• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wstrzymają ruch tramwajów przy urzędzie

Maciej Korolczuk
31 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (89)
Ruch tramwajów na 3 Maja przy Urzędzie Miejskim w Gdańsku zostanie wstrzymany na ok. dwa tygodnie. Ruch tramwajów na 3 Maja przy Urzędzie Miejskim w Gdańsku zostanie wstrzymany na ok. dwa tygodnie.

W środę 2 listopada rozpocznie się kolejny etap przebudowy skrzyżowania przy Urzędzie MiejskimMapka w Gdańsku. Nowa organizacja ruchu zakłada m.in. wstrzymanie na ok. dwa tygodnie ruchu tramwajów kursujących przez ul. 3 Maja między Węzłem Groddecka a Placem Zebrań Ludowych.



Tramwajem po Gdańsku poruszam się:

Pierwsze zmiany kierowcy odczują w środę 2 listopada. W godzinach wieczornych (ok. godz. 22) drogowcy zwężą ul. 3 Maja do dwóch pasów ruchu.

To oznacza, że kierowcom korzystającym z ul. 3 Maja udostępniony będzie pas ruchu do skrętu w lewo (w ul. Kartuską) oraz pas do jazdy na wprost i skrętu w prawo (kierunek dworzec autobusowy i Hucisko).

Taka organizacja ruchu utrzyma się do 13 listopada.

Większe utrudnienia dla pasażerów komunikacji



Większe utrudnienia czekają na pasażerów komunikacji miejskiej. Dzień później, a więc w czwartek 3 listopada wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w relacji Węzeł Groddecka - Plac Zebrań Ludowych.

- W tym czasie wykonywane będą roboty pod torowiskiem, związane z budową kolektora. Zakończenie prac jest ściśle uzależnione od warunków atmosferycznych. Powrót tramwajów na tę trasę planowany jest w poniedziałek, 14 listopada - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wstrzymanie ruchu tramwajów na 3 Maja potrwa od 3 do 13 listopada. Wstrzymanie ruchu tramwajów na 3 Maja potrwa od 3 do 13 listopada.

Dwójka przejmie kursy czwórki



W związku z wyłączeniem torowiska tramwajowego inaczej niż zwykle pojadą tramwaje linii 2 i 10.

W tym czasie linia 4 nie będzie funkcjonować, a jej dotychczasowe kursy przejmie linia 2. W dni powszednie obowiązywać będzie remontowy rozkład jazdy linii 2, bez zmian pozostaną za to rozkłady weekendowe.

Kosmetyczne zmiany dotyczą też linii 10. Wieczorne kursy realizowane na skróconej dotychczas trasie między Nowym Portem a węzłem Groddecka będą realizowane do pętli Siedlce. Godziny odjazdów ww. kursów z Nowego Portu i przyjazdów do Nowego Portu nie zmienią się.

Zmiany w organizacji ruchu związane są z budową odwodnienia na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i Nowe Ogrody. Przebudowa jednej z newralgicznych skrzyżowań w centrum Gdańska rozpoczęła się w połowie października.

Ważnym elementem realizacji będzie budowa kolektora deszczowego wzdłuż torów tramwajowych. Wykonawcą robót jest Konsorcjum firm Poleko Budownictwo oraz WPRD Gravel.

Koniec prac przewidziano latem 2023 r.
16:14 4 LISTOPADA 22

Sygnalizacja działa a tramwajów nie ma (7 opinii)

W jakim celu działają światła ma przejeździe przez torowisko koło Forum? Skoro tramwaje tamtędy nie jeżdżą??
W jakim celu działają światła ma przejeździe przez torowisko koło Forum? Skoro tramwaje tamtędy nie jeżdżą??

Miejsca

Opinie (89) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Większość inwestycji w centrum a na południu Gdańska drogi jak w latach siedemdziesiątych (5)

    • 19 23

    • A jesteś w Gdańsku zameldowany? (1)

      Jak płacisz podatki w Ornecie to na remonty w Gdańsku może brakować pieniędzy

      • 14 3

      • Co to Orneta?

        Mieszkam i rozliczam się w Gdańsku

        • 2 2

    • A dlaczego Dolny taras ma być bez inwestycji bo wprowadziłeś się na pole?

      • 8 2

    • żeby siedemdziesiątych, Świętokrzyska czy Starogardzka pamiętają czasy wsi, podobnie jak Jabłoniowa. A kilka dróg w centrum rozgrzebywana co chwilę np. Podwale Przedmiejskie czy Marynarki Polskiej.

      • 2 0

    • na Południu jest Orunia i Święty Wojciech.

      • 0 0

  • (1)

    Tylko żeby znów nie odbiło władzom Gdańska, i żeby "przy okazji remontu" nie zrobili znów jakiejś antyzatoki i nie zabrali pasa, jak tydzień temu na Armii Krajowej.

    • 25 13

    • pasy na ulicach miejskich zajmuje nadmiar samochodów

      antyzatoki są formą priorytetowego traktowania potrzeb osób decydujących się na korzystanie z komunikacji miejskiej, z korzyścią dla wszystkich.

      • 4 4

  • Który to już raz?........ (1)

    Ale przecież nie za swoje.....

    • 12 14

    • No który? I co dokładnie? Konkrety!

      • 3 2

  • Utrudnienia dla komunikacji miejskiej? (9)

    Nie ma problemu, władze miasta i urzędnicy dojeżdżają samochodami.

    • 21 13

    • Przecież dla samochodów też będą utrudnienia (5)

      jak zawsze...

      • 15 8

      • czy jest remont drogi czy nie, to oni wożą się limuzynami z kierowcą i ochroną (4)

        nam każą jeździć autobusami i rowerkami

        • 14 6

        • Tu przyznaję rację (2)

          Zakazywanie jazdy samochodem samo w sobie jest działaniem na szkodę mieszkańców.
          Zakazywanie gdy samemu się jeździ limuzyną to jest szczytem hipokryzji i pogardy elity = urzędników wobec plebsu = mieszkańców.

          • 18 4

          • uwalnianie miasta od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów jest ważnym narzędziem dobrej polityki miejskiej (1)

            teza, że urzędnicy poruszają się wyłącznie lub głównie limuzynami z kierowcą jest nieprawdziwa. Urzędnicy i wybierani politycy miejscy powinni dbać o potrzeby wszystkich mieszkańców i priorytetowo traktować potrzeby osób poruszających się pieszo, rowerami i środkami transportu publicznego i to często robią.

            • 3 5

            • to po co im tyle parkingów ?

              dawne boisko CKUME,plus betonowy piętrus szkieletowy, parking za UM plus miejsca parkingowe w Forum. Czy to na rowery ? A jak dbają to właśnie ktoś pokazał jak z 2 pasów zrobili jeden na Chełmie. Ludzie wracają na południe miasta i muszą łamać przepisy bo jakiś czub zrobił swoje widzimisię. Moze najpierw wiadukt zaplanowany 20 lat temu i wtedy takie zmiany?

              • 0 0

        • Dziwne. Mi nikt nic nie zabrania, ani nie nakazuje

          Jeżdżę czym chcę.

          • 5 8

    • Opinia wyróżniona

      Akurat po 3 Maja niewiele tych tramwajów jeździ (2)

      kilka kursów '4' rano, więc myślę że utrudnienia dla kierowców są dużo bardziej dotkliwe

      • 53 12

      • Jakie kilka? Przecież rano nie ma linii 2. Wszystkie kursy były wykonywane jako 4.

        • 5 3

      • głównym źródłem utrudnień dla kierowców jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich

        nawet na małe odległości przez znaczną część mieszkańców.

        • 6 7

  • Więcej betonu a wtedy na pewno nie będzie problemu z zalewaniem miasta. (3)

    • 28 11

    • Drugie forum trzeba postawić

      • 4 2

    • przestań kacperzyć

      • 5 6

    • Powiedział co wiedział! proponuję przeprowadzić się na jakąś zapyziałą wieś tam nie ma betonu

      • 3 4

  • Słabo (7)

    Komunikacja miejska w Gdańsku to dekoracja. Wolno, rzadko, w tłoku.

    • 24 6

    • I jeszcze drogo (4)

      4.80 za jeden przejazd

      • 4 4

      • (3)

        Cena promocyjna, powinno być dużo drożej

        • 4 4

        • (2)

          Przejazd kilku przystanków za 4.80 to cena promocyjna? To chyba najdrożej w Polsce. Nawet samochodem wychodzi taniej.

          • 3 2

          • kup sobie sieciówkę i przestań narzekać

            • 0 2

          • tak znamy tą bajkę. Auto ponad 100tys, polisy, parkingi, serwis, paliwo i miesięczny za 120zł wychodzi drożej hahaha

            • 0 0

    • zależy w jakich relacjach (1)

      na głównej osi komunikacyjnej miasta mamy wydzielone torowisko tramwajów i SKM. W godzinach szczytu na odcinku Wita Stwosza - Okopowa tramwaj pojawia się co 2-3 minuty, więc nie pisz dyrdymałów, że ta częstotliwość jest niska. Przydałoby się skądinąd zwiększenie częstotliwości połączeń SKM do taktu 5 minutowego.

      • 0 1

      • tylko, że większość nie mieszka na głównej osi !

        • 0 0

  • (1)

    Szalony terrorysta zrzuca bomby na ukraińskie miasta
    Ten terrorysta to putler
    Trzeba coś zrobić

    • 5 5

    • To rób!

      • 3 0

  • Chyba jednak mniejsze utrudnienia są dla tramwajów (2)

    po 3 Maja prawie nic nic jeździ, tylko czwórka co 20 minut, która teraz pojedzie przez Bramę Wyżynną.

    • 10 2

    • (1)

      Jest napisane w tekście, że 4 nie będzie kursować a jej kursy przejmie 2

      • 2 0

      • trasa 2 i 4 pokrywa się prawie na całej długości, oprócz centrum

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    I dlatego trzeba wykonać linię tramwaiową z Piecek-Migowa,przez Żołnierzy Wyklętych do Kościuszki. (7)

    • 39 20

    • (1)

      Jest pociąg do Wrzeszcza, który jedzie 9 minut. Pomysł z budowaniem takiej linii tramwajowej jest z kosmosu, chyba, że chcemy sparaliżować pół miasta na czas budowy.

      • 19 6

      • Pociąg jest przeładowany i przeważnie spóźniony

        Np. z Jasienia do przystanku Strzyża rzeczywiście jedzie krótko po warunkiem że się nie spóźni i dasz radę wsiąść. Poza tym że jeżdżą jak chcą to godziny odjazdów są masakryczne. Alternatywa - autobus, ale stoi w tych samych korkach co samochody (np.: dlaczego autobus na Bulońskiej nie jedzie torowiskiem). Czyli z komunikacji miejskiej w Gdańsku najbardziej niezawodny pozostaje tramwaj.

        • 3 4

    • Powalilo cie .

      • 6 5

    • Niema gorszego i bardziej kosztownego transportu w miescie niz tramwaj!! I niema lepszego transportu niz autobus w miescie. (2)

      • 5 20

      • Tylko buspasów niestety brakuje. Zawsze mnie dziwiło wywalanie tylu mln na wadliwe, wolne tramwaje, zamiast zbudowanie buspasa dla autobusów i pojazdów uprzywilejowanych

        • 3 1

      • Tak, szczególnie jak autobus stoi w korku to jest super.

        • 0 0

    • O takim rozwiązaniu należało pomyśleć projektując budowę al. Żołnierzy Wyklętych i drugi most drogowy nad terenem kolei. Z tym, że tramwaj mógłby być poprowadzony przez ul. Hynka do skrzyżowania z al. Legionów, naprzeciw galerii Zaspa. Ale wówczas najwyraźniej takiego rozwiązania nie brano pod uwagę.

      • 1 0

  • Borze zielony co za paranoja (3)

    Nie dalej jak 5 lat temu to skrzyżowanie było w remoncie jak forum budowali. Wtedy wszyscy trąbili, że budowa tego klocka tak się skończy, że zaleje centrum. Trzeba było wtedy myslec. Ale po co

    • 26 4

    • Gdzie klocek a gdzie kolektor.

      • 4 3

    • Forum Gdańsk nie jest przyczyną zalewania tego fragmentu przestrzeni miasta

      Problem ma swoje źródła w zabudowywaniu zboczy doliny potoku siedleckiego przez kolejne osiedla budowane wzdłuż jego doliny zabetonowane na sztywno budynkami i miejscami do parkowania samochodów.

      • 2 0

    • Myślenia od urzednika???

      To jest mu obce

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane