w Gdyni... ;)
      Kłopoty z PKM to nie tylko bilety. To masa drobnych i tanich niedociągnięć, wynikających z faktu, że celem jest przerób kasy a nie osiagnięcie celów społecznych.
      To typowe dla polskiej administracji i jej folwarcznego sposobu bycia oraz myślenia. Nowocześnie opakowanego w "myślenie projektowe"...
      Dzięki za takie ilustracje, jest szansa, że takie przykłady pokażą "że da się".

      • 0 0

  • przez internet: niby XXI wiek - tylko tak nie do końca

    Jeśli dobrze zrozumiałem, nawet przy płatności online typu mBank mam 4-godzinny "lag"; zapłacę, a bilet ważny jest dopiero po 4 godzinach, prócz tego zabawa w jakieś godziny tylko w dni robocze itp.
    No sorry ale wolę jednak biletomat; doładowuję kartę miejską, wyciągam potwierdzenie, wsiadam w autobus i jadę - natychmiast.

    • 5 2

  • Bilet godzinny Skycash (1)

    Czemu w dalszym ciągu nie ogarnięto biletów godzinnych w aplikacjach mobilnych? ZTCW to jest to jedyne miasto, które nie ma tej opcji. Rozumiem, gdyby to było jakieś super skomplikowane do zaimplementowania, ale bilet godzinny? Klikam w telefonie bilet o 16:48 i mam ważny bilet do 17:48!!! WTF?

    • 5 3

    • też ubolewam

      Niedawno przeprowadziłam się ze śmierdzącego Krakowa, w którym w każdym autobusie i tramwaju, w automacie, gdzie można płacić gotówką lub kartą można kupić całą gamę biletów, w tym czasowych. Na wielu przystankach jest automat gdzie można doładować kartę miejską i kupić bilet np na dwie linie... A same tramwaje to już w ogóle luksus w porównaniu z tymi tu, rzucającymi po ścianach i skrzypiącymi na zakrętach.
      Nie narzekam na komunikację w Trójmieście, choć nie kumam wcale o co tu chodzi. Po prostu jeżdżę rowerem. Na zdrowie mi wyjdzie. Tu można bez obawy zatrucia powietrzem :)

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane