• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyburzają wiadukty na obwodnicy. Weekendowe utrudnienia na Chwaszczyńskiej

Maciej Korolczuk
20 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 08:32 (21 sierpnia 2021)

W piątek wieczorem w okolicy obwodnicy Trójmiasta drogowcy na trzy dni zamkną ul. ChwaszczyńskąMapka w Gdyni. Objazd zostanie poprowadzony przez Dąbrowę. Utrudnienia są związane z wyburzeniem wiaduktu na obwodnicy. W jego miejscu powstaną nowe i szersze obiekty, mieszczące po trzy pasy w każdym kierunku. Przejazd pod trasą S6 będzie zamknięty do poniedziałkowego poranka.



Jak reagujesz na utrudnienia związane z budową dróg?

Rozbudowa węzła Wielki Kack w ramach powstającej Trasy Kaszubskiej wchodzi w kolejny etap.

Po ostatnich - nietypowych zmianach w organizacji ruchu - tym razem drogowcy muszą zamknąć przejazd ul. Chwaszczyńską. Utrudnienia potrwają trzy dni i są konieczne, bo w tym czasie ruszy rozbiórka dotychczasowego wiaduktu na obwodnicy.

- W związku z koniecznością rozbiórki istniejącego obiektu WD-102 na węźle Gdynia Wielki Kack w ciągu obwodnicy Trójmiasta zachodzi konieczność zamknięcia ul. Chwaszczyńskiej w obszarze prowadzonych prac przy budowie drogi ekspresowej S6. Stare wiadukty trzeba rozebrać, by na ich miejscu wybudować nowe, szersze, mieszczące po trzy pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju - informuje Andrzej Szyler, naczelnik wydziału ds. zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Weekendowe zmiany w organizacji ruchu na węźle Wielki Kack. Weekendowe zmiany w organizacji ruchu na węźle Wielki Kack.
Na czas prowadzonych prac pod wiaduktem na jezdni ul. Chwaszczyńskiej zostaną ułożone specjalne maty zabezpieczające.

Ze względu na spore natężenie ruchu w tym miejscu początek prac zaplanowano na piątek, 20 sierpnia, na godz. 20:00. Utrudnienia potrwają do poniedziałku, 23 sierpnia, do godz. 6:00.

Na czas realizacji tych robót będą wprowadzone objazdy odpowiednio dla relacji:

a) z kierunku centrum Gdyni i Sopotu:
- dojazd do Kościerzyny i Chwaszczyna (DK20) przez ulicę Nowowiczlińską i ul. Rdestową,
- dojazd do Obwodnicy kierunek Gdańsk, Łódź przez ulicę Nowowiczlińską, zjazd w kierunku Szczecina, z zawróceniem na węźle Chwarzno.

b) z kierunku Kościerzyny i Chwaszczyna oraz ulicy Krzemowej: - dojazd do centrum i Sopotu przez ulice Rdestową i Nowowiczlińską,

c) z kierunku Szczecina:
- dojazd do centrum i Sopotu przez ulice Rdestową i Nowowiczlińską,

d) z kierunku Gdańska i Łodzi:
- dojazd do Kościerzyny i Chwaszczyna (DK20) objazd w kierunku Szczecina, z zawróceniem na węźle Chwarzno.

- Na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej sygnalizacja świetlna będzie pracować w trybie awaryjnym [żółte światło pulsacyjne - dop. red.]. W przypadku tworzenia się zatorów na trasie objazdu ruchem pokierują ręcznie pracownicy wykonawcy - informują drogowcy.
20:06 22 SIERPNIA 21

Czy Chwaszczyńska będzie przejezdna rano? (18 opinii)

Czy jest szansa że będzie przejazd "pod" obwodnicą jutro rano? Jak tam sytuacja z wyburzeniem wiaduktów?
Czy jest szansa że będzie przejazd "pod" obwodnicą jutro rano? Jak tam sytuacja z wyburzeniem wiaduktów?

Opinie (225) 3 zablokowane

  • czy może mi ktoś wytłumaczyć (36)

    dlaczego trzeba wyburzyć wiadukt , a nie można dobudować po pasie z każdej strony

    • 31 206

    • nie nie mogę. (9)

      Jak pójdziesz na studia, kierunek budownictwo lądowe, specjalność konstrukcje mostowe, to może Ci wytłumaczą. Za jakieś 5 lat codziennej nauki powinieneś wiedzieć.

      • 143 7

      • (3)

        Nie pleć bzdur. Aspekty finansowe wraz z przyszłymi remontami starego wiaduktu zaważyły.

        • 8 31

        • (2)

          Lepiej od nowa postawić, niż bawić się w naprawy obiektów projektowanych na 100 lat. Niedlugo pod naporem zaczalby się sam sypac

          • 47 2

          • (1)

            Ale jeszcze ten most nadczyms stoi czyli drogą.I jeżeli ta droga jest po 2 pasy w każdą stronę a ma być np. po 4 pasy w każdą strone a niema miejsca, nato , to trza zburzyć ten most i od nowa po stawić

            • 3 1

            • To nie most a wiadukt

              • 0 0

      • nie da się dobudować 3-go pasa tak aby nie pękało (3)

        wiadukt przez cały rok pracuje - akurat tu musi być spójną i sztywną konstrukcją - bo 3ci pas służyć będzie do zjazdów i wjazdów

        • 46 2

        • nie, 3 pas do tego nie będzie (1)

          do tego będzie pas 4 i 5 jezdni zbiorczej na jeszcze kolejnym wiadukcie. Razem będą tam 4 wiadukty i 10 pasów. (lub 6 wiaduktów i 12 pasów ciągnąc linię przez cały węzeł).

          • 20 0

          • W kierunku Chyloni będzie tylko czwarty.

            Nie będzie akurat tu na ZRL piątego

            • 5 0

        • Jak się da pod stołem

          to i 4 pasy zrobią.
          Nie takie rzeczy z Mietkiem robiliśmy.

          • 4 2

      • Uprawnienia

        Ale uprawnienia budowlane już uzyskałeś, czy dalej myjesz na gary w MD?

        • 13 4

    • I tak twoja spuchnieta główka tego nie pojmie (2)

      • 15 14

      • i po co od rana te złośliwości? (1)

        • 20 7

        • gdybyś wychował się w Braniewie lub Kartuzach

          to wiedziałbyś, że dzień nie rozpoczęty wylewem żółci to dzień kompletnie stracony i nieudany...

          • 15 8

    • wykonawca nie ma wystarczającej ilości plasteliny i wykałaczek żeby dobudować dodatkowy pas, mam nadzieję, że pomogłem

      • 28 3

    • A Ty jak chcesz mieć większy samochód to doprawiasz mu szersze blachy? :D

      • 36 4

    • bo to nie są klocki lego !!!

      • 28 2

    • to było źle postawione pytanie, chodziło o to

      że jak jest most 2 pasy, to czemu nie można dobudować drugiego obok na styk też 2-pasowego.

      • 7 7

    • Bo wiadukt w ciągu obwodnicy przechodzi nad jezdniami, które też mają być poszerzone. (1)

      Jego filary stoją w miejscach w których będzie przebiegała jezdnia - dwa pasy + pobocze.
      Na ostatnim filmie widać to w 4'08".

      • 34 1

      • jedyna sensowna odpowiedź

        dzięki

        • 4 1

    • Widocznie sie sypie. Dla jaj nikt nie wyburza.

      • 4 3

    • W tym przypadku chodzi o wietrzenie materiału. Beton zaczyna się kruszyć i nie da się go nijak posklejać.

      To technologia z lat 70'. Podobny problem jest z Estakadą Kwiatkowskiego, którą tak po prawdzie należałoby zburzyć i zbudować nową, bo się sypie a różnego rodzaju "remontów" przybywa z roku na rok!

      • 16 2

    • (1)

      A ty kupujesz nowe gacie, czy w starych robisz wstawki?

      • 11 1

      • Może ma po starszym bracie :D

        • 1 0

    • Zapewne, 50 lat temu... (1)

      ...istniejąca konstrukcja była projektowana na nieco mniejsze obciążenia. Wtedy nie jeździły kawalkady TIRów.

      • 15 0

      • wtedy mosty były budowane na ruch drogowy prl-owski( rodem z trzeciego świata) , komunistom nie śniło się nawet ,że "każda " rodzina będzie miała po 2 samochody, Polska nie będzie socjalistyczna, a ruch ciężarowy wzrośnie o kilkaset procent

        • 1 0

    • tak znafco, przykleić budaprenem

      • 6 2

    • Dariotheking

      Gdyż są stare jak świat i tak będzie bezpieczniej.

      • 3 0

    • (4)

      Bo jest stary ma około 45 lat i przy takiej rozbudowie wymiana jego na nowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem i dbaniem o nasze życie.
      Taka sama sytuacja będzie chyba miała miejsce na Dąbrowie, bo na to wskazują słupy nowych dwóch wiaduktów, umieszczone na środku starej nieczynnej nitki w stronę Karwin.

      • 0 0

      • (3)

        Może i konstrukcja ma 45 lat , ale gdzieś około 2001 roku był remont obwodnicy i w tedy remontowali te mosty

        • 1 1

        • Nie remontowali tylko zrobili lifting i malowanie. (2)

          Rozstaw filarów starych nie pasuje do przebiegu nowego układu drogowego. Poza tym projekt starych był na dwa pasy i bez skomplikowanego wzmocnienia kosztującego więcej niż budowa nowych niemożliwe jest poszerzenie jezdni o pas jezdny plus awaryjny.

          • 2 0

          • (1)

            Tylko chodziło że po 20 lat troche je wyremontowali czyli az takie stare niesą. Anibyło dopisane że do nowego układu muszą je w piąć

            • 0 0

            • Jak remontować lany wiadukt? Mozna nawierzchnię poprawić i odwodnienie...

              • 0 0

    • To proste,

      Bo brakuje balonów do podtrzymania jezdni. Jeśli masz takie balony wypełnione helem to mozesz nieźle zarobić

      • 1 2

    • Po pierwsze nie da się ot tak dobudować...

      ... kolejnych pasów wzdłuż konstrukcji obiektu, po drugie układ podpór i słupów pod spodem koliduje z przebiegiem nowych jezdni.

      • 0 0

    • bo tym wiaduktom kończy się gwarancja i żywotność .

      • 0 0

    • Te nie spełniaja norm

      Dlatego będą nowe i szersze

      • 0 0

  • Predykcja (16)

    Często zastanawiam się, czy przy pierwotnej budowie nie należałoby w newralgicznych punktach od razu zbudować na wyrost. Ile to potem jest mniej problemów.
    Pierwotną budowę mieliśmy nie tylko kiedyś w stosunku do obecnej ale mamy też obecnie w stosunku do ewentualnej, kolejnej.

    • 57 18

    • Obwodnica była budowana na wyrost. Wtedy mało kto nią jeździł bo mało kto miał samochód. (9)

      Może tego nie pamiętasz ale ja pamiętam.

      • 55 0

      • Nie tylko obwodnica (5)

        Takie samo pytanie można postawić w stosunku do ewentualnej rozbudowy A1.
        Dobudowa 3-go pasa to zapewne przebudowa wszystkich wiaduktów ale może się mylę.

        • 8 6

        • No mylisz się. (2)

          Wszystkie nowo budowane obiekty drogowe na autostradach i drogach ekspresowych, mają przewidzianą rezerwę na trzeci pas. Jak byś jeździł i zwrócił uwagę , to skarpy nasypów są bardzo daleko od skrajni jezdni.

          • 30 0

          • To OK

            • 9 0

          • inna technologia budowy tych mostów

            łatwiej je poszerzyć, bo inaczej wygląda ustrój nośny.

            Różnica na OT polega na tym, że pojawią się pod spodem 3 jezdnie inne niż planowane i poszerzenie niewiele da, skro w ogóle mają w innym miejscu przebiegać.

            • 2 0

        • A1 jest przewidziana na 3 pasy.

          • 5 0

        • Trzypasmowa droga o dużej prędkości

          ma prawie taką samą pojemność / przepustowość, jak dwupasmowa. Powód jest psychologiczny - kierowcy instynktownie trzymają się dalej od siebie. Duże zwiększenie przepustowości przy zmianie 4->6 pasów jest na drogach o niskiej i śrenidej prędkości.

          • 0 0

      • Zgadzam się (1)

        Dzisiaj budowanie OM to NIE jest na wyrost. OM była potrzebna już lata temu.
        Tak samo rozważania czy dobudować na obwodnicy trzeci pas NIE jest na wyrost dzisiaj. Trzeci pas byl potrzebny już lata temu.

        • 1 1

        • Tylko jak ten ruch rozprowadzić z obwodnicy? Zjazdy i drogi nie wyrabiają.

          Niestety taki mamy układ aglomeracji, że trudno znaleźć alternatywy.

          • 1 0

      • A to prawda

        I nie trzeba daleko wstecz sięgać. Jeszcze w połowie lat 90-tych aut było niewiele i nie raz się zdarzało, że można było wyjść na główną drogę i nie widzieć żadnego auta. Moja siostra zdawała prawo jazdy w Rumi, chyba w 1992 roku i przez 45 minut egzaminu nie widziała żadnego innego samochodu na drodze. Ja pamiętam jeszcze, jak dziadkowi mnie gonili, żebym się nie bawił na ulicy - na Czerwonych Kosynierów w Gdyni (dzisiejsza Morska), gdzieś pod koniec 80-tych.

        • 0 0

    • (1)

      Słowo klucz: pieniądze. S7 na odcinku Elbląg - Gdańsk w pasie drogowym i obiektach ma miejsce na trzeci pas, ale zdecydowano się na wariant "dwupasowy". Za 10 - 15 lat na tej trasie czeka nas Armageddon przy poszerzaniu.

      • 3 6

      • Nie będzie za co poszerzać, bo PiS i jego tłuste koty rozgrabią całą Polskę do cna!

        • 5 5

    • (1)

      Nie chodzi o to żeby zrobić tylko żeby robić.

      • 6 0

      • Geniusz się marnuje

        • 3 1

    • a dasz na to pinionzki aby tak robic?

      Moze odrazy zbydyhny dwotrzec pkp na kaczych buajch tak na przyszłsoc, aha i lotnisko mzoe co ?

      • 0 0

    • Niestety nie

      To znaczy można, ale jest z tym związany poważny problem - jeśli masz np dwupasmową drogą i budujesz most "na wyrost" na trzy pasy, to dopóki droga nie zostanie zbudowana, musisz płacić za utrzymanie "przerośniętego" mostu. Dla obiektów tego typu to są duże koszty. Nie mówiąc o tym, że jeśli nigdy nie dojdzie do rozbudowy, to strata pieniędzy. Do tego może być taki problem jak z obwodnicą - jest taka wąska, gdyż wybudowaną ją według prawa budowlanego obowiązującego w latach 70. W międzyczasie prawo budowlane się zmieniło i dla takiego indeksu prędkości pasy muszą być szersze - więc nawet gdyby w latach 70-tych zbudowano "na zapas" szersze obiekty, dzisiaj byłyby niewystarczające.

      • 0 0

  • (4)

    Do tego zamknięcia dołożyć pokazy lotnicze i północ Gdyni uziemiona u siebie na weekend. Po prostu super.

    • 69 9

    • komunikacja miejska (3)

      na imprezy masowe tylko sado maso jedzie autem

      • 6 1

      • Wiesz, u nas komunikacja miejska na Wielkopolskiej stoi w takich samych korkach jak i samochody.

        • 13 1

      • Ja się na tę imprezę lotniczą nie wybieram, natomiast co weekend tamtędy przejeżdżam i jadę dużo dalej, więc i tak komunikacja miejska odpada. Poza tym jak tu niżej inna osoba zauważyła: komunikacja miejsca też stoi w korach.

        • 6 1

      • Nie ma to jak zabrać dwójkę dzieci wraz z wózkami do autobusu, który pomieści maksymalnie dwa wózki, a jedno miejsce już jest zajęte.

        • 8 0

  • Prace do godz. 6:00 w pn

    Co za gamoń to wymyślił. O 6.00 jest już masa ludzi zmierzająca do pracy. W przypadku poślizgu w pracach jest katastrofą dla całego Trójmiasta. Powinni wyznaczyć zakończenie na 5.00. brak ambicji.

    • 6 16

  • Kiedy węzeł Kowale !??? (2)

    • 7 1

    • Jak zaprojektują to diamentowe cudo bo tego jak na razie nikt nie ogarnia.

      • 1 0

    • Nigdy

      • 0 0

  • Oznakowanie... (2)

    Błagam, poprawcie oznakowanie objazdów. Na obwodnicy powinny się dużo wcześniej pojawiać znaki (zdublowane) z którego pasa gdzie można pojechać. A nie tuż przed zjazdem jest znak i jak jesteś na złym pasie nie ma już czasu na spokojną reakcję.

    • 30 0

    • Jest wcześniej oznakowanie, 300 metrów, później jest linia przerywana i można pas zmienić, następnie jest tablica bezpośrednio przed zjazdem.

      • 3 1

    • Jak chcesz poprawek to zgłoś się do inwestora z ulicy wiejskiej i nowogrodzkiej w Warszawie to oni zlecają te prace

      • 1 2

  • Trzy pasy (3)

    Rewelacja!!! Ile to daje widać po przebudowie układu przy Auchan w Gdańsku, oby teraz tak wszędzie :)

    • 13 0

    • Wszędzie na razie nie ma szans, może jak powstanie OMT

      • 1 0

    • taaak, najlepiej wytnijmy TPK i wybudujmy strzelistą i prostą niczym Marszałkowską (1)

      wprost na plażę, tam zakończmy ją wielkim parkingiem, a w drugą stronę niech prowadzi prosto pod Twój dom. Przecież wam się to należy...

      • 2 5

      • Co ma TPK do trzeciego pasa na ZOT to nie za bardzo rozumiem.

        • 1 0

  • Trzeba uciekać (2)

    Dobrze że na weekend znikam z Trójmiasta i ominie mnie ta "procesja samochodowa"

    • 8 1

    • Jedziesz na Warmie odwiedzic rodzicow ? (1)

      • 0 0

      • Ziemniaczki,

        ogóreczki, por, selerek z ojcowskiego pola. I kawałek prosiaczka też się znajdzie.

        • 1 0

  • (3)

    Może miasto dogada się z właścicielem terenu po Polifarbie i wspólnymi siłami przy okazji wyburzą te ruiny! "Niezły" widok dla wjeżdżających do miasta. Wstyd.

    • 14 8

    • Przemysł filmowy by stracił

      • 1 0

    • Jedziesz z wioski i przeszkadzaja ci ruiny?

      Ty tak na serio?

      • 2 3

    • Tylko że na terenach Polifarbu sporo firm jest i działa tam .Tylko te 3 budyneczki są niewykorzystane

      • 1 0

  • A jaki przebieg z kierunku Szczecina do centrum Gdynii? (4)

    • 3 2

    • Chwaszczyńska -> Rdestowa -> Nowowiczlińska (1)

      • 1 1

      • albo opcja z nawrotką w Oliwie

        • 0 0

    • Wal Morską, inaczej koreczek murowany. (1)

      • 0 0

      • Albo przez Chwarzno, zjazd wcześniej

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane