• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie przejście naziemne przez Morską przy SKM Stocznia

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską. W przyszłym roku, by dotrzeć do kładki nad torami nie będzie trzeba już schodzić pod ul. Morską.

Po prawie trzech latach od inicjatywy działaczy miejskich ruszają przygotowania do utworzenia przejścia naziemnego przez ul. Morską na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni. Nowa "zebra" pozwoli ominąć zaniedbany i niedostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności tunel pod ulicą oraz ułatwi dotarcie na pociąg.



Jak oceniasz bieżące utrzymanie przejść podziemnych w Trójmieście?

Nowe przejście naziemne przez ul. Morską powstanie na wysokości ul. Denhoffa oraz wejścia na kładkę prowadzącą do przystanku SKM Gdynia Stocznia. O utworzenie takiego rozwiązania apelowali już w 2017 r. działacze stowarzyszenia "Miasto Wspólne".

- Nie wymyślamy niczego nowego. We Wrocławiu czy Warszawie i innych miastach trend jest wyraźny. Nawet na najbardziej obciążonych odcinkach dróg, na obszarach najsilniej zurbanizowanych, priorytet zdobywa pieszy. W stolicy naziemne przejścia powstały obok podziemnych na ul. Targowej oraz na al. Jerozolimskich, poprawiając komfort życia mieszkańców - przekonywał prawie trzy lata temu Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Poszukiwany wykonawca dokumentacji, realizacja w 2020 r.



Kilka dni temu miasto ogłosiło długo wyczekiwany przetarg na opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowo-budowlanej. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej rękojmi i gwarancji (40 proc. - minimum dwa lata).

- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia i wyboru wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę zawierającą się w zakładanym budżecie, dokumentacja powinna być gotowa w grudniu bieżącego roku. W następnym etapie kompletna dokumentacja projektowa stanie się podstawą do ogłoszenia postępowania na realizację budowy przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. Zadanie to planujemy włączyć do budżetu na rok 2020 - zapowiada Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacja wzbudzana przyciskami przez pieszych



Dziś wiadomo już, że oprócz przejścia dla pieszych powstanie także przejazd rowerowy, zaś sygnalizacja będzie wzbudzana przez pieszych i rowerzystów przyciskami (rowerzyści będą też wykrywani pętlami indukcyjnymi). Nowa sygnalizacja ma być ponadto włączona do systemu Tristar.

Utworzenie przejścia naziemnego nie spowoduje zamknięcia czy fizycznej likwidacji przejścia pod ulicą.

- Tunel pod ulicą pozostanie jako rozwiązanie alternatywne. Natomiast osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą mogły przekroczyć jezdnie ul. Morskiej na nowym przejściu, bez konieczności korzystania ze schodów - dodaje Folejewski.

Z którego przejścia piesi korzystają chętniej? We Wrocławiu dokonano pomiaru liczby pieszych korzystających z przejścia naziemnego obok tunelu.

Miejsca

Opinie (176) 3 zablokowane

  • Kolejny dowod na to, ze Gdynia rzadzi gromada i**otow

    • 13 0

  • Taaa... a po bezproblemowym pokonaniu ulicy Morskiej, osoba o ograniczonej mobilności teleportuje się na kładkę i potem na peron SKM...
    Wszak tylko ten zaniedbany i nieprzystosowany tunel był ostatnią przeszkodą w dotarciu na pociąg, bo teleporty na kładce już działają od lat.

    • 10 0

  • Czytam o coraz to nowych pomysłach urzędników miasta Gdynii (1)

    Nie wierzę w to co czytam. Co jeden pomysł to głupszy od poprzedniego. Wbrew twierdzeniu ze odchodzi się od przejść podziemnych na całym świecie właśnie jest dokładnie odwrotnie. Ruch organizuje się w ten sposób żeby poszczególne ciągi komunikacyjne czyli ulice chodniki ścieżki nie przecinały się , na skrzyżowaniach zawsze dochodzi do kolizji. Idąc tokiem myślenia pomysłodawców należałoby ze wszystkich naszych ulic zrobić deptaki . Proszę zobaczyć jak buduje się np ścieżki rowerowe w Holandii w większości są oddzielone od jezdni i chodnika u w Gdynii maluje się farbą bez ładu i składu nawet nie zwracając uwagi na obowiązujące przepisy i uważa się ze jesteśmy postępowi. Szczytem głupoty jest stworzenie dwu pasów w prawo do skrętu w ulice Kielecka . Niech ktoś mi to uzasadni skoro ulica Kielecka ma tylko jeden pas w górę to po co dwa pasy by w nią wjechać Proszę zobaczyć jakie robią się korki teraz ale żeby stworzyć dwa pasy do skrętu z Wl IV w prawo to już zabrakło wyobraźni. Cóż wcale mnie nie dziwi ze ludzie masowo wyprowadzają się z naszego miasta

    • 14 0

    • To nie urzędnicy a społecznicy wymyślają

      • 0 3

  • Czy to dobre, bezpieczne rozwiązanie?

    Pochwalam wszelkie inicjatywy społeczne no ale ... jest tunel..

    Po co robić przjście gdzie piesi muszą wchodzić na jezdnię? Tunel jest najbezpieczniejszym i wygodnym rozwiązaniem.

    1.Można przez niego przejść w dowolnym momencie, bez oczekiwania na światła.

    2. Umożliwia przejście bez wchodzenia na jezdnie !! (na morskiej kierowcy jeżdzą po 150 km/h, żadne radary tego nie zmienią, nie narażajmy na to ludzi).

    3. Nie utrudnia ruchu samochodowego. Dodatkowe światła mogą powodować korki (na morskiej już jest zbyt dużo świateł - to główna arteria), zwiększają zanieczyszczenie hałasem i gazami pochodzącymi od ruszających pojazdów, obniża bezpieczenictwo ruchu.
    i inne..

    Wystarczy go przystosować ( i tak powinien byc przystosowany dla potrzeb wszystkich jest XXI wiek a on przecieka!)

    Nie widzę zalet z robienia kolejnego przejścia, i jego przewagi nad bezpiecznym odnowionym i przystosowanym dla niepełnosprawnych tunelem. Już lepsza byłaby kładka/tunel nadziemna z windą jako przedłużenie kładki od stacji SKM.
    Jakie są plusy dające przewagę przejscia po jezdni nad odnowionym tunele? Proszę o komentarze, ciekaw jestem sensownych argumentów mieszkańców.

    • 8 0

  • co z Polaną Redłowska ? - kiedy zaczyna się budowa Acuaparku ?...

    czy prowizja już od dewelopera wzięta i guzik z basenem i z Acuaparkiem
    ? jezeli tak to chociaż powiedzieć ile tej kasy było ? i jak zostało podzielone ?

    • 6 0

  • Tam nie jest potrzebne przejscie jest tunel.

    Myślcie urzędasy.

    • 9 0

  • brawa dla 67 procent głosujących na szczura, musicie byc z siebie dumni.

    • 10 1

  • Co z tunelem chyłońska/hutnicza? Może w końcu się tym zainteresują.

    A nie tylko chwila pier....nia przed wyborami i później cisza...

    • 7 0

  • Szczurek i jego ekipa

    Jest tunel, dostawić windę lub rampę i po klopocie

    • 9 0

  • Wszyscy przed wyborami obiecują

    Złote góry które po wyborach okazują się plamą farby rozlanej na asfalcie.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane