• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybrali Trzy Lipy

Katarzyna Włodkowska, Sławomir Sowula
12 stycznia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Fabryka ThyssenKruppa w Gdańsku. Niemiecki koncern otworzy u nas supernowoczesną fabrykę wytwarzającą linie produkcyjne głównie dla przemysłu motoryzacyjnego. Pracę w fabryce znajdzie na początek prawie 200 osób.

Walkę o to, gdzie powstanie fabryka, toczyło pięć miast - Gdańsk, Wrocław, Poznań, Zielona Góra i Szczecin. Wygraliśmy, bo Niemcy byli pod wrażeniem dużych możliwości pozyskania wyspecjalizowanej kadry z Politechniki Gdańskiej.

Pierwsza tego typu fabryka w Polsce, która będzie wytwarzać linie produkcyjne, powstanie na terenie przy ulicy Trzy Lipy w Gdańsku, należącym do Pomorskiej Strefy Ekonomicznej. Dzięki temu zaoszczędzi na podatkach. Gdańscy urzędnicy i biznesmeni milczą, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że kilka dni temu koncern powołał spółkę córkę, która stworzy gdański oddział koncernu.

W fabryce Thyssena w Lipsku produkuje się przednie i tylne osie do Porsche. W fabryce Thyssena w Lipsku produkuje się przednie i tylne osie do Porsche.
Chociaż fabryka na pełnych obrotach zacznie pracować za dwa lata, to już w tym roku rozpocznie się kompletowanie załogi. ThyssenKrupp sięgnie po fachowców z gdańskiej politechniki oraz absolwentów trójmiejskich szkół zawodowych. Firmie zależy na najlepszych specjalistach oraz możliwości ciągłego doszkalania załogi. Niewykluczone, że nowoczesne technologie stosowane przez koncern wymuszą na PG otworzenie kolejnych specjalności lub studiów podyplomowych, dostosowanych do tych oczekiwań.

- Bardzo często firmy zainteresowane rozwojem pracowników zwracają się do nas z prośbą o uruchomienie szkoleń, kursów czy nowych kierunków na studiach podyplomowych - mówi Beata Orzażewska, rzecznik Politechniki. - Jeśli rynek upomni się o kolejne, na pewno zareagujemy.

Władze miasta oraz szefowie PSE milczą na temat przedsięwzięcia, ale też nie zaprzeczają jego powstaniu. Ma to związek z polityką koncernu, który chce, by informacja ta jak najpóźniej dotarła do Niemiec. Jego przedstawiciele obawiają się bowiem reakcji tamtejszych związków zawodowych.
ThyssenKrupp

To międzynarodowa grupa przemysłowa, której historia sięga XIX wieku. Koncentruje się na stali, podzespołach samochodowych, windach, technologiach, materiałach i usługach - w większości tych dziedzin zajmuje czołowe pozycje. Produkty i usługi oferowane na całym świecie realizowane są przez ponad 700 przedsiębiorstw koncernu. Firma zatrudnia ponad 184 000 pracowników, a jej obrót sięga 39,3 mld euro. W Polsce posiada 11 spółek i 1248 pracowników.
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska, Sławomir Sowula

Opinie (94) 3 zablokowane

  • ThyssenKrupp wspierali Hitlera w dojsciu do wladzy

    • 0 0

  • lekarzu
    tzw darmowe studia mojej córeczki to przywilej dla osób zdolnych i nieprzeciętnych, praktykowany w Polsce od dawna i na pewno nie ze względu na ojca, też zresztą zdolniache i prawnika-samorodka
    na wydział prawa nie dostaje sie byle cejnowa:)
    jak ogólnie wiadomo kozia cipko panierowana treścią żołodkową starego wielbłąda na te studia zrzuca się m in również tato w postaci podatków:)
    co do renty, o którą tak się martwisz to spieszę cię uspokoić, że takowej nie posiadam, ale z twojego wpisu można wysnuć wniosek, że przydałaby się prędzej tobie
    z dwóch przyczyn
    bólów głowy i waporów na wątrobie:)
    PS wszystkie dane na niebie ziemii i UG uprawniają mnie do twierdzenia, że pociecha und latorosl bedzie otrzymywać stypendium za wyniki w nauce
    masz zatem wołowa dupo na pajęczych nóżkach z końskim łbem kolejny powód do bólów główki:)

    • 0 0

  • do znawcy

    Informacja prawdziwa, acz niepełna. Jeżeli chcesz już wyrażać krzyk przerażenia z uwagi na to, kto wspierał Hitlera w czasie II Wojny Światowej, kto się na niej wzbogacił, to rób to dokładnie. W owym czasie większość wielkich przemysłowców niemieckich wspierała Hitlera - wszak jego plany wojenne wymagały i potrzebowały przemysłu ciężkiego oraz wielkich pieniędzy. Deutsche Bank, Siemens, IG Farben , Bayer , to tylko niektóre firmy, które wspierały nazistów. IBM o ile wiem też maczał palce w wojnie po 'ich' stronie.
    Nie ma o co bić piany, myślę. Fabryka ThyssenKrupp w Gdańsku to świetna informacja przede wszystkim właśnie dla ludzi z PG.
    Pozdrawiam wszystkich myślących.

    • 0 0

  • Fajnie jest, ale nie ma sie czym podniecac

    powstanie fabryczki na 200 osob nie zredukuje znaczaco bezrobocia, najwiecej podatkow placa male firmy kilku i kilkunastoosobowe bo takich firm sa dziesiatki tysiecy, srednie i duze koncerny to zaledwie kilka procent udzialu w dochodach panstwa. Tysiąc takch 200 osobowych firm w epecjalnej strefie ekonomicznej zapoczatkowalo by rozwoj gospodarczy na poziomie 8 % w skali roku.

    • 0 0

  • ty luki de lak
    umiesz czytać?
    napisał ci gościu, że krupp wspierał hitlera w DOJŚCIU do władzy
    w czasie II WW krupp był beneficjentem zamówień na uzbrojenie, a i zapewne korzystał z "polskiego niewolnika"
    tak na marginesie napisałem to co napisałem o grubej bercie dla zbytków, ale widzę, że POrtal opanowany jest przez POtwornie POważnych POnuraków:) żeby nie rzec Śmiertelnie poważnych:)
    brrrrrrrrrrr
    wstaje taki typas tyłem do przodu i dzień zaczyna od awantur:)

    • 0 0

  • Gallux - zwolennik kaczopaństwa

    kaczogrodu, kaczopolityki, kaczoustroju, kaczowiary...
    ale fakt! alergia wciąż POwszechnie jest nieuleczalna
    Galluxie - nie martw się - kaczowybory już 4 czerwca
    zagłosujesz na kaczolistę i będziesz kaczoszczęśliwy w Rzeczypospolitej Obojga Kaczorów.
    Aaaaa - 2. urzędowy język w RP - kwakanie!

    • 0 0

  • B.rencista, chodząca uczciwość

    Braaawo ! Resztki sumienia ruszyły prawnika-smrodka i zrezygnował z pobierania nienależnej renty , o której nie raz i nie pięć pisywał.
    Czym sie różni bowiem jazda na gapę od pobierania nienależnych świadczeń ? I to i to szalbierstwo.
    Co do lokalizacji Trzy Lipy , to wspołczuję okolicznym mieszkańcom , bo nie zapowiada sie cicha i bezwonna produkcja.
    Kolejny niewypał władz miasta , w centrum dzielnicy mieszkalnej fabryczka. Jak by nie była nowoczesna , to i tak będzie uciążliwa.

    • 0 0

  • Renoma

    Proponuję skontrolować pracowników Renomy. A za ograniczenie swobody (blokowaniem wyjścia z autobusu) grozi kara sądowa z powództwa cywilnego - może pracownicy Renomy o tym nie wiedzą. Też należałoby ich doszkolić albo chociaż poinformować. Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby znalezienie firmy która płaci swoim kontrolerom nie 100 a 50% z wypisanych mandatów i to tych zapłaconych a nie tylko wypisanych. Swoją drogą ciekawe czy MZK opłaci się interes. Jeżeli w ciągu roku nie zostanie zapłaconych np. 10 tysięcy mandatów to strata MZK wyniesie 1 milion dwieście tysięcy złotych.

    • 0 0

  • praca, taaaak?

    a ja proszę o info gdzie słać swoje CV ;)

    • 0 0

  • Nie ma się co podniecać widokiem osoby, która w połowie jazdy wstaje i kasuje bilet.
    Może do połowy tej trasy mieć bilet miesięczny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane